תפריט עמוד

פריז והסביבה עם ילדים

פריז היא יעד נפלא לחופשה עם ילדים. יש בה פארקים ירוקים שאפשר להתרוצץ בהם, מגדלים נישאים שאפשר לטפס עליהם, מוזיאונים מיוחדים לילדים עם שפע של עניין וריגושים. ובמרחק קצר מהעיר הגדולה תמצאו פארקי שעשועים נהדרים ואפשרויות לטיולים בטבע

פריז היא עיר מושלמת לחופשה משפחתית. ילדים בכל גיל ייהנו לא פחות מההורים שלהם מכמה מהחוויות הבולטות של פריז – עלייה למגדל אייפל, טיפוס לראש מגדל הפעמונים בקתדרלת נוטרדאם, שייט על הסן, בילוי של אחר הצהרים באחד הגנים היפים של העיר, כמו גני טיולרי או גני לוקסמבורג. את החופשה בפריז אפשר לשלב עם טיולים בסביבה וביקור באחד או יותר מפארקי השעשועים הנפלאים, כמו דיסנילנד פריז או פארק אסטריקס.

לגדולים ולקטנים

מבין המונומנטים המפורסמים של פריז, מגדל אייפל הוא המפורסם והבולט ביותר, וכמעט אין תייר שמוותר על העלייה לראש המגדל, חוויה שמלהיבה קטנים וגדולים כאחד. במגדל יש שלוש קומות תצפית: הקומה הראשונה, שהתחדשה לאחרונה ברצפה שקופה, נמצאת בגובה 57 מטר. מדי חורף, בין דצמבר לפברואר, פועלת בה זירת החלקה על הקרח  שמאפשרת להליק בהנאה בזמן שמשקיפים על נופי העיר. הקומה השנייה, בגובה 115 מטר, מציעה תצפית נהדרת על העיר, והקומה השלישית, בגובה 276 מטר, ממנה ניתן ביום בהיר לצפות למרחק של עד 70 קילומטר.


זירת ההחלקה במגדל אייפל | צילום: Paris Tourist Office / Amélie Dupont
©

תצפית נהדרת נוספת על העיר מצפה לכם מראש מגדל הפעמונים של כנסיית נוטרדאם. ילדים חובבי טיפוס ייהנו לטפס ב-387 המדרגות הספירליות שמובילות לראש המגדל.

שייט על נהר הסן ישמח את כל בני המשפחה. זוהי הזדמנות טובה לתת לרגליים לנוח ובו זמנית להיות בתנועה וליהנות מתצפית על כל המונומנטים המפורסמים של העיר. חברות רבות מציעות שייט על הסן, כאשר המסלולים דומים למדי ומציעים תצפית על אתרים כמו קתדרלת נוטרדאם, מוזיאון הלובר, מגדל אייפל ועוד.


אחרי שיורדים ממגדל אייפל, הילדים ישמחו להשתעשע בקרוסלה שלמרגלות המגדל

הפארקים של העיר גם הם מהווים מקום מצוין לבלות בו עם המשפחה. בפריז יש אינספור גנים נהדרים, כשגני טיולרי, ששוכנים במיקום מרכזי בסמוך למויזאון הלובר ולכיכר הקונקורד, נמנים על היפים שבהם. הגנים העתיקים, שנטיעתם החלה ב-1564, כוללים מדשאות, פרחים ועצים, קרוסלות לילדים, פסלים מרשימים, בריכת מים שבה הילדים יכולים להשיט סירות ומתקני שעשועים. גני לוקסמבורג, שנמצאים סמוך לארמון לוקסמבורג, מציעים גם הם מדשאות, פסלים, בריכות, מתקני שעשועים לילדים, מגרשי ספורט והרבה שלווה. גם יער בולון ויער ונסן מתאימים מאוד לבילוי משפחתי, ובכל אד מהם יש אגם שניתן לשוט בו ושפע של אטרקציות.

אל תוותרו על סיור רגלי במונמרטר רק בגלל שהגעתם לפריז עם ילדים. ילדים ייהנו לעלות ברכבל שמוביל לראש הגבעה, לראות את מופעי הרחוב ליד כנסיית הסאקרה קר, לצפות באמני הרחוב בעבודתם ואולי גם לשמש כדוגמני ציור ולחזור הביתה עם פורטרט שבו הם מככבים.


ילדה משיטה סירה בגני טיולרי | צילום: Paris Tourist Office / David Lefranc ©

וכמובן, איך אפשר בלי שופינג? השיטוט בשדרות השאנז אליזה מהנה מאוד לכל בני המשפחה – בני נוער יאהבו את החנויות של מותגי האופנה שפזורות לאורך הרחוב ויתרשמו (ולא רק הם) מסוכנויות הרכב, שמציגות את הדגמים החדשים והמיוחדים ביותר שלהן בחלונות הראווה. ילדים לא יוותרו על החנות של דיסני שמשתרעת על שתי קומות בשאנז אליזה. גם הכלבו הענק גאלרי לאפייט יכול להוות מוקד משיכה לילדים, בשל העיצוב המרשים וקומת הצעצועים העצומה.


ילדים ייהנו ממופעי הרחוב שמתקיימים ליד כנסיית הסאקרה קר | צילום: Paris Tourist Office/ Daniel Thierry

וכמובן, איך אפשר בלי שופינג? השיטוט בשדרות השאנז אליזה מהנה מאוד לכל בני המשפחה – בני נוער יאהבו את החנויות של מותגי האופנה שפזורות לאורך הרחוב ויתרשמו (ולא רק הם) מסוכנויות הרכב, שמציגות את הדגמים החדשים והמיוחדים ביותר שלהן בחלונות הראווה. ילדים לא יוותרו על החנות של דיסני שמשתרעת על שתי קומות בשאנז אליזה. גם הכלבו הענק גאלרי לאפייט יכול להוות מוקד משיכה לילדים, בשל העיצוב המרשים וקומת הצעצועים העצומה.

מיוחד לילדים
בפריז יש עשרות אטרקציות שמיועדות במיוחד לילדים. אחת הבולטות בהן היא קרית המדעים והתעשייה שבפארק דה לה וילט. במקום פועל מוזיאון מדע שבו תצוגות אינטראקטיביות בנושאים כמו גוף האדם, אקלים, תחבורה, אנרגיה ועוד ועוד. בתוך מוזיאון המדע יש מתחם בשם עיר הילדים, שהכניסה אליו היא בתשלום נפרד. זהו מוזיאון ילדים מקסים שמחולק לשני אגפים, האחד מיועד לגילאי 7-2 והשני לגילאי 12-5, ובו תצוגות אינטראקטיביות ומשחקים כמו אתר בנייה שבו הילדים נדרשים לשתף פעולה עם חבריהם כדי לבנות בניין, תיקון מכונית, הפעלה של קרקס מריונטות, שעשועי מים, אולפן טלוויזיה ועוד. במתחם קרית המדעים נמצא גם לה ג'אוד, כדור מתכת ענק ומבריק שבתוכו אולם קולנוע עם המסך הקעור בעולם שמציג סרטי מדע וטבע.


ילדים במוזיאון התגליות | צילום: Paris Tourist Office / Amélie Dupont

יש בפריז עוד המון מוזיאונים שישבו את ליבם של הילדים, כמו מוזיאון השעווה של פריז, מוזיאון הבובות, מוזיאון הקסמים, מוזיאון התגליות והגלריה הגדולה של האבולוציה שמציעה פוחלצים של חיות בגדלים שונים.

אטרקציות נוספות, מיוחדות לילדים, הן האקווריום של פריז (Cine Aqua) ששוכן בגני הטרוקדרו ובו אלפי יצורים ימיים לצד אטרקציות כמו בריכת כרישים ובריכת ליטוף, גן החיות של פריז ששוכן ביער ונסן והכדור הפורח שבפארק אנדרה סיטרואן שמציע תצפית על העיר מגובה 150 מטר.


ילדים בבריכת הליטוף באקווריום של פריז | צילום: Paris Tourist Office/ Marc Bertrand

פארקי שעשועים בפריז והסביבה
במרחק נסיעה קצרה מפריז נמצאים שלושה פארקי שעשועים נפלאים שילהיבו את כל בני המשפחה. הגדול והמפורסם מכולם האא דיסנילנד פריז, שנמצא ב-Marne Le Valle, מרחק נסיעה קצר ממרכז העיר. המתחם מחולק לשני פארקים – דיסנילנד פריז ואולפני ההסרטה של וולט דיסני, בכל אחד מהם שפע של מתקנים, מופעים ואטרקציות. בפארק דיסנילנד נמצאות כמה מהאטרקציות האהובות והמפורסמות של דיסני, בהן "עולם קטן", רכבת ההרים "ספייס מאונטיין" שנוסעת במהירות בחושך מוחלט, רכבת ההרים אינדיאנה ג'ונס ורכבת ההרים "הר הרעם הגדול". בין לבין תוכלו לפגוש את הדמויות המוכרות מסרטי דיסני ולצפות בתהלוכות המפורסמות והססגוניות שמתקיימות בפארק פעמיים ביום. בפארק הצמוד, אולפני ההסרטה של וולט דיסני, מתקיימים מופעים רבים שמאפשרים להציץ אל מאחורי הקלעים של עולם הקולנוע, ובהם מופע פעלולים מרשים. גם כאן תוכלו לצפות בדמויות מסרטי דיסני ולבלות באטרקציות דוגמת "מגדל הפחד" או "הרכבת של נמו".


רכבת ההרים "הר הרעם הגדול" בדיסנילנד פריז

פארק מצליח נוסף הוא אסטריקס, שמבוסס על דמותו של גיבור הקומיקס הצרפתי. גם אם הילדים לא יכירו את הדמויות של הלוחמים הגאלים, מובטחת להם הנאה רבה בפארק הזה, שמעוצב ככפר עתיק. הפארק מחולק לכמה אזורים, ובהם עולם הגאלים, האימפריה הרומית, יוון העתיקה, הוויקינגים ומסע בזמן. בכל אחד מהאזורים יש מתקנים מסעירים ומתקנים לכל המשפחה, לצד מופעים שונים, שהפופולרי בהם הוא מופע של דולפינים ואריות ים.

רחוק יותר נמצא פארק פוטורסקופ, שאמנם מרוחק כ-330 ק"מ מפריז, אבל ניתן להגיע אליו ברכבת המהירה TGV מפריז תוך שעה ועשרים דקות. זהו פארק שונה באופיו, אשר בו כמה אולמות שבהם משתמשים בטכנולוגיות קולנועיות מתקדמות כמו תלת מימד, סימולטורים ועוד, שבהם הצופים הופכים לחלק בלתי נפרד מהסרטים אותם הם רואים – עפים, צוללים, צונחים, זוחלים ועוד. בערב מתקיים בפארק מופע לייזרים מרהיב עם אפקטים מרשימים.



הכפר הגאלי בפארק אסטריקס

טיולים מחוץ לעיר – עמק הלואר ונורמנדי
משפחות שמעוניינות להעשיר את החופשה בפריז בטבע, נופים ואתרים היסטוריים, יכולות להוסיף לשהייה בעיר הגדולה גם טיול באחד מחבלי הארץ הסמוכים, כמו עמק הלואר המשובץ בטירות עתיקות ששוכן במרחק כשעה וחצי נסיעה מפריז, או חבל נורמנדי שממערב לפריז, העתיר בנופים ובאתרים היסטוריים.

עמק הלואר מכונה גם עמק המלכים, הודות למאות טירות מפוארות שנבנו על ידי מלכי צרפת ובני האצולה, בעיקר במאות ה-15 וה-16. מדובר באזור רומנטי ויפהפה, אשר יסעיר גם את דמיונם של ילדים שאוהבים לשחק באבירים ונסיכות. מבין הטירות המרהיבות של האזור, אסור להחמיץ את טירת שאמבור (Château de Chambord) של המלך פרנסואה הראשון, הטירה הגדולה ביותר בעמק, המוקפת חומות וצריחים; טירת שנונסו (Château de Chenonceau) המרהיבה ביופייה ששוכנת בלבו של נהר, אשר זורם דרך קשתות הטירה; טירת שברני (Château de Cheverney) שעיקר תהילתה על הריהוט התקופתי המרשים שבה וטירת וילנדרי שסביבה גנים מרהיבים בסגנון הרנסאנס. מלבד טירות עתיקות עמק הלואר מציע נופים פסטורליים, ערים ועייירות עתיקות, כפרי מערות ציוריים ואוכל ויין משובח.


טירת שאמבור. הטירות של עמק הלואר יסעירו את דמיונם של ילדים שאוהבים לשחק באבירים ונסיכות

אחד ממתחמי האירוח המומלצים למשפחות בעמק הלואר הוא רזידנס דה מולין שבעיירה לוכס, ליד טורס. זהו מתחם של דירות נופש ששוכן במיקום אידיאלי בין אחד מיובליו של נהר הלואר לבין טחנות הקמח  האותנטיות של העיירה, ובמריק נסיעה קצרה מהטירות המפורסמות של האזור ומאטרקציות משפחתיות כמו האקווריום של עמק הלואר וגן החיות של בובאל. במתחם יש דירות בגדלים שונים שמתאימות ל-6-2 אורחים, ובהן מטבחון מאובזר וכן מרפסת או גינה מרוהטת. בשטח המתחם – בריכת שחייה מקורה ומחוממת, סולריום ומיני קלאב לילדים.

אפשרות נוספת היא לנסוע לחבל נורמנדי, שמציע שילוב מנצח של אתרי טבע ונוף, אתרים היסטוריים, עיירות מקסימות, אטרקציות משפחתיות וכפרי נופש לכל המשפחה. בין האתרים המפורסמים של חבל נורמנדי ניתן למנות את חופי הנחיתה, את מון סן מישל ואת הגנים היפים של קלוד מונה בז'יברני, אבל למשפחות יש עוד המון מה לעשות באזור. יש בנורמנדי גני חיות, פארקי שעשועים קטנים, פארקי מים ומוזיאונים קטנים וייחודיים שילהיבו גם את הילדים כמו מוזיאון הרכבות. לצד אלה חבל נורמנדי מציע הרבה פעילויות בחיק הטבע כמו רכיבה על סוסים או אופניים, טיולים רגליים ושיט נהרות.

כפר נופש מומלץ בנורמנדי הוא Residence le Chateau de Pretreville, ששוכן בסמוך לעיירת הנמל המקסימה הונפלר ולחופי פלורי. כפר הנופש מוקף ביער ויושב על השביל שמוביל לטירת פרטרביל. בכפר יש דירות נופש בגדלים שונים, החל מדירות סטודיו ועד לדירות שלושה חדרים, בכולן מטבח מאובזר. בנוסף יש בכפר הנופש בריכת שחייה חיצונית מחוממת, ספא, חדר כושר ומגרש משחקים לילדים.

בתמונה הפותחת: ילדים מבלים בגני לוקסמבורג

לקריאה נוספת:

פריז עם ילדים, בגשם

אל תיתנו למזג האוויר לשבש לכם את התוכניות. הצעות לכמה דברים נפלאים שאפשר לעשות עם הילדים בפריז ביום גשום

הצילומים בכתבה: שאטרסטוק, פליקר – jfieldsmailbox, wrayckage, JPC24M

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...