תפריט עמוד

בילויים מקומיים בפראג

עייפתם מאתרי פראג ההומים מתיירים? לא חייבים ללכת בעקבות ההמון. המלצות לארבעה מקומות מקסימים שבהם תוכלו להתענג על אוכל ושתייה בחברתם של התושבים המקומיים

פראג באמת עיר יפה, אבל איך יכולתי ליהנות מהיופי? אחרי שעות ארוכות של שיטוט בסמטאות חשבתי שאם אני רואה עוד בבושקה מלווה במוכרת מזכרות נזפנית, אני מתה. צנחתי בבית קפה מכוער. כל כוס קפה הזכירה לי את המשכנתא, והגשם לא הפסיק לרדת. המלצרית העיפה בי מבטים של פנסיונרית מהק.ג.ב. היה קר ורציתי הביתה. אבל אז חצה זוג את הכיכר. הוא במעיל גשם שחור מתנפנף והיא מטופפת על נעלי עקב, חושפת רגליים מושלמות. הם צחקו ודיברו בהתלהבות. חשבתי שאם יש משהו מעניין בעיר הזאת, הם ידעו עליו.

בחברת גברים שמנשקים ידי גברות
היה קל לעקוב אחריהם במבול. הם חתכו את הסמטאות במהירות ונכנסו לרחוב ראשי. כמעט הגענו לנהר, ופתאום הם סטו לעבר הבניין הפינתי, עלו במדרגות כניסה מפוארות ונעלמו מאחורי דלתות זכוכית. היססתי כמה שניות וזינקתי אחריהם. קפה בסגנון מושלם של אר דקו השתרע לפני. במרכז בית הקפה פסנתרן בפפיון ניגן בפסנתר כנף שחור. דרך חלונות הענק נצנץ הנהר. פורטונה, פורטונה את טובה אלי היום, אמרתי לעצמי ותפסתי את מקומי ליד שולחן שהשקיף על כל הקפה.

קפה סלביה (Grand Café Slavia), נמצא מול התיאטרון הלאומי. תוך דקות נעשיתי אחותם של חבורת האינטלקטואלים שישבה לידי, ומיד למדתי שקפה סלביה נפתח ב-1881, ושכאן התלחש הסופר והמחזאי ואצלב האוול עם מהפכנים. כאן כתבו מחזות ושירים, רקחו מהפכות ואירחו אינספור פיגורות בינלאומיות. מתברר שהמקומיים יודעים לזלול ושגברים צ'כים עדיין מנשקים לגברות את היד.

קפה סלביה: כתובת Smetanovo nábřeží 1012/2, Praha 1
אתר אינטרנט

צבעוניות מקסימה במסעדת גיטנז

עם הקינוח באים הצוענים
ערב מופלא אחר שהיה לי בפראג התרחש בעברו השני של הנהר – ברובע מאלה סטראנה (Mala Strana, "העיר הקטנה"). הלכנו אנגז'ה, אני ונ' על גשר קארל. לא התראינו כמעט שנתיים. הגשר באמת יפה אבל רצינו לשבת במקום נעים ולדבר על ההההכל. אחרי חיפושים ארוכים מצאנו את המסעדה האולטימטיבית, גיטנז (Gitanes). פרחים קטנים מצוירים על הקירות ואינספור שכיות חמדה בכל פינה. נדמה שאין סנטימטר מרובע במסעדה הזאת שלא הוקדשה לו תשומת לב. המעדנים היו משובחים אבל המלצר התנצל, "צוענים אף פעם לא מגיעים בזמן. אבל בסוף הם יבואו". צוענים? כשאכלנו את המנה האחרונה הם הגיעו. הזמנו עוד יין וטבענו במוזיקה צוענית ומבטים פראיים.

גיטנז: כתובת Tržištĕ 7, Praha 1
אתר אינטרנט

חגיגות סילבסטר בבודגיטה דל מדיו. שמחה לטינית סוחפת

בילוי שמתחיל בעיסוי רגליים ונגמר בריקוד סוער
את הצ'כים הקוּלים אפשר לפגוש בקפה קפה (Café Café). שבו שם והמתינו לחבריכם בזמן שהם מקבלים מסז' רגליים תאילנדי בחנות ממול – זול ומעולה. אבל את הערב האחרון שמרתי לבודגיטה דל מדיו (La Bodeguita Del Medio), בר קובני שבו ביקרו במשך השנים אישים כמו נט קינג קול, ארנסט המינגוויי, סופיה לורן, בריז'יט ברדו ועוד רבים טובים ויפים. המשקאות מעולים, המוזיקה של הלהקה הקובנית משכרת. ראו הוזהרתם, סיכוי רב שתגמרו את הערב כמוני – בריקודים סוערים עד הבוקר.


קפה קפה: כתובת
Rytírská 10, Praha 1

בודגיטה דל מדיו: כתובת Kaprova 5, Praha 1
אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

קניות בפראג: אוצרות נסתרים
קניות בפראג: אוצרות נסתרים
הרחק מחנויות הקריסטלים והבובות שברחובות הראשיים של פראג, נמצאות המציאות האמיתיות. בסמטאות הצדדיות אפשר למצוא ספרים עתיקים, תחרות שרואים רק בסרטים, חפצי נוי ואוצרות נדירים

 

מוזיקת רחוב בפראג

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.