תפריט עמוד

קניות בפראג: אוצרות נסתרים

הרחק מחנויות הקריסטלים והבובות שברחובות הראשיים של פראג, נמצאות המציאות האמיתיות. בסמטאות הצדדיות אפשר למצוא ספרים עתיקים, תחרות שרואים רק בסרטים, חפצי נוי ואוצרות נדירים

כשמזרח אירופה התחילה להפתח למערב אפשר היה למצוא בפראג אוצרות אמיתיים. היום צריך קצת לכתת רגליים אבל עדיין יש סיכוי למצוא שכיות חמדה נדירות ברחובות הצדדים. אמנם יהיה עליכם להתגבר על זבנים משועממים ועצבניים שיעשו ככל יכולתם להפיג את חדוות הקניות שלכם, אבל המאמץ עשוי בהחלט להשתלם.

התענוג האמיתי נמצא כאמור הרחק מחנויות הקריסטלים והבובות שברחובות הראשיים. היכנסו לסימטאות וחפשו את החנויות הישנות והמאובקות. שם יש סיכוי למצוא ספרים עתיקים, הדפסים, תחרות שרואים רק בסרטים ומיני מינים של חפצים ואוצרות נדירים. אל תצפו למוכרים חייכניים שישושו לדבר אתכם אנגלית. המוכרים זעופי פנים בדרך כלל יעשו ככל יכולתם כדי לגמול אתכם מהרגלי הצריכה הקלוקלים שלכם. לרוב לא מנדבים כאן חיוכים וגם לא אינפורמציה, ואם ידברו אתכם אנגלית לרוב יעשו את הדבר בקמצנות רבה. אחת הדרכים להתגבר על עויינות הזבנים היא לפנות אליהם בשפתם – מילת המפתח היא ‘Kolik to stojí? (כמה זה עולה).

אחד הדברים המושכים ביותר את העין בפראג הם התכשיטים מאבני גארנט (Garnets). האבן האדומה הזאת, שצבעיה העזים והמנצנצים מושכים תשומת לב רבה, היתה אופנתית עוד בימי הרנסנס. נסיכות הכתר הרוסיות נהגו לקשט בהן את שמלות הנשף וכך ללכוד את מבטי הגברים. האבן לא רק יפה אלא בעלת תכונות מרשימות. יש המאמינים שהיא מסוגלת להעניק לעונד אותה את היכולת להתגבר על צער, תחושות חיות ושמחה. אם אתם לא מומחים, ואתם נחושים לקנות אבנים אמיתיות ולא זכוכית צבעונית, בכל קנייה כדאי לבקש תעודת יצרן. אבני גארנט אמיתיות, שמקורן מבוהמיה, מסומנות תמיד בסימנים – G, G1 or G2.

תכשיטים מאבני גארנט שמקורן בבוהמיה. אופנתיים עוד מימי הרנסנס

הצ'כים מומחים גם במריונטות, קריסטלים וצעצועי עץ. את כל אלו ניתן כמובן למצוא בחנויות התיירים, שחלקן בהחלט נחמדות. היתרון העיקרי בחנויות התיירים שבמרכז הוא שתוכלו למצוא בהן מוכרים דוברי אנגלית. אבל כאמור, המציאות האמיתיות מסתתרות בסימטאות נידחות. אגב טיול בסימטאות תוכלו גם לראות משהו מפראג האמיתית.

אוהבי הספרים והעתיקות בהחלט עשויים לחגוג בעיר היפהפייה הזאת. שפע חנויות הספרים מדגיש את התחושה שפראג היא עיר של אינטלקטואלים. חנויות העתיקות תמיד מלאות באינספור ספרים, במגזינים, גלויות, פוסטרים, ומני מינים של הפתעות. בגלריות ובחנויות המוזיאונים של העיר כמו טירת פראג והגלריה הלאומית, תוכלו, עם קצת מזל, לרכוש עבודות אמנות ורפרודוקציות מצויינות.

אם רכשתם כבר את כל המזכרות, השתדלו, כמו בכל הערים התיירותיות להימנע ממרכז העיר. באיזור ה- Staré Mêsto המצב טוב יותר מאיזורים מרכזיים אחרים. ככל שתתקרבו ל- Nové Mêsto תוכלו, ברחובות הצדדיים, למצוא חנויות עתיקות וספרים מעניינות. כמעט בכל שכונה תוכלו למצוא לפחות חנות אחת או שתיים מפתיעות.

קריסטלים וחפצי נוי בחנות מקומית | הצילום באדיבות לשכת התיירות הצ'כית CzechTourism.com

Antikvariát Galerie Můstek
חנות עתיקות. אפשר למצוא במקום בעיקר ספרים מהמאה ה- 19, בהם ספרי טבע מדהימים עם איורים והמון אמנות צ'כית, חלקה ממש מצויינת. שווה נבירה.
כתובת: Národní 40
טלפון:224 949 587
תחבורה: Metro Národní třída

Antique Ahasver
גן עדן לפנטזיות. כאן תוכלו למצוא שמלות נשף עתיקות, בגדים ובדים עממיים, סיכות שיער מצופות באם הפנינה, תיקים עם חרוזים, מגשים משונים ועוד אינספור אוצרות. הצוות דובר אנגלית ואדיב מאוד.

כתובת:Prokopská 3
טלפון: 257 531 404
תחבורה: Metro Malostranská.

Beruška
חנות קטנה מתפוצצת מצעצועים לילדים ולילדים בנפשם. צעצועי עץ מתוחכמים, פאזלים, משחקים וכמובן בובות רכות.
כתובת: Vodičkova 30
תחבורה: Metro Můstek.

מוזיקת רחוב בפראג

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.