תפריט עמוד

פארק השעשועים של יער בולון

אחרי בילוי של יום שלם בדיסנילנד פריז, שהסתכם בהמתנה אינסופית בתורים, הספק של ארבעה מתקנים בלבד, ראש כואב ורגליים דואבות, החלטנו שמגיע לנו פיצוי. כמה ימים לאחר מכן, כשרצינו להתאוורר אחרי יותר מדי אתרי תיירות ומוזיאונים, הגענו לפארק השעשועים jardin d'acclimatation ביער בולון, וזו היתה בהחלט חוויה מתקנת. שוב ושוב שאלנו את עצמנו למה בזבזנו את זמננו ואת כספנו במקום להגיע מלכתחילה לכאן. נכון, אין בפארק דמויות של דיסני ואין מתקנים מסעירים, אבל גם אין מוזיקה רועשת, עשרות דוכנים עם מזכרות במחיר מופקע וצפיפות בלתי נסבלת. מה כן יש? פארק שעשועים נעים ושקט בסביבה פסטורלית, עם שפע של אטרקציות בנוסף למתקני השעשועים, והכי חשוב: אווירה נהדרת עם קורטוב נוסטלגיה שנדיר למצוא היום בפארקי שעשועים.  נראה שעובדי הפארק וכל המבקרים בו טעונים כולם באנרגיות חיוביות. המקום מתאים בעיקר למשפחות עם ילדים קטנים. ילדים גדולים ובני נוער עשויים למצוא אותו משעמם (וזה בדיוק סוד קסמו עבור מבוגרים רבים). הקהל, אגב, מורכב ברובו ממשפחות מקומיות.

שיט בתעלה לצד ברווזים וצמחייה ירוקה

הגן המטופח ששוכן ביער בולון, מצטיין במרחבים גדולים וירוקים, עם הרבה עצים ופרחים, טווסים שמסתובבים חופשי ותעלות מים בהן שטים בשלווה ברווזים. כבר בכניסה לפארק מתגלה הפתעה נעימה: על המדשאות שבכניסה לפארק יש נדנדות ואומגות לילדים ולצידן מיטות שיזוף לטובת ההורים העייפים. למרות שזה בדיוק המקום לנוח בו אחרי כמה ימים של כיתות רגליים במקומות העיר, כדאי להיפרד ממיטות השיזוף כדי לגלות את האטרקציות הרבות שבגן.

ברחבי הגן פזורים מתקני שעשועים רבים, שרובם מתאימים לקטנטנים – קרוסלות מסוגים שונים, מכוניות מתנגשות, מתקן המדמה רכיבה על סוסים, מסלולי נהיגה במכוניות, מטוסים וגם כמה סוגים של רכבות הרים, מרגשות אך לא מאיימות. יש גם טרמפולינות, סירות שנשלטות בשלט רחוק ומראות מעוותות ומצחיקות. אחד המתקנים שאהבנו במיוחד היה שיט ב"נהר הקסום" – שיט רגוע בתעלה, לצד ברווזים חמודים וצמחייה ירוקה, שהשרה עלינו תחושה שלווה שהיוותה ניגוד מושלם למה שחשנו 48 שעות לפני כן, כשעמדנו בתור למתקן של דמבו בדיסנילנד פריז. התשלום הוא עבור כל אטרקציה בנפרד, מה שהיווה מבחינתנו יתרון גדול; והתורים, לפחות ביום השבת האביבי בו אנחנו ביקרנו, היו קצרצרים במקרה הרע. במרבית המקרים בכלל לא נאלצנו להמתין בתור.

יער ההרפתקאות ובו שלל מתקני טיפוס מעץ, גשרים וחבלים מתנדנדים

בנוסף למתקנים שהכניסה אליהם כרוכה בתשלום, יש בפארק גם לא מעט אטרקציות נהדרות שכלולות במחיר הכניסה. יער הרפתקאות קטן ובו שלל מתקני טיפוס מעץ, גשרים וחבלים מתנדנדים, היה חביב במיוחד על הבת שלנו. יש גם גן קוריאני שנתרם על ידי עיריית סיאול, בית עץ יפני, גינת ירק בה גדלים ירקות ועשבי תיבול וכלוב גדול של עופות שבו מתעופפים תוכים, פסיונים ושאר ציפורים. בקצה הגן יש חוות חיות קטנה בה חיים חמורים, עזים, כבשים, חזירים, למות, ארנבות ותרנגולי הודו. ניתן גם לרכב על סוסי פוני. בימים חמים ניתן להירטב ב"חוף" המקומי, שבו מזרקות ושאר שעשועי מים. בנוסף לאלה, בסופי שבוע, בימי רביעי ובחופשות יש תיאטרון בובות ומתקיימים מופעים נוספים. בשבת בה ביקרנו התקיימו כמה מופעי רחוב, וילדים רבים נשבו בקסמיו של האיש שהפריח בועות סבון ענקיות, אותן הילדים ניסו לתפוס. את הבילוי במקום כדאי לפתוח או לסיים בנסיעה חביבה ברכבת הקטנה שנוסעת מהגן דרך היער ל-Port Maillot ובחזרה.

אחרי כמה שעות של התרוצצות בין האטרקציות השונות, הרעב מתחיל להתעורר. בדרך כלל במקומות מהסוג הזה איכות האוכל ירודה למדי, וגם בהיבט הזה נכונה לנו הפתעה. יש כמובן קפיטריות ומסעדות מזון מהיר שמגישות את הג'אנק המקובל במקומות כאלה, אבל יש גם קרפרי עם קרפים מלוחים ומתוקים, ושתי מסעדות שמגישות מנות קצת יותר מתוחכמות. אנחנו שמחנו עד מאוד לגלות במקום סניף של סלון התה הפריזאי המפורסם אנג'לינה, שסניף הדגל שלו ברחוב ריבולי הפך למוסד פריזאי. כאן יכולנו להתענג על השוקו האפריקאי ועל עוגת המון בלאן המפורסמת של המקום (שמורכבת מבסיס של מרנג עם קצפת וקרם ערמונים) בלי לעמוד בתור ובלי להתנצל על כך שהילדה שלנו מעדיפה להתרוצץ במקום לשבת על הכסא. אפשר כמובן לוותר על ארוחה קנויה במקום וליהנות מפיקניק על אחד משולחנות הפיקניק הרבים שבתוך הגן או ביער הסמוך.

מסעדה בפארק. אווירה פסטורלית

פריז היא עיר נפלאה, שמציעה, לצד אתרי התיירות הקלאסיים ושפע המוזיאונים, גם המון אטרקציות לילדים. אבל כשרוצים להתאוורר קצת מהמולת העיר ולעשות משהו מיוחד בשביל הילדים, אבל כזה שגם ההורים יצליחו ליהנות ממנו, jardin d'acclimatation הוא מקום מושלם.

מידע מעשי
איך מגיעים? ניתן להגיע במטרו לתחנת Sablons המרוחקת דקות הליכה אחדות מהגן (יש ישלוט ברור מהתחנה). ניתן גם לנסוע במטרו לתחנת Port Maiilot ומשם לקחת את הרכבת הקטנה שמגיעה לפארק.
שעות פתיחה: אפריל עד ספטמבר – 19:00-10:00, אוקטובר עד מרץ 18:00-10:00 .
מחיר: הכניסה לגן עולה 2.90 אירו למבוגר ולילד (משלמים מגיל 3). מחיר הכרטיס לאטרקציה בודדת הוא 2.7 אירו, אבל מומלץ יותר לקנות כרטיסיה (Carnet) של 15 כרטיסים (32 אירו) או 25 כרטיסים (48 אירו). הנסיעה ברכבת הקטנה עולה 1.35 אירו לכיוון אחד או 2.7 אירו הלוך ושוב.
אתר אינטרנט


לחצו להגדלה

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...