תפריט עמוד

ערי החוף היפות בעולם

אם אתם מתלבטים בין חופשה בעיר תוססת ומלאת עניין לבין חופשה נעימה על שפת הים, יש לנו פתרון מושלם עבורכם: חופשה בעיר שיש לה חופים נהדרים. לפניכם עשר ערים יפהפיות ברחבי העולם, שבכל אחת מהן תוכלו לשלב בין תענוגות אורבניים לבילויים בחוף

מה אתם מעדיפים – חופשה על חוף הים או חופשה עירונית? בעצם, למה לא ליהנות מכל העולמות? ברחבי העולם יש ערים יפות, שלצד כל התענוגות העירוניים, כמו חיי תרבות, מסעדות משובחות, מוזיאונים וקניות, מציעות גם חופים נפלאים ונוף מדהים לים. הנה הצעות לביקור בעשר ערי חוף יפהפיות, שבכל אחת מהן תוכלו ליהנות מבילויים ליד הים וברחובות העיר:

סן סבסטיאן, ספרד

בספרד נמצאות כמה מערי החוף היפות והתוססות בעולם, שהמפורסמת בהן היא ברצלונה. אבל אם תרצו להכיר עיר חוף נפלאה והרבה פחות מתוירת, אנחנו ממליצים לכם להגיע לסן סבסטיאן (San Sebastian), בירת חבל הבאסקים בצפון ספרד. למעשה, סן סבסטיאן היא ביתו של אחד מהחופים הכי יפים באירופה, חוף לה קונצ'ה (La Concha), הממוקם במרכז העיר ונהנה מתפאורה של ביניים היסטוריים מרשימים. החוף מוגן בשובר גלים ויש בו אי קטן ומעגן סירות.

חוף לה קונצ'ה בסן סבסטיאן נהנה מתפאורה של מבנים היסטוריים

חוף לה קונצ'ה בסן סבסטיאן נהנה מתפאורה של מבנים היסטוריים | צילומים: שאטרסטוק

מה עוד? גם כשמורידים את החופים מהמשוואה, סן סבסטיאן היא עיר יפהפייה עם רובע עתיק וטיילת שוקקת. העיר העתיקה גדושה בכנסיות בארוקיות וגותיות, כמו כנסיית סן ויסנטה (San Vicente) שנחשבת למבנה העתיק בעיר, כיכרות יפות, שווקים והרבה פינצ'וס ברים (הגרסה המקומית לטאפאס), מסעדות וחנויות. סן סבסטיאן היא גם הבירה הקולינרית של ספרד, עם יותר מסעדות מישלן ביחס לכמות התושבים מכל מקום אחר בעולם.

לישון ליד הים: Hotel de Londres y de Inglaterra הוא מלון מפואר מהמאה ה-19 שנמצא על הטיילת של סן סבסטיאן, במרחק דקה הליכה מחוף לה קונצ'ה וחמש דקות הליכה מהעיר העתיקה. מהחדרים נשקף נוף מדהים של הים ויש כאן גם ספא, מסעדה באסקית ופאב בסגנון אנגלי.

פינצ'וס (הגרסה המקומית לטאפס) בסן סבסטיאן, בירת הקולינריה של ספרד

פינצ'וס (הגרסה המקומית לטאפס) בסן סבסטיאן, בירת הקולינריה של ספרד | צילום: Matyas Rehak / Shutterstock.com

אדינבורו, סקוטלנד

אדינבורו, בירת סקוטלנד, הא אחת הערים היפות באירופה, אבל גלל מזג האוויר האפרורי, רבים לא רואים בה עיר חוף. למעשה, אדינבורו מוקפת בחופים נפלאים, החביבים מאוד על המקומיים, ואם הים הצפוני קר מדי בשבילכם, תמיד תוכלו לצאת לטיול רגלי על החוף או לקרוא ספר מול הגלים המתנפצים. אחד החופים החביבים על תושבי אדינבורו הוא חוף פורטובלו (Portobello) ממזרח לעיר. זהו חוף חולי, עם פעילויות של ספורט ימי וטיילת עם בתי קפה, גלידריות ויריד קטן שמתקיים בקיץ. בפרבר קרמונד (Cramond), במרחק נסיעה קצרה מצפון למרכז העיר, תמצאו נמל קטן גדוש בסירות דייגים צבעוניות ולצדו בתי קפה. אם אתם מעדיפים חוף מבודד יותר, נסו את אברליידי ביי (Aberlady Bay) ממזרח לעיר – חוף מבודד שהוא חלק משמורת טבע יפה.

חוף פורטבלו באדינבורו. אם המים קרים מדי בעיניכם, תמיד אפשר לטייל לאורך החוף או לשבת מול הגלים

חוף פורטבלו באדינבורו. אם המים קרים מדי בעיניכם, תמיד אפשר לטייל לאורך החוף או לשבת מול הגלים

מה עוד? בקיץ תוכלו ליהנות לא רק מהחופים היפים של אדינבורו, אלא גם משורה ארוכה של פסטיבלים, המפורסם שבהם הוא פסטיבל הפרינג'. יש עוד המון מה לעשות בעיר: אפשר לשוטט ברחובות העתיקים, לבקר במצודת אדינבורו ולטפס לארתור'ס סיט (Arthur's Seat) – סלע געשי בפארק הולירוד, המהווה את הנקודה הגבוהה בעיר ואשר ממנו נשקפת תצפית נפלאה על האזור.

לישון ליד הים: Rockville Hotel הוא מלון משפחתי קטן בפרבר פורטובלו, בקו הראשון לחוף, עם חדרים חמימים ונוף מדהים לים הצפוני. המלון נמצא במרחק 20 דקות נסיעה באוטובוס ממרכז אדינבורו.

תצפית על מרכז אדינבורו והמצודה מארתור'ס סיט, הנקודה הגבוהה ביותר בעיר

תצפית על מרכז אדינבורו והמצודה מארתור'ס סיט, הנקודה הגבוהה ביותר בעיר

ניס, צרפת

ניס, עיר הנופש הנוצצת בריביירה הצרפתית, נהנית מרצועת חוף ארוכה ושטופת שמש עם כשלושים חופים, חלקם פרטיים ואחרים ציבוריים. בחופים הציבוריים הכניסה חינם, אך הם נוטים להיות עמוסים, בחופים הפרטיים תידרשו לשלם אבל תיהנו מאווירה קצת יותר אקסקלוסיבית וממיטות שיזוף, מקלחות ולוקרים שישדרגו את הבילוי. מרבית החופים של ניס מכוסים באבנים קטנות, לכן כדאי להצטייד בכפכפים. אחד החופים הציבוריים היפים הוא La Reserve, במרחק הליכה קצרה ממרכז העיר, אבל בחודשי הקיץ הוא נוטה להיות צפוף. החוף הפרטי הכי מוצלח לדעת רבים הוא The Castle. הוא ממוקם הרחק מההמולה, מאובזר במיטות שיזוף ומציע אווירה רגועה ואוכל משובח, לא עניין של מה בכך במסעדות החוף בניס. אם אתם רוצים לספוג את אווירת החוף של ניס מבלי להירטב, טיילו לאורך הטיילת האנגלית, ברגל, על אופניים או עם רולר בליידס.

חוף The Castle בניס עמוס במתרחצים

חוף The Castle בניס | צילום: karnizz / Shutterstock.com

מה עוד? מלבד אזור הטיילת והחופים, אל תוותרו על טיול בעיר העתיקה על סמטאותיה הצרות ומלאות האווירה, על הטירה שמציעה תצפית מרהיבה על העיר ועל הנמל הגדול. חובבי האמנות ייהנו במוזיאון מאטיס ובמוזיאון מארק שאגאל.

לישון ליד הים: Hotel La Perouse הוא מלון רומנטי הנמצא בקצה הטיילת האנגלית. במלון 56 חדרים מעוצבים, בריכה מחוממת, ג'קוזי חיצוני, סאונה, מסעדה וחוף פרטי יפהפה.

קו החוף של ניס, בירתה הנוצצת של הריביירה הצרפתית

קו החוף של ניס, בירתה הנוצצת של הריביירה הצרפתית

קוטור, מונטנגרו

העיר ההיסטורית קוטור (Kotor) שוכנת במיקום עוצר נשימה המשקיף על מפרץ קוטור במערב מונטנגרו. החופים של קוטור מכוסים באבנים קטנות, ולכן במקום להשתזף על החוף, עשו כמו המקומיים ושבו על משטחי אבן המכונים פונטונים, משם גם אפשר לקפוץ למים. הנוף של העיר, המפרץ והר לובצ'ן ינעימו את השהייה בחופי העיר. ב- Orahovac וב-Ljuta, במרחק קילומטרים ספורים ממרכז העיר, תמצאו חופים חוליים קטנים.

מיקום מושלם: קוטור נמצאת במפרץ יפהפה, מוקף בהרים

מיקום מושלם: קוטור נמצאת במפרץ יפהפה, מוקף בהרים

מה עוד? העיר המבוצרת, העתיקה ביותר במונטנגרו, נשמרה היטב. היא גדושה באתרים דתיים והיסטוריים, כמו הקתדרלה העתיקה של סנט טריפון, ארמון הבישוף, כנסיית מאריה הקדושה ומצודת סן ג'ובאני.

לישון ליד הים: Cattaroom Apartments הוא מלון דירות ברמת שלושה כוכבים על חוף פרטי במרחק שבעה ק"מ ממרכז העיר, מטרים ספורים מקו המים. במלון יש שמונה דירות מרווחות ומאובזרות עם מרפסות המשקיפות על נוף עוצר נשימה של מפרץ קוטור.

סנטה מוניקה, קליפורניה

רצועת החוף של סנטה מוניקה נמתחת לאורך 5.6 ק"מ בקליפורניה, ומהווה את מקום המפלט האולטימטיבי של תושבי הוליווד כמו גם סט צילומים ידוע שמככב בסרטים רבים. יש עוד חופים באזור, אבל אפשר להבין את הקסם של סנטה מוניקה: החוף החולי הרחב, הרציף המפורסם עם הגלגל הענק ומחליקי הרולר בליידס הם חלק מהחוויה. זהו לא החוף להתבודד בו, מקום שמזמין לבילוי. אפשר לשכור אופניים ולטייל לאורך החוף, לשבת באחת המסעדות או בתי הקפה הרבים, להשתעשע עם הילדים בגן המשחקים, לגלוש או לשחק כדורעף.

החוף של רציף סנטה מוניקה עם הגלגל הענק המפורסם

החוף של רציף סנטה מוניקה עם הגלגל הענק המפורסם

מה עוד? הרציף של סנטה מוניקה שבו אטרקציות לכל המשפחה, כמו גלגל ענק ואקווריום, טיילת Third Street הגדושה בחנויות ומסעדות, פארק Palisades  הירוק הנושף לחוף כל אלה מצטרפים לאטרקציות הרבות של לוס אנג'לס, הנמצאות במרחק לא רב מכאן.

לישון ליד הים: Shutters on the Beach שוכן ממש על החוף, במרחק צעדים ספורים מהמים, לא רחוק מרציף סנטה מוניקה. המלון מעוצב בסגנון בית אחוזה בקייפ קוד עם מרפסות גדולות שפונות לים ויש בו בריכה, בר חוף, מסעדת שף, חדר כושר וספא. בין הפעילויות המוצעות כאן – השכרת אופניים, שיעורי גלישה ויוגה על החוף.

ריו דה ז'ניירו, ברזיל

שני דברים מזוהים עם ריו דה ז'ניירו יותר מכל: הקרנבל והחופים. אין עוד עיר שיכולה להתחרות בתרבות החוף של ריו, עם רצועת חוף באורך של כ-40 ק"מ. החוף המפורסם ביותר הוא חוף קופקבנה, שהר הסוכר חולש עליו ויוצר תמונת נוף מושלמת. החוף התוסס, כמו גם חופים אחרים בעיר, גדוש תמיד במוזיקאים, שחקני כדורעף חופים וכדורגל, גולשים, רוכבי אופניים, מחליקי רולר בליידס, רוכלים והמוני מקומיים ותיירים. חופי ריו מציעים גם חגיגה קולינרית עם שייקים, אננס טרי, ארטיקים ביתיים, גבינה מותכת על גחלים, צ'יפס, שרימפס ועוד מעדנים. מלבד קופקבנה, כדאי לבקר גם בחוף איפנמה ובחוף לבלון.

חוף איפנמה, מהחופים היפים והפופולריים בריו

חוף איפנמה, מהחופים היפים והפופולריים בריו

מה עוד? אם הגעתם לריו, אל תחמיצו את פסל ישו הגואל בראש הר קורקובדו, משם יש תצפית יפה על העיר והים. עוד הר שכדאי לטפס לראשו הוא הר הסוכר, אליו אפשר לעלות ברכבל או ברגל. אם תרצו קצת ירוק בעיניים, בקרו ביער טיג'וקה שופע הצמחייה והמפלים, הנחשב לאחד היערות העירוניים הגדולים בעולם. כדאי לטייל גם בשכונות העיר, בהן שכונת סנטה תרזה, שרחובותיה גדושים בבתי קפה קטנים, בוטיקים וגלריות.

לישון ליד הים: Hotel Emiliano הוא מלון מתוחכם בעיצוב מינימליסטי בקצה הדרומי של חוף קופקבנה. כמעט מכל חדר יש נוף לים ויש פה ספא, מסעדה ובר גג.

עם כזה מיקום בין הרים לים, זה לא מפתיע שריו היא אחת הערים היפות בעולם

עם כזה מיקום בין הרים לים, זה לא מפתיע שריו היא אחת הערים היפות בעולם

קייפטאון, דרום אפריקה

קייפטאון שוכנת במיקום נהדר, בנקודת המפגש של האוקיינוס האטלנטי וההודי, כך שאפשר לבחור אם לשחות במים הקרירים של הראשון או במים החמימים של השני. ההרים של קייפטאון, ובראשם הר השולחן, יוצרים תפאורה מושלמת והשילוב של הרים וים הופך את קייפטאון לאחת הערים היפות בעולם. לא קל לבחור את החוף היפה בעיר. חוף קליפטון (Clifton), המחולק לארבעה חלקים, הוא אחד היפים והפופולריים בעיר, אם כי בשל המים הקרים הוא פחות מתאים לרחצה. זהו החוף לראות ולהיראות בו, לשחק כדורעף חופים או לשבת באחת המסעדות. בסמוך לו נמצא חוף קמפס ביי (Camps Bay), חוף עטור דקלים עם נוף להרים המקיפים את העיר. זהו מקום נהדר לשיזוף, רחצה וספורט חופים. חוף נוסף שזוכה לפופולריות הוא חוף בולדרס, שנהנה מחול הרך ומים חמימים. האטרקציה המרכזית כאן היא אוכלוסיית הפינגווינים שחיה בו – זהו מקום התפוצה הצפוני בעולם של פינגווין שחור הרגל.

חוף קמפס ביי והר האריה בקייפטאון

חוף קמפס ביי והר האריה בקייפטאון

מה עוד? בקייפטאון יש אינספור אטרקציות ואתרים שכדאי לבקר בהם. בין השאר, מומלץ לטפס ברכבל להר השולחן, לבקר ברובן איילנד, האי שבו נכלא נלסון מנדלה, לטייל ברחוב ברי הגדוש בחנויות מגניבות, מסעדות וברים, ולבלות באזור הרציפים (V&A) התוסס שבנמל קייפטאון, אשר בו מרכז קניות ענק, מסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות.

לישון ליד הים: South Beach Camps Bay הוא מלון בוטיק בקמפס ביי, אחד החופים היפים בעיר. במלון סוויטות מעוצבות בלבן עם נוף לים, שתי בריכות, בר, חדר כושר, ספרייה והשכרת אופניים לטיולים על החוף.

פינגווינים בחוף בולדרס בקייפטאון

פינגווינים בחוף בולדרס בקייפטאון

פרת', אוסטרליה

כולם מכירים את החופים המדהימים של סידני, אבל גם לפרת' שבמערב אוסטרליה יש במה להתגאות. פרת' שוכנת לחופי האוקיינוס ההודי ויש בה חופים חוליים ארוכים וים בצבע טורקיז. Scarborough Beach הוא חוף פופולרי למי שאוהב להיות במרכז האקשן, עם בתי מלון גדולים, מסעדות, חנויות, גלידריות ומועדוני גלישה. Cottesloe Beach הוא חוף פופולרי עם חול זהוב, מים צלולים ועצי אורן. Leighton Beach מזכיר את חופי הקריביים, עם חול לבן בוהק ומים צלולים, ואילו חוף Bailey ממוקם במפרץ זעיר עם שונית אלמוגים שאפשר לשנרקל בה.

חוף Leighton, החוף הכי קריבי בפרת'

חוף Leighton, החוף הכי קריבי בפרת'

מה עוד? למרות הפיתוי לבלות את מרבית החופשה על החוף, לפרת' יש עוד הרבה מה להציע. בעיר פועלים כמה מוזיאונים מצוינים, כמו הגלריה הלאומית של מערב אוסטרליה והמוזיאון הלאומי, יש בה בניינים היסטוריים מעניינים, כמו העולם התת ימי, קינגס פארק – פארק מקסים עם גנים בוטניים ומסלולי הליכה, והמון מסעדות, מועדונים ופאבים.

לישון ליד הים: Rendezvous Hotel Perth Scarborough ממוקם במרחק דקה הליכה מחוף Scarborough, ויש בו בריכה עם מפלים, חדר כושר, ספא וחדרים עם נוף לים.

חוף Cottesloe בפרת'. חול זהוב ואורנים

חוף Cottesloe בפרת'. חול זהוב ואורנים

אוקלנד, ניו זילנד

אוקלנד, הגדולה בערי ניו זילנד, ממוקמת בין שלושה נמלים ומציעה רצועת חוף ארוכה להפליא עם מאות חופים. חופיה של אוקלנד מגוונים מאוד ויתאימו לכל טעם  – יש כאן חופים לבנים וחופים של חול שחור, חופים המתאימים לגולשים, חופים מבודדים וחופים עירוניים תוססים. Anchor Bay Beach הוא חוף מקסים שממוקם בפארק הטבע האזורי Tawharanui ומוקף בנופים יפים; Orewa Beach חביב על משפחות, קייט-סרפרים, ורצים; Piha Beach שלו חול שחור שלו מפורסם בסלע האריה (Lion Rock) הדרמטי, אשר מחלק אותו לשניים.

סלע האריה בחוף Piha, אחד החופים היפים באוקלנד

סלע האריה בחוף Piha, אחד החופים היפים באוקלנד

מה עוד? הרשימה ארוכה: אפשר לבקר בגלריה לאמנות של אוקלנד, במוזיאון אוקלנד המספר על ניו זילנד ועל התרבות המאורית, בגנים הבוטניים, בגן החיות, בהר הגעש One Tree Hill, בגשר אוקלנד ובמגדל Sky Tower שמראשו יש תצפית מרהיבה על העיר.

לישון ליד הים: The Boatshed שוכן במפרץ הרואקי, כ-35 דקות במעבורת ממרכז אוקלנד, על חוף חולי יפה ועטור צמחייה עם נוף מדהים. הלינה היא בבונגלוס או בקוטג'ים עם חלונות ענקיים לים, ויש פה גם ספא, מסעדה אורגנית וגנים יפים.

קו הרקיע של אוקלנד, הגדולה בערי ניו זילנד

קו הרקיע של אוקלנד, הגדולה בערי ניו זילנד

סינגפור

סינגפור מציעה לא רק גורדי שחקים עצומים ורחובות מצוחצחים, יש בה גם חופים נפלאים, וזה לא מפתיע כשכן העיר-מדינה הקטנה מורכבת מ-63 איים. יש פה חופים אקזוטיים נפלאים, מקצתם טבעיים ומרביתם מלאכותיים, עם חול שיובא ממדינות בדרום-מזרח אסיה, כמו מלזיה וקמבודיה. החופים המרכזיים ממוקמים במזרח האי סינגפור ובאי סנטוסה. חופי סינגפור אולי לא בתוליים, אבל יש בהם תשתיות מפותחות, מסעדות ומלונות. אחד החופים היפים הוא פאלוואן (Palawan) באי סנטוסה. זהו חוף עם חול לבן ועצי דקל שגשר בסגנון שודדי הקריביים מקשר אותו לאי קטן. אם אתם מחפשים מקום מבודד יותר נסו את חוף Punggol בצפון סינגפור, שבו חול נעים ומקבץ של סלעים מרשימים.

חוף Palawan באי סנטוסה. אמנם מלאכותי אך בהחלט חלומי

חוף Palawan באי סנטוסה. אמנם מלאכותי אך בהחלט חלומי

מה עוד? סינגפור גדושה במקדשים ואתרי מורשת מרתקים. כדאי לבקר בבצ'יינה טאון, ברחוב אורצ'רד (Orchard) שבו יש אפשרויות מצוינות לשופינג ובאזור Boat Quay ו- Clarke Quay, הגדושים במסעדות, פאבים ומועדונים. באי סנטוסה יש אטרקציות משפחתיות רבות: פארקי מים ופארקים אתגריים, פארק יוניברסל, עיר הילדים קידזניה, מוזיאון השעווה מאדאם טוסו, אי דולפינים, פארק פרפרים ועוד ועוד.

סינגפור מפורסמת בגורדי השחקים שבה, אבל יש בה גם חופים נפלאים

סינגפור מפורסמת בגורדי השחקים שבה, אבל יש בה גם חופים נפלאים. משמאל: מלון מרינה ביי סנדס

לישון ליד הים: Marina Bay Sands הוא מלון ענק, עם למעלה מ-2,500 חדרים, במבנה שהפך לאייקון של סינגפור. המלון הוא חלק מאתר נופש הכולל קניון, קזינו, מרכז החלקה על הקרח, תיאטראות ועוד. על גג המלון נמצאת בריכת הגג הגדולה בעולם ויש בו גם ספא מפואר, מסעדות שף ועוד.

בתמונה הפותחת: סן סבסטיאן, בירת חבל הבאסקים בבצפון ספרד
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.