תפריט עמוד

עמק בית שאן: אטרקציות משפחתיות לקיץ

עמק בית שאן הוא אזור נפלא לחופשת קיץ משפחתית: מעיינות האזור מזמינים לטבילה מרעננת בשעות החמות, ואילו בלילה אפשר להאכיל קנגורו או להתרשם מחיזיון אורקולי מרהיב בעתיקות בית שאן. הצעות לטיולים ופעילויות בעמק בית שאן והמלצה על שני מקומות לינה נעימים במחיר שווה לכל כיס

עמק בית שאן, המוכר גם בשם עמק המעיינות, הוא מקום נפלא לחופשה משפחתית, גם בקיץ. נכון, חם כאן בקיץ, אפילו חם מאוד, אבל במהלך היום תמצאו הרבה מעיינות לבלות לצדם ובתוכם, וכשהשמש שוקעת יש פעילויות ליליות מלהיבות, שרק בשבילן שווה להגיע לכאן. הנה כמה המלצות לבילוי קיץ משפחתי בעמק בית שאן ושני מקומות לינה נעימים הנמצאים בלב העמק:

גן לאומי גן השלושה

את גן לאומי גן השלושה, המוכר גם בשם הסחנה, כמעט שאין צורך להציג. זהו אחד מאתרי המים היפים בארץ, ואפילו המגזין הנחשב טיים הכתיר אותו כאחד מעשרים האתרים היפים בעולם. אמנם בחגים ובסופי שבוע עמוס, אבל תמיד אפשר למצוא פינה שקטה וליהנות מבריכות המים הגדולות, מפלגי המים והמפלים הקטנים, מהמדשאות הנעימות המעוטרות בעצי דקל.

הבריכות של גן השלושה מזמינות לרחצה מרעננת | צילום: הגן הלאומי בית שאן מואר בלילה | צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

הבריכות של גן השלושה מזמינות לרחצה מרעננת | צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

המים החמימים, שכיף לטבול בהם כל השנה, גם בחורף, נובעים מעין עמל ונאגרים בבריכות המקושרות ביניהן בסדרה של מפלים, כשמעל הכל חולש נופו היפה של הגלבוע. פרטים נוספים באתר.

גן לאומי מעיין חרוד

אתר נוסף שמתאים לבילוי רטוב ביום קיץ חם הוא גן לאומי מעיין חרוד. מעיין חרוד נובע במערה בצלע הגלבוע, ומימיו זורמים בסדרה של פלגי מים, חלקם נשפכים לבריכת שכשוך גדולה. הבריכה הרדודה היא מקום אידאלי להתרעננות בימים חמים. מסביב יש עצי איקליפטוס מצלים, מדשאות ושולחנות פיקניק. אם אתם לא מסתפקים ברחצה, על מדרון ההר המתנשא מעל האתר נמצא ביתו של יהושע חנקין, שכונה גואל האדמות. במקום פועל מוזיאון המנציח את פועלו של חנקין וכן אחוזת הקבר של יהושע חנקין ואשתו אולגה. פרטים נוספים באתר.

גן לאומי מעיין חרוד. מקום מושלם לפיקניק ליד המים

גן לאומי מעיין חרוד. מקום מושלם לפיקניק ליד המים | צילום: Avisara8, cc by sa 4.0

עין יהודה

מעיין נוסף, המוכר בעיקר לתושבי האזור, הוא עין יהודה שנמצא בקיבוץ עין הנציב. זהו מעיין עם מים צלולים ומליחים, שנאגרים לבריכה אליפטית גדולה. המים העמוקים אידאלים לרחצה, שחייה או ציפה על מזרן מים. לטובת אוהבי ריגושים, חבל טרזן משתלשל מעל המים ויש גם מקפצה מאולתרת. בשונה מגן השלושה ומעיין חרוד, זהו לא גן לאומי, האתר לא מתוחזק ואין איסוף אשפה, כך שניקיונו תלוי ברצונם הטוב של המטיילים. הקפידו לאסוף אשפה ולהשאיר את המקום נקי. כיוון שהמעיין נמצא בשטחו של קיבוץ דתי, אין כניסה אליו בשבתות ובחגים.

null

איך מגיעים? נכנסים לקיבוץ עין הנציב, וכמאה מטר אחרי השער פונים שמאלה בצומת. מיד לאחר הפנייה מחנים את המכונית ויורדים שמאלה במדרגות לכיוון המעיין המגודר.

פעילות לילה בגן גורו

גן גורו שבקיבוץ ניר דוד הוא פארק חיות אוסטרלי, יחידי מסוגו בארץ. בפארק יש צמחים ובעלי חיים מאוסטרליה, בהם קנגורו שמסתובבים חופשי והמבקרים יכולים להאכילם מכף היד. מלבד קנגורו, תמצאו כאן גם קזואר, אמו, שועלים מעופפים ותוכים צבעוניים שהמבקרים יכולים להאכיל בשיפודי פירות. בחווה האוסטרלית אפשר ללטף חיות חווה דוגמת עזים ננסיות. בנוסף יש במקום מבוך ותצוגת דינוזאורים מרשימה.

מבוך הדינוזאורים המואר בלילה בגן גורו | צילום: נדב כפיר

מבוך הדינוזאורים המואר בלילה בגן גורו | צילום: נדב כפיר

ביולי-אוגוסט, כשבעלי החיים נוטים להסתתר בצל ולהיות פחות תקשורתיים, המקום פתוח גם בשעות הערב. בחודש יולי הגן פתוח בערבי ראשון וחמישי, באוגוסט הוא פתוח בערבי ראשון, שלישי וחמישי. בימים אלה מתקיים בפארק סיור ערב מודרך שבו אפשר לראות את הקנגורו מתארגנים לשינה, את העטלפים הפעילים אחרי רדת החשכה וחיות ליליות נוספות, כמו שוגר גליידר (כיסנאי דואה), חיית כיס קטנה הפעילה בלילות. סיור הלילה כולל גם הליכה במבוך הדינוזאורים המואר בתאורה מיוחדת, תוך ניסיון לפצח כתב חידה. פרטים נוספים באתר

לילות שאן

הגן הלאומי בית שאן הוא אחד האתרים הארכאולוגיים החשובים והמרשימים בארץ. בין השרידים המפוארים והשמורים היטב אפשר לראות רחובות עמודים, כיכרות, פסיפסים, מקדשים, מזרקה, בתי מרחץ, תיאטרון רומי ועוד.

הגן הלאומי בית שאן מואר בלילה | צילום: Dovi100.h, CC BY SA 3.0

הגן הלאומי בית שאן מואר בלילה | צילום: Dovi100.h, cc by sa 3.0

בקיץ, כשחם מדי לטייל באתר במהלך היום, מומלץ להגיע בלילה ולצפות במופע המולטימדיה "לילות שאן". החיזיון האורקולי המרהיב מקנה למבקרים את התחושה שהם נמצאים בבית שאן העתיקה, בשיא ימי תפארתה. בעזרת המופע אפשר להכיר דמויות מהעבר, לבקר בשוק ובבית המרחץ, לעמוד למרגלות מקדש דיוניסוס רגע לפני רעידת האדמה הגדולה ועוד ועוד. המופע מתקיים בימים שני-חמישי עם רדת החשכה. פרטים נוספים באתר.

איפה לישון?

אחרי יום טיולים עמוס וגדוש, אין כמו מקום לינה נעים ונוח, במחירים שווים לכל כיס, כדי להשלים את החוויה. באזור עמק בית שאן יש שני מקומות כאלה:

אכסניית אנ"א בית שאן ממוקמת במרחק הליכה מגן לאומי בית שאן והיא כל מה שצריך בטיול משפחתי בקיץ. האכסניה הנעימה מהווה את אחת מאפשרויות הלינה המוצלחות והמשתלמות ביותר למשפחות המטיילות באזור. האכסניה שוכנת במבנה מרשים עם אכסדרה פנימית עם דשא וצמחייה, החדרים נקיים, ממוזגים ומתוחזקים היטב. כל חדר מאובזר בטלוויזיה, מקרר מטיילים, מקלחת ושירותים צמודים ופינת קפה ותה.

חדר משפחתי באכסניית אנ"א בית שאן

חדר משפחתי באכסניית אנ"א בית שאן

הכיף הגדול הוא בריכת השחייה של האכסניה – בדיוק מה שצריך כדי להתרענן ביום חם. במחיר הלינה במקום כלולה ארוחת בוקר ישראלית עשירה עם סלטים, ביצים, דגנים, פירות, אוכל מבושל ועוד. ברחבי האכסניה תוכלו ליהנות מאינטרנט אלחוטי חופשי.
לפרטים נוספים על אכסניית אנ"א בית שאן לחצו כאן »

צילום מהאוויר של אכסניית אנ"א בית שאן. נופי העמק ובריכת שחייה להשלמת החוויה

צילום מהאוויר של אכסניית אנ"א בית שאן. נופי העמק ובריכת שחייה להשלמת החוויה

אופציה מוצלחת נוספת למטיילים באזור מציעה אכסניית אנ"א מעיין חרוד הממוקמת למרגלות הגלבוע, סמוך לגן לאומי מעין חרוד. התצפית על נופי הגלבוע מהווה פתיחה מושלמת ליום, במיוחד כשהיא מלווה בארוחת בוקר ישראלית מגוונת הכלולה במחיר הלינה. באכסניה יש 34 חדרים, בהם חדרים זוגיים וחדרים משפחתיים. כל החדרים נעימים, נוחים וממוזגים, ובכולם יש טלוויזיה, מקרר מטיילים, מקלחת ושירותים ופינת קפה ותה.

אכסניית אנ"א מעיין חרוד טובלת בירוק ומשקיפה לנופים נפלאים

אכסניית אנ"א מעיין חרוד טובלת בירוק ומשקיפה לנופים נפלאים

המתחם בחוץ ירוק ומושך, עם מדשאות, מתקני שעשועים לילדים, מגרש כדורסל ומתקני כושר. ברחבי האכסניה יש אינטרנט אלחוטי חופשי. לפרטים נוספים על אכסניית אנ"א מעיין חרוד לחצו כאן »

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.