תפריט עמוד

עמודי עמרם נוקו בשיטה ייחודית

עמודי עמרם - תופעה גיאולוגית ייחודית בהרי אילת, נוקו במבצע מיוחד מכתובות גרפיטי. המבצע - יוזמה של רשות הטבע והגנים, בסיוע חברת מרינה דייוורס. מומחים ביצעו את עבודת הניקוי בעזרת לחץ מים

עמודי עמרם שבשמורת טבע מסיב הרי אילת הינם תופעת טבע ייחודית, המציגה עמודים של אבן חול צבעונית, שגולפו בידי הטבע במשך אלפי שנים. אבן החול עצמה היא תוצר בלייה של סלעים קדומים יותר, והיא מופיעה במגוון צבעים הודות לשטיפתה בנחלים עשירים בתחמוצות ברזל, מנגן ומינרלים נוספים. האתר נמצא בשטחים הפתוחים וההגעה אליו חופשית וללא תשלום, אך אליה וקוץ בה: במשך השנים כוסו העמודים המדהימים ביופיים במאות כתובות גרפיטי, קטנות כגדולות, שנחרטו על העמודים על ידי מבקרים, שמסיבה לא ברורה החליטו לפגוע בטבע ובהנאה של שאר המטיילים במקום. מאחר ומרבית הכתובות נחרטו על אבן החול, חשבו ברשות הטבע והגנים ארוכות לגבי מציאת הדרך הנכונה להסיר את הכתובות המכוערות- בלי שייגרם נזק לתופעת הטבע הייחודית של עמודי עמרם.

בשבוע האחרון נרתמה לפרויקט הניקוי חברת "מרינה דייוורס", אשר מתמחה דווקא בביצוע עבודות תת- ימיות. ראובן הפנר, פקח רשות הטבע והגנים בערבה הדרומית, יצא עם אנשי החברה לאתר, ושם הצליחו לנקות את העמודים- בעזרת לחץ מים, שטשטש את החריטות בלי לסכן את העמודים עצמם.

דורון ניסים, מנהל מחוז אילת של רשות הטבע והגנים: "עמודי עמרם הם אחת מתופעות הטבע היפות ביותר באזור אילת וחבל כל כך שיש מי שמעדיף להשאיר את השם שלו על הטבע- במקום להשאיר את הטבע לאנשים. מניסיוננו, נושא הניקיון והוונדליזם הוא בהרבה מקרים עניין של התנהגות גוררת התנהגות: היכן שמלוכלך ממשיכים ללכלך והיכן שנקי משתדלים לשמור על הניקיון. אני מקווה שכך יהיה במקרה הזה- הציבור שיגיע למקום יראה את הניקיון וישמור עליו. לא הייתי רוצה שנגיע למצב שבו נאלץ להטמיע את הנושא דרך אכיפה וקנסות גבוהים- התברכנו בתופעת טבע ייחודית כ"כ, בואו נשמור עליה כולנו. אני גם בטוח שתושבי אילת יסייעו לנו בכך, כשם שהם מסייעים לנו בהגנה על החוף ושונית האלמוגים".

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.