תפריט עמוד

על הקצה: הטיולים הכי משוגעים בעולם

שחייה עם תנינים, רכיבה באופניים במורד דרך המוות, טיסת פעלולים במטוס קרב בשמי רוסיה, ביקור באתר של אסון גרעיני או ספארי רגלי לצד קרנפים ואריות - אם אתם חובבי ריגושים והרפתקאות, בחרנו עבורכם כמה טיולים משוגעים במיוחד, שאם תצלחו אותם בשלום, לא תשכחו את החוויה לעולם

עולם התיירות עבר שינוי אדיר בעשורים האחרונים, עוד ועוד יעדים נפתחים למטיילים וככל שהמגוון עולה, עולה גם סף הריגוש. אם פעם טיול בהודו או בפארקים הלאומיים של ארצות הברית נחשב להרפתקה, ואחר כך נוספו למפת התיירות יעדים מסקרנים כמו נמיביה או אנטארקטיקה, היום המטייל ההרפתקן כבר לא מסתפק בכל אלה.

לרשימת הטיולים של פעם בחיים נוספו בשנים האחרונות הצעות מסעירות, לא רק בקצה העולם אלא גם קרוב יותר לבית. חלק מהטיולים האלה כוללים חוויות אתגריות שמקפיצות את האדרנלין, אחרים מתמקדים באתרים  שנחשבים מסוכנים, ויש גם טיולים שמציעים מפגש אינטימי במיוחד עם טורפים איימתנים, בים או ביבשה. בחרנו עבורכם כמה רעיונות לטיולים מהסוג הזה – כולם מתאימים למטיילים הרפתקנים וחסרי פחד, כולם יגרמו לסובבים אתכם להרים גבה וכולם מבטיחים חוויה בלתי נשכחת והרבה סיפורים לבני המשפחה ולחברים.

טרק לילי בהר מראפי, אינדונזיה

באינדונזיה יש 139 הרי געש, הפעיל מכולם הוא מראפי (Gunung Merapi), הנמצא באי ג'אווה, סמוך לעיר יוגיאקרטה. ההר, שפירוש שמו הוא "הר של אש", התפרץ לא מעט פעמים (התפרצות האחרונה, נכון לכתיבת שורות אלו, היתה בחודש מאי 2018). פעם בשנה מגיעים להר נציגים מהארמון המלכותי של יוגיאקרטה להעלות מנחות כדי להשקיט את הרוחות הג'אוויניות הקדומות. גם אם אין בכוונתכם להעלות מנחה לרוחות, הטיפוס הלילי להר מראפי הוא חוויה שלא תרצו להחמיץ, במידה שאתם בכושר טוב ולא נותנים לחשש מהתפרצויות געשיות להפריע לכם.

ככה נראה הר הגעש מראפי בזמן התפרצות | צילומים: שאטרסטוק

ככה נראה הר הגעש מראפי בזמן התפרצות | צילומים: שאטרסטוק

הטיפוס על ההר פופולרי במיוחד בלילה, גם משום שבלילה פחות חם, וגם בגלל שכך מגיעים לפסגה לפנות בוקר ואפשר ליהנות מתצפית מרהיבה על הזריחה. הטיפוס מתחיל בניו סלו (New Selo), המרוחקת כשעתיים נסיעה מיוגיאקרטה, ונמשך בין ארבע לשבע שעות של עלייה תלולה מגובה 2,200 מטר לפסגה, הנמצאת בגובה 2,900 מטר. הנוף הנשקף מלמעלה שווה את המאמץ.

טיול בשביל המסוכן בעולם, הר הואה, סין

הדרך לפסגת הר הואה (Huashan) שבמרכז סין היא אתגר שיעצור את נשימתכם, ולא רק בגלל המאמץ הכרוך בטיפוס.  מדובר, ככל הנראה, בשביל הולכי הרגל המסוכן ביותר בעולם. השביל הוא למעשה אסופה של קרשים רעועים המחוברים לסלע, כשמעבר לקרשים הצרים ישנה תהום עמוקה. אמנים אפשר להיאחז ביד אחת בשרשראות הנעוצות בסלע ולהירתם ברתמה לכבל דק, אבל למען האמת כל אלה לא בהכרח מוסיפות לתחושת הביטחון, בעיקר כי גם אם לא תמעדו, אף אחד לא מבטיח לכם שהקרשים עצמם לא יקרסו…

לא לבעלי לב חלש: הליכה בשביל הקרשים בהואה

למרות הסכנות האורבות להולכים על השביל, זהו מסלול פופולרי למדי בקרב מטיילים שלא סובלים מפחד גבהים ולא נותנים לשיקול דעת לבלבל אותם. כשתסיימו את הטיפוס, תוכלו להסדיר את הנשימה ולהתחמם בבית התה שבפסגה.

מטיילת על השביל המסוכן בעולם - כמה קרשים רופפים ובלי מעקה

מטיילת על השביל המסוכן בעולם – כמה קרשים רופפים ובלי מעקה

אם אתם בסין ומחפשים ריגושים נוספים שיגרמו לכם להרגיש תלויים בין שמיים לארץ, תשמחו לגלות שלסינים יש חיבה מיוחדת לגשרי זכוכית המתוחים מעל תהומות או קניונים. אחד מהגשרים האלה, אשר נמתח לאורך 430 מטר בין שני מצוקים ב-Zhangjiajie שברכס האווטאר, תוכנן על ידי האדריכל הישראלי חיים דותן. הגשר החדיש ביותר, בינתיים, הוא גשר הונגיאגו (Hongyagu) שנחנך בסוף 2017. זהו גם גשר הזכוכית הארוך בעולם והוא נמתח לאורך 488 מטר, בגובה 218 מטר מעל קרקעית התהום.

גשר הזכוכית ב-Zhangjiajie שבסין | צילום: Anges van der Logt / Shutterstock.com

גשר הזכוכית ב-Zhangjiajie שבסין | צילום: Anges van der Logt / Shutterstock.com

טיול בצפון קוריאה

צפון קוריאה מקושרת בתודעה שלנו, ובמידה רבה של צדק, עם משטר דיקטטורי מדכא ומצעדים צבאיים, אבל אין ספק שהיא מעוררת סקרנות רבה. בעת האחרונה השלטון מתיר לתיירים זרים לבקר (במסגרת טיולים מאורגנים בלבד) וזוהי הזדמנות נדירה להכיר את אחת מהמדינות המנותקות והמסוגרות בעולם. אמנם לא תוכלו לטייל כאן באופן חופשי ואפילו לא לצלם כל אתר או אדם שתפגשו בדרך, אבל גם הדברים שהמשטר רוצה להציג מעניינים מאוד לתייר המערבי.

חגיגות לציון 100 שנה להולדתו של קים איל סונג, המכונה "המנהיג הגדול"

חגיגות בפיונגיאנג לציון 100 שנה להולדתו של קים איל סונג | צילום: artistVMG / Shutterstock.com

כך, למשל, אפשר להתרשם מרחובות פיונגיאנג הבירה, הריקים ממכוניות וממודעות פרסומת, או לצפות במפגנים המונים המתקיימים באצטדיון הגדול בעולם בהשתתפות מאות אלפי אנשים המתואמים ביניהם באופן מושלם. מעבר לכך, צפון קוריאה מספקת גם חוויות אחרות: יש בה שמורות טבע, הרים מיוערים, אתרי עתיקות ומקדשים בודהיסטים.

פסלי ענק של קים איל סונג וקים ג'ונג איל בפיונגיאנג

פסלי ענק של שליטי צפון קוריאה קים איל סונג וקים ג'ונג איל | צילום:LMspencer / Shutterstock.com

רכיבה באופניים בדרך המוות בבוליביה

דרך יונגאס (Yungas) בבוליביה, המחברת בין לה פז לקורויקו, מכונה דרך המוות ולא במקרה. זוהי אחת מהדרכים המסוכנות בעולם: הדרך הצרה מאוד מאופיינת בירידות קיצוניות חדות ותלולות, פיתולים רבים והיעדרם של מעקות בטיחות. לאורכה יש עדות לסכנות הרבות הנשקפות בה, בדמות צלבים ואנדרטאות קטנות המסמנות את המקומות בהם נהרגו נהגים שנסעו כאן.

רוכבי אופניים בדרך המוות

רוכבי אופניים בדרך המוות

יחד עם זאת, אם אתם מוכנים לקחת סיכונים, הדרך מציעה נופים מדהימים של יערות גשם וצוקים תלולים, עם מפלים קטנים שנופלים מהמצוקים מעל. ב-2006 נסללה דרך מודרנית ובטוחה המקשרת בין שני היעדים, ולכן בשנים האחרונות דרך יונגאס הפכה ליעד פופולרי בקרב רוכבי אופני הרים. היא מספקת רכיבת דאון היל עם ירידה מתמשכת לאורך 64 ק"מ, ריגוש אמתי לרוכבים המכורים לאדרנלין.

רכיבת אופניים בדרך המוות בבוליביה

טיסת פעלולים במטוס קרב, רוסיה

אם תמיד חלמתם לטוס במטוס קרב, אבל השירות הצבאי שלכם הוביל אתכם למקומות אחרים, אין צורך לוותר על החלום. בבסיס האווירי סוקול בניז'ני נובגורוד (Nizhny Novgorod) ברוסיה תוכלו להיפרד מסכום של כמה אלפי דולרים ובתמורה לשבת ליד הטייס במיג-29, מטוס הקרב הסובייטי שמפורסם ביכולת התמרון שלו. לפני הטיסה המשתתפים עוברים בדיקה רפואית ותדריך ומקבלים חליפה מיוחדת וקסדה. חווית הטיסה המסעירה כוללת פעלולים ותרגילים אווירובטיים דוגמת לולאות והיפוכים. להגברת הריגוש, ניתן להצטרף לטיסה (יקרה יותר) במהירות על-קולית לגובה 18 ק"מ (בהשוואה לטיסה רגילה שמגיעה לכמחצית הגובה הזה) משם יש תצפית יוצאת דופן על כדור הארץ.

טיסה במיג 29

סיור בצ'רנוביל, אוקראינה

יש טיולים שאם תצאו אליהם, הסובבים אתכם יחשבו שהשתגעתם. כזה הוא הטיול לצ'רנוביל (Chernobyl) שבאוקראינה. בצ'רנוביל אירעה בשנת 1986 התאונה הגרעינית החמורה ביותר בהיסטוריה, אשר הביאה לפינויים של למעלה מ-115 אלף תושבים ברדיוס של 30 ק"מ. באופן ישיר נהרגו מהאסון 15 אנשים, אבל רבים מתושבי האזור סבלו ממחלות שונות, בהן סרטן, כך שמספר המתים בפועל גדול בהרבה.

פארק שעשועים נטוש בעיר פריפיאט הסמוכה לצ'רנוביל שננטשה לחלוטין בעקבות האסון

פארק שעשועים נטוש בעיר פריפיאט הסמוכה לצ'רנוביל שננטשה לחלוטין בעקבות האסון

צ'רנוביל הפכה לעיר רפאים עם רחובות ובניינים נטושים, על אף שמתגוררים בה כמה מאות תושבים (לפני האסון גרו בה 14 אלף אנשים) – בעיקר מדעני גרעין, עובדי תחזוקה ומומחי קרינה, וגם הומלסים ואסירים נמלטים. כבר למעלה מעשור שהאתר פתוח לקהל הרחב במסגרת סיורים מאורגנים (מספר המבקרים מוגבל ויש להירשם מראש לסיור). הטיול באזור כולל ביקור בעיר פריפיאט, המרוחקת כשלושה קילומטרים מהכור הגרעיני וננטשה לחלוטין בעקבות האסון; תצפית על הכור ממרחק בטוח של מאה מטר; ביקור ביער האדום, יער שעצי האורן שבו שינו את צבעם לאדום ומתו בעקבות האסון, ובמרכז המדע המפקח על הכור ועוד. למרות שהמארגנים מבטיחים שרמת הקרינה במקום אינה משמעותית, בסיום הסיור נערכות בדיקות קרינה למשתתפים.

סיור בצ'רנוביל

שחייה עם כרישים בדרום אפריקה

מעט חוויות יכולות להיות מפחידות יותר מאשר מפגש פנים אל פנים עם כריש אימתני. ובכל זאת, יש לא מעט אנשים שמוכנים לעבור את החוויה ואפילו להיפרד מסכום נאה של כסף בשביל לממש אותה. ואם כבר כריש, למה לא ללכת על הקצה ולשחות עם כרישים לבנים (המכונים גם עמלץ לבן), הידועים לשמצה בשל ממדיהם הגדולים ומלתעותיהם החמושות בשיניים חדות במיוחד. בקצה הדרומי של דרום אפריקה, באזור קייפטאון ומפרץ מוסל, יש מגוון אפשרויות לצלילה עם כרישים לבנים. הצוללים נמצאים בכלוב, כך שאין מגע ישיר בינם ובין הכרישים, ועדיין זוהי חוויה מעט מפחידה ובעיקר מסעירה.

זוכרים את הסרט "מלתעות"? ככה נראית צלילה עם בן דמותו המציאותי

זוכרים את הסרט "מלתעות"? ככה נראית צלילה עם בן דמותו המציאותי

ספארי רגלי בזימבבווה

טיול ספארי מאפשר מפגש בלתי אמצעי עם מינים רבים של בעלי חיים, מתוך רכב, מה שהופך את החוויה לפופולרית מאוד גם בקרב משפחות עם ילדים קטנים. ספארי רגלי זה כבר סיפור אחר לגמרי, שכן דבר לא חוצץ ביניכם לבין בעלי החיים. ספארי רגלי לא תמיד אפשרי בשמורות הגדולות והמפורסמות במזרח אפריקה, ואם תרצו להתנסות בחוויה, מומלץ להגיע לזימבבווה, הנחשבת לאחד היעדים המועדפים לספארי הליכה. בפארק הלאומי בריכות מאנה (Mana Pools), באזור נהר הזמבזי התחתון, יש בריכות המתמלאות מים אחרי הגשמים ומושכות בעלי חיים רבים, בהם קרנפים, פילים, נמרים, היפופוטמים ומינים שונים של אנטילופות, ובין כולם תוכלו לטייל ברגל ולהתרשם מהם במרחק נגיעה כמעט.

מפגש אינטימי עם חיות הבר במהלך ספארי רגלי בבריכות מאנה בזימבבואה | צילום: Claudio Soldi / Shutterstock.com

מפגש אינטימי עם חיות הבר במהלך ספארי רגלי בבריכות מאנה בזימבבואה | צילום: Claudio Soldi / Shutterstock.com

צלילה עם תנינים במקסיקו

אם צלילה עם כרישים לא מספקת מספיק ריגושים, מה דעתכם על שחייה וצלילה לצד תנינים? מקסיקו נחשבת לאחד היעדים הטובים בעולם לצלילה עם תנינים, ואחד המקומות המוצלחים לעשות זאת הוא בנקו צ'ינצ'ורו (Banco Chinchorro ) שבמדינת קינטנה רו, במזרח חצי האי יוקטן, סמוך לגבול עם בליז. בריף האלמוגים שבמקום אפשר לפגוש תניני מים מלוחים אמריקאים, מהתנינים הגדולים ביותר שבנמצא. הבשורה המרגיעה היא שתנינים מהסוג הזה נוטים לרוב להיות פחות אגרסיביים ממיני תנינים אחרים, ומעדיפים דגים ויונקים קטנים בתפריט שלהם על פני בני אדם… יחד עם זאת, הסכנה קיימת, ולסיורי הצלילה ניתן להצטרף רק בליווי מדריך מנוסה, האוחז בידו מקל עץ למקרה של התנהגות לא צפויה של תנין. נכון לכתיבת שורות אלו, מרכז הצלילה היחידי שמארגן סיורי צלילה כאלה הוא XTC Dive Center. ואיך זה נראה במציאות? צפו בסרטון הזה:

צלילה עם תנינים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.