תפריט עמוד

10 עובדות מרתקות על סרביה

סרביה פחות מוכרת ומטוילת משכנותיה הבלקניות, והגיע הזמן להכיר את המקום הירוק והמרתק הזה. הנה 10 עובדות על סרביה שאולי לא ידעתם

סרביה גובלת עם כמה מדינות מוכרות ומתויירות מאוד, בהן הונגריה, רומניה, בולגריה וקרואטיה, אך היא עצמה נותרה הרחק מחוץ למסלול המוכר, וחבל. זוהי ארץ יפהפייה, ירוקה ושופעת מים, עם אזור הררי מרשים במיוחד. הנה עשרה דברים שאולי לא ידעתם על סרביה:

1. פירוש השם בלקן הוא "הר" – ואכן דרום סרביה הוא אזור הררי, מצוקי ומרהיב.

2. מדריך הטיולים העולמי לונלי פלאנט הגדיר את בלגרד, בירת סרביה, כאחת הערים התוססות בעולם וכיעד מומלץ למטיילי 2015.

3. ואפרופו בלגרד, העיר ממוקמת במפגש נהרות מרהיב, בין נהר הדנובה ונהר הסאבה. הסרבים מאמינים שמי שעומד בנקודת התצפית על שני הנהרות ומביע משאלה – משאלתו תתגשם.


בלגרד, עיר תוססת ומלאת חיים

4. לסרביה אין מוצא לים. מאז חלוקת יוגוסלביה ובהמשך – הפרידה של סרביה ממונטנגרו (בשנת 2006) הפכה סרביה למדינה יבשתית ללא יציאה לים. עם זאת, יש בה עשרות אגמים, נחלים ונהרות שוצפים.

5. הסרבים הם אנשים גבוהים: תושבי רכס הרי האלפים הדינריים, החוצים את סרביה, נחשבים לאנשים הגבוהים בעולם עם ממוצע של 185.6 ס"מ לגברים ו-171 ס"מ לנשים.

6. והם לא סתם גבוהים: במרץ 2014, במסגרת שחקי היורוליג, מכבי תל אביב שיחקה מול פרטיזן בלגרד. מכבי איבדה יתרון של 15 נקודות, המשחק הסתיים בתוצאה 72:70 לטובת הסרבים.

7. במאי הסרטים המפורסם אמיר קוסטריצה הקים בסרביה כפר משלו. הכפר, שנבנה בסגנון האופייני לכפרים סרביים עתיקים, משמש את הבימאי לצילומים, לאירוח ולהקרנת סרטים.


כפר סרבי

8. דואז פואה: ההשתתפות הראשונה של סרביה כמדינה עצמאית בתחרות הארוויזיון התרחשה בשנת 2007 (בהלסינקי, פינלנד) והייתה הצלחה מסחררת. הסרבים זכו במקום ראשון עם השיר "תפילה" בביצוע הזמרת מריה שריפוביץ. היתה זו הפעם הראשונה והיחידה שבה מדינה שמשתתפת באירוויזיון בפעם הראשונה גם זוכה במקום הראשון. מאז מצבה של סרביה בארוויזיון רק הידרדר.

9. נהר הדרינה (Drina) הסרבי יוצר קניון קרסטי אדיר ממדים, באורך 346 ק"מ, והוא הנהר הארוך ביותר באלפים הדינריים ומהווה גבול גיאוגרפי בין סרביה לבוסניה.


נהר הדרינה, שאורכו 346 ק"מ, הוא הגבול הגיאוגרפי בין סרביה לבוסניה

10. ואי אפשר בלי הנקודה היהודית: היהודים היגרו לסרביה מאיטליה, מהונגריה וגם מספרד (בעקבות גירוש ספרד). אחרי מלחמת העולם הראשונה, עם קבלת האוטונומיה הדתית בסרביה, הוקמו מוסדות חינוך ובתי כנסת של הקהילה האשכנזית והספרדית ומספר היהודים במדינה עלה. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה חיו בבלגרד כ-10,400 יהודים. רובם ניספו בזמן השואה. הניצולים, ברובם, עלו לישראל. כיום חיה בסרביה קהילה המונה כאלף יהודים, מרביתם חיים בבלגרד הבירה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסרביה

טיול ג'יפים בסרביה ובבוסניה: אירופה שלא הכרתם
טיול ג'יפים בסרביה ובבוסניה: אירופה שלא הכרתם

מעט מאוד מדינות באירופה מציעות חווית טיול אותנטית, עם נופים פראיים וכפרים שלא השתנו כבר עשרות שנים. שתי מדינות שעדיין מעניקות את החוויה הזו הן סרביה ובוסניה שבבלקן, שהטיול בשתיהן מציע נופים מגוונים ומרהיבים ומפגש תרבותי מרתק. הזמנה ...

"תעביר את זה הלאה" נוסח סרביה-מונטנגרו
"תעביר את זה הלאה" נוסח סרביה-מונטנגרו

מפגשים חוצי גבולות מהסוג השלישי בסרביה ומונטנגרו. רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק משתפים אותנו בסיפור רצוף מפגשים חמים ותשורות נפלאות. לא היינו מאמינים, אבל יש תמונות

מסע צילום בסרביה ומונטנגרו
מסע צילום בסרביה ומונטנגרו

נופים עוצמתיים, שמצידם האחד הרים גבוהים, ומנגד קניונים עמוקים שופעי מים, כפרים עתיקים אותנטיים ומזמיני אורחים, יחד עם עושר אטרקציות, והכל מתובל באוכל בלקני משובח: רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק טיילו וצילמו בתחילת הסתיו בדרום סרביה-צפון מונטנגרו.