תפריט עמוד

סקי מים בכבלים

ענף סקי המים בכבלים, כך מסתבר, מביא לנו הרבה כבוד ברחבי תבל. הנבחרת הלאומית, בגילאי 15-25, ממוקמת בין שלוש הנבחרות הטובות ביותר בעולם. בין ההישגים הבולטים אשר השיגו גולשי הנבחרת בתקופה האחרונה ניתן למנות זכייה באליפות העולם ב"סלאלום" ואליפות אירופה ב"ווייקבורד", שני סגנונות תחרותיים הנפוצים ביותר בסקי המים לצד סגנון הקפיצות והפעלולים. כמחצית מבין 25 גולשים שנשלחים מדי שנה לתחרויות הגדולות מגיעים לשלבי הגמר ולפחות שישה חוזרים עם מדליה, מציינים באיגוד סקי המים. "רק בשנה האחרונה זכינו בשלוש מדליות באליפות העולם ואליפות אירופה", מתגאה מעוז טל, מנכ"ל איגוד סקי המים בישראל, "מבחינה הישגית מדובר בענף המצליח ביותר בישראל. הלוואי ומצבה הכללי של המדינה היה כמו מצבנו בסקי מים. היתרון היחסי שלנו זה מזג האוויר, שהוא מצוין במשך כל השנה, מה שמאפשר עשרה חודשי גלישה אם לא יותר, לעומת אירופה ששם גולשים רק חצי שנה. ובנוסף, שעות האור המרובות בחודשי הקיץ מאפשרות זמן גלישה כולל ארוך פי שלושה מזה באירופה".

סקי המים בכבלים מאפשר בפועל גלישה של שמונה גולשים בו זמנית זה לצד זה בתנועה מלבנית במרחק של 100 מטר בין גולש לגולש. הכבלים מונעים על ידי מנוע נייח כשניתן לשנות את המהירויות. שיטת גלישה זו התחזקה עם הזמן והפכה לענף התחרותי הפופולארי ביותר בארץ ובאירופה, על חשבון סקי המים המסורתי- גרירה על ידי סירה. "סקי המים עם סירות קשה יותר מבחינת המאמץ ודורש עבודה טכנית שונה, כמו גם הבאת מאמנים מומחים מחו"ל", מוסיף טל, "לעומתו, סקי מים בכבלים הוא ספורט כיפי מאוד וקל ללמידה".
הסקי בכבלים, להבדיל מסירות, יוצא מפלטפורמה בגובה פני המים, ואין השפעה של רוחות וגלים, שנוצרות להבדיל כשהסירה מושכת. בנוסף, גובה המים באגם שעומד על מטר וחצי מאפשר לגלוש בבטחה.

לימודי סקי מים נערכים בבית ספר "פארק דרום בע"מ", בית הספר היחיד בארץ לסקי מים בכבלים, הנמצא בסמוך לשכונת התקווה בתל אביב. בבית הספר אשר פועל משנת 1989, אגם המשתרע על 50 דונם, בו נערכו כמה תחרויות גלישה בינלאומיות. בשנת 2010 אף צפויה להיערך במקום אליפות העולם. בית הספר הוקם, לדברי טל מסרי, מאמן הנבחרת בסקי מים, מתוך חזון להפוך את ספורט סקי המים לנגיש לכל המשפחה, ולכל מי שמתעניין בספורט, לא רק לגולשים תחרותיים. "מדובר באחד האתרים המבוקשים בעולם, שהוקם כדי שלא רק עשירים יוכלו ליהנות ממנו. היתרונות באתר הם מים לא עמוקים ולכן יותר נוחים, ומזג האוויר המצוין", מוסיף טל מסרי, מאמן הנבחרת. "העובדה שכל הגולשים מתאמנים יחד במקום אחד, תחת מאמן אחד, מיטיבה עם הגולשים".

לצד בית הספר בפארק דרום, ייפתחו במהלך השנה הקרובה עוד שני בתי ספר לסקי מים. האחד באילת, והשני בטבריה, שני מוקדי פעילות לסקי מים.
בין הסגנונות השונים הנלמדים בבית הספר, ענף ה"וייקבורד" הוא הלהיט התורן. הוייקבורד הוא גלשן עליו מניחים את שתי הרגליים מקבילות האחת לשנייה בתוך רצועות הנראות כמגפיים. עם גלשן זה מבצעים הגולשים אין ספור תרגילים ופעלולים לגבהים. "כל מי שבא מרקע של גלישת גלים, סקי שלג, או סקייטבורד יש לו כבר התחלה טובה", מציין מסרי, "צריך חמישים אחוז כישרון וכל השאר זה אימונים והתמדה. הכי חשוב בכדי להצליח זו אהבה אמיתית למים ולענף ושעות על גבי שעות של גלישה".

סקי המים לא הוכר עדיין כענף אולימפי תחרותי. תקוות הגולשים היא שלקראת 2016 ישתכנע הוועד האולימפי בחשיבותו של הענף, וגולשי הנבחרת ישירו את ההמנון הישראלי מעל דוכן המנצחים.

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...