סקי בצ'כיה: הוא היה סקפטי

לרעיון לדגום את אתרי הסקי במדינה המזרח אירופית הגעתי די במקרה. כך התגלגל לו כדור השלג: בינואר האחרון הגשמתי חלום ונסעתי עם שלושה חברים לראות את דפש מוד לייב בפראג (כן, אלה שהבריזו מתל אביב). מאחר שעונת הסקי היתה בשיאה, ומכיוון שאנחנו גרופים של הספורט הלבן, החלטנו לשלב גם חופשת סקי, על הדרך.
ההרמוניה הופרה כשחברי אסף הציע לנסוע לאתר שממוקם בקרבת פראג (Prague), בהרי קרקונוס (Krkonoše). אני מצדי הגבתי בחשדנות, על אף האזרחות הצ'כית שברשותי. חששתי להמיר את האלפים הצרפתיים נוטפי השיק והאצילות באתר סקי מזרח אירופי אפרורי ונטול אפיל. אסף צפה תגובה צוננת מצדי והצטייד בעוד מועד במבחר מרשים של לינקים עם תמונות שוות של האתר (שלזכותו ייאמר: הוא פוטוגני). אסף הגדיל לעשות והצטייד בהמלצה חמה של ידידה תושבת פראג.
וכך, לאחר ארבעה ימים מופלאים, מופע אדיר וליטרים רבים של בירות צ'כיות מעולות, מצאתי את עצמי על אוטובוס שיצא מהתחנה המרכזית בפראג לעבר אתר הסקי שפינדלרוב מלין
(Špindlerův Mlýn). את הנסיעה בת השעתיים וחצי בין כפרים חביבים ניצלתי ללימוד ההגייה של שם האתר בצ'כית, אך לאחר אינספור ניסיונות כושלים פשוט שיננתי את כינויו העממי: ספינדל.

עיירה שוקקת ביום ובלילה
האוטובוס עצר בשעת שקיעה בפאתי עיירה מקסימה שעל שמה נקרא האתר. לא יכולנו שלא להתפעל מהמראה שנגלה לעינינו. המקום נראה כאילו נלקח מהאגדות: בתי עץ צבעוניים במראה עתיק, עשן עולה מהארובות, כל הגגות והדרכים מכוסים בשלג מנצנץ. נשמנו אוויר צלול והתמלאנו התרגשות ורעננות. לקחנו מונית לנסיעה של שתי דקות (עצלנים פחות יוכלו ללכת ברגל) למלון Praha, שנמצא באחד הלוקיישנים הטובים בעיירה.
לאחר שהתמקמנו בחדרים ספוגי אווירה, יצאנו לטיול היכרות בעיירה, והיא התגלתה כאיכותית ושוקקת חיים. משני צדי הרחוב הראשי ובכמה מהסמטאות הקטנות שהסתעפו ממנו היו פזורים שלל מסעדות, פאבים קטנים וחנויות מלאות בתיירים אירופאים סמוקים, רובם גרמנים ובריטים. הכל נראה חמוד כל כך, אותנטי וססגוני על פני השלג הצחור שעטף מכל עבר. בחרנו לחגוג את ההתרגשות בארוחת ערב במסעדה איטלקית.
כשחזרנו למלון שבעים ומרוצים, שמחנו לגלות שהדאנס בר הצמוד אליו הוא המקום הכי נכון בסצנת חיי הלילה המקומית, וכך נחסך מאיתנו הצורך לכתת רגליים במינוס כך וכך מעלות בשביל קצת אקשן לילי.

צילום: טל שמידט

זול, קרוב וטוב
אבל אחרי כל התיאורים המתקתקים הגיע הרגע לדבר האמיתי שלשמו התכנסנו: סקי. במילים אחרות, הגיע הזמן לבחון מה המקום הזה באמת שווה. הבוקר שלמחרת התחיל ברגל ימין כשהגענו לחנויות להשכרת ציוד (שנמצאות אף הן במרחק הליכה) והופתענו מרמת הציוד הגבוהה, שלא היתה מביישת את טובי האתרים הצרפתיים והאוסטריים. גם בגזרת המחירים הופתענו לטובה: פחות מחצי ממחירי מערב אירופה. לאחר שכל אחד מאיתנו בחר את הציוד המתאים לו, דידינו יחדיו בנעלי הסקי/סנובורד אל עבר המסלולים. הדרך חזרה קלה יותר מכיוון שאפשר לגלוש עד למלון. רכשנו סקי פס לשלושה ימים, גם הוא במחיר נמוך יחסית. כבר במבט ראשון ראינו שכמות השלג אידיאלית, ואפילו השמש קידמה את פנינו. מה עוד אפשר לבקש?
באתר תמצאו שני מרכזי גלישה גדולים: סוואטי פטר (Svatý Petr) ומדוודין (Medvědín). העיירה שלנו היתה סמוכה לסוואטי פטר. למדוודין אפשר להגיע בקלות באוטובוס פנימי שעובר בתחנות בכל חצי שעה. אם תתמקמו כמונו במרכז העיירה, תוכלו להגיע בקלות לשני מרכזי הסקי ללא אוטובוס. האתר מציע כארבעים קילומטר של מסלולי סקי ושני סנו-פארקים לגולשי סנובורד. ועל כל צרה שלא תבוא, המסלולים העיקריים מצוידים במערכת ענפה של תותחי שלג לעיבוי השלג.

לחרוש את המדרונות
את היום הראשון הקדשנו לבחינת כל המסלולים. הם אמנם לא היו רבים, אך סיפקו הנאה וגיוון בנופים עוצרי נשימה. ביום השני לקחנו

צילום: טל שמידט

שיעור סקי קבוצתי שהעבירה מורה דוברת אנגלית (הזמנו את ההדרכה יום מראש). התלווינו למורה ונסענו למרכז הסקי השני. ביום השלישי חזר כל אחד למסלולים האהובים עליו.
בין יום גלישה אחד למשנהו נהגנו לבלות במסעדות המשובחות ובברים התוססים בעיירה. עד מהרה גילינו שברוב המקומות יש מבצעי Happy Hour בשעות הערב המוקדמות. מקצת מהברים אף מציעים חלל פתוח לחלוטין משופע בעמודי חימום, כך שתוכלו ללגום שוקו חם או ברנדי באוויר הפתוח והצלול. כפי שבוודאי הספקתם להתרשם, רמת המחירים נמוכה יחסית, וזה הופך את כל החוויה לכיפית יותר ואת האלכוהול להרבה יותר נגיש. הרכב מנצח לא מחליפים, ומדי ערב בילינו בדאנס בר הסמוך, שרחבת הריקודים שלו היתה מוקד משיכה לכל אורחי העיירה. באחד הערבים אף השתתפנו בגלישת לילה מדהימה במסלול מיוחד.

זה כדאי!
אין ספק שאיכות האתר נופלת מזו של אתרים באוסטריה ובצרפת, בעיקר משום שאינו גדול (19 מסלולי גלישה, שישה מהם כחולים, תשעה אדומים וארבעה שחורים). אך מכיוון שההוצאה הכוללת על מלון, השכרת ציוד, סקי פס, אוכל ובילויים נמוכה במידה ניכרת, הופכת הגלישה בספינדל לחוויה נהדרת ומומלצת עבור גולשים מתחילים ועבור כאלה שרוצים לחסוך בכסף ובזמן. יתר על כן, תוספת של כמה לילות בפראג לפני או אחרי הסקי תהיה שדרוג אידיאלי לחופשה.