תפריט עמוד

סנטה מרתה והאזור – המדריך לתרמילאים

העיר סנטה מרתה, השוכנת על חוף הים הקריבי, היא נקודת מוצא לטיולים אל כפרי הדייגים והחופים היפים של צפון קולומביה וגם לפארק טיירונה המשלב יער גשם וחופים מדהימים. המלצות להוסטלים, מסעדות, מסלולי טיול ומקומות להירגע מול הנוף

סנטה מרתה, על חוף הים הקריבי בצפון קולומביה, היא נקודת מוצא מצוינת לכפרים ולאטרקציות באזור. ניתן להגיע ממנה לפלומינו, מינקה, טגנגה, פארק טיירונה וקרטחנה.

סלנטו וסנטה רוזה, המדריך לתרמילאי
קרטחנה והבית על המים, המדריך לתרמילאי
האי סן אנדרס, קולומביה, המדריך לתרמילאי
המדריך לתרמילאים בדרום אמריקה

סנטה מרתה

סנטה מרתה שוכנת על חופי הים הקריבי והיא העיר הגדולה הצפונית ביותר בקולומביה. העיר משמשת נקודת מוצא לכל הכפרים והאטרקציות בצפון קולומביה. בעיר יש לא מעט הוסטלים, קניונים, מסעדות וחוף רחצה, שדה התעופה נמצא במרחק של 20 ק"מ מהעיר. זוהי עיר הולדתו של הכדורגלן הקולומביאני המפורסם קרלוס ולדראמה, שהיה בעבר אחד הטובים בעולם. מסנטה מרתה יש אוטובוסים לפלומינו, מינקה, טגנגה, פארק טיירונה וקרטחנה.

הוסטלים מומלצים:

  • הוסטל La Guaca – נמצא יחסית במרכז העיר, במרחק של 10 דקות הליכה תמצאו קניון גדול וסופרמרקט. בהוסטל יש מטבח, בריכה קטנה, ערסלים, חדרים משותפים עם מזגן ו-WiFi סביר. בנוסף, יש מסעדה המגישה ארוחת ערב וההוסטל מוציא טיולים לכל האזור.
  • הוסטל Drop bear – הוסטל הממוקם קצת רחוק מהמרכז, אך קרוב לטרמינל הראשי, במקום יש בריכה, בר, חדרי דורמס וחדרים פרטיים.
  • הוסטל Cacao – הוסטל מצוין במיקום מעולה – מרחק חמש עד עשר דקות הליכה מהתחנה המרכזית ומהשוק. חדרי דורמס מרווחים, נוחים ונקיים. בחצר ההוסטל יש בריכה יפה מאוד ומסביבה בר/מסעדה עם פינות ישיבה רבות. בהוסטל יש גם מטבח נקי, מרווח ונוח, והכי חשוב – מקלחת חמה.

טגנגה

טגנגה (Taganga) הוא כפר דייגים קטן הנמצא במפרץ ירוק ויפהפה, 10 דקות נסיעה מסנטה מרתה. החוף של הכפר לא מיוחד והוא מלא בסירות דייג, אך אפשר לצאת לחופי פארק טיירונה המדהימים הנמצאים במרחק שייט מהכפר ובנוסף אפשר לצאת לצלילות ולדייג. אזור החוף מלא במסעדות ובסוכנויות המוציאות סיורים לחופים הסמוכים.

השקיעות בטגנגה מרשימות מאוד ותוכלו לעלות לאחד המצוקים כדי לראות אותן. בהוסטל el mirador הנמצא במעלה הגבעה לכיוון סנטה מרתה יש בריכה הצופה אל הים וגם משם נחמד מאוד לראות את השקיעה, עלות כניסה לבריכה ולפאב-מסעדה היא 10,000 פזו לאדם.

אוכל:

מסעדות יחסית זולות לאורך החוף.

הוסטלים:

  • הוסטל Nirvana – הוסטל מטופח ונקי, עם מזגן בחדרים, בריכה, שולחן ביליארד, עליית גג עם תצפית לים, ערסלים, מסעדה ופאב.
  • הוסטל Sierraventura – מקום נחמד מאוד עם מטבח, ארוחת בוקר כלולה במחיר, בריכה, פינות ישיבה, מזגנים רק בחדרים הפרטיים וסוכנות שעוזרת לסגור אטרקציות. חדר פרטי מומלץ מאוד.
  • הוסטל  Garden house- נמצא ממש דלת ליד ה-Nirvana, אווירה טובה אך המטבח קצת מלוכלך וחדרים לא הכי נקיים, יש מזגנים בחדרים, ערסלים בחוץ.
  • הוסטל La Casa de Felipe – נמצא רחוק מהמרכז, יש מסעדה במקום וגם מטבח, פינות ישיבה נחמדות ומזגן בחדרים.

מטגנגה יש אפשרות לצאת עם סירה לכל חופי פארק טיירונה, בדרך כלל הסירות יוצאות בבוקר ומחזירות סביב אחר הצהריים. אנחנו היינו פלאיה קריסטל (Playa Cristal), ממליצים ביותר! המים בצבע טורקיז, החול לבן והעצים הירוקים ממש משתלבים עם החוף. בנוסף, יש אזור מאוד נחמד לשנרקול בחוף. עלות הסירה הלוך-חזור היא 60,000 פזו לאדם, שימו לב שהשייט לא הכי קל ונרטבים מאוד בדרך.

מינקה

מינקה (Minca) הוא כפר קטן הנמצא בתוך הג'ונגל, שעה נסיעה מסנטה מרתה. יש אוטובוס שיוצא כל חצי שעה מהשוק המרכזי בסנטה מרתה, כרטיס עולה 8,000 פזו. סביב מינקה יש מסלולי הליכה נחמדים, מפלים מרשימים והוסטלים מבודדים ושקטים. ההוסטל המפורסם ביותר הוא Casa elemento הנמצא במעלה ההר, בהוסטל תמצאו את הערסל הגדול בעולם ועוד כמה ערסלים התלויים באוויר עם נוף יפה. בנוסף, יש פארק חבלים ואומגות.

הערסל הגדול ביותר בעולם, הוסטל casa elemento

הערסל הגדול ביותר בעולם בהוסטל Casa elemento

בהוסטל יש בריכה, פינות ישיבה, בר ומסעדה מעולה, חדרי דורמס וחדרים זוגיים, העלות ללילה אחד בחדר דורמס היא 40,000 פזו לאדם – יקר אך שווה! במקום אין מטבח, ארוחות צהריים וערב עולות 20,000 פזו לאדם וטעימות מאוד, יש מים לשתייה לכן לא צריך להביא. בכדי להגיע להוסטל יש לקחת mototaxi / ג'יפ מהמרכז במינקה, סביב השעה נסיעה. המקום מדהים עם אווירה טובה ושקט יוצא דופן וכמובן שגם יפה מאוד. בעונות השיא בקולומביה שווה להזמין מקום הרבה זמן מראש. אנחנו ממליצים להגיע ל-Casa elemento ללילה, מחברים שהגיעו רק לכמה שעות בסיור יום הבנו שהם לא נהנו כל כך.

להוסטל הזה יש "אח תאום" הנמצא למטה, ליד הכפר מינקה, וגם הוא מאוד מומלץ. ההוסטל נקרא Rio elemento, הוא נמצא צמוד לנהר וגם הוא יפה ושקט.

מפלים:

אם תבחרו לרדת מ-Casa elemento ברגל תוכלו לעצור במפלי Cascadas de Marinka, במפל אחד יש בריכה נחמדה לשחייה וגם המפל השני יפה, עלות כניסה 4,000 פזו לאדם. קחו בחשבון שהירידה ברגל לוקחת שלוש שעות בלי השהייה במפל. מפל אחר, הנמצא קרוב למינקה, נקרא Pozo azul, כשעה וחצי הליכה מהכפר.

מפלי Cascadas de Marinka באזור מינקה

מפלי Cascadas de Marinka באזור מינקה

באזור מינקה

באזור מינקה

בהוסטל קאסה אלמנטו, מינקה

בהוסטל קאסה אלמנטו, מינקה

פלומינו

עיירת החוף פלומינו (Palomino) נמצאת במרחק של שלוש שעות באוטובוס מסנטה מרתה. זוהי עיירה קטנה מאוד ועיקר העניין בה הוא האבובים בנהר ליד. לאורך החוף של פלומינו יש מסעדות נחמדות לאכול בהן או לשתות בירה. הים בדרך כלל סוער ולא נעים להיכנס למים, לפעמים אף מסוכן.

אטרקציית האבובים בנחל הקרוב לפלומינו: ברוב ההוסטלים יש סוכנויות שמוציאות לאטרקציה זו, ניתן גם פשוט ללכת ברחוב הראשי שבו יש הרבה סוכנויות. העלות בדרך כלל היא 40,000 פזו הכוללים את ההסעה לתחילת המסלול, זה לוקח סביב 3 שעות, נחמד – לא יותר מזה.

בכדי להגיע לפלומינו יש לקחת אוטובוס מהשוק המרכזי בסנטה מרתה, הנסיעה אורכת כשלוש שעות. מבחינת הוסטלים יש המון בפלומינו, היקרים יותר נמצאים קרוב לחוף כמובן, אך תוכלו למצוא זולים גם ברחוב הראשי של העיירה.

הוסטלים מומלצים:

  • The Dreamer Hostel
  • Primaluna Beach Hostel
  • Tiki Hut Hostel

שלושת נמצאים ממש צמוד זה לזה, קרובים מאוד לים וכולם מתבססים על אותו רעיון: יש בהם בריכה, מסעדות וברים בערבים, שולחנות ביליארד ועוד. חשוב לציין שבהוסטל Primaluna אין מזגן בחדרים ובהוסטל Dreamer יש מזגן רק בחלק מהחדרים.

מבחינת מסעדות, רובן נמצאות על רחוב Carrera 6, ובנוסף האוכל במסעדות בהוסטלים לא רע. ממליצים על מקום קטן שנקרא gelateria tramonti, המקום ממש חדש ומציע סוג של מוזלי טעים מאוד, לחמים שנאפים במקום ועוד ויש גם תפריט טבעוני. אחלה לארוחת בוקר או לנשנוש מרענן באמצע היום. המקום נמצא ממש ממול Terranova Coffee & Restaurant.

דעתי האישית: פלומינו לא מיוחדת במינה ולא יפה במיוחד, נחמדה לצ'יל, לא יותר מזה.

פארק טיירונה

פארק טיירונה (Tayrona) נמצא בין טגנגה לפלומינו, ומשלב ג'ונגל וחופים מדהימים. יש כמה דרכים לטייל בפארק: אפשר לישון שם לילה ויותר באוהל או בערסלים, אפשר לעשות מסלול חד יומי לאחד החופים ואפשר גם להגיע עם סירה מטגנגה.

הפארק מרשים מאוד והחופים שבו הם מבין היפים בצפון קולומביה. החוף הכי יפה והכי מפורסם הוא קאבו סאן חואן (Cabo San Juan). הכפר קאבו דל לה וולה (Cabo de la Vela) הוא הכפר הצפוני ביותר בקולומביה וכן הנקודה הצפונית ביותר ביבשת. הכפר מנותק מכל קשר לציביליזציה ודרך ההגעה אליו מסובכת מאוד בתחבורה ציבורית. בסנטה מרתה ובפלומינו יש סוכנויות שמוציאות טיול של יומיים – שלושה למקום.

טרק אל העיר האבודה בקולומביה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.