תפריט עמוד

הגליל המערבי הוא אחד האזורים היפים בארץ. יש בו שילוב של נופים הרריים ירוקים, מטעי זיתים, חורש ים תיכוני, חופים יפהפיים, יישובים קטנים וייחודיים ועיר היסטורית מרתקת. לא פשוט ליהנות מכל אלה בחופשה של 24 שעות. אבל גם אם הזמן שעומד לרשותכם קצר תוכלו ליהנות מסוף שבוע רומנטי בגליל המערבי, שמשלב נופים יפים, טיולים קצרצרים, אוכל מצוין וגם בטלה מבורכת בצימר מפנק.

תחנה ראשונה: הגנים הבהאיים בעכו
כולם מכירים את הגנים הבהאיים של חיפה, אבל למעשה, המקום הקדוש ביותר לבהאיים נמצא דווקא בעכו, שם קבור בהא אוללה, הנביא המייסד של הדת הבהאית. הגנים אמנם קטנים יותר מאלו של חיפה, אבל הם יפים מאוד ומטופחים להפליא. הגנים מעגליים, ובמרכזם נמצא המקדש בו קבור בהא אוללה. כמיטב המסורת הבהאית, הגנים מצטיינים בסימטריה מושלמת ובגינון מעוצב, עם שיחים הגזומים בקפדנות, ערוגות פרחים המעוצבות ככוכבים, מדשאות ירוקות, שדרות ברושים ומטעי זיתים.


פינת חמד בגנים הבהאים של עכו | צילום: © הקהילה הבהאית העולמית

כדאי להגיע לגנים בימים שישי-שני, בשעות 12:00-9:00, אז ניתן לבקר גם במקדש ובגנים הפנימיים. הגנים החיצוניים פתוחים בכל יום מ-16:00-9:00, וגם הביקור בהם הוא חוויה אסתטית ומשרת שלווה. אם אתם פה ונשאר לכם עוד זמן פנוי, מומלץ מאוד לקפוץ לביקור בעכו העתיקה, שבשנים האחרונות מחדשת את פניה.

הביקור בגנים הבהאיים של עכו לא מצריך סטייה גדולה מהמסלול – הכניסה לגנים נמצאת בסמוך לצומת עכו צפון על כביש 4, בקצה כביש הגישה הישן לקיבוץ שמרת. אתר אינטרנט

תחנה שנייה: סיור שקיעה על החוף באכזיב
אזור הגליל המערבי מתהדר בחופים מהיפים בארץ, ובראשם רצועת החוף שנמתחת בין אכזיב לראש הנקרה. זוהי רצועת חוף צרה וסלעית, עם מים צלולים צלולים, סלעי כורכר מכוסים באצות, בריכות שכשוך קטנות בין הסלעים והרבה שלווה. אילו רק המטיילים הקודמים היו שומרים על הניקיון, הכל היה מושלם. חוף אכזיב הוא נקודת מוצא מצוינת לטיול רגלי באזור, שיכול להגיע עד לראש הנקרה, אבל אפשר להפסיק אותו גם הרבה קודם, בהתאם לזמן שעומד ברשותכם, לרמת האנרגיה ולמצב הרוח. ביום שישי אביבי, לפנות ערב, החוף היפה של אכזיב עמד כמעט כולו לרשותנו, למעט כמה דייגים שהטילו את חכותיהם למים. אם לא רוצים להרחיק, אפשר פשוט להתיישב על אחד הסלעים, להשקיף לכיוון רגל הפיל של ראש הנקרה ולאיים הקטנים שנמצאים ממש מול, ולצפות בשקיעה, שכאן היא יפה במיוחד. אם מתאפשר, כדי להגיע גם לאתר ראש הנקרה, לטייל בין הנקרות ולשמוע את הגלים המכים בסלע. אפשר גם לשכור אופניים או רכב חשמלי ולטייל בזוג לאורך הטיילת של ראש הנקרה.


חוף אכזיב בשעת שקיעה | צילום: יניב שאואר

תחנה שלישית: ארוחת ערב רומנטית במסעדה כפרית בלימן
ארוחת הערב שאכלנו בביסטרו מיכאל שבמושב לימן, היתה אחת מההפתעות הגדולות של החופשה. השף מיכאל גרטופסקי היה השף של מסעדת הסושיאל קלאב האופנתית בתל אביב, עד שהחליט לפתוח מסעדה משלו בגליל. ההחלטה, שעשויה להיראות מעט תמוהה בהתחלה, מתגלה כחכמה במיוחד, בהתחשב בכך שבלימן נמצאים כמה מהצימרים היקרים בארץ, אבל יש מחסור גדול במסעדות באמת טובות באזור. זוהי מסעדה כפרית שמעוצבת בסגנון חמים ונעים, עם הרבה עץ. התפריט עונתי וכולל חומרי גלם מקומיים וטריים, והאוכל – מצוין. בחרנו ברוסטביף ובמנה של בייבי קישואים בפחמים, תרד שחור, עלי גפן ויוגורט לראשונות, לעיקריות בחרנו בפסטה בעבודת יד עם פירות ים וברוטולו – דף פסטה טרייה מגולגל במילוי דלעת, גבינת עיזים, מנגולד, חמאה חומה ומרווה, ולקינוח בחרנו במוס שוקולד מושחת על מצע של שוקולד לבן ובראוניז שוקולד ודובדבנים. הכל היה לא פחות ממופלא.

מיכאל ביסטרו מקומי, טלפון: 050-9821250, אתר אינטרנט

תחנה רביעית: לילה בצימר מפנק במושב בן עמי
הגליל המערבי גדוש בצימרים רומנטיים למכביר. בן עמי – חווית נופש וספא בגליל שבמושב בן עמי הם בחירה מצוינת, בעיקר לזוגות שאוהבים להתפנק, בלי להתרחק יותר מדי מהצימר (למרות שכל האטרקציות המרכזיות של הגליל המערבי נמצאות במרחק נסיעה קצרה). מדובר בוילה מפוארת עם שמונה סוויטות, שיש בה הכל – גם בריכת שחייה, גם ספא וגם מסעדת שף, כך שבהחלט אפשר לבלות פה את כל החופשה בלי להזיז את האוטו.


החצר והבריכה בבן עמי. פינוק אמיתי

המתחם חדש לחלוטין, והסוויטות מצוחצחות, מעוצבות ומאובזרות בכל מה שצריך – ממכונת אספרסו, דרך פינוקים אכילים כמו פירות טריים ומאפינס משובחים, ועד למקלחת מפנקת במיוחד עם ראש גשם ורצפת חלוקים. גולת הכותרת מבחינתנו היתה הבריכה המקורה והמחוממת שאפשר להיכנס אליה מסלון הווילה. את החצר שבחוץ היינו שמחים לאמץ לעצמנו: מדשאה מטופחת, בריכת שחייה יפה, דק עץ עם ערסלים ונדנדות וגם בריכת עיסוי גדולה מתחת לפרגולה. בהחלט אפשר לבלות פה את כל החופשה. מלבד זאת יש במקום ספא עם סאונה וחדרי טיפולים, ומסעדת שף בשרית כשרה.
בן עמי  – חווית נופש וספא בגליל, טלפון: 073-7260556, אתר אינטרנט

תחנה חמישית: ארוחה וטיול בכליל
אחרי שנפרדנו בצער מהצימר, ורגע לפני החזרה הביתה, החלטנו לאכול ארוחת צהריים קלילה מול נוף יפה, משהו שייתן תחושה של טיול קצר ויאפשר לספוג עוד מנופי הגליל לפני החזרה לפיח של המרכז. היישוב האקולוגי כליל התגלה כמקום הנכון לעשות זאת. אין עוד מקום כזה בארץ. היישוב לא מחובר לרשת החשמל (התושבים מייצרים חשמל סולארי), אין גדר סביב היישוב וגם לא סביב בתיו, אין אנטנות, אין רחובות או מדרכות והבתים פשוט פזורים במרחב (ויש הרבה מרחב), על הגבעות, ביו מטעי הזיתים, בוסתני הפירות והחורש הטבעי. מטבע הדברים, מרבית התושבים בכליל הם אמנים, מטפלים אלטרנטיביים או אנשים שמתפרנסים מאירוח ותיירות, ויש פה הרבה יוזמות תיירותיות – צימרים, מסעדות וסדנאות שונות ומשונות.


נוף בכליל. הבתים פזורים במרחב, בין מטעי הזיתים והחורש הטבעי

אנחנו הגענו רק לביקור קצר, שאפשר לספוג ולו במעט את האווירה ואת הנוף (באביב, כשהכל ירוק ומכוסה בפרחי בר, יפה כאן במיוחד). את ארוחת הצהריים אכלנו בקפה כליל, ששוכן באוהל גדול בסמוך לבוסתן וגן ירוק. אפשר לשבת במרפסת, מול הנוף הכלילי, ואפשר בתוך האוהל, על מרבצים וכריות, או על כסאות וכורסאות למי שמעדיף. האווירה מאוד רגועה ונינוחה, השירות מחויך ואפשר בקלות לגלות שהעברתם פה כמה שעות בלי לשים לב. התפריט צמחוני, וכולל מרקים, סלטים ומנות הודיות נהדרות. אנחנו נהנינו ממנת המלאי כופתה (קציצות של גבינה, סולת ואגוזים ברוטב עגבניות מתובל), שהוגשה עם אורז, דאל עדשים, ראיטה (מטבל יוגורט) ונאן (לחם הודי שטוח), והיתה טעימה וזולה להפליא. יש גם שייקים נהדרים, לאסי וצ'אי, וכשנהנים מהם מול הנוף נטענים בכוחות מחודשים לפני החזרה לשגרה.
קפה כליל, טלפון: 052-3261898

 

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות