תפריט עמוד
הארגון הבינלאומי לשמירת הטבע WWF קורא לממשלת ניו זילנד לשקול מחדש את ההחלטה להתיר כריית מחצבים בשמורות הטבע המקומיות. הארגון ביקש כי יילקחו בחשבון האינטרסים של כל הגורמים שיושפעו מההחלטה הזאת, לא רק אלה של תעשיית המחצבים. הקריאה באה בעקבות הודעה של שר התעשייה בסוף חודש אוגוסט כי המשרד לשימור הסביבה הסכים לכרייה בשמורות הטבע.

גם בקרב תעשיית התיירות המקומית נשמעה ביקורת נוקבת על ההודעה. "פתיחתן של שמורות הטבע לכריית מחצבים תגרום נזק בל ישוער לתיירות", מזהיר יו"ר איגוד התיירות של ניו זילנד. הטבע הפראי והנופים שאין שניים להם שמציעה ניו זילנד מושכים אליה תיירים מכל העולם, ותעשיית התיירות מגלגלת קרוב ל-14 מיליארד דולר. החוקים המחמירים להגנת החי והצומח בשמורות הלאומיות אחראיים לשיקומם ולשימורם של מינים רבים, גם כאלה שעמדו על סף הכחדה מוחלטת.

ההחלטה לפתוח את שמורות הטבע לפיתוח תעשייתי מפתיעה במיוחד על רקע זכייתה של ניו זילנד בשנה שעברה בפרס היוקרתי ביותר בתחום התיירות האקולוגית. בטקס, שנערך בלונדון, נבחרה ניו זילנד כיעד מצטיין בתיירות אחראית. השופטים ציינו לטובה את ההשפעה של הפעילות הממשלתית על תחום התיירות הסביבתית: "אם ממשלות נוספות יחקו את הדוגמה של ניו זילנד, תתרום התיירות תרומה חיובית ומשמעותית לעולמנו".

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.