תפריט עמוד
 

* המחירים הנקובים בדולר ניו זילנדי ונכונים למאי 2009. לשערי המרת המטבע

למטיילים בניו זילנד בתקציב נמוך יש כמה אפשרויות לינה.
קמפינג
ניו זילנד היא מקום נהדר לאוהבי הקמפינג. אתרי הקמפינג במדינה הם מהטובים והמסודרים בעולם. החנויות לציוד טיולים בניו זילנד רבות ואפשר לקנות ציוד חדש או משומש או לשכור ציוד. ברוב אתרי בקמפינג יש מתקנים מסודרים – שירותים, אזורי בישול וכו'. שטח לינה בקמפינג עולה כ-15 דולר.
למידע נוסף באתרים הבאים: אתר1, אתר 2

אכסניות
בניו זילנד היצע רב של אכסניות ורובן הגדול נקיות ומסודרות. חוויית הלינה באכסניה מאפשרת מפגש עם תיירים ומקומיים, ובאכסניות רבות בעלי הבית מאפשרים שימוש חופשי במוצרי יסוד כמו לחם, חלב, שמן לבישול ולפעמים אפילו מוסיפים לחבילה צ'ופרים קטנים כמו למשל עוגיות תוצרת בית. האכסניות בניו זילנד נותנות תמורה מלאה לכסף.
בניו זילנד ישנם כמה ארגונים בעזרתם אפשר לקבל מדריך אכסניות. לרוב חברות בארגון כזה גם מעניקה הנחה במחיר הלינה.

ארגון אכסניות הנוער YHA זהו ארגון אכסניות בינלאומי המבטיח עמידה בתנאים של איכות. חברות לשנה בארגון עולה 42 דולר ונותנת הנחות במחירי לינה, מפה למטייל התרמילאי בניו זילנד, והנחות נוספות. ניתן להצטרף לארגון דרך אתר האינטרנט באחת מאכסניות הארגון, או במרכזי המבקרים ברחבי ניו זילנד.

ארגון האכסניות הפרטי Budget Backpackers Hostels – BBH  – איגוד אכסניות גדול המאחד בתוכו אכסניות פרטיות רבות ברחבי ניו זילנד. הארגון מפרסם מדריך לאכסניות החברות בו ונותן הנחות על מחירי הלינה. הצטרפות לארגון עולה 45 דולר והכרטיס תקף לשנה. ניתן להצטרף דרך אתר האינטרנט, באחת מאכסניות הארגון או במרכזי מבקרים נבחרים ברחבי המדינה (כולל מרכז המבקרים בשדה התעופה של אוקלנד).

ארגון VIP Backpacker Accommodation גם בארגון בינלאומי זה היצע נרחב של אכסניות הכולל אכסניות רבות בערים הגדולות. עלות חברות של שנה בארגון היא 47 דולר והיא מזכה בהנחות והטבות. להצטרפות דרך אתר האינטרנט.


אירוח בבתים
הדרך החסכונית ביותר ללינה בניו זילנד היא אירוח בבתים. בניו זילנד קיים ארגון ייחודי, HIT- Hosting Israeli Travellers, לאירוח מטיילים ישראלים. חלק מהחברים בארגון הם ניו זילנדים יהודים או ישראלים שגרים בניו זילנד אך רובם הגדול של המארחים הם נוצרים, אוהבי התנ"ך שמאמינים שהיהודים הם עמו הנבחר של אלוהים ולכן מעוניינים לפגוש ולארח את המטיילים הישראלים. חברות בארגון עולה 30 דולר. חבר בארגון מקבל כרטיס חבר וחוברת ובה רשימה של כל המארחים ברחבי ניו זילנד. לרוב, הלינה בבתי המארחים לא כרוכה בתשלום נוסף. לארגון יש כללי התנהגות וחשוב לציית להם.  כדי להצטרף לארגון יש ליצור קשר עם אחד מסוכני HIT
למידע נוסף: אתר ארגון היט.

 

אוכל
בניו זילנד יש מבחר גדול של מסעדות ובתי קפה, אך הדרך החסכונית ביותר היא לקנות אוכל בסופר ולבשל לבד. בכל האכסניות ואתרי הקמפינג ישנם מתקנים לבישול עצמאי. רשתות הסופרמרקט הגדולות, Pak N' Save, New World, ו-Woolworth פתוחות לרוב 7 ימים בשבוע ומחירי האוכל בהן הם הכדאיים ביותר. אם הסופרמרקט סגור, אפשר תמיד ללכת למכולת הקרובה אך מחירי האוכל שם יהיו בדרך כלל גבוהים מאלה של הסופר.
וכשבכל זאת מתחשק להתפנק באוכל מוכן, הארוחות המוגשות בפאבים וברשתות האוכל המהיר יהיו לרוב המשתלמות ביותר.

תחבורה
מכונית – אחת הדרכים הנוחות להגיע ממקום למקום בניו זילנד היא ברכב פרטי. אמנם הנהיגה היא בצד שמאל של הכביש, אך הכבישים מסודרים ולא עמוסים ולכן חוויית הנהיגה שם חיובית בהחלט.

קניית רכב – למי שמתכנן טיול ארוך בניו זילנד כדאי לבדוק קניית רכב משומש, שהיא בעצם הדרך החסכונית ביותר לטייל ברחבי ניו זילנד. מכיוון שרוב המטיילים מגיעים תחילה לאוקלנד וגם עוזבים משם, זה המקום הטוב ביותר לחפש רכב וההיצע הוא גדול. ישנן שיטות רבות לרכוש רכב בניו זילנד. אחת מהנוחות היא שיטת "קנייה בחזרה" בה סוכני המכוניות המשומשות מתחייבים לקנות בחזרה את האוטו שמכרו לכם בסוף הטיול. הסכום המובטח משתנה, אך הוא יכול לרדת עד לפחות מ-50% מסכום הקנייה.

דרך נוספת לקניית מכונית היא מסורתית יותר –  מודעות בעיתון או על לוחות המודעות באכסניות. בסוף הטיול, כשרוצים למכור את המכונית מפרסמים מודעה באותה דרך.

היתרון בקניית רכב הוא בחיסכון. אך יש לקחת בחשבון שעלול להיווצר צורך להוציא כסף על תיקונים ולבזבז זמן במוסכים. יש גם להשאיר זמן לחיפוש רכב לקנייה בתחילת הטיול, וחיפוש קונה למכונית בסופו.

אוטובוס – מי שלא רוצה לנהוג יכול לנסוע באוטובוס. בניו זילנד ישנה רשת נרחבת של אוטובוסים.

חברת האוטובוסים הגדולה ביותר היא InterCity והיא פועלת גם באי הצפוני וגם באי הדרומי. ישנן תחנות של InterCity ברוב הערים המרכזיות באי הצפוני וקצת פחות באי הדרומי שם יש לרוב צורך להשתמש בקווי אוטובוס מקומיים. ניתן לקנות כרטיסים משולבים המאפשרים לנסוע באוטובוסים של InterCity ושל חברות נוספות:

כרטיס FlexiPass מאפשר נסיעה גמישה בכל רחבי ניו זילנד בכמה חברות אוטובוסים. מחיר הכרטיס מחושב לפי שעות נסיעה ואפשר להוסיף עוד שעות במהלך הטיול. כרטיס ל-60 שעות עולה 605 דולר.

כרטיס TravelPass כרטיס המאפשר נסיעה ברשת האוטובוסים ושיט במעבורת המקשרת בין האיים. מחיר הכרטיס מחושב לפי ימי נסיעה ובמסלול קבוע מראש. כרטיס ל-14 ימי נסיעה מינימום במסלול המכסה את כל המדינה וכולל גם שני סיורים עולה 1,283 דולר.

אפשרות נוספת לנסיעה באוטובוס היא באחד מקווי האוטובוס המיועדים לתרמילאים. החברה הפופולארית ביותר שמפעילה נסיעות תרמילאים כאלה היא Kiwi Experience. הנסיעה עם חברות מסוג זה לא רק עוזרת להגיע ממקום למקום, אלא גם מספקת סיורים מאורגנים, פעילויות, מסיבות והזדמנות להכיר תרמילאים מרחבי העולם.

כרטיס National Passes start Auckland – תחילת הטיול באוקלנד. כולל נסיעה בכל המדינה ומאפשר לרדת ולעלות בתחנות השונות בחופשיות. ניתן להוסיף לכרטיס טיולים ופעילויות מיוחדות.
מחיר: החל מ-975 דולר (כולל טיולים בונוס). מינימום זמן טיול 18 יום.


רכבת – רשת הרכבות בניו זילנד מצומצמת מאוד וישנם קווי רכבת מעטים, אך יתרון הרכבת בזמני נסיעה קצרים בנתיבים המרכזיים. גם חברת הרכבת מציעה כרטיסי הנחה מסוגים שונים.

 

אתרים
האי הצפוני
* כל המחירים הנקובים בדולר ניו זילנדי ונכונים ליולי 2007.

אוקלנד – העיר הגדולה בניו זילנד בה מתגוררת כרבע מאוכלוסיית המדינה כולה. אוקלנד היא גם העיר הכי קוסמופוליטית של ניו זילנד. היא מוקפת מים ומכוסה גבעות וולקניות ומציעה למטייל אפשרויות רבות, גם אם התקציב דל.

רוב מוקדי המשיכה העיקריים של אוקלנד נמצאים באזור מרכז העיר ולאלה המרוחקים יותר ניתן להגיע בתחבורה ציבורית, או באוטובוס לתיירים שסובב את העיר וניתן לעלות ולרדת בתחנות השונות. מי שמתכנן לבקר באתרים רבים יכול לרכוש כרטיס המאפשר כניסה לכל האתרים ולאוטובוס. פרטים במרכזי המבקרים של אוקלנד.

 

מוזיאון אוקלנד (Auckland Museum) – במוזיאון הנהדר הזה תערוכות הקשורות לתרבויות של תושבי המדינה ולאוצרות הטבע שלה. הכניסה למוזיאון חופשית אך נהוג להשאיר תרומה בסך 5 דולר למבוגר. אתר המוזיאון

גלריית האמנות של אוקלנד (Auckland Art Gallery) – אוספים של אמנים מקומיים ושל אמנים בינלאומיים וכן תערוכות מתחלפות. הכניסה למוזיאון בחינם, אך הכניסה לתערוכות המתחלפות בתשלום של 7 דולר למבוגר. אתר הגלריה

מסלולי הליכה: דרך נהדרת נוספת לראות את העיר היא בהליכה. אחד ממסלולי ההליכה ואולי הממצה מביניהם הוא מסלול חוף לחוף (coast to coast walkway). המסלול חוצה את המצר עליו בנויה העיר ועובר בגנים ואזורי טבע, ליד פניני הארכיטקטורה של העיר, נופים יפים וגבעות וולקניות. המסלול הוא ארוך – כ-16 קילומטר וכדאי להקדיש לו יום שלם. אם מתעייפים בדרך אפשר לחזור חזרה למרכז העיר בתחבורה ציבורית.

כדאי לבקר במרכזי המבקרים של אוקלנד הפזורים ברחבי העיר.
כתובת המשרד במרכז העיר:  137 Quay Street, Princes Wharf, Auckland
טלפון: +649 367 6009
דוא"ל

למידע נוסף:
אתר התיירות של אוקלנדֿ

לינה באוקלנד

Kiwi International Hostel – ממוקמת על הרחוב הראשי של אוקלנד, רח' קווין (Queen St.). זוהי אכסניה נחמדה במיקום מעולה. יש בה חדרים פרטיים, חדרים זוגיים וחדרים משותפים של 8 אנשים. מיטה בחדר משותף עולה 20 דולר ללילה. באכסניה אזור ישיבה משותף ומטבח לשירות עצמי.
כתובת: .441 Queen st

Albert Park Backpackers – ממוקמת במרכז העיר ברחוב ויקטוריה. באכסניה חדרים זוגיים או חדרים משותפים ל-6 אנשים. מטבח משותף וחדר טלוויזיה משותף. המחיר: 20 דולר לילה. כתובת:  27 – 31 Victoria St East

רוטורואה (Rotorua) – העיר רוטורואה נמצאת ב"חגורת האש" של ניו זילנד. זהו אזור בו הפעילות התרמית רועשת רוחשת ומבעבעת מתחת לפני השטח ומתפרצת מעליו בצורה של גייזרים, בריכות מים רותחים, בוץ מבעבע וריח גופרית הנישא באוויר. רוטורואה היא עיר קטנה וידידותית. אוכלוסיית המאורים ברוטורואה גדולה ולכן זהו מקום מצוין לפגוש את התרבות המאורית. למידע נוסף על רוטורואה

אוהינמוטו (Ohinemutu) – כפר מאורי היושב על שפת אגם רוטורואה לא רחוק ממרכז העיר. ניתן לבקר שם בכנסייה האנגליקנית סנט פיית' (St. Faith's anglican church). ייחודה של הכנסייה בעיטורי האמנות המאורית. הבולט בין העיטורים הוא ויטראז' עליו חרוטה דמותו של ישו עטויה גלימה מאורית. החלון פונה אל האגם ודמותו של ישו ממוקמת כך שנראה שהוא הולך על המים. מול הכנסייה נמצא מרכז המפגש הציבורי המסורתי Tematekapua Meeting House בו מתקיימים קונצרטים מאורים בכל ערב.

ברוטורואה ובסביבותיה פארקים תרמיים רבים:
אם מתכוונים לבקר ביותר מפארק תרמי אחד, ניתן לבדוק במרכז המבקרים ברוטורואה אם יש מבצעים וכרטיסי קומבו המאפשרים כניסה לכמה אתרים במחיר מוזל.

 

פאקרוורווה (Whakarewarewa) – האתר התרמי הגדול והידוע ברוטורואה המשמש גם כאתר תרבות מאורי. הפארק נמצא במרחק 3 ק"מ ממרכז העיר ואפשר להגיע לשם בהליכה. בפארק בריכות ומעיינות תרמיים, והגייזר הגדול היותר בניו זילנד, פוהוטו (Pohutu) שמתפרץ 15 פעמים ביום. בפארק סיורים המודרכים על ידי המאורים. הסיורים כוללים הסברים על התופעות הגיאותרמיות של הפארק וכן היכרות עם התרבות המאורית, השימוש שלהם בבריכות התרמיות לבישול ולכביסה וביקור בסדנאות של אומנים מאורים הפעילים במקום. פעמיים ביום אפשר לראות הופעות פולקלור הכוללות ריקודים ושירים מאורים. הפארק פתוח מידי יום בין השעות 8:30-17:00. מחיר הכניסה: 23 דולר. כולל סיור מודרך והופעת פולקלור.
למידע נוסף: אתר הפארק

פארקים נוספים הם: וייאוטפו (Waiotapu), שערי הגהנום (Hell's gate), ויימנגו (Waimangu) והפארק ההיסטורי – Buried Village.


מרכז המבקרים של רוטורואה:
כתובת: 1167 Fenton Street, Rotorua
טלפון: +647 348 5179
דוא"ל

לינה ברוטורואה

Crash Palace – אכסניה מצוינת במרכז רוטורואה במרחק הליכה מכל האטרקציות המרכזיות של העיר וקרובה לסופרמרקט. באכסניה חדרים ליחיד, לזוג ועד 9 אנשים. מטבח לשירות עצמי, חדר טלוויזיה עם מבחר גדול של סרטים לצפייה, חדר מנוחה משותף וחצר. בחצר בריכת ג'קוזי תרמית לשימוש חופשי של האורחים באכסניה. מחיר למיטה בחדר של 6 אנשים: 23 דולר. כתובת: 1271 Hinemaru Street

Rotorua Central Beckpackers – אכסניה נחמדה וידידותית במרכז העיר. חדרים משותפים נוחים ואזורים משותפים לבישול ומנוחה. האכסניה מחוממת בשעת הצורך בשימוש במשאבים התרמיים של האזור. כתובת: 10 Pukuatua Street


וולינגטון (Wellington) – בירת ניו זילנד והעיר השנייה בגודלה במדינה אחרי אוקלנד. וולינגטון נמצאת בקצה הדרומי של האי הצפוני של ניו זילנד, בין נמל יפהפה וגבעות. בוולינגטון יש הרבה מה לראות ולעשות: העיר היא מרכז של תרבות ואמנות וביתם של מוסדות השלטון. יש כאן היצע גדול של מסעדות, פאבים, מקומות בילוי, קניות ועוד.

 

המוזיאון הלאומי טה פאפא (Te Papa – National Museum) – במוזיאון תצוגות (חלקן אינטראקטיביות) על ההיסטוריה הגיאולוגית של ניו זילנד, על הטבע הניו זילנדי וכן ההיסטוריה של המאורים, תושביה המקוריים של ניו זילנד. כמו כן במוזיאון ניתן למצוא תערוכות של אמנים מקומיים ובין לאומיים. המוזיאון משמש גם כמרכז קהילתי פעיל. שעות פתיחה: מידי יום בשעות 10:00-18:00. בימי חמישי פתוח עד 21:00. הכניסה חופשית. אתר המוזיאון

הגנים הבוטנים (Botanic Gardens)- בגנים הבוטניים אוסף גדול של פרחים, וצמחייה וכן ברכות ברווזים, גן ורדים, מרכז מבקרים ועוד. אל הגנים הבוטניים אפשר להגיע בנסיעה בחשמלית ההיסטורית של וולינגטון העולה במעלה ההר ובמהלך הנסיעה נשקף נוף מרהיב של העיר. מהתחנה הסופית של החשמלית אפשר לטייל דרך הגנים עד שמגיעים בחזרה למטה אל מרכז העיר. הכניסה לגנים היא חופשית. הנסיעה בחשמלית עולה 2.50 דולר לכיוון אחד. 4.50 לנסיעה הלוך ושוב. אתר הגנים

הר ויקטוריה (Mt Victoria) – נקודת התצפית הטובה ביותר על העיר. הטיפוס לראש ההר מעט מעייף, אך הנוף הנשקף ממנו בהחלט שווה את המאמץ. מי שאין לו כוח לטיפוס רגלי, יכול להעפיל על ההר באוטובוס או ברכב פרטי.

מרכז מבקרים וולינגטון – סניף ראשי:
כתובת: Corner Victoria and Wakefield, Central City, Wellington
טלפון: +644 802 4860
דוא"ל
מידע נוסף על וולינגטון

לינה בוולינגטון

Beethoven House – האכסניה הנמצאת באזור הר ויקטוריה הנעים, אך המרוחק מעט ממרכז העיר, ידועה בעיקר בשל בעל הבית יוצא הדופן שלה. בכל בוקר מתעוררים לקולה של מוסיקה קלאסית וקולו של בעל הבית הקורא במערכת הקריזה לכל אורחיו להגיע לארוחת הבוקר המשותפת (שכלולה במחיר). מלבד החוויה האנושית המעניינת, האכסניה נוחה ונעימה ומציעה חדרים משותפים. מחיר מיטה בחדר משותף: 20 דולר. כתובת: 89 Brougham Street

Downtown Backpackers – אכסניה במיקום מצוין. קרובה לתחנת הרכבת והאוטובוס וכן לרציף המעבורת המקשרת בין שני האיים. מרחק הליכה קצר ממוזיאון טה פאפא וממרכז העיר. בנוסף למטבח המשותף וחדר המנוחה, יש באכסניה חדר משחקים עם שולחנות ביליארד, חדר טלוויזיה, בר ואפילו מספרה. באכסניה חדרים פרטיים ליחיד או זוג וחדרים משותפים ל-4 או 6 אנשים. מחיר מיטה בחדר לארבעה: 24 דולר. כתובת:  1 Bunny Street


*** מוולינגטון יוצאת המעבורת אל האי הדרומי. השיט בן 92 הק"מ בין וולינגטון לפיקטון שבאי הדרומי אורך כ-3 שעות. כדאי להזמין מראש מקום על המעבורת, במיוחד בעונת התיירות הבוערת (דצמבר-פברואר). ניתן להזמין כרטיסים במרכזי המבקרים בעיר או באינטרנט באתר של חברת המעבורת.
המחירים משתנים בהתאם לעונה ולהרכב הנוסעים (עם רכב או בלי). כדאי גם לבדוק הצעות מיוחדות ומבצעים.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. שלום
    מעוניין לקבל הצעה לשירותי קרקע בטורנגה בניוזילנד
    וושלושה ימי סיורים בסידני באוסטרליה
    בתודה
    דוד
    0508833500

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.