תפריט עמוד

נחל צין – מסלול טיול ברכב שטח

כאשר עומדים בראש מעלה העקרבים רואים נוף מדברי רחב ויפה אבל גם מדאיג: בקעת נחל צין נפרסת מול העיניים, ערוץ הנחל ירוק כל השנה בלב המדבר, הרי אדום והערבה תוחמים את קו הראייה סמוך לקו האופק אבל אי אפשר להתעלם גם ממפעלי הפוספטים מעלי העשן, שנראים מכאן כחלק מיותר לחלוטין בנוף היפה הזה

מסלול הטיול בנחל צין מתחיל בראש מעלה העקרבים אותו סללו הבריטים כבר ב-1927 על נתיב הדרך הרומית העתיקה. עקרבים קשה לראות כאן והבסיס לשם המקום הוא במלה הערבית לפיתולים – עקארב.

בראש מעלה העקרבים ניצבת אנדרטה לזכר לוחמי מבצע לוט לכיבוש אזור ים המלח במלחמת העצמאות, לידה יש לוח זיכרון לנוסעי אוטובוס שנרצחו כאן בידי מחבלים ב-1954.

יורדים במורד המפותל והמסוכן לנהיגה לכיוון המפעלים. התחנה הראשונה במסלול היא שדה הבולבוסים. אלה כדורי אבן גיר גדולים שברבים מהם אפשר הבחין בשרידי מאובנים ימיים. מכאן ממשיכים לכיוון כביש חצבה ומצומת הכניסה למושב חצבה נוסעים בדרך שמסומנת באדום ומתפתלת בערוץ נחל צין.

לאחר נסיעה של שני קילומטר מגיעים לנאת מדבר גדולה וסבוכה – אתר יפה לפיקניק – עצי דקל ותמר. אלה ניצבים בעין עקרבים ובעין צין. באזור חיים גם בעלי חיים רבים, אם כי בשעות היום הם מסתתרים בסבך. כיוון שגם המפעלים התעשייתיים מזרימים כאן מים אסור לשתות ממי המעיין. התמונה, בה רואים מים זורמים בלב המדבר מעט מטעה אבל בכל זאת יפה.

מסלול הנסיעה ממשיך מכאן במקביל לנחל. קטע זה הוא הקשה והמורכב יותר לנהיגה ורק רכבי שטח יכולים לעבור בו. לאחר שבעה קילומטר חוצים את הערוץ בגב ובו מים רבים ועולים מיד לאחריו על מדרגת סלע מאתגרת.

מכאן ממשיכים לגבי צין ומהם לגבי שיש. כל הנסיעה בחלק זה של המסלול נעשית בערוץ הנחל, על פני סלעים גדולים, רחבים ושטוחים למרבה ההפתעה יש לכל אורך הדרך לא מעט גבי מים ומקומות בהם כדאי לעצור להפסק ולשתיית קפה.

מהגבים יורד מעלה קצר לערוץ הנחל, אבל כדאי מאוד להמשיך במסלול המסומן אדום לכיוון המכתש הקטן. הנהיגה אמנם קצת פחות אתגרית, אבל המסלול יפה ומאומץ פחות. המעלה לכיוון המכתש מעניק לנוסעים תצפית נהדרת על הנוף. הנתיב מתחבר עם דרך שמסומנת כחול בכניסה לנחל חצרה.

מכאן נוסעים במסלול נינוח יחסית עד כביש הערבה.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.