תפריט עמוד

מרוקו מחוץ למסלול

למרוקו יש עוד המון מה להציע מלבד מרקש, אסווירה ווארזאזאת. אם תצאו קצת מחוץ למסלול תגלו בה ערים עתיקות יפהפיות, שמורות מדבריות מבודדות, שווקים ססגוניים וחופים נפלאים. כמה המלצות לפנינים הסודיות של מרוקו

עד לפני שנים לא רבות, מרוקו היתה מחוץ למסלול עבור מרבית הישראלים. אבל מאז חתימת הסכמי אברהם מרוקו הפכה ליעד פופולרי במיוחד והיא כבר בהחלט לא שמורה רק למי שעושה טיול שורשים. יותר ויותר ישראלים מגלים את הקסם של המדינה המדברית המרתקת, אבל בעוד שמרביתם מתרכזים באזור מרקש, יש למרוקו עוד המון מה להציע. בין אם אתם מבקרים בפעם הראשונה במרוקו ורוצים לצאת קצת מחוץ למסלול, ובין אם אתם חוזרים לבקר במרוקו ורוצים לגלות מקומות פחות מוכרים, יש לנו כמה הצעות בשבילכם:

תרודאנת

אם אתם אוהבים את מרקש ורוצים ליהנות מחוויה דומה בקצה רגוע יותר ובלי המוני התיירים, אנחנו ממליצים לכם לבקר בתרודאנת (Taroudant), העיר המרכזית בעמק סוס שבדרום מרוקו, ממזרח לאגאדיר. העיר זכתה לכינוי "מיני מרקש", וזאת משום שהיא דומה למרקש אך קטנה ממנה. העיר מבוצרת בחומות מרשימות בצבע דבש ומוקפת בפסגות של האטלס הגבוה. במאה ה-16 היא שימשה כבירתה של השושלת הסעדית לפני שזו נטשה אותה ועברה למרקש. כאן תוכלו להעביר את הזמן בשיטוט רגלי נוח (או בטיול בכרכרה רתומה לסוס) ובקניות בשווקים הייחודיים של העיר שבאזור הכיכר המרכזית, בהם תמצאו תבלינים בשלל צבעים עזים, פירות וירקות ועבודות יד כמו קרמיקה צבעונית, קדרות טרקוטה ועבודות עור. העיר היא בסיס לטיולים באזור, למשל בביתו יוצא הדופן של האמםן הצ'יליאני קךאודיו בראבו שהפך למוזיאון, או בנווה המדבר טיוט (Tioute) המרוחק כ-30 ק"מ מהעיר.

תרןדאנת. יפה כמו מרקש אבל קטנה יותר

תרןדאנת. יפה כמו מרקש אבל קטנה יותר

רבאט

על אף שרבאט (Rabat) היא בירת מרוקו, היא פחות מתויירת בהשוואה לערים אחרות במדינה כמו מרקש או קזבלנקה. למרות זאת, כדאי להגיע לעיר ששוכנת לחוף האוקיינוס האטלנטי ומשלבת בין ישן וחדש. מצד אחד זוהי עיר עם היסטוריה של 2,500 שנה, שהפיניקים וגם הרומים שלטו בה ואשר הוכרזב כאתר מורשת עלומית של אונסק"ו, מצד שני זוהי עיר מודרנית עם אוניברסיטאות ועם מרכזי קניות חדישים. ברבאט יש אתרים מעניינים לרוב, כמו קסבת אודייה הציורית שבתוכה גן אנדלוסי יפה, במוזיאון לארכאולוגיה, במגדל חסן מהמאה ה-12 ובמאוזוליאום מוחמד החמישי. אחרי שתסיירו בין הסמטאות, תוכלו לבקר בשוק האוכל. לרבאט יש יתרון נוסף קו החוף נמצא במרחק 10 דקות בלבד ממרכז המדינה, כך שתוכלו ליהנות מבריזה נעימה בזמן שתטיילו בעיר. אל תוותרו על סיור וטעימות בשוק העתיק שבו תוצרת טרייה, אוכל, מזכרות ועבודות יד, במחירים מצחיקים.

השוק של רבאט | צילום: LapaiIrKrapai, שאטרסטוק

השוק של רבאט | צילום: LapaiIrKrapai, שאטרסטוק

הפארק הלאומי טאזקה

הפארק הלאומי הזה, ששוכן בלב האטלס התיכון ליד העיר טזה, מציע נוף שונה בתכלית מהנופים המדבריים המוכרים של מרוקו. הפארק, הוכרז ב-1950 כדי להגן על משאבי הטבע שסובבים את הר טזקה (Jbel Tazekka), ההר הגבוה בפארק שמתנשא לגובה 1,980 מ', ובעיקר על חורשות הארזים הייחודיות לאזור. לצד אלה יש בפארק הלאומי חורשות אלונים וכן קניונים, מערות, אגמים ומפלים – כולם מציעים נופים ירוקים שאינם טיפוסיים למרוקו (אם כי יש פה גם אזורים עם נופים טרשיים ויפים לא פחות). החורשות מושכות לפארק מינים רבים של ציפורים וזהו אחד מאתרי הצפרות הטובים במרוקו. לצד אלה יש בפארק מינים רבים של בעלי חיים, ובהם שועל אדום, זאב אלג'ירי, חזיר צפון אפריקאי ועוד.

נופים ירוקים בפארק הלאומי טאזקה

נופים ירוקים בפארק הלאומי טאזקה

ג'בל סאגרו

מרבית המטיילים שיוצאים לטרק הררי במרוקו עושים זאת באזור ג'בל טובקאל, אבל אם תרצו לצאת לטרק שהוא באמת מחוץ למסלול, טפסו על ג'בל סאגרו (Jbel Saghro). מדובר ברכס הרים שממוקם מדרום לאטלס הגבוה, בדרום-מזרח מרוקו, שפסגתו הגבוהה ביותר מתנשאת לגובה 2,712 מ'. כאן תפגשו את המדבר במיטבו – במקום פסגות מושלגות תראו כאן צריחים געשיים, קניונים יבשים, תצורות סלע ייחודיות ונופים צחיחים אך דרמטיים שלא ישאירו אתכם אדישים. בחורף חיים באזור שבטים של נוודים, אשר בקיץ נודדים לאזורים פורים יותר עם עדרי הכבשים והעזים שלהם. מספרם הולך ומצטמצם כי רבים מהם עוברים למגורי קבע, אבל המפגש איתם הוא חלק מהחוויה הייחודית של הטיול באזור. בשל תנאי מזג האוויר והיעדר התשתיות, מומלץ לעשות את הטרק עם מדריך מוסמך.

נופים מדבריים ותצורות סלע ייחודיות בג'בל סאגרו

נופים מדבריים ותצורות סלע ייחודיות בג'בל סאגרו

אל ג'דידה

אם אתם מעדיפים היסטוריה וים, בקרו בעיר הנמל אל ג'דידה (El Jadida), אשר שוכנת לחוף האוקיינוס האטלנטי, מדרום לקזבלנקה. העיר, הידועה גם בשם מזאגאן, הוקמה על ידי הפורטוגזים בשנת  1502 ובהתאם היא בנויה בסגנון פורטוגזי ולא בסגנון מורי כמו ערים אחרות באזור.  חובבי ההיסטוריה ייהנו מביצורי העיר, שלהם צורת כוכב. מביצורי העיר עדיין נותרו החומות וארבעת מגדלי השמירה. מלבד זאת יש בעיר אתרים מעניינים נוספים כמו כנסיית העלייה השמיימה הפורטוגזי והמסגד הגדול. מלבד זאת תוכלו לבלות בחופי העיר יחד עם מרוקאים רבים שאוהבים לנפוש פה, אך רק עם מעט תיירים.

מצודת אל ג'דידה דמויית הכוכב

מצודת אל ג'דידה דמויית הכוכב

מירלפט

יעד נוסף לאוהבי החופים הוא מירלפט (Mirleft), עיירת חוף יפהפייה אך מנומנמת למדי שממוקמת במיקום אידאלי במפגש ההרים עם האוקיינוס האטלנטי. יש כאן חופים בתוליים ורחבים עם חול זהוב ומים צלולים, החביבים במיוחד על גולשי גלים (אם אתם רוצים להתנסות בשיעור גלישה – זה המקום). העיירה מציעה פעילויות מקפיצות אדרנלין נוספות כמו רכיבה על סוסים או טרקטורונים ורחיפה במצנחי רחיפה. בשאר הזמן תוכלו להתבטל בחופים ובבתי הקפה ביחד עם שאר האמנים, המוזיקאים והתרמילאים שמגיעים לפה.

במירלפט נמצאים כמה מהחופים היפים במרוקו

במירלפט נמצאים כמה מהחופים היפים במרוקו

 

ביקור בוולוביליס, מרוקו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.