תפריט עמוד

הקרבה של אתרי הסקי בסלובניה לאתרי הסקי של אוסטריה ואיטליה הביאה לכך כי רמתם של בתי המלון, המעליות, הציוד ושאר השירותים דומה לזו שבאתרי מערב אירופה, ואילו המחירים נמוכים בהרבה. הם אמנם גבוהים מעט בהשוואה לשאר מדינות מזרח אירופה, אך גם ההבדל ברמת האתרים והמתקנים גדול. שני אתרי הסקי הגדולים נמצאים בצפון סלובניה, בקרבת הגבול האוסטרי: קראנסקה גורה (Kranjska Gora) בצפון מערב המדינה, ופוהורייה (Pohorje) בצפון מזרח.

קראנסקה גורה: מקום טוב למתחילים
קראנסקה גורה, הקרוב למשולש הגבולות איטליה, אוסטריה וסלובניה, הוא אתר מצוין לגולשים מתחילים ובינוניים. העיירה יושבת בגובה של 800 מטר מעל פני הים, ומסלולי הסקי יוצאים ישירות ממנה ומטפסים עד לגובה של 1,220 מטר. באתר יש חמש מעליות כיסא ועוד 18 מעליות סקי. המסלולים רחבים ונוחים מאוד.

חוץ מסקי אלפיני מציעה העיירה עוד סוגים רבים של פעילות חורף: סקי מישור, מזחלות שלג, טיפוס קרח, החלקה על קרח ועוד. גולשים מתקדמים יכולים לרכוש סקי פס משולב, המאפשר גלישה גם באתרים באוסטריה ובאיטליה. השילוב של אתרים שונים בשלוש מדינות יוצר מרחב גלישה גדול וטוב, המתאים לגולשים מרמה בינונית ומעלה.

האתר מארח בכל שנה תחרות מסבב אליפות העולם בסקי לגברים. בימי התחרות לובשת העיירה בגדי חג, ואורחים מכל העולם הופכים את רחובותיה לפסטיבל של מסיבות, מוזיקה ושתייה. חשוב להזמין מקום לינה זמן רב מראש אם מתכננים לבוא לכאן בימי התחרות (המועד משתנה בכל שנה – בדקו באתר האינטרנט). גם אם טסתם לכאן רק כדי לגלוש, אל תוותרו על ביקור באגם בלד, המרוחק כשעה נסיעה.

הגעה: נמלי תעופה קרובים: טרייסטה (Trieste) באיטליה, קלאגנפורט
(Klagenfurt) באוסטריה וליובליאנה בסלובניה. מהנמלים מומלץ להגיע ברכב שכור.

פוהורייה: מסלולים מאתגרים
אתר הסקי פוהורייה ממוקם בפרברי העיר מריבור (Maribor), בחלקה הצפון מזרחי של סלובניה. האתר נמצא בגובה של 325 מטר מעל פני הים והפסגה הגבוהה ביותר מתנשאת לגובה של יותר מ-1,300 מטר – הפרש גבהים של כקילומטר, המבטיח מסלולי גלישה מאתגרים גם לגולשים מתקדמים. באתר יש ארבעים קילומטר של מסלולי סקי ו-16 מעליות סקי מכל הסוגים. כמה ממסלולי הסקי באתר מוארים בזרקורים, ומתקיימת בו גלישת לילה כמה פעמים בשבוע.
קרבתו של פוהורייה לעיר מריבור – מרחק נסיעה של עשר דקות בתחבורה ציבורית – מאפשרת לשלב את חופשת הסקי בביקור בעיר ובאתריה ההיסטוריים, בני 400 השנה. סיור בסמטאות העיר העתיקה הוא כמו מסע אחורה בזמן.

האתר מארח מדי שנה את "שועל הזהב" (Golden Fox), תחרות מהסבב העולמי של סקי נשים. בימי התחרות בתי המלון בכל האזור מלאים בגולשים ובמבקרים מכל רחבי העולם (הזמינו מקום מראש). בעיר מתקיימות מסיבות רבות, מופעי רחוב ותהלוכת נבחרות. בימי התחרות גודשים את היציעים עשרים אלף צופים, שהופכים את הצפייה בתחרות להפנינג שלם. מומלץ בחום.

הגעה: שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא באוסטריה, בעיר גראץ (Graz), המרוחקת 45 דקות נסיעה. ממנו אפשר לקחת אוטובוס. אפשר כמובן לנחות בליובליאנה.

לינה: בתי מלון ופנסיונים באתר עצמו או בעיר מריבור. מומלץ: צמוד למעלית הסקי הראשית נמצא חבקוק (Habakuk), מלון חמישה כוכבים שנבנה מסביב למעיינות תרמיים ומציע ספא מפנק ברמה גבוהה.

בעז קניאל – מדריך סקי ומארגן חופשות סקי בחברת "רג'ינה טורס"

 

מערת הנטיפים פוסטוינה, סלובניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.