תפריט עמוד

מערת הנטיפים פוסטוינה, סלובניה

אחת מהפנינים היפות ביותר של סלובניה היא מערת הנטיפים פוסטוינה. מראות מביקור במעמקי האדמה (צילום ועריכה: מיקי אלקלס)

סלובניה היפהפייה מציעה למבקרים נופים קסומים ושפע אתרים מרתקים וייחודיים. אחד מאתרי החובה הבולטים של סלובניה הן מערות הקארסט הגדולות באירופה – פוסטוינה ושקוצ'יאן. 

מערת פוסטוינה (Postojna) המדהימה נוצרה לפני כשבעים מליון שנה בתקופה הגיאולוגית קרטיקון. אורכה של המערה הוא כ-27 קילומטר והיא כוללת מספר אולמות מדהימים עם נטיפים וזקירים מסוגים שונים. במערה מתקיימים בעלי חיים רבים כמו סוגים מיוחדים של חיפושיות, חגבים, עכבישים, סרטנים, ומרבי רגליים, אך בעל החיים המפורסם ביותר הוא "הדג האנושי" הידוע בשמו הלטיני פרוטאוס. דג זה הוא עיוור ונושם בעזרת זימים חיצוניים ואורך חייו מגיע לגיל מאה. 

בעת הביקור במערה נחשפים המבקרים ל-5.7 קילומטרים מתוך המערה. הביקור במערה אורך כשעה וחצי-שעתיים וכולל נסיעה בקרוניות לאורך ארבעה קילומטרים בין תצורות קארסט יפות המוארות בתאורה צבעונית. יתרת הסיור המודרך נערך בהליכה, ולסיום זוכים המבקרים לצפות באקווריום שבו שוחה "הדג האנושי".

איך להגיע?
מליובליאנה ומקופר יוצאות מדי יום מספר גדול של רכבות ישירות אל פוסטוינה. המערה נמצאת כשני קילומטרים מצפון-מערב לתחנת האוטובוסים של פוסטוינה. מתחנת הרכבת והאוטובוסים של העיר יוצאות מוניות אל המערה.
יש שילוט ברור לכיוון המערה.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק