תפריט עמוד
נחש פיתון ענקי במלזיה טרף בחודשים האחרונים 11 כלבי-ציד. כך דווח בסוכנויות הידיעות. הנחש, במשקל של 70 ק"ג ובאורך של למעלה משבעה מטרים נלכד. הכלבים נטרפו זה אחר זה, לאורך תקופה של שלושה חודשים.

הראשון להבחין הנחש היה החקלאי המאלזי עלי יוסוף מהכפר קמפונג פוגו. יוסוף הבחין שכלבי הציד, ששמרו על מטע הפירות שלו, אט אט נעלמו. יוסוף חשד שהכלבים נטרפו על ידי אחד משוכני הג'ונגל, וחשדותיו אומתו כשנתקל בנחש הפיתון הענקי, בקרבת מקום. כשהתקרב, גילה סימני גרירה שאישרו את חשדותיו שהנחש סחב את הכלבים בפיו.

"אני לא צריך להיות בלש בשביל לקרוא את הסימנים" אמר יוסוף והוסיף: "מה שבלבל אותי הוא שלא היו שאריות. לא היה סימן של מאבק, של דם – שום דבר. לכן, כאשר ראיתי את הנחש, הבנתי מה קרה. הוא כל כך גדול שהוא יכול לבלוע כלב בחתיכה אחת".

יוסוף ותושבים הצליחו לאתר את הנחש, ובאמצעות שמיכה שנכרכה סביב ראשו – עלה בידם ללכוד אותו. גורמים המטפלים בחיות בר נטלו את הנחש לידיהם, והודיעו כי ישחררו אותו בחזרה לסביבתו הטבעית. הפעם – הבטיחו – רחוק ממקום ישוב.

[banner]
הורג בחניקה
נחשי הפיתון הם נחשים לא ארסיים, שהורגים את טרפם בחניקה. הם חיים באזורים טרופיים מרובי צמחיה, בעיקר בדרום מזרח אסיה, באוסטרליה ובאפריקה. גודלם של הפיתונים נע בין מטר אחד לשישה מטרים. על פי ממוצע זה, הפיתון שנלכד במלזיה – באורך 7.1 מטרים – גדול במיוחד.

בדרך כלל, הפיתונים טורפים עופות ויונקים. לאחר ההריגה, הטרף נבלע בשלמותו ומעוכל במשך מספר ימים. למרות גודלם, הפיתונים בדרך כלל אינם מסוכנים לבני אדם ונמנעים מלהתקרב אליהם.

נוודי הים צוללים למעמקים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.