תפריט עמוד

מלונות מיוחדים בנצרת: בית מישל ובית אלכסנדרה

בעיר העתיקה של נצרת שוכנים שני מלונות בוטיק אינטימיים ומלאי אופי - בית אלכסנדרה ובית מישל. העיצוב, האווירה, האוכל הערבי המשובח והמיקום, קרוב לכל מוקדי העניין והמסעדות של העיר העתיקה, הופכים אותם לבחירה מצוינת לחופשה עירונית לא שגרתית

יש מלונות שיש להם קסם מיוחד, כזה שלא תמצאו במלונות פאר גדולים. קסם שגורם למתארחים בהם לרצות להישאר בהם, ולחזור אליהם שוב ושוב. כאלה בדיוק הם שני המלונות הסמוכים בית מישל ובית אלכסנדרה בנצרת. המיקום שלהם, בלב העיר העתיקה של נצרת, במרחק 150 מטר מהשוק ובמרחק הליכה קצרצרה מהכנסיות של העיר וממסעדותיה המשובחות, ייתן לכם את כל הסיבות לצאת החוצה. האופי המיוחד, האווירה והעיצוב, יגרמו לכם לרצות להישאר. לשני המלונות האלה, הנמצאים בבעלותו של ראסם אבו נאסר יש הרבה מן המשותף, אבל לכל אחד מהם אופיו המיוחד.

חצר משותפת בבית אלכסנדרה. מלון עם קסם מיוחד

חצר משותפת בבית אלכסנדרה. מלון עם קסם מיוחד

בית אלכסנדרה, שהוא מחלוצי מלונות הבוטיק של העיר, שוכן בבית עתיק ומלא אופי. במלון יש שלושה חדרים בלבד – אחד מתאים לזוגות, אחר לשלושה וחדר נוסף לארבעה. כל החדרים, כמו גם המלון עצמו – קרויים על שם נשים. המלון קרוי על שם דודתו של אבו נאסר, חדר אמאל קרוי על שם דודה אחרת, אשר תרמה את נברשת הנחושת שמשתלשלת מתקרת החדר, החדר של לינדה קרוי על שמה של מתנדבת אמריקאית שהתגוררה כמה שנים בחדר ואילו הסטודיו של מרי, הנגיש לנכים, קרוי על שם חמותו של בעל הבית.

החדרים מאובזרים בקפידה – מקרר, פינת שתייה, מזגן טלוויזיה, אינטרנט. בסטודיו יש גם מכונת כביסה ומרפסת. עם זאת, מה שנותן הוא את הערך המוסף הוא העיצוב – קירות האבן, הרצפות המצוירות, קשתות האבן והגומחות שבקיר, התקרות המקומרות – כל אלה יתנו לכם תחושה של בית שתרצו להמשיך לגור בו גם אחרי שהחופשה מסתיימת.

בית אלכסנדרה. החדרים מלאי אופי ומעוצבים בסגנון אותנטי

בית אלכסנדרה. החדרים מלאי אופי ומעוצבים בסגנון אותנטי

ארוחת הבוקר הנפלאה (עליה עוד נרחיב בהמשך) מוגשת בבית מישל הסמוך, ומי שרוצה לבשל במקום ארוחות נוספות (מה שלא פשוט לעשות כשכל כך הרבה מסעדות משובחות נמצאות במרחק הליכה) יכול לעשות זאת במטבח המשותף. יש גם חצר משותפת, בה ניתן ליהנות מאווירה קוסמופוליטית, כזו ששמורה למקומות בהם מתארחים תיירים מכל העולם.

סמוך לבית אלכסנדרה נמצא בית מישל, וכיאה למלון בוטיק אמתי עומד מאחוריו סיפור היסטורי מרתק. המבנה של המלון נבנה במקור במאה ה-19 על ידי טנוס קעואר שהיה ראש העירייה הראשון של נצרת. בהמשך ראסם אבו נאסר רכש את המבנה והסב אותו למלון שהוא היום. אביו של אבו נאסר, מישל, שהיה ילד יתום וקרוב משפחתו של טנוס קעואר, נהג להתארח ולשחק בילדותו בבית. לכן העניק לו אבו נאסר את השם "בית מישל".

חלל משותף בבית מישל, מלון בוטיק במבנה היסטורי

חלל משותף בבית מישל, מלון בוטיק במבנה היסטורי

המלון מונה היום שמונה חדרים הנבדלים זה מזה בגודלם, בעיצובם ובאופיים, ובדומה לבית אלכסנדרה, כולם קרויים על שם נשים משמעותיות בחייו של המשפחה – עפאף אשתו של אבו נאסר, סמירה אחותו ועוד. החדרים, אשר חלקם מתאימים לזוגות, ואחרים לשלישייה או למשפחה, ממוזגים ומאובזרים בטלוויזיה בכבלים עם מסך שטוח, מקרר, קומקום חשמלי, אינטרנט אלחוטי וכל מה שצריך לחופשה נעימה. כאמור, לכל חדר יש את מאפייניו הייחודיים – בחלק מהחדרים יש טרסה או מרפסת, בחלק מהחדרים יש ספריה, בחדר סמירה יש עליית גג בה הילדים יכולים לישון במיטות פוטון, בחדר אלין ובחדר קייטי יש מרפסת נהדרת שצופה לגגות נצרת. גם כאן, קירות האבן, הרצפות המצוירות, תריסי העץ, הגומחות שבקיר וקשתות האבן תורמים לאווירה ייחודית שאי אפשר למצוא במלון סטנדרטי. מי שלא זכה למרפסת בחדר, יכול ליהנות מישיבה במרפסת המשותפת ממנה נשקף נוף עוצר נשימה של העיר העתיקה של נצרת.

החדרים בבית מישל מלאי אווירה ומאובזרים בכל מה שצריך לחופשה נעימה

החדרים בבית מישל מלאי אווירה ומאובזרים בכל מה שצריך לחופשה נעימה

כמו בכל חופשה, גם כאן מייחסים חשיבות מיוחדת לארוחת הבוקר. ארוחת הבוקר של בית מישל (ממנה, כאמור, נהנים גם האורחים של בית אלכסנדרה), היא כזו שתשאיר אתכם עם טעם של עוד. זוהי לא עוד ארוחת בוקר סטנדרטית. היא כוללת את כל המטעמים של המטבח הערבי – פיתות עם זעתר, גבינות, לבנה, עשרה סוגי סלטים, פלאפל חומוס, עוגות ומעדנים נוספים.

ארוחת הבוקר העשירה בבית מישל

ארוחת הבוקר העשירה בבית מישל

למרות שרב הפיתוי להישאר במלון, בחוץ נמצאת העיר העתיקה של נצרת, על סמטאותיה הצרות, כנסיותיה, שווקיה ומסעדותיה. כל השנה מדובר במקום מזמין לטיול, אבל לפני חג המולד, כשהכל מואר ומקושט, העיר יפה וחגיגית מתמיד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנצרת

עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת
עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת

רוב המטיילים המגיעים לנצרת נשארים בעיר העתיקה ובאזור השוק, ויש לכך הרבה סיבות טובות. אבל יש גם סיבות מצוינות לעלות אל ראש הר כדי להשקיף על עמק יזרעאל מצד אחד ומהצד השני – על בתי העיר הגולשים בצפיפות ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...

חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן
חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן

נצרת, אחת הערים החשובות בעולם הנוצרי, מציינת את חג המולד בשלל אורות וקישוטי חג, עצי כריסטמס עטויים בשלג מלכותי ותהלוכת חג מסורתית. זוהי הזדמנות נהדרת לבקר בעיר ולהכיר את אוצרותיה הרבים ואת פינות החמד המסתתרות בסמטאותיה