תפריט עמוד

מוראו-מורטל, אוסטריה: חופשת קיץ בטבע

בין אם אתם מעדיפים לטייל ברגל בהרים, לרכוב על אופניים, לטבול באגם או לצאת לרפטינג מסעיר, אזור מוראו-מורטל בדרום-מזרח אוסטריה מספק את כל האלה, על רקע נופים הרריים מקסימים, במרחק שעתיים מזלצבורג או מווינה

בקיץ, כשהטמפרטורות נוסקות מעלה והלחות מעיקה, ההרים והאגמים של האלפים האוסטרים מהווים מקום מפלט מושלם. אחד האזורים שכיף לבלות בהם חופשת קיץ קרירה ונעימה הוא מוראו-מורטל (Murau-Murtal) בדרום-מזרח אוסטריה. זהו אזור הררי, שבחורף מציע תנאים מצוינים לגולשי סקי ובקיץ מהווה גן עדן לאוהבי הליכה, עם המון מסלולים בלב הטבע הירוק.

https://www.projekt-spielberg.com/en

הרים, יערות, כרי עשב ואוויר צלול, היש טוב מזה לחופשת קיץ משפחתית? | הצילום באדיבות לשכת התיירות של מוראו-מורטל

ההרים הם רק חלק מהסיפור: במוראו-מורטל יש גם עמקים ירוקים, אגמים צלולים, נהרות, ומעיינות חמים, שביחד מהווים רקע מושלם לחופשה בטבע. המוטו של האזור מבהיר זאת בשלוש מילים פשוטות: טבע. הליכות. משפחות – Nature. Hiking. Families.

עם נופים כאלה, איך אפשר שלא לצאת לטיולים רגליים?

עם נופים כאלה, איך אפשר שלא לצאת לטיולים רגליים?

החופשה במוראו-מורטל משתלמת מאוד הודות לכרטיס האורח, GästeCard שמחולק בחינם לכל מי שלן לילה אחד לפחות באזור ואשר מקנה הנחות לאטרקציות רבות באזור. בנוסף, האזור נמצא במרחק של כשעתיים נסיעה מווינה או מזלצבורג (לשתי הערים הללו יש טיסות ישירות מישראל), כך שגם ההגעה קלה ופשוטה. אז מה עושים במוראו-מורטל? המון! הנה כמה הצעות:

טיולי הליכה

האוסטרים אוהבים מאוד ללכת, ועם נופים כאלה, לא קשה להבין למה. סביר להניח, שגם אתם תאמצו בחום את דרך הטיול הזאת. מסלולי ההליכה באזור מטפסים לפסגות (שמגיעות עד 2,700 מטר) ועוברים ביערות ובכרי מרעה ירוקים, לצד אגמים ופלגי מים.

משפחה מטיילת באחד מהיערות של מוראו-מורטל

משפחה מטיילת באחד מהיערות של מוראו-מורטל

במוראו-מורטל יש מסלולי הליכה בכל הרמות, ממסלולים מאתגרים שנמשכים כמה ימים ועד מסלולים קצרים וקלילים שמתאימים למשפחות עם ילדים. אם אתם רוצים להכיר טוב יותר את האזור תוך כדי הליכה, תוכלו ללכת באחד או כמה מהשבילים הנושאיים, שלאורכם יש שלטים המלמדים על האזור, הטבע ובעלי החיים. וכדי שהחוויה תהיה מושלמת, תמצאו בדרך בקתות הרים בהן אפשר לאכול מטעמים מקומיים.

אופניים

אם אתם אוהבים לטייל באופניים, הגעתם למקום הנכון. במוראו-מורטל יש מאות קילומטרים של מסלולי אופניים מסומנים, העוברים בנופים עוצרי נשימה, בין הרים, גבעות ונהרות. לרשות הרוכבים יש תחנות השכרה, בהן ניתנים שירותים שונים לרוכבי אופניים, כולל מפות מפורטות ועדכניות. התחבורה הציבורית המצוינת באזורים ההרריים מאפשרת להעביר בנוחות את האופניים ממקום למקום.

במוראו מורטל יש מאות קילומטרים של מסלולי אופניים מסומנים

במוראו מורטל יש מאות קילומטרים של מסלולי אופניים מסומנים

אחד ממסלולי האופניים המומלצים באזור עובר לאורך נהר המור (Mur), הנהר הארוך ביותר בשטיירמארק. המסלול מקשר בין כפרים שונים, כך שבמהלך הרכיבה אפשר לעצור לארוחה קלה, לבקר באחד משוקי האיכרים המקומיים, לשחות באגם, ליהנות מתצפית יפה ואז להמשיך ברכיבה. אורכו מהלא של המסלול הוא 458 ק"מ, אבל כמובן שניתן לרכב רק חלקים ממנו.

בילוי במים

בקיץ אין כמו טבילה מרעננת במים צוננים, ובמוראו-מורטל תמצאו המון אפשרויות לעשות זאת. בריכות שחייה, אגמים, נחלים ומפלים, פעילויות כמו רפטינג ושייט קיאקים – החופשה כאן לא תשאיר אתכם יבשים.

אזור מוראו-מורטל שופע המים מספק אפשרויות רבות להירטב...

אזור מוראו-מורטל שופע המים מספק אפשרויות רבות להירטב…

כמה אגמים יפים במיוחד שמתאימים גם לרחצה הם Furtnerteich, Grasluppteiche ו-Auerlingsee. בחלק מהאגמים תוכלו לשוט בסירה או ברפסודה. ואם אתם מחפשים קצת יותר אקשן, תוכלו לצאת לרפטינג על נהר המור.

מים מכל עבר: באגמים, בבריכות, במפלים ובנחלים

אטרקציות אתגריות למשפחות

במוסף למסלולי הליכה בטבע, רכיבה על אופניים ושעשועי המים, באזור יש גם המון אטרקציות מיוחדות למשפחות, כאלה שיחזירו גם את המבוגרים שבחבורה לימי הילדות וישאירו את כל בני המשפחה עם הרבה זיכרונות טובים מהחופשה. רפטינג בנהר, אומגות וקירות טיפוס בפארקי חבלים, מגלשות הרים, מצנחי רחיפה ורכיבה על סוסים – אלו הן רק חלק מהחוויות שמחכות למשפחות חובבות אקשן.

פארק חבלים במוראו מורטל. בילוי פופולרי למשפחות אוהבות אקשן

פארק חבלים במוראו מורטל. בילוי פופולרי למשפחות אוהבות אקשן

אטרקציה נוספת שתמצאו רק כאן, שמתאימה לא רק למשפחות אלא לכל מי שאוהב להקפיץ את האדרנלין לשמיים, היא הזירה של רד בול בספילברג (Spielberg), המוקדשת לספורט מוטורי. כאן תוכלו לצפות במרוצי מכוניות פורמולה 1, מרוצי אופניים ומרוצי מכוניות קלאסיות, במרחק נגיעה מכל האקשן הזה. ואם אתם לא מסתפקים בצפייה מהצד, תוכלו להתנסות בעצמכם בנהיגה במכוניות מרוץ במסלול המרוצים של רד בול או לשבת ליד נהג מרוצים בזמן שהוא נוהג.

מרוץ מכוניות פורמולה 1 בזירת רד בול | צילום: GEPA Pictures Red Bull Content

מרוץ מכוניות פורמולה 1 בזירת רד בול | צילום: GEPA Pictures Red Bull Content

סמוך לזירת המרוצים יש מסלול אופניים מסעיר עם המון קפיצות ואתגרים מרגשים. גם הילדים יכולים להתנסות במגוון התנסויות מוטוריות כמו מסלולים אתגריים של אופניים ממונעים ואימונים מודרכים ברכיבת שטח. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

ספא ופינוקים

אחרי כל האקשן הזה, אפשר להירגע, ואיפה טוב יותר לעשות את זה מאשר בבריכה מול נוף הררי? באזור מוראו-מורטל יש כמה אתרי ספא ומרחצאות, אחד הפופולריים שבהם הוא Aqualux שב-Fohnsdorf. במקום יש בריכות של מים תרמליים לצד בריכות חמות וקרות. בזמן שאתם תופסים שלווה, הילדים יוכלו לגלוש במגלשות המים המלהיבות שבמתחם. אתר אינטרנט

אתר המרחצאות Aqualux ב-Fohnsdorf. לצד בריכות תרמליות יש מגלשותמים מלהיבות לילדים | צילום: Lucas Pripfl

אתר המרחצאות Aqualux ב-Fohnsdorf. לצד בריכות תרמליות יש מגלשותמים מלהיבות לילדים | צילום: Lucas Pripfl

• עוד פרטים על כל הפעילויות, מסלולי ההליכה והאתרים במוראו-מורטל תמצאו באתר לשכת התיירות של מוראו-מורטל

• איך מגיעים? אזור שטיירמארק נמצא במיקום מרכזי מאוד באוסטריה וההגעה אליו קלה ופשוטה. סאן דור מפעילה טיסות שבועיות ישירות מתל אביב לזלצבורג – שדה התעופה הקרוב ביותר לשטיירמארק. פרטים באתר.

מדריך מסע אחר לאוסטריה

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.