תפריט עמוד

וינה – העיר שאוהבת ילדים

ארמונות, כרכרות, גן חיות, פארק מים, מוזיאונים ידידותיים לילדים, פארקי שעשועים והרבה טבע - וינה היא עיר מושלמת לחופשה עם הילדים. אטרקציות מומלצות לילדים בווינה

אוסטריה הופכת בשנים האחרונות ליעד פופולרי במיוחד בקרב משפחות עם ילדים, בשל הנופים החלומיים ושפע האטרקציות של הטבע האוסטרי. אבל בעוד משפחות רבות נוטות לדלג על וינה בדרכן לאזור זלצבורג וחבל טירול, או שהן מקדישות לווינה רק יום או יומיים, ההמלצה שלנו היא ליהנות ממנה כיעד בפני עצמו שאפשר להקדיש לו שלושה-שבעה ימים.

וינה היא לא רק אחת הערים היפות והאלגנטיות באירופה. בווינה יש את כל המרכיבים שהופכים חופשה משפחתית למושלמת. יש בה אינספור אטרקציות לכל המשפחה, כולל מוזיאונים שמותאמים במיוחד לילדים, המון טבע ירוק בתוך העיר או במרחק נגיעה קצרצרה ממנה, פארקי שעשועים וגני משחקים מושקעים בכל פינה ואוכל שילדים אוהבים. כשמוסיפים לאלה את התחבורה הציבורית המצוינת, כך ששום מקום אינו רחוק מדי, ואת המחירים הסבירים יחסית לערים מערב אירופיות אחרות, מתקבלת חופשה מושלמת.

אז מה אפשר לעשות בווינה עם הילדים?

לקריאה נוספת:

העיר העתיקה: מגדלים, כרכרות וקניות

במרכז וינה נמצאת העיר העתיקה, וגם ילדים שפחות נוטים להתלהב מארכיטקטורה יוקסמו מהעיר העתיקה, על ארמונותיה וכנסיותיה עטורות הצריחים שמשוות לה מראה של עיר שנלקחה מתוך סיפור אגדה. בלב לבה של העיר העתיקה נמצאת קתדרלת סטפנוס הקדוש (Stephansdom) שנבנתה במאה ה-12. ילדים ומבוגרים כאחד יתקשו להישאר אדישים מול המראה רב ההוד של הקתדרלה הגותית עם הצריחים המחודדים. תוכלו להציץ פנימה ולהתרשם מהחלל העצום עם הוויטראז'ים והעיטורים המרשימים. ילדים חובבי טריוויה ישמחו לגלות שכאן נערכו טקס הנישואין וגם הלוויה של מוצארט. אפשר להסתפק בהצצה לפנים הכנסייה ולותר על הסיור במרכז הכנסייה (שמתאים רק עם ילדים גדולים שמתעניינים בארכיטקטורה). עם זאת, אל תוותרו על טיפוס לאחד ממגדלי הכנסייה. המגדל הדרומי אמנם גבוה יותר, אבל כדאי לעלות לראשו תצטרכו לטפס ב-343 מדרגות. בדרך למעלה אין מקומות לעצור בהם ובזמן הטיפוס, יש אנשים אחרים שיורדים כך שהחוויה עשויה להיות קלסטרופובית ופחות מתאימה למי שאינו בכושר. למרות זאת, התצפית מלמעלה על העיר מתגמלת. המגדל הצפוני אמנם נמוך יותר, אבל ניתן לעלות לראשו במעלית. בנוסף, יש כאן אטרקציה נוספת לילדים – זהו מגדל הפעמונים של הכנסייה  ובראשו תוכלו להתרשם מפעמון הכנסייה הגדול ביותר באוסטריה.

בסמוך לקדתרלת סטפנוס הקדוש ממתינות כרכרות רתומות לסוסים, דרך נעימה להיכרות עם העיר העתיקה | צילום: Roman Babakin, שאטרסטוק

בסמוך לקדתרלת סטפנוס הקדוש ממתינות כרכרות רתומות לסוסים, דרך נעימה להיכרות עם העיר העתיקה | צילום: Roman Babakin, שאטרסטוק

אחרי הביקור בכנסייה, תוכלו לראות בכיכר סטפנוס הקדוש את הכרכרות שיוצאות לסיור בעיר העתיקה. הכרכרות המפוארות רתומות לסוסים מטופחים, ומדובר בחוויה נעימה והזדמנות לתת מנוחה לרגליים הקטנות (במיוחד אם הן טיפסו עכשיו במעלה המגדל הדרומי) ולחוות את וינה בסטייל. ישנם כמה סוגי סיורים, אבל מכיוון שהחוויה יקרה אפשר בהחלט להסתפק בסיור הקצר שנמשך עשרים דקות ומאפשר להתרשם מהארכיטקטורה של העיר העתיקה. החוויה עולה 55 אירו לסיור של 20 דקות ו-95 אירו לסיור של 40 דקות.

באזור העיר העתיקה תראו כמה חנויות אופנה מהודרות של מותגי אופנה מובילים כמו לואי ויטון, אבל בטיול עם הילדים, סביר יותר להניח שתבקרו דווקא בחנויות המזכרות הרבות בהן תוכלו למצוא מכל הבא ליד – מגלויות ומגנטים למקרר, דרך כדורי שלג ועד לתיבות נגינה שמנגנות את צליליו של מוצארט. באזור העיר העתיקה תמצאו גם הרבה חנויות ייחודיות. ובהן חנות שמוקדשת למטריות, חנות שמוקדשת למוצרי נייר, חנות שמתמחה בדגמי רכבות חשמליות, בוטיקי שוקולד מפתים ועוד, כך שתרשו לעצמכם ליהנות משיטוט נינוח במקום.

הגעה: תחנת הרכבת התחתית Stephansplatz, קו U1

תצפית על וינה מראש המגדל של קתדרלת סטפנוס הקדוש

תצפית על וינה מראש המגדל של קתדרלת סטפנוס הקדוש

בית הפרפרים

בסמוך לעיר העתיקה נמצא ארמון הופבורג (Hofburg Wien), אשר שימש כמרכז השלטון של שושלת הבסבורג. זהו אתר מרתק אבל ילדים ימצאו לרוב עניין רב יותר בארמון שנברון. למרות זאת, בארמון יש כמה מוקדי עניין שילהיבו גם ילדים, כמו בית הספר הספרדי לרכיבה ובית האוצר הקיסרי שבו מוצגים כתרים, שרביטים ותכשיטים של משפחת המלוכה.

גולת הכותרת עבורנו היתה בית הפרפרים (Schmetterlinghaus), חממה טרופית מלכותית המעוצבת בסגנון האר-נובו. בפנים יש צמחים טרופיים, מפלי מים וגשרים קטנים וביניהם מעופפים מאות פרפרים צבעוניים מכארבעים סוגים שונים.  בין הצמחים הטרופיים הטבעיים פזורים פרחי פלסטיק המצופים בדבש, ואלה כנראה מפתים את הפרפרים להישאר ועוזרים להם לא לחשוש מנוכחותם של המבקרים. אם תמיד חלמתם שפרפר ינחת לכם על כף היד, כאן תוכלו להגשים את החלום. הבעת הפליאה וההתרגשות על פניהם של הילדים (וגם של המתבגרים הציניים) כשפרפר נוחת להם על כף היד שווה לבדה את הביקור במקום.

כדאי לקחת בחשבון שהטמפרטורה בחממה עומדת על 26 מעלות והלחות בה עומדת על כ-80 אחוזי לחות, ולכן היא מתאימה במיוחד לימות החורף הקרים. בקיץ, התלבשו קליל והצטיידו במספיק מים. אחרי הביקור במקום תוכלו לנשום אוויר בפארק בורגרטן הצמוד, פארק מקסים ומטופח עם מדשאות, עצים עתיקים המעניקים צל נדיב ובריכה קטנה עם ברווזים.

הגעה: תחנת הרכבת התחתית   Karlsplatz, קווים U2, U1 ו-U4.

הביקור בבית הפרפרים מומלץ ולו בשל החיוך הנפרש על פני הילדים כשפרפר נוחת לעם על כף היד | צילום: סימי שאואר

הביקור בבית הפרפרים מומלץ ולו בשל החיוך הנפרש על פני הילדים כשפרפר נוחת לעם על כף היד | צילום: סימי שאואר

ארמון שנברון: גנים, מוזיאון ילדים וגן חיות

בווינה, יש כאמור, כמה ארמונות שמומלץ לבקר בהם, אבל אם יש לכם זמן רק לארמון אחד אל תוותרו על הביקור בארמון שנברון (Schloss Schönbrunn) אשר באתריו השונים תוכלו לבקר יום ואף יותר. גם אם אינכם מבקרים בחדרי הארמון, אל תוותרו על ביקור במוזיאון הילדים שבמתחם הארמון, שם הילדים יכולים להתרשם איך חיו הנסיכים והנסיכות בימים עברו, להתלבש כנסיכים ונסיכות (ולהצטלם ככאלה על כיסא מלכות עם קטיפה אדומה), לשחק במשחקים בהם שיחקו הנסיכים של פעם ועוד. הביקור במוזיאון מתאים במיוחד לילדים עד גיל 10.

ארמון שנברון מוקף בגנים מרהיבים שתענוג לטייל ביניהם, ובהם ערוגות פרחים מטופחות ושיחים הגזומים בקפידה, גנים מסוגים שונים (כמו גן ורדים וגן יפני), פסלים ומזרקות. ילדים ייהנו במיוחד מגן המבוך, שבו מבוך שיחים מאתגר ולצדו מתקני שעשועים שונים. הארמון גדוש בעוד אטרקציות לכל המשפחה, ובהן מוזיאון הכרכרות, בית המדבר, בית הדקלים ותיאטרון הבובות של ארמון שנברון.

הגנים היפים של ארמון שנברון | צילום: סימי שאואר

הגנים היפים של ארמון שנברון | צילום: סימי שאואר

האטרקציה הגדולה ביותר של ארמון שונברון למשפחות היא גן החיות (Tiergarten Schönbrunn). הגן הוא לא רק העתיק ביותר בעולם (הוא פועל מאז 1752) אלא גם אחד מגני החיות המטופחים והמוצלחים בעולם. הכוכבות הגדולות של גן החיות הן הפנדות הגדולות, אבל מלבדן תמצאו בגן החיות גם קואלות, פנדה אדומה, דב קוטב, פינגווינים, נמרים, פילים, אקווריום ועוד גן החיות מזמין מאד לביקור גם הודות לגני השעשועים הפזורים בו, המאפשרים הפוגה קלה, ובשל המסעדות, בתי הקפה ודוכני האוכל הפזורים בו, שמציעים אוכל איכותי ומבטיחים שלא תישארו רעבים.

הגעה: לארמון – תחנת הרכבת התחתית Schönbrunn, קו U4. לגן החיות – תחנת הרכבת התחתית Hietzing, קו U4

עוד על ארמון שנברון עם ילדים

דב קוטב בגן החיות של וינה

דב קוטב בגן החיות של וינה

מים בששון: מרחצאות וינה

וינה אולי לא מקושרת אצלכם עם בילוי בפארק מים, אבל בעיר נמצא מתחם מרחצאות ופארק מים מקורה שאפשר לבלות בו יום מהנה במיוחד בכל מזג אוויר. ב-Therme Wien יש בריכות חמות וקרות, חלקן תחת הגג וחלקן תחת כיפת השמיים. לצד בריכות עם מי מעיינות ועם זרמי עיסוי, בריכות עם מי מלח לציפה ומתחם סאונות שמיועד למבוגרים, יש גם אזור מיוחד לילדים, חלקו חיצוני וחלקו מקורה, ובו מגלשות מים, מסלול אבובים שוצף, מערבולת שבה צפים במהירות, בריכת קפיצות ואזור של שעשועי מים לקטנים.  מומלץ להגיע באמצע השבוע ולא בזמן חופשות בית ספר, אז האתר רגוע ונטול תורים. בימי שני הכניסה לילדים עד גיל 8 בחינם.

הגעה: המתחם ממוקם בצמוד לתחנת הרכבת התחתית Oberla, התחנה האחרונה בקו U1.

אם אתם מגיעים לעיר בקיץ ורוצים לשלב בילוי במרחצאות עם טיול מחוץ לעיר, סעו לעיר המרחצאות באדן ביי וין (Baden Bei Wien) המרוחקת כשעה נסיעה מהעיר, באזור יערות וינה (אשר מלבד היערות, המפורסם גם בכרמים שלו).  העיירה המטופחת מזמינה לשיטוט נעים, אבל גולת הכותרת למשפחות היא מרחצאות Thermalstrandbad Baden. המתחם, המתאים במיוחד לימות הקיץ, כולל חוף חולי רחב, בריכה עצומה ועטורת דקלים, בריכות גופרית, זרמי עיסוי, גייזרים, כמה מגלשות מים ובריכת ילדים עם שעשועי מים.

טבע בעיר: אי הדנובה

וינה היא אחת הערים הירוקות באירופה. היא גדושה בפארקים וגנים ומוקפות בגבעות מיוערות, ובתוך העיר זורם הנהר השני בגודלו באירופה – נהר הדנובה. מלבד שייט על הדנובה, שמהווה פעילות מהנה ורגועה למשפחות (בעיקר כשרוצים לתת לרגליים לנוח אחרי ההליכות המרובות בעיר), אל תוותרו על ביקור באי הדנובה  (Donauinsel). זהו אי מלאכותי ארוך וצר באורך 21 ק"מ וברוחב שנע בין 210-70 מ', אשר הוקם כדי להגן על העיר מפני שיטפונות. האי הוא פיסה קטנה של טבע באמצע העיר – כאן תוכלו ללכת או לרכב על אופניים ליד הנהר, לראות ברווזים וברבורים שטים בשלווה במים, לשוט בסירות פדלים, לעשות פיקניק בכרי הדשא, להשתעשע בגני השעשועים וגם ליהנות מרחצה במי הדנובה. בכל כמה מאות מטרים יש משטחים צפים מהם ניתן לרדת למים ולשחות. יש גם כמה חופים מוסדרים למשפחות בהם גובה המים לא עולה על מטר.

ברבורים באי הדנובה. פיסה של טבע באמצע העיר | צילום: סימי שאואר

ברבורים באי הדנובה. פיסה של טבע באמצע העיר | צילום: סימי שאואר

גולת הכותרת עבור משפחות היא גן שעשועי המים (Wasserspielplatz Donauinsel). במתחם יש בריכות מים רדודים עם מים צלולים וצוננים (תענוג ביום חם!) שניתן לשכשך בהן.  לצד אלה, יש פה המון אטרקציות שקשורות במים  – גשר מתנדנד מעל המים, רפסודה שניתן להשיט בעזרת משיכת חבל מגדה אחת לשנייה, מסלול סלעים שטוחים שאפשר לדלג ביניהם בתוך המים, מפלים קטנים, טחנת מים, סכרים שניתן לפתוח ולסגור, אזור למשחק בבוץ ובניה בחול (אפשר גם לשכור במקום צעצועי חול) ועוד הרבה הפתעות. יש גם קיוסק ופינות ישיבה להורים. וכל הטוב הזה בחינם. אל תשכחו להביא בגד ים.

הגעה: תחנת הרכבת התחתית Donauinsel, קו U1

רפסודה שאפשר להשיט מגדה אחת לשנייה בגן שעשועי המים באי הדנובה | צילום: Balakate, שאטרסטוק

רפסודה שאפשר להשיט מגדה אחת לשנייה בגן שעשועי המים באי הדנובה | צילום: Balakate, שאטרסטוק

פארק פראטר: יותר מלונה פארק

אחת האטרקציות המפורסמות של וינה היא פארק פראטר (Wiener Prater), שהגלגל הענק שלו הפך לאחד מסמלי העיר. גולת הכותרת של פארק פראטר היא פארק השעשועים Wurstelprater, פארק השעשועים השני הכי עתיק בעולם, אשר נפתח בשנת 1766. למרות שהיום יש בפארק מגוון מסחרר של מתקנים, רבים מהם מודרניים, יש בפארק אווירה נוסטלגית ונחמד להסתובב בו בין המתקנים, דוכני המזון, המסעדות וחנויות המזכרות. הכניסה לפארק חופשית, והתשלום הוא לכל מתקן בנפרד, כך שאפשר להגיע אליו בשעות אחר הצהריים או הערב וליהנות מכמה מתקנים בלי להרגיש צורך למצות את הכל. בין המתקנים בפארק יש רכבות הרים מסוגים שונים (בהן אחת רטובה ואחת שנוסעת בחושך מוחלט ומשלבת מופע לייזרים), גלגל ענק (אחד פתוח ואחד סגור), מכוניות מתנגשות, קרוסלות מסוגים שונים, רכבת שדים, סימולטורים ועוד. חלק מהמתקנים מתאימים גם לקטנטנים ואחרים לבני נוער חובבי אקסטרים. המחיר לכרטיס משתנה בהתאם לאטרקציה ונע בין 14-1 אירו. בפארק יש כמה גם מוזיאונים שילהיבו ילדים כמו מוזיאון השעווה מאדאם טוסו ומוזיאון השוקולד.

בצמוד לפארק השעשועים יש פארק ירוק ורחב ידיים, עם מדשאות, אזור מיוער, מסלולי הליכה ומתקני שעשועים לילדים, חלקם מתאימים לקטנטנים וחלקם מאתגרים במיוחד. בת ה-8 נהנתה במיוחד ממסלול טיפוס והרפתקאות מאתגר בסגנון פארק חבלים שגרם לאמה דפיקות לב מואצות.

הגעה: תחנת הרכבת התחתיתPraterstern

פארק השעשועים פראטר, מהעתיקים בעולם | צילום: Arcady, שאטרסטוק

פארק השעשועים פראטר, מהעתיקים בעולם | צילום: Arcady, שאטרסטוק

מה עוד?

וינה גדושה בעוד המון אטרקציות לילדים שגם בביקור של חמישה ימים בעיר לא הספקנו לפקוד את כולן, כך שנשארנו עם טעם של עוד לפעם הבאה. בין היתר נזכיר כאן את בית המוזיקה  המוזיקה (Haus der Musik)  –  מוזיאון אינטראקטיבי מרתק המוקדש למוזיקה, את מוזיאון הטבע (Naturhistorisches Museum) שבו תצוגות של שלדי דינוזאורים, מאובנים ומינרלים, את אקווריום בית הים (Haus des Meeres)  ואת מוזיאון הילדים זום (Zoom Kindermuseum).

שלד של דינוזאור במוזיאון הטבע בווינה | צילום: Radu Bercan, שאטרסטוק

שלד של דינוזאור במוזיאון הטבע בווינה | צילום: Radu Bercan, שאטרסטוק

איפה ישנים?

מלון Best Western Plus Celebrity Suites הוא בחירה מצוינת למשפחות עם ילדים. המלון, ששוכן בבניין היסטורי בסגנון האר-דקו, הוא מלון דירות שמציע את השילוב המושלם בין מרחב ונוחיות של דירה עם שירותים של בית מלון כמו קבלה (עם צוות ידידותי במיוחד), ארוחת בוקר והחלפת מגבות. המסדרונות והדירות מעוטרות בתמונות של מפורסמים, כמו ג'ון לנון ופרדי מרקורי, ומכאן כנראה שם המלון. הדירות רחבות ידיים  ומצוידות בכל מה שצריך לחופשה, כולל מיטות רחבות ונוחות, חדר רחצה מאובזר, כספת, טלוויזיה ומטבחון מאובזר בקפידה עם מקרר קטן, מיקרוגל, כיריים, כלי אוכל לבישול, חומרי ניקוי, מדיח כלים ומכונת קפה עם קפסולות (בצמוד למלון יש סופרמרקט זול בו תוכלו להצטייד בכל המצרכים להכנת ארוחות).  ארוחת הבוקר המוגשת במלון מציעה סטנדרט גבוה יותר מהמקובל בבתי מלון באירופה באותה רמת מחיר. היא כוללת לחמים ומאפים, מגוון גבינות ונקניקים, ירקות, דגני בוקר, יוגורטים, ביצים ועוד.

המיקום של המלון מצוין. הוא ממוקם בשכונת מגורים נעימה, כזו שתוכלו להרגיש בה כמו מקומיים, בצמוד לכנסיית פרנסיסקו הקדוש המרשימה ולכיכר מקסיקו, כיכר חמודה עם פארק קטן וגן שעשועים חמוד. המלון סמוך מאוד לנהר הדנובה, וחציה רגלית של הגשר החוצה את הנהר בסמוך למלון תוביל אתכם לאי הדנובה.  תחנת הרכבת התחתית Vorgartenstraß מרוחקת כחמש דקות הליכה מהמלון. התחנה מרוחקת תחנה אחת בלבד מתחנת הפראטר, ארבע תחנות מתחנת סט סטפן שממוקמת בסמוך לקתדרלה ובמרכז העיר העתיקה ושש תחנות מתחנת הרכבת המרכזית. בסמוך למלון יש המון מסעדות זולות, פיצריות, מסעדת נודלס וסושי ועוד.

פרטים נוספים באתר המלון

 

תודה ללשכת התיירות הלאומית של אוסטריה (ANTO) על האירוח והסיוע בהכנת הכתבה

 

 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.