תפריט עמוד
צירוף המילים "מוזיאון" ו"מכוניות" נשמע קלוש במקצת, אבל למי אכפת כל עוד אפשר לשוטט באולמות מרווחים ומוארים היטב, לבחון דגמים עתיקים ומכוניות יוקרה אגדיות, לצהול בקול למראה המכונית הראשונה (עוד רעיון קלוש במקצת, שכן יותר ממכונית אחת טוענת לתואר הנכבד) ולנסות לדמיין את עצמכם דוהרים במהירות של עשרה קילומטרים בשעה במכונית פתוחה, צעיף לבן מתבדר ברוח וסלסילת פיקניק מונחת בבטחה על הברכיים.
יש מוזיאונים המוקדשים למכוניות של יצרנית מסוימת, אחרים מציגים חתך היסטורי כללי. בשני המקרים, ההנאה מובטחת. מתוך רשימה ענקית של מוזיאונים מוצלחים, דלינו כמה מומלצים במיוחד:

ארצות הברית (1): אבק כוכבים
200 מכוניות היסטוריות מוצגות במבנה שהיה פעם חנות כלבו גדולה בלוס אנג'לס. תזכורת לעובדה שהוליווד נמצאת מעבר לפינה תגלו בדמות מכוניות של כוכבי קולנוע אגדיים דוגמת קלארק גייבל.

Petersen Automotive Museum
6060 Wilshire Blvd, Los Angeles

ארצות הברית (2): כל המי ומי
במוזיאון הנרי פורד שבמישיגן תוכלו לפגוש את כל המי ומי בעולם המוטורי: בראש ובראשונה את הגברת הנכבדה שחוגגת השנה מאה – מודל T משנת 1908. מלבדה תוכלו לצפות מקרוב בלימוזינה מדגם לינקולן שבתוכה ישב הנשיא ג'ון קנדי בעת שכדור פגע בראשו, וכן בפלא משנת 1936 – מכונית מעוצבת בצורת נקניקייה שהיתה שייכת לאיל הנקניקים אוסקר מאייר.
המוזיאון, יוזמה של הנרי פורד עצמו, מציג הישגים טכנולוגיים אמריקאיים בתחומים שונים, לא רק בענף הרכב.

Henry Ford Museum
Dearborn, Michigan

ניו זילנד: בין כרי האחו הירוקים
ודאי לא הרחקתם עד ניו זילנד רק כדי לראות מכוניות, אבל אם אתם בסביבה, חבל להחמיץ את המוזיאון המרתק הזה שמשלב "אמנות לבישה" ומכוניות קלאסיות. באגף הרכב מוצגות 50 מכוניות משופצות לעילא ולעילא, לא כולן עתיקות, אבל לכולן מראה ייחודי שעושה חשק לקפוץ אל מאחורי ההגה. למרבה המזל, מותר להיכנס לאחדות מהן ולשחק "בכאילו". עכשיו עברו לאגף המלבושים ותבינו שניו זילנד יש רק אחת. וחבל שכך.

WOW Museum
95 Quarantine Road, Nelson

גרמניה: רוח קרירה
לפני שאתם נכנסים, עצרו לרגע: המוזיאון של מרצדס–בנץ בשטוטגרט שוכן בבניין מעוצב להפליא, שקוויו מעוגלים אך קרירים, כאילו היה הוא עצמו מכונית יוקרתית במיוחד. בפנים תגלו שכיות חמדה שערכן לא יסולא בפז, כמו למשל המכונית הראשונה שעיצב גוטליב דיימלר בשנת 1886.

Mercedes-Benz Museum
Mercedesstrase 100, Stuttgart

איטליה: פועלו של מר פרארי
הרקע מדהים: בעיירה ציורית בצפון איטליה, בתוך מנזר מהמאה ה–11, מוצגות מכוניות איטלקיות מפעימות מהעשורים הראשונים של המאה הקודמת.
אגף מיוחד מוקדש למר אנזו פרארי, ששם משפחתו בלבד מעביר רטט בלבבות ואין צורך להכביר מילים על תרומתו הנכבדה לענף רכבי היוקרה.

Museo Mille Miglia
Brescia

חלומות מתוקים
לחובבי מכוניות שרוצים לדעת מה צופן העתיד, מומלץ להגיע לאחת מתערוכות הרכב הגדולות הנערכות ברחבי העולם. זה המקום שחברות הרכב יכולות להציג בו דגמים חדשים, שכלולים מדהימים, וגולת הכותרת – מכוניות קונספט, שבהן הושקעו מרב המאמצים ודמיון פרוע בלי סוף. רבות מהמכוניות האלה לא יעלו לעולם על הכביש והן נותרות בגדר חלום רחוק ומתוק.

מידע נוסף באתרים האלה: אתר 1, אתר 2 , אתר 3

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.