תפריט עמוד

מה לעשות בפסח? 4 הצעות אביביות

מתי בפעם האחרונה נהניתם בארץ מפסח לבן? למה כדאי להגיע עכשיו לכנרת, ולא רק בגלל שהיא מלאה? איפה אפשר לראות פריחה משגעת? ומה מומלץ למי שמעדיף לבלות במזגן? כמה אטרקציות משפחתיות מומלצות לפסח

אם אתם נשארים בארץ בפסח הקרוב, יש לנו כמה המלצות אביביות לכל המשפחה, שיזכירו לכם שלפעמים לא צריך להרחיק בשביל ליהנות מניחוח של חו"ל – אחת עם שלג, אחת עם מים, אחת עם פריחה ואחת למי שמעדיף לבלות במקומות סגורים ומממוזגים:

פסח לבן בחרמון

‏מי מכם שנסע בפסח לאירופה יודע שאין כמו לראות את פסגות ההרים מכוסות בלבן בחודש אפריל. בארץ, לעומת זאת, זה חיזיון הרבה יותר נדיר. לכן, לא כדאי לפספס את ההזדמנות לבוא בפסח הקרוב לחרמון. אחרי עונה מושלגת במיוחד עם לא פחות מ-50 ימי גלישה ולא מעט ימי שלג גם בסוף חודש מרץ, החרמון צפוי להיות פתוח לגולשים בשבוע הקרוב (שבחלקו הילדים כבר נמצאים בחופשה), ולהישאר לבן ומושלג למבקרים, לפחות במפלס העליון, במהלך פסח ואף לאחריו.

חווית הבילוי בחרמון ביום שמשי ובמזג אוויר אביבי משמחת במיוחד. תענוג לגלוש או סתם להשתעשע בשלג ולגלוש במזחלות ביום שטוף שמש ובמזג אוויר נעים, כשאפשר להתלבש בבגדים קלים, בלי המון שכבות, ולהתנועע בקלילות. בנוסף, מזג האוויר החמים מאפשר שהות ארוכה גם עם ילדים קטנים, ואת זה יעריך כל מי שאי פעם בילה שעות עם קטנטנים בדרך לחרמון רק בשביל לשמוע אחרי חצי שעה בשלג שקר להם והם רוצים הביתה.

הודות ל-50 ימי שלג בעונה אפשר לגלוש בחרמון גם באביב | צילום: אתר החרמון

הודות ל-50 ימי שלג בעונה אפשר לגלוש בחרמון גם באביב | צילום: אתר החרמון

האטרקציות הרבות בחרמון הופכות אותו לאטרקטיבי לא רק בחורף – אתר החרמון התחדש לאחרונה ברכבל קרוניות חדש, שהעלייה בו מתאימה לכל גיל וגם לנכים בכיסאות גלגלים. הנוף של המרחבים המושלגים הנשקפים מהרכבל ומנקודת התצפית אליה הוא מוביל במפלס העליון הם לא פחות מעוצרי נשימה, והעובדה שיש 42 קרוניות מבטיחה שלא תצטרכו לעמוד בתור.  אטרקציה נוספת היא מזחלות האקסטרים, שהן למעשה מגלשות הרים בסגנון אלפיני שכיף גדול  לגלוש בהן בכל עונה. הגלישה מותרת מגיל 3 ובליווי מבוגר. קחו בחשבון שהילדים לא יסתפקו בפעם אחת וירצו לחזור על החוויה שוב ושוב. אל תוותרו גם על הסקיי ריידר. זוהי מעין רכבת הרים, רק שבמקום לנסוע בקרוניות על המסילה, יושבים במתקן ישיבה במיוחד שתלוי מתחת למסילה ונוסע במהירות מסחררת, מה שמעניק תחושת ריחוף מהנה.

סקיי ריידר בחרמון. חווית ריחוף מהנה | צילום: דביר להר

סקיי ריידר בחרמון. חווית ריחוף מהנה | צילום: דביר להר

חשוב לדעת: בעקבות הקורונה, ניתן להיכנס לאתר החרמון רק אחרי הזמנה ורישום מראש באתר האינטרנט. זה אולי פוגע בספונטניות, אבל בינינו – מי באמת נוסע לחרמון בספונטניות? השיטה הזו מגבילה את מספר המבקרים ומבטיחה שהאתר לא יהיה עמוס מדי ושלא תצטרכו לחזור הביתה אחרי שעות בפקקים רק בגלל שהאתר מלא.

פרטים נוספים: בטלפון: 1-599-550560 ובאתר האינטרנט

מים, טבע ונופים בחווימה בכנרת

אחרי החורף האחרון, הכנרת מלאה מתמיד וזו סיבה נהדרת להגיע אליה באביב הקרוב, אבל ממש לא הסיבה היחידה. סיבה טובה נוספת היא אטרקציה חדשה שנפתחה לאחרונה בכנרת בשם חווימה. מדובר בשייט בהשטה עצמית של  סירות מנוע עם אפליקציית ניווט, שעובר בכמה מהמקומות היפים לחופי הכנרת. השייט הזה מאפשר ליהנות לא רק מהכנרת השופעת אלא גם מנופים פסטורליים של הרי הגליל והגולן ומפינות חמד מקסימות שאפשר לחוות מזווית חדשה ולא מוכרת.

לגלות את הכנרת מזווית חדשה ולא מוכרת | צילום: עין השופט הפקות

לגלות את הכנרת מזווית חדשה ולא מוכרת | צילום: עין השופט הפקות

בין היתר אפשר לראות את שפך נחל סמך, נחל ירמוך, נחל דליות, נחל צלמון, נחל עמוד, שמורת הטבע טבחה והמפל הנעלם, והפעם מתוך המים. מה שהופך את החוויה ליוצאת דופן הוא ההדרכה הווירטואלית הצמודה  – בכל סירה יש מסך עם אפליקציית ניווט שכוללת הדרכה קולית ומפת ניווט חיה שמאפשרת להגיע לפינות החמד הסודיות של בקעת גינוסר ומעשירה במידע מרתק והסברים על המקומות אליהם מגיעים. השייט מתאים מגיל שנתיים ומעלה.

איפה? חווימה, חוף מלון נוף גינוסר
פרטים נוספים בטלפון: 072-3317825 ובאתר האינטרנט

חווימה. יום של מים ונופים בכנרת | צילום: עין השופט הפקות

חווימה. יום של מים ונופים בכנרת | צילום: עין השופט הפקות

המוזיאון הימי הלאומי, חיפה

הפתעה נעימה במיוחד מחכה לחובבי המוזיאונים בחיפה, שם המוזיאון ימי הלאומי חידש לאחרונה את פניו עם פתיחת מתחמים חדשים ותערוכות חדשות לכל המשפחה. התצוגות במוזיאון מוקדשות לים על שלל ההיבטים הקשורים בו, מספנות, דרך ארכיאולוגיה ימית ועד לאקולוגיה, חלקן מציגות מוצגים מרשימים ונדירים (כמו סירות קבורה ומומיות של בעלי חיים ממצרים העתיקה או מפות ייחודיות ונדירות מתקופת הרנסאנס), ואחרות הן תצוגות אינטראקטיביות שמאפשרות למבקרים, ולא רק הילדים שבהם, להתנסות, ללמוד ולחוות.

בתערוכת "נמל הבית" אפשר לראות דגמי ספינות מכל העולם וכן ספינות בבקבוק; בתערוכת הפיראטים תראו
חרבות ואקדחים שהיו בשימושם של פיראטים, תלמדו על פיראטים מפורסמים ותוכלו להתחפש לפיראטים ובתערוכת הצילו! SOS תוכלו ללמוד, דרך התנסות, משחק ויצירה, על הפגיעות של האדם בלב ים מחד, ומאידך  – על הנזקים הסביבתיים שהאדם מחולל בים.

במוזיאון הימי הלאומי יש תצוגות אינטראקטיביות לכל המשפחה | צילום: ג'ני כצנר

במוזיאון הימי הלאומי יש תצוגות אינטראקטיביות לכל המשפחה | צילום: ג'ני כצנר

ילדים יאהבו במיוחד את תערוכת הימאים הצעירים בה פזורות עמדות משחק שמאפשרות להכיר את עולם השייט – לתקשר באמצעות דגלי קוד וסימוני אורות, להעמיס ספינה במכולות ועוד. ואם נותר מרץ שצריך לפרוק, תוכלו לעשות זאת בחצר הסיפון התחתון, שם, לצד תערוכת עוגנים עתיקים שנמשו מלב ים, אפשר גם להעלות ולהוריד מפרש, לחתור במשוטים, לסובב את הגה הספינה, לקשור קשרים מיוחדים כמו ימאים, לשאוב מים במשאבה עתיקה ועוד.

כתובת: דרך אלנבי 198, חיפה.
פרטים נוספים בטלפון: 04-8536622 ובאתר האינטרנט

 

התערוכות במוזיאון הימי הלאומי מאפשרות למבקרים ללמוד על הים דרך משחק והתנסות | צילום: | צילום: ג'ני כצנר

התערוכות במוזיאון הימי הלאומי מאפשרות למבקרים ללמוד על הים דרך משחק והתנסות | צילום: ג'ני כצנר

פריחה בגן הבוטני בירושלים

כשאומרים אביב, אומרים פריחה, ואין כמו פריחה אביבית כדי להרחיב את הלב. בשל התזמון המאוחר יחסית של פסח השנה, חלק ממרבדי הפריחה שעיטרו את הארץ הולכים ומתמעטים, אבל בגן הבוטני בגבעת רם הפריחה עדיין בשיאה: אפשר לראות בו איריס הולנדי ואיריס ענף, שיחי אבהר שמרשימים בפריחה צהובה בחלקה הדרום-אפריקאית, תורמוסים, פרגים, כליל החורש בפריחתו הסגולה היפהפייה, מרווה כחולה, לוטם ואפילו אדמונית החורש. הגן מחולק לשש חלקות שמייצגות אזורים גאוגרפיים שונים – הים התיכון, מרכז אסיה, אוסטרליה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה ואפריקה הדרומית, לכל אזור הצמחים הייחודיים לו.

פרגים הגן הבוטני | צילום: תום עמית

פרגים הגן הבוטני | צילום: תום עמית

בפסח יתקיים בגן הבוטני פסטיבל אביב שיכלול מתחם נינג'ה מאתגר לגילאי 12-5, סדנאות יצירה ומשחק, סיור בחממה הטרופית, סיורי פריחות ושיעורי יוגה, פילאטיס וספינינג.

כתובת: זלמן שניאור 1, ניות, ירושלים
פרטים נוספים בטלפון: 02-6794012 ובאתר האינטרנט

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...