תפריט עמוד

מה הישראלים לא יודעים על פולין

מספר הישראלים המגיעים לפולין גדל כל הזמן, רובם באים לחופשות עירוניות קצרות. בראיון עם שרת התיירות של פולין, אנה קרופקה, היא מספרת על הטבע המרהיב של פולין ומשוכנעת שכשהישראלים יגלו אותו, הם יעקפו אפילו את מספר התיירים הסינים

אם נשאיר את הפוליטיקה והרטוריקה בצד, אין ספק שהישראלים אוהבים את פולין והם מוכיחים זאת בדרך הכי פשוטה וישירה שיש: הם בוחרים לטייל שם. למעשה, שוק התיירות מישראל הוא הצומח ביותר בפולין, עם לא פחות מרבע מיליון ישראלים בשנה שבוחרים בפולין כיעד לטיול שורשים, חופשה עירונית או טיול אקטיבי. כך אומרת אנה קרופקה, שרת התיירות והספורט של פולין, בראיון למסע אחר אונליין. קרופקה, שהגיעה לתל אביב לכבוד יריד התיירות הבינלאומי, IMTM, פוגשת אותנו בדוכן הגדול והמרשים של פולין, שבו יש ייצוג נאה לאזורים השונים של המדינה. היא החלה את התפקיד בנובמבר 2018 וזהו הביקור הראשון שלה בישראל, אם כי היא מבטיחה – בפירוש לא האחרון.

"ישראלים באים לפולין מכמה סיבות," היא אומרת. "רבים מגיעים כדי לבקר במחנות ריכוז כמו אושוויץ או טרבלינקה. אחרים בוחרים להתמקד בסיטי ברייקס, חופשות עירוניות, בעיקר בקרקוב, ורשה ולובלין. לעומתם, התיירים הפולנים שבאים לישראל, כ-100,000 בשנת 2017, באים בעיקר מסיבות דתיות – לבקר בירושלים ובאתרים הקדושים לנצרות".

לקריאה נוספת:

קרקוב. הישראלים אוהבים חופשות אורבניות בפולין | צילומים: שאטרסטוק

קרקוב. הישראלים אוהבים חופשות אורבניות בפולין | צילומים: שאטרסטוק

מה עוד פולין יכולה להציע לתיירים ישראלים מלבד ערים יפות וקניות בזול? קרופקה מציינת קודם כל את התיירות הרפואית המפותחת שמושכת אנשים מכל העולם וגם מישראל. דבר נוסף שפולין מצטיינת בו, היא אומרת, הוא  הטבע. במזרח פולין נמצאת שמורת הטבע ביאלובייסקה, שהיער שבה הוא השריד האחרון של היער הגדול שכיסה פעם את אירופה. זוהי שמורה ביוספרית ואתר מורשת עולמית, ואפשר לראות בה, בין השאר, ביזונים אירופים, שבעבר היו נפוצים באירופה וכיום הם נמצאים בסכנת הכחדה וניתן לראותם רק בכמה מדינות במזרח אירופה.

ביזון אירופי בפארק הלאומי ביאלובייסקה במזרח פולין

ביזון אירופי בפארק הלאומי ביאלובייסקה במזרח פולין

אם אתם חובבי הרים, תשמחו לגלות שבפולין יש רכסי הרים מרשימים: הקרפטים, הסודטים והטטרה. בקיץ אפשר לטייל ברגל או באופניים במסלולים הרריים, בחורף יש כמה אתרי סקי מצוינים, שהמפורסם בהם הוא זקופנה.

אבל זאת רק ההתחלה. בצפון פולין תמצאו את אזור האגמים המזוריים, אזור שופע מים, עם יותר מ-2,000 אגמים, המקושרים לנהרות ולים הבלטי בסדרה של תעלות. זהו אזור מצוין לחופשה רומנטית, שכן יש בו הרבה מלונות ספא איכותיים מאוד. כמובן שגם משפחות ייהנו כאן מחופשה אקטיבית הכוללת פעילויות שונות הקשורים באגמים, כמו דיג, שחייה, שייט וספורט מים.

האגמים המזוריים בצפון פולין הם יעד מושלם לחופשה רומנטית

האגמים המזוריים בצפון פולין הם יעד מושלם לחופשה רומנטית

"אז אם אתם אוהבים טבע, בעלי חיים, הרים ויערות", מסכמת קרופקה, שרת התיירות והספורט של פולין, "תמצאו את כל אלה בפולין, במרחק טיסה קצר מישראל". היא מוסיפה שהעובדה שיש כיום טיסות ישירות (חלקן של חברות לואו קוסט) מישראל לשמונה יעדים שונים בפולין הופכת את ארצה ליעד אטרקטיבי במיוחד, הן מבחינת הנגישות והן מבחינת המחיר. ואם תרצו, זהו אחד ההסברים לכך שהישראלים עומדים לעקוף את מספר הסינים המבקרים בפולין.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפולין

יפהפיות פולניות: טיול בין טורון לבידגושץ'
יפהפיות פולניות: טיול בין טורון לבידגושץ'

שלוש שעות נסיעה מצפון לוורשה נמצאות שתי ערים יפהפיות, שישראלים רבים לא מכירים. זה הזמן לגלות את טורון ובידגושץ', שמשלבות בין היסטוריה ארוכת שנים לבילויים עירוניים עכשוויים. ובסביבתן יש אתרים מקסימים, מוקפים בנופים כפריים ירוקים והמון מים. מסלול ...

קרקוב: הצעה לטיול בעיר היפהפייה
קרקוב: הצעה לטיול בעיר היפהפייה

קרקוב היא אחת הערים היפות בפולין, אם לא היפה שבהן, והיא מתהדרת באדריכלות עתיקה מרשימה. לצד המבנים ההיסטוריים והכיכרות המדהימות, יש כאן גם אוכל מצוין, שווקים משמחים, נופים יפים ואווירה שמחה. ויש גם המלצות לטיולים מוצלחים במרחק קצר ...

טיול עירוני בוורשה המתחדשת
טיול עירוני בוורשה המתחדשת

ורשה, שנחשבת זה מכבר ליעד תיירותי אטרקטיבי, מתחדשת לאחרונה באטרקציות מצוינות, בהן מתחמים תעשייתיים שהוסבו למרכזי תרבות, בילויים וקניות. הוסיפו לכך את זמן הטיסה הקצר ואת המחירים הזולים, ותבינו את סוד המשיכה. המלצות לטיול עירוני בבירת פולין