תפריט עמוד

מגלים את עמק אלונה – טוסקנה הישראלית

האוצרות המפתיעים ביותר מסתתרים לעתים מתחת לאף: במרחק שעה מתל אביב נמצא עמק אלונה, בועת טבע פסטורלית שנותרה כמעט סודית. לצד מעיינות צלולים, שבילים נהדרים ונופים שמזכירים את טוסקנה, נולד כאן טרנד חדש, "גלישת שטח"

הדור הבא של טיולי השטח נולד ככל הנראה בעמק אלונה. וכמו כל סוד ראוי לשמו, יש סיכוי סביר שאתם עדיין לא מכירים אותו. מדובר ב"גלישת שטח", המתאימה למשפחות או לזוגות, ונערכת באמצעות טוקטוקים – קלאבקארים חשמליים וידידותיים לסביבה. נשמע מסקרן? חכו, זו רק ההתחלה. עוד נגיע לכך.

אבל לפני הכל – התפאורה. שעה נסיעה בלבד מתל אביב – זה כל מה שנדרש כדי לחוות טבע אחר, עוצמתי, מרהיב ופסטורלי. עמק אלונה הוא מרחב גיאוגרפי קסום שמוכר כיום למעטים בלבד. ומי שמכיר – חוזר .

טוסקנה הקטנה
מה סוד הקסם? מעבר לקרבה למרכז הארץ (כעשר דקות נסיעה מזיכרון יעקב), מציע העמק הייחודי נוף שנראה כמו ציור טבע: גבעות רכות העוטות על עצמן חורש ירוק בכל ימות השנה, נחלים ומעיינות צלולים להפליא, שבילים מפותלים וטומני סוד, כרמים מלוא העין… בקיצור, אף אחד לא ירים גבה אם תכנו את המרחב הזה "טוסקנה הקטנה" או "פרובנס הישראלי". ממש כך.

מטע רימונים בעמק אלונה

העמק המיוחד הזה, בשיפולים הדרומיים של הרי מנשה, חבוי היטב מעיניהם של מי שממהרים לנסוע הרחק אל הגליל או הגולן, ומגלה את צפונותיו רק למי שמתמסר אליו. ובהחלט יש מה לגלות.

לברוח מהכל – קרוב לבית
בין האטרקציות היותר מוכרות תמצאו, למשל, את "מי קדם" הפופולרית, המושכת אליה מטיילים רבים מכל רחבי הארץ. כאן תצאו למסע בזמן, הכולל הליכה של כמה מאות מטרים בנקבת מים מסתורית, שהיתה חלק ממערכת הובלת המים לקיסריה בימי הרומאים.

לצד הביקור באתר בלתי נשכח זה, מציע העמק שפע מפתיע של שבילי טיול משפחתיים ברגל, באופניים וברכב. הכל קליל, נגיש ובעיקר – לא מוכר. במילים פשוטות, שפע של "זולות" סודיות ושאר פינות פיקניק נעימות ממתינות רק לכם. ובכלל, נראה כי כל מי שמגיע לאזור, מיד מוריד הילוך. יש משהו מדבק בשלווה העוטפת את הכל, ואפילו הטיפוסים הכי עירוניים עשויים למצוא את עצמם מבלים כאן יום שלם (לפחות).

עם גבעות מעוגלות ירוקות וכרמים, הנוף באלונה מזכיר את טוסקנה

בזכות העובדה שהעמק נמצא בדרך ל"שום מקום", ואולי בגלל אופי המושבים שבו – אביאל, עמיקם וגבעת ניל"י – הממשיכים לפתח את החקלאות באזור, הפך העמק לפנינת טבע, מעין בועה פסטורלית ששומרת על זמן ועל קצב אחרים. הרבה יותר נוסטלגיים, הרבה יותר נינוחים.

להתמזג עם הנוף: "גלישת שטח"
הגעתם כמשפחה מגובשת? כזוג רומנטי? כקבוצת חברים קרובים? אטרקציה חדשה בעמק אלונה מציעה פתרון מושלם ליום טיול בטבע. האטרקציה הכי חמה ומסקרנת בחבל ארץ זה מגיעה בדמות המיזם התיירותי "טוקטוק אלונה". כאן מציעים את מה שמכונה "גלישת שטח", באמצעות כלי רכב חשמליים ושקטים, המסוגלים לנוע בקלות בשטח ומתמזגים עמו בהרמוניה מושלמת. כמעט לגלוש אל תוך הנוף.

"גלישת שטח" ברכבים חשמליים שקטים הנעים ברכות בנוף היפה

אין ספק שזוהי הדרך המושלמת להגיע אל פינות החמד הכי סודיות, הכי יפות והכי שקטות בטוסקנה. סליחה – בעמק אלונה. וכדי להעצים את החוויה, הטיולים הללו נערכים בנהיגה עצמית, כאשר את החבורה מוביל מדריך מיומן. השילוב המנצח בין חוויית נהיגה עצמית לבין הנופים הפסטורליים והלא מוכרים עשה כנפיים, והשמועה החלה להתפשט. "אנחנו עדיין בשלב הסודי-למחצה של חבר מביא חבר", מספרים במיזם.

כדאי לדעת כי הטוקטוקים החשמליים מצטיינים במנועים חזקים וביכולת עבירות מצוינת. הם אקולוגיים, אינם מזהמים, אינם מרעישים וידידותיים לסביבה. הנהיגה קלה ופשוטה (נדרש רישיון נהיגה רגיל).

בילוי משפחתי מנצח
קהל היעד כולל בעיקר משפחות וקבוצות קטנות (עד 25 איש). מדובר בשילוב מנצח: אטרקציה קרובה לאזור המרכז, מפגש בלתי אמצעי עם טבע שעוטף את כל החושים, וחוויה מרגשת ומגבשת עבור כל בני המשפחה או הקבוצה.

ירוק מכל עבר, במרחק קצרצר ממרכז הארץ

ואם אתם כבר כאן, לפני או אחרי חוויית גלישת השטח בטוקטוקים, מומלץ לדגום לרגע או להתמסר לשעות ארוכות אל אחד או יותר משפע המסלולים באזור, כגון בקעת הנדיב, יער הפיות באלוני יצחק, נחל תנינים, הר חורשן, גני הנדיב ועין צור ועוד ועוד. אם כבר לברוח מהציוויליזציה – לפחות שזה יהיה קרוב לבית…

פרטים נוספים ורעיונות למסלולי טיול באזור תמצאו באתר טוקטוק אלונה, עוד על מי קדם באתר האינטרט.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל התחתון

מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים
מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים

צעדים ספורים מובילים מבית הקרוואן שלי בחצרה של עדינה אל המצפור של הר כמון, הגבוה בהרי הגליל התחתון. במבט דרומה אני צופה אל בקעת סכנין. נוף ירוק של חורש ים תיכוני עוטף את הבקעה ואת הגבעות התמירות שבה. ...

מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון
מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון

בשלהי האביב הגיע רונן רז עם הג'יפ והקרוואן אל היישוב כמון השוכן על הפסגה הגבוהה ביותר של רכסי הגליל התחתון. "הגעתי עם כוונה להכיר את הגליל התחתון על הרכסים והבקעות שביניהם", הוא מספר. בדרך בין הנופים והכפרים חיפש ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...