תפריט עמוד

ליד המזגן: בילויים משפחתיים ליום חם

לא חייבים להישאר בבית כדי ליהנות מקרירותו של המזגן. דווקא בעיצומו של הקיץ, כשהילדים דבוקים למחשב ולטלוויזיה, כדאי מאוד לאסוף את הטף ולצאת לבלויים משפחתיים ברחבי הארץ. הנה כמה הצעות לבילויים קיציים מוצלחים במיוחד, מאילת ועד מטולה, שכולם ממוקמים באולמות קרירים ונעימים.

ממלכת הקרח הדרומית
אילת בצהרים. הטמפרטורות נוסקות, אפילו לילדים חם מדי כדי ללכת לבריכה, והישיבה בחדר הממוזג במלון, מפנק ככל שיהיה, מביאה למסקנה הבלתי נמנעת: בחופש הגדול הבא נוסעים עם כל המשפחה לאלסקה. אבל אם כבר באילת, אפשר ללכת להצטנן באייס ספייס, המקום היחיד באילת שבכניסה אליו מקבלים מעילים, כובעים חמים וכפפות. במתחם הקרח הטמפרטורה עומדת על שבע מעלות מתחת לאפס, יש 180 טון קרח והרבה אטרקציות הקשורות בנוזל הקפוא: פסלי קרח של פינגווינים ודובי קוטב שיעזרו למבקרים להיכנס לאווירה החורפית, בר קרח אופנתי, מערת קרח וגולת הכותרת, בעיקר עבור הקהל הצעיר – מגלשת קרח בה גולשים במזחלת שלג. מכיוון שכמות המבקרים בכל פעם מוגבלת, יש לתאם את הביקור מראש.


מי היה מאמין שבחוץ 40 מעלות בצל? אייס ספייס באילת

אטרקציה קפואה נוספת שנפתחה לא מזמן באילת היא אייס מול – פארק הקרח. זהו קניון שמציע חנויות מותגים לצד כמה פעילויות צוננות: משטח החלקה על הקרח, איגלו שלג שבמרכזו מגלשות ורכבת קרח שנוסעת ברחבי הקניון. במשטח ההחלקה מתקיימות מפעם לפעם הופעות של מחליקים מקצועיים.


מגלשות באיגלו, אייס מול באילת. שילוב צונן של קניות ושעשועי קרח

ואחרי כל הקרח, קצת קולנוע: בקולנוע איימקס, תוכלו לצפות בסרטי תלת מימד על מסכי ענק – בקרירות המבורכת של המזגן.

אייס ספייס מגדל ים סוף בית הספירל (צמוד לגשר הטיילת), אילת, טלפון: 08-6332225 אתר אינטרנט

אייס מול רחוב קאמפן, אילת, טלפון: 08-6379552 אתר אינטרנט

קולנוע איימקס דרך יותם 4, אילת, טלפון: 08-6361000 אתר אינטרנט

להחליק עם אלופים
ואם בקרח עסקינן, בקוטב הצפוני של ישראל, במטולה, פועל כבר שנים מרכז קנדה, שבשטחו נמצא מתקן ההחלקה על הקרח הגדול בישראל. המקום מארח תחרויות החלקה אמנותית והוקי קרח, ולצד צפייה בגדולי המחליקים בארץ אפשר לשכור במקום נעלי החלקה ולהתנסות בהחלקה באופן אישי. מי שרוצה יכול גם לקחת שיעורים פרטיים בהחלקה על הקרח. בנוסף להחלקה על הקרח מציע מרכז קנדה מגוון פעילויות נוספות תחת קורת הגג (והמזגן): בריכה מקורה, קנדה קידס – מתחם פעילויות לקטנטנים, באולינג, מטווח, אולם כדורסל וספא. אידיאלי עבור מי שנמצא בצפון ורוצה להוציא מרץ גם בימים החמים.

מרכז קנדה רחוב הראשונים 1, מטולה, טלפון: 04-6950370, 04-6997276
אתר אינטרנט

החלקה על הקרח במרכז קנדה. להוציא מרץ גם בימים החמים

מותר לרוץ במוזיאון
עוד דרך נהדרת להעביר בהנאה את ימי הקיץ החמים היא לבקר במוזיאונים המתאימים במיוחד לילדים. נתחיל בחיפה: מדעטק, המוזיאון הלאומי למדע בחיפה, שוכן בבניין אבן יפהפה, שבו היה ממוקם הטכניון בראשית דרכו. המוזיאון כולל מאות מוצגים אינטראקטיביים, שמסבירים ומדגימים תופעות מדעיות שונות. יש תערוכות קבועות העוסקות, בין היתר, באנרגיה ירוקה, תעופה, תעתועי ראייה, קסם של מדע, ההמצאות של לאונרדו דה וינצ'י, זהירות בדרכים ועוד ועוד. ילדים צעירים ייהנו עד בלי די בסופרמרקט המיניאטורי שבו, תוך כדי שיטוט בין המדפים ובחירת מוצרי מזון (לא אמיתיים, כמובן) הם לומדים על ערכים תזונתיים, תפריט מאוזן ועוד.


פעילות קיץ במדעטק. להבין תהליכים מדעיים דרך התנסות ושעשועים

בנוסף, בכל קיץ מגיעה לכאן תערוכה בינלאומית חשובה בנושא מרתק, כמו ספורט, חלל, ספנות ועוד. יש גם אטרקציה נפלאה שנמצאת אמנם מחוץ למזגן, אבל שווה להקדיש לה זמן: פארק מדע רחב ידיים המשתרע בין שני המבנים המרכזיים של המוזיאון עם תצוגות המוקדשות למדענים ההיסטוריים ארכימדס, ברנולי, ניוטון, ליאונרדו דה וינצ'י ופיתגורס.

מדעטק שמריהו לוין 25, חיפה, טלפון: 04-8614444 אתר אינטרנט


כך נראה מטאור אמיתי! מתוך תערוכת החלל במדעטק | צילום: נדב רות

קסם של שפה
מוזיאון בית התפוצות נתפס כמקום רציני וכבד ראש, שאליו הילדים הבוגרים יותר מגיעים במסגרת סיוריים בית ספריים. אבל המקום המרתק הזה ידידותי מאוד לילדים בכל הגילים, ובחופשות מתקיימות כאן פעילויות מיוחדות מוצלחות במיוחד. בין התערוכות יש כמה שמתאימות מאוד לילדים בכל הגילים, כמו למשל "א-ב-גע-דע", תערוכה אינטראקטיבית בנושא השפה העברית, שבה המבקרים יכולים להמציא מילים חדשות באמצעות "מכונת מילים", ללמוד שפות חלופיות כמו שפת הסימנים, ברייל או פנטומימה, ללמוד על מקור שמם ועוד ועוד. מתאים גם לילדים שעוד לא ממש למדו לקרוא. התערוכה צפויה להיסגר בסוף יולי 2014.

מוזיאון בית התפוצות רחוב קלאוזנר, רמת אביב, תל אביב (באוניברסיטת ת"א), טלפון: 03-7457808 אתר איטרנט

מילים הופכות לכיף גדול בתערוכה א-ב-גע-דע בבית התפוצות | צילום: יעקב בריל

כיפת היוצרים וכיפת השמים
מוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב הוא פתרון אידיאלי ליום בילוי משפחתי וממוזג. המוזיאון הרב תחומי יכול לספק את תחומי העניין השונים של כל בני המשפחה. יש בו אוספים המוקדשים לזכוכית, למטבעות, לקרמיקה, לאתנוגרפיה ויודאיקה ואפילו מוזיאון העוסק בתולדות הדואר והבולאות בארץ. מרכז אדם ועמלו מוקדש לתרבות החומרית המסורתית בארץ והוא אחד החביבים על ילדים. גולת הכותרת של המרכז היא כיפות היוצרים, שחזור של רחוב שוק מרוצף שלאורכו "חנויות" בהן נתן להתרשם ממלאכתם של הנפח, הצורף, הסנדלר, נפח הזכוכית, האורג, הקדר ועוד. בנוסף, יש גם תערוכות ומוצגים מתחלפים בתחומים שונים.

הפלנטריום הצמוד הוא אחת מהאטרקציות האהובות על ילדים במוזיאון. המבקרים יושבים באולם עגול על במה מסתובבת וצופים בסרט אנימציה מרהיב עם אפקטים מיוחדים על גרמי השמים.

מוזיאון ארץ ישראל חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב, טלפון: 03-6415244
אתר אינטרנט

הפלנטריום במוזיאון ארץ ישראל. לצפות בכוכבים

מוזיאונים בעיר הילדים
חולון הפכה בשנים האחרונות לעיר שמזוהה יותר מכל עם ילדים. יש בה שפע של אטרקציות לילדים, מגינות סיפור שהפסלים והמתקנים שבהן מוקדשים לסיפורי ילדים אהובים, דרך פארקים מטופחים ועד למוזיאונים שמתאימים במיוחד לילדים ומהווים אפשרות נהדרת לבילוי ביום קיץ חם. בנוסף לפעילויות והתערוכות המוצלחות כל השנה, במוזיאונים של חולון יש גם פעילויות קיץ מיוחדות לילדים. אפילו במוזיאון העיצוב בעיר, שבדרך כלל לא נתפס כמקום המתאים לילדים, במהלך הקיץ יש הפעלות וסדנאות לילדים והורים, כולל סיור בלשי מרתק שבו המשתתפים הצעירים לומדים את שפת העיצוב באמצעות משימות של התבוננות, גילוי וחקר.


מוזיאון הילדים בחולון. מסעות אינטראקטיביים מרתקים | צילום: טל קירשנבאום

מוזיאון שנועד במיוחד לילדים, כפי שאפשר ללמוד משמו, הוא מוזיאון הילדים הישראלי, מוזיאון מוצלח מאוד שמציע לילדים בגילים שונים מסעות אינטראקטיביים העוסקים במחזוריות החיים, בעולם הרגשות והתחושות, בקבלת האחר ועוד. במסלול "בעקבות הפרפרים", למשל, הילדים יוצאים לטיול בעקבותיהם של שני זחלים מקסימים ועוקבים אחר תהליך גדילתם והפיכתם לפרפרים. בטיול מתוודעים הילדים למשפחות בעלי חיים נוספות, ועוזרים לאחד הזחלים שאינו רוצה לגדול להפוך לפרפר. לפני ואחרי המסלול מתקיימות פעילויות אמנותיות ויצירתיות הקשורות בנושא.


איך נראים חייזרים? פעילות במוזיאון הילדים בחולון | צילום: טל קירשנבאום

מוזיאון נוסף, שילדים ומבוגרים ימצאו בו עניין, הוא המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס. במוזיאון מוצגות כמה תצוגות קבע מרתקות, בהן אוסף קריקטורות של חלוצי הקריקטורות הישראלים ותערוכה הסוקרת את הקריטורה מאז ימי הפרעונים ויוון העתיקה, וכן תערוכות מתחלפות של יוצרי קומיקס עכשוויים מרחבי העולם.


מוזיאון הקומיקס בחולון

מוזיאון הילדים רחוב מפרץ שלמה, פארק פרס, חולון, טלפון: 03-6503000 (שימו לב: יש לתאם את הביקור מראש בטלפון או להזמין כרטיסים דרך אתר האינטרנט של המוזיאון).

המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס ויצמן 61, חולון, טלפון: 03-6521849 אתר אינטרנט

מסע במקום ובזמן
מעלית הזמן בבית אגרון בירושלים היא מקום מצוין לאתנחתא קלילה וקרירה אחרי ביקור באתריה ההיסטוריים של הבירה. במקום מוצג מופע מולטימדיה רב חושי ומלא אפקטים בן ארבעים דקות על תולדותיה של ירושלים. במהלך המיצג הצופים יושבים במושבים מיוחדים שיכולים לנוע לשישה כיוונים, מה שמקנה להם את התחושה שהם חלק מההתרחשות שעל המסך. בנוסף למיצג על ירושלים בכיכובו של חיים טופול, יש גם מיצג שמציג את תרבותיה ונופיה של הודו, מיצג העוסק בגוף האדם ומסייר באיברי הגוף השונים ומיצג על מסע ביקום. הכניסה מתאימה מגיל חמש ומעלה, יש כיסאות נייחים למי שמעדיף קרקע יציבה.

מעלית הזמן הלל 37, בית אגרון, ירושלים, טלפון: 02-6248381, אתר אינטרנט

מעלית הזמן בירושלים. נעים בשישה כיוונים שונים

להתפעל מהאלופים
בבניין האולימפי שבשכונת הדר יוסף בתל אביב תמצאו את החוויה האולימפית, מסע אינטראקטיבי מושקע להפליא שעובר דרך חמישה מתחמים, כמספר הטבעות בסמל האולימפי. מתחילים בטבעת התהילה, שבה מוצגים רגעי השיא במשחקים האולימפיים, משם עוברים לטבעת ההיסטורית, שמעלה זיכרונות מתחילת הדרך ביוון העתיקה, החדר הבא מוקדש להישגים של המדליסטים האולימפיים הישראלים, ממנו עוברים לטבעת העתיד, שעוסקת בציפייה לאולימפיאדות הבאות, ומקנחים בטבעת ההתנסות, שבה אפשר להבין משהו מהיכולות האדירות הנדרשות מספורטאי אולימפי (ולהשוות אליהן את היכולות הפחות אדירות שלכם). הסיור, שעורך כשעה, מרגש ומלהיב לא רק לחובבי ספורט. הכניסה מגיל שש, יש להזמין מקום מראש.

החוויה האולימפית שטרית 6, שכונת הדר יוסף, תל אביב, טלפון: 03-7955900 אתר אינטרנט

מהר יותר, גבוה יותר, רחוק יותר. טבעת התהילה בחוויה האולימפית

על פרות, עיתונים ושוקולד
ברחבי הארץ פזורים מרכזי מבקרים של חברות, ארגונים ומפעלים, בהם ניתן להתרשם מתהליך הייצור של מוצרים שונים (ממחלבות ועד לבתי דפוס) או לערוך היכרות מעמיקה יותר עם תחומים שונים (כמו הבנת המנגנון שמאחורי השטרות והמטבעות במרכז המבקרים של בנק ישראל, לתיאום ביקור: 02-6552828). מרכזי המבקרים מאפשרים בילוי משפחתי מלמד, מעשיר ובעיקר ממוזג, אבל רבים מהם שייכים לחברות מסחריות מה שעלול להתבטא בהרבה מאוד פרסום גלוי וכדאי לקחת זאת בחשבון. ילדים אוהבים במיוחד לראות איך מייצרים את מוצרי המזון החביבים עליהם. במרכזי המבקרים של תנובה באלון התבור או ברחובות אפשר ללמוד איך מגיע החלב מהפרה לבקבוק, איך מכינים שוקו ועוד, וגם לנסוע בסימולטור ולטעום מעדנים לקינוח (לתיאום ביקור: 1-800-221422). במרכז המבקרים של עלית בנצרת עלית אפשר לצפות בתהליך ייצורם של שוקולד, חטיפים ומסטיקים, וגם לקבל שקית מלאה בהפתעות מתוקות (תיאום ביקור בטלפון: 1-800-777777). במרכז המבקרים של אוסם בחולון אפשר לראות איך מייצרים את החטיף הפופולרי במבה, אלא שהפופולריות הזאת מצריכה הרבה סבלנות – יש להזמין מקום כמה חודשים מראש (לתיאום ביקור: 1-700-707676, אולי תצליחו להיכנס בקיץ הבא…). אפשרות נוספת שעשויה לרתק ילדים היא מרכז המבקרים של ידיעות אחרונות בראשון לציון, בו לומדים הכל על תהליך עשיית העיתון – מעבודת הכתבים והעריכה ועד להדפסה ולהפצה (לתיאום ביקור: 03-9632251).

והמלצה אחרונה לדרך: בתקופת החופש הגדול נפתחות ברחבי הארץ תערוכות גדולות ומיוחדות, שחלקן נמצא במתחמים סגורים וממוזגים. ברוב המקרים אלו תערוכות שהגיעו מחו"ל והוקמו כאן בשטחים רחבי ידיים ובהשקעה רבה (ובהתאם, גם מחיר כרטיסי הכניסה לפעמים מרקיע שחקים). בלוח האירועים שלנו תוכלו להתעדכן בתערוכות החדשות שינעימו לכם את הקיץ.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו