תפריט עמוד

לוקסמבורג: 10 דברים שלא כדאי להחמיץ

יש המון מה לעשות ולראות בלוקסמבורג, אחת המדינות הקטנות באירופה. אפשר לטייל בטבע ירוק ושופע מים, לבקר בעיירות מקסימות, לטפס לטירות עתיקות על ראשי גבעות, לשוט בנהר, לטבול במרחצאות מינרליים. הצצה ללוקסמבורג, הפנינה הסודית של אירופה

למרות שהיא נמצאת בלבה של אירופה המערבית, מוקפת בשלוש מדינות מתוירות להפליא – בלגיה, צרפת וגרמניה, לוקסמבורג נותרה אחת המדינות הלא מוכרות באירופה. אבל המדינה הזעירה, ששטחה 2,586 קמ"ר בסך הכל, ראויה בהחלט לביקור. היא עשירה בנופים ובהיסטוריה, ועשירה מאוד מבחינה כלכלית – התוצר הלאומי לנפש של לוקסמבורג הוא הגבוה בעולם, ושיעור האבטלה בה הוא הנמוך באיחוד האירופי. מי שיגיע ללוקסמבורג יגלה מדינה יפהפייה, שנראית כאילו יצאה מספר אגדות, עם עיר בירה עתיקה שממוקמת על צוק דרמטי, גבעות מיוערות, טירות עתיקות, כפרים ציוריים, עמקים ירוקים ואזור יין עם כרמים ויקבים.

לפני הכל, קבלו הצצה למה שמחכה לכם במהלך טיול בלוקסמבורג:

הקסם של לוקסמבורג

ועכשיו, הנה 10 דברים שלא תרצו להחמיץ:

לטייל ברובע העתיק של העיר לוקסמבורג

לבירת לוקסמבורג והעיר הגדולה במדינה, הנקראת העיר לוקסמבורג (La Ville Luxembourg), יש היסטוריה עשירה שראשיתה במאה העשירית. הרחובות הצרים של הרובע העתיק, שהוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מזמינים לשיטוט רגלי נעים, והם גדושים במסעדות ובחנויות. אל תוותרו על טיול על חומות העיר המבוצרות, מהן נשקף נוף נפלא של האזור.

הרובע העתיק של העיר לוקסמבורג

הרובע העתיק של העיר לוקסמבורג | צילומים: שאטרסטוק

לבקר במוזיאונים

על אף ממדיה הצנועים, בעיר לוקסמבורג יש היצע גדול של מוזיאונים מצוינים במגוון תחומי עניין. אחד המומלצים שבהם הוא המוזיאון הלאומי להיסטוריה ואמנות, עם אוסף מרשים של יצירות מהתקופה הגאלו-רומנית ואמנות של המאה העשרים. באגף ההיסטורי תמצאו מטבעות, כלי נשק, מוצגים ארכאולוגיים, מסמכים וצילומים. עוד מוזיאון מומלץ הוא המוזיאון לאמנות מודרנית (MUDAM), השוכן במבנה מרשים בתכנונו של הארכיטקט הסיני-אמריקאי איו מינג פאי, שעיצב בין השאר את הפירמידה של הלובר. בעיר יש גם מוזיאונים ייחודיים, בהם מוזיאון הבנק, מוזיאון המדע, מוזיאון הטבע, מוזיאון המשטרה, מוזיאון הכרכרות, מוזיאון צעצועים ואחרים.

מוזיאון לאמנות מודרנית ממוקם בבניין בעיצוב מרהיב

המוזיאון לאמנות מודרנית ממוקם בבניין בעיצוב מרהיב | צילום: Christian Mueller / Shutterstock.com

להתרשם מהטירות העתיקות

בלוקסמבורג יש כמה טירות עתיקות נפלאות. מומלץ במיוחד לבקר בטירת בופור (Beaufort Castle) מהמאה ה-12 המשקיפה על הנופים הפסטורליים של עמק מולרטל. טירה נוספת שלא כדאי להחמיץ היא טירת בורשייד (Bourscheid), טירה קסומה מהמאה העשירית בראשו של צוק מעל עמק ירוק. הטירה עברה שיפוץ מקיף והיא יפה במיוחד בלילה, כאשר היא מוארת.

טירת בורשייד, מהמרשימות בלוקסמבורג

טירת בורשייד, מהמרשימות בלוקסמבורג

לסייר בעיירה ויאנדן

בין העיירות העתיקות הציוריות של לוקסמבורג, היפה מכולן היא ויאנדן (Vianden), עיירה מבוצרת ומרשימה השוכנת בעמק צר, על גדות נהר, סמוך לגבול עם בלגיה. הסופר הצרפתי הנודע ויקטור הוגו ("עלובי החיים", "הגיבן מנוטרדם" ועוד) חי בעיירה ואפשר לבקר בביתו. גם לוויאנדן יש טורה מרשימה, מרובת צריחים ומגדלים, שחולשת מעל הבתים הציוריים. רכבל כיסאות מוביל ממרכז העיירה לגובה 440 מטר, משם יש תצפית מרהיבה על כל האזור. עוד תמצאו כאן מוזיאון צעצועים ופארק חבלים, אידיאלי לבילוי משפחתי.

ויאנדן, אחת העיירות הציוריות בלוקסמבורג

ויאנדן, אחת העיירות הציוריות בלוקסמבורג

לטייל בפארק הטבע אפר סור

אחד מאזורי הטבע היפים ביותר בלוקסמבורג הוא Upper Sûre Natural Park, שמורת טבע עם עמקים צרים, מדרונות מיוערים וגם אגם גדול ויפה שהפך לאתר נופש פופולרי – אגם Upper Sûre. באגם ניתן לשוט, לשחות ולעסוק בספורט מים, וזהו גם יעד החביב על אוהבי צפרות. מסביב לאגם וברחבי השמורה יש מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות. בקרבת האגם נמצא אחד הכפרים היפים ביותר בלוקסמבורג, Esch-sur-Sûre, אשר מוקף בנופים הרריים ומוקף על ידי נהר Sûre.

שביל הליכה באפר סור, אזור של טבע ירוק ויפהפה | באדיבות לשכת התיירות Visit Luxembourg

שביל הליכה באפר סור, אזור של טבע ירוק ויפהפה | באדיבות לשכת התיירות Visit Luxembourg

לטעום יין בעמק המוזל

נהר המוזל, היוצא מצרפת, עובר דרך לוקסמבורג עד שהוא חובר לנהר הריין סמוך לעיר קובלנץ בגרמניה. הנהר מהווה גבול טבעי לאורך 39 ק"מ בין לוקסמבורג לגרמניה, והעמק בו הוא עובר נחשב לאחד האזורים הנופיים ביותר בלוקסמבורג, עם עיירות ימי ביניימיות, טירות עתיקות, גבעות ירוקות וכרמים, אשר מענביהם מייצרים יינות נהדרים, בעיקר יינות לבנים, כמו ריזלינג ופינו גריס. הפירות שגדלים במטעי האזור משמשים לא רק למאכל אלא גם לייצור ליקרים ושנאפס. מלבד ביקור ביקבים, תוכלו לבקר גם במוזיאון היין בעיירה Ehnen, המוקדש לתרבות היין בלוקסמבורג.

כרמים בעמק המוזל

כרמים בעמק המוזל

להתפנק במרחצאות מונדורף לה בן

עמק המוזל נחשב למרכז החיים הטובים, לא רק בגלל היין אלא גם בגלל המעיינות החמים. העיירה Mondorf-les-Bains ממוקמת בדרום-מזרח לוקסמבורג ונמצא אתר מרחצאות מקסים, מוקף בפארק מיוער, עם מדשאות, ערוגות פרחים ופסלים. מקור המים במרחצאות הם מעיינות תרמליים הנובעים מהאדמה בטמפרטורה של 24 מעלות וידועים בסגולות המרפא שלהם. במתחם יש גם חדרי טיפולים, סאונות וחדר כושר.

לטייל ברגל בשווייץ הקטנה

אזור מולרטל (Mullerthal) שמצפון לעמק המוזל הוא אזור של קניונים, יערות, סלעים מרשימים ופלגי מים, מה שהעניק לו את הכינוי "שווייץ הקטנה". זהו גן עדן לאוהבי הליכה, עם מסלולי הליכה וטיפוס ברמות שונות. באזור יש גם אטרקציות משפחתיות בחיק הטבע, כמו פארקי חבלים והרפתקאות. בלב הטבע היפה פזורות עיירות עתיקות ומלאות חן כמו Larochette ו-Beaufort.

מנופי אזור מולרטל, המכונה "שווייץ הקטנה" | באדיבות לשכת התיירות Visit Luxembourg

מנופי אזור מולרטל, המכונה "שווייץ הקטנה" | באדיבות לשכת התיירות Visit Luxembourg

עם הילדים: פארק מארביו

עם הילדים מומלץ לבלות בפארק מארביו (Parc Merveilleux), פארק שעשועים מקסים שממוקם ממזרח לעיר בטמבורג בדרום לוקסמבורג. בפארק יש אטרקציות רבות לכל המשפחה: מתקני שעשועים, יער אגדות, תצוגות של ציפורים אקזוטיות, גן חיות, חוות סוסי פוני, רכבת מיניאטורית, מתחם משחקים מקורה, מיני גולף ומתקני משחק וטיפוס.

מפת לוקסמבורג:

תמונה פותחת באדיבות לשכת התיירות של לוקסמבורג Visit Luzembourg
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.