תפריט עמוד

לונדון בגשם: הצעות לבילוי מתחת לגג

גם אם יורד גשם בלונדון, אל תתנו לזה להרוס לכם את החופשה. בלונדון יש היצע מסחרר של אטרקציות מקורות, בהן מוזיאונים, שווקים ונקודות תצפית יפות. כמה רעיונות נהדרים לבילוי בלונדון ביום גשום

גשם בלונדון הוא עניין שבשגרה, לא רק בחורף. למרות שטיול בגשם יכול להיות רומנטי, הרבה פעמים אנחנו מחפשים מקום יבש לבלות בו. למרבה השמחה, לונדון משופעת במקומות בילוי מקורים. לאורך כל השנה יש דילים ללונדון, כך שתמיד אפשר לקפוץ לסוף שבוע קצר או לחופשה ארוכה יותר. כדי שתוכלו להפיק את המיטב מהעיר, גם בימים הגשומים, הנה רעיונות לכמה דברים נהדרים שאפשר לעשות בלונדון מתחת לגג:

לבקר במוזיאון

עם היצע מסחרר של מוזיאונים, הביקור באחד מהם לכל הפחות ממש מתבקש. למעשה, אפשר לבלות חופשה שלמה שכולה מבוססת על ביקור במוזיאונים ועדיין לא למצות קמצוץ מהמגוון העצום. תוכלו להתחיל במוזיאון הבריטי, שבו אוסף מהגדולים והחשובים בעולם של מוצגים ארכאולוגיים ותרבותיים. אם אתם אוהבי אמנות, לונדון מציעה מוזיאוני אמנות מצוינים, כמו הגלריה הלאומית לאמנות, טייט מודרן וטייט בריטיין. עם הילדים, אל תוותרו על מוזיאון הטבע, שבו אוסף עצום של מוצגים הקשורים לעולם החי והצומח, גאולוגיה ועוד, כשגולת הכותרת היא הדינוזאורים הענקיים. אפשר גם לבקר באחד מהמוזיאונים הייחודיים שמוקדשים לנושאים שונים: מוזיאון התחבורה, מוזיאון התיאטרון, מוזיאון הבנק, המוזיאון הימי ורבים נוספים.

המוזיאון להיסטוריה של הטבע. בילוי מושלם ליום גשום | צילום: Pen_85 / Shutterstock.com

המוזיאון להיסטוריה של הטבע. בילוי מושלם ליום גשום | צילום: Pen_85 / Shutterstock.com

לטייל באוטובוס

כשיורד גשם ולא נעים לשוטט ברחובות, אפשר להתרשם מהעיר מבעד חלונות האוטובוס. בלונדון פועלים כמה אוטובוסים לתיירים, מומלץ לעלות לקומה השנייה כדי להשקיף מלמעלה על העיר. האוטובוסים עוברים דרך כמה ממוקדי העניין הבולטים, כמו ארמון בקינגהאם, הביג בן ובתי הפרלמנט, מצודת לונדון, קתדרלת סנט פול ועוד. אפשר לרדת בכל אחת מהתחנות, לבקר באתר ולעלות על האוטובוס הבא. אם אתם מעדיפים להימנע מפקקים, למה שלא תצאו לשייט בנהר התמזה? הספינות מקורות, כך שאפשר לשבת בהן בנחת גם ביום גשום וליהנות מתצפית לא שגרתית על העיר.

ביום גשום אפשר להשקיף על אתרי לונדון מחלונות האוטובוס

ביום גשום אפשר להשקיף על אתרי לונדון מחלונות האוטובוס | צילום: PitK / Shutterstock.com

לעשות קניות בשוק

השווקים המקורים של לונדון הם מקום נהדר לבלות בוקר של כיף. שוק גריניץ (Greenwich) הוא חגיגה לכל מי שאוהב עתיקות, אמנות ועבודות יד. בשוק הוותיק, שנמצא בשטח מאז ראשית המאה ה-19, יש בעלי מלאכה כמו נפחים, גלפי עץ, צורפים ומעצבי אופנה, ואת חלקם תוכלו לראות במהלך עבודתם. מסביב לשוק יש הרבה חנויות אופנה, גלריות לאמנות ועוד.

דוכן עתיקות בשוק גריניץ | צילום: IR Stone / Shutterstock.com

דוכן עתיקות בשוק גריניץ | צילום: IR Stone / Shutterstock.com

שוק בורו (Borough) הוא אחד מאותם מקומות שלא תרצו לעזוב במשך שעות ארוכות, בין אם גשום בחוץ או לא. זהו שוק המזון הגדול והוותיק בלונדון והוא פועל במיקומו הנוכחי, סמוך לגשר לונדון, כבר יותר מ-250 שנה. זהו שוק דינמי ותוסס, שתמצאו בו מוכרים פירות וירקות, גבינות ונקניקים, דגים, לחמים ומאפים טריים, שוקולדים בעבודת יד, עוגות ועוד ועוד. יש פה גם חנויות ומסעדות נהדרות והרבה אירועים, הופעות, סדנאות בישול והדגמות של שפים.

דוכן גבינות בשוק בורו

דוכן גבינות בשוק בורו

לשתות תה

ביום גשום וקר, אין כמו תה חם, ובמיוחד באנגליה שהפכה את שתיית התה לטקס של ממש. מלונות יוקרה רבים מציעים ארוחת תה מנחה בשעה חמש, הכוללת בין השאר כריכים קטנים ומאפים מפתים. לתה מנחה בסטייל, נסו את מלון ריץ (Ritz) שמציע ארוחות תה מנחה מאז 1906. המיקום הוא חלק מהחוויה, באולם מפואר עם נברשות מנצנצות, והארוחה מלווה בנגינת פסנתר. התפריט כולל 18 סוגי תה, כריכוני סלמון מעושן, סלט ביצים וגבינת צ'דר,  סקונס עם ריבת תות ומאפים טריים. האווירה רשמית ולא תוכלו להיכנס לפה עם ג'ינס ונעלי ספורט. לאווירה קצת פחות רשמית והרבה יותר משוגעת, לכו על שעת התה של הכובען המטורף במלון סנדרסון (Sanderson). זוהי מסיבת תה עליזה בהשראת אליס בארץ הפלאות. לצד התה תמצאו פטריות מרשמלו, מקרונים בדמות השעון של הארנב הלבן וגלידה בתוך עציץ עם אדמת שוקולד ופרחים אכילים. ומי שלא בעניין של תה, יכול לשתות משקה תפוחים, אפרסק וקינמון בכוסות שכתוב עליהן "שתה אותי".

ארוחת תה מנחה טיפוסית בלונדון. לא תישארו רעבים

ארוחת תה מנחה טיפוסית בלונדון. לא תישארו רעבים

לסייר בתאטרון

בילוי בתאטרון הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה הלונדונית. אם אתם לא מסתפקים בצפייה, תוכלו להציץ אל מאחורי הקלעים בכמה מהתאטראות הגדולים, שעורכים סיורים מודרכים. התאטרון הלאומי (The National Theatre) מציע ארבעה סוגי סיורים שמתקיימים כמה פעמים בשבוע, בהם סיורי ארכיטקטורה, סיורים בעקבות עבודת המלבישים והמאפרות, סיורים ליליים וסיורים למשפחות. גם ברויאל אלברט הול (Royal Albert Hall) מתקיימים סיורים מיוחדים, שמאפשרים להתרשם מהמבנה המפואר, שהוקם לכבוד הנסיך אלברט, לבקר בתא הפרטי של המלכה ולשמוע סיפורים היסטוריים ופיקנטיים על המקום ועל האמנים שהופיעו בו.

הרויאל אלברט הול. אפשר להצטרף לסיור מאחורי הקלעים

הרויאל אלברט הול. אפשר להצטרף לסיור מאחורי הקלעים

להשקיף על העיר מלמעלה

גם ביום גשום אפשר ליהנות מתצפית נהדרת על העיר, שכן כמה מהתצפיות הטובות ביותר הן מקורות. מגדל השארד (Shard) דמוי הפירמידה הוא המגדל השני בגובהו באירופה. הקומות ה-72-68 שלו הן קומות תצפית, מהן נשקף נוף של 360 מעלות דרך חלונות ענק. כדי לשפר את הראות עומדים לרשותכם טלסקופים מיוחדים ומסכי מגע מספרים את סיפור המקומות שמשקיפים עליהם. גם ממגדל O2 נשקפת תצפית נהדרת, בעיקר על הקנרי וורף. תצפית אחרת ולא פחות מרגשת מוצעת מהגלגל הענק של לונדון, London Eye, שהתאים השקופים שלו יאפשרו לכם לצפות על העיר בעודכם מוגנים מהגשם. דרך נוספת ולא יקרה היא לנסוע ברכבל Emirates Airline שחוצה את נהר התמזה. תצפית קצת יותר מסורתית מחכה לכם מראש קתדרלת סנט פול, שראויה לביקור גם בלי קשר לנוף. מכיפת הקתדרלה, אליה מגיעים בטיפוס בהמון מדרגות, נשקף נוף נהדר.

ממגדל השארד, השני בגובהו באירופה, נשקפת תצפית נהדרת על העיר

ממגדל השארד, השני בגובהו באירופה, נשקפת תצפית נהדרת על העיר

לקנות מטרייה

לונדון כל כך נהדרת, שבאמת חבל לתת לקצת גשם להרוס לכם את החופשה. במקום זאת הצטיידו במטרייה טובה וצאו לחרוש את העיר. חנות המטריות של ג'יימס סמית ובניו (James Smith & Sons) פועלת מאז 1830. תוכלו למצוא כאן מטריות טובות וחזקות בסגנון של פעם, לא כאלה שצריך להשליך לפח אחרי הגשם הראשון. כתובת: Hazelwood House, 53 New Oxford Street

חנות המטריות של James Smith & Sons, הוותיקה בעיר | צילום: Angelina Dimitrova / Shutterstock.com

חנות המטריות של James Smith & Sons, הוותיקה בעיר | צילום: Angelina Dimitrova / Shutterstock.com

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.