תפריט עמוד
בצומת עין חצבה פונים מזרחה לעבר מושב עידן. עוברים את השער של עידן ומיד אחריו פונים ימינה ושמאלה (בעקבות שילוט אל "דרך החווארים" וסימון שבילים שחור). העונה המתאימה: כל השנה, רק לא בעיצומו של הקיץ.

לאורכה של "דרך חווארים", שנפרצה לפני שנים אחדות, יש נקודות תצפית יפות על ערוצו של נחל הערבה והגבול הירדני. המראה המתגלה לפתע בדמות עין התכלת של המאגרים העונתיים מרשים ביותר. העובדה המדהימה היא שבמקום מגדלים תוצרת חקלאית רבה ואיכותית של ירקות ופרחים המיוצאים לחו"ל. ערוצו הרחב של נחל הערבה מתחתר בסלע פריך ורך הקרוי חוואר הלשון. לפי כשלושה מיליון שנים שימש האזור כגבולה הדרומי של ימה ארוכה וצרה, שנקראה "ימת הלשון" ונמשכה מצפון הכנרת ועד חצבה. אל ימה זו זרמו מים מתוקים מהנחלים בסביבה. גשמים רבים שירדו באותה תקופה זרמו לאגם, העלו את מפלס המים וסחפו עימם גבס, חול וחומר אורגני. חומרים אלה שקעו בשכבות על הקרקעית ובשכבות אלו מתחתר כיום הנחל. הדרך גולשת אל ערוץ הנחל, מקיפה את מאגר עידן (שימו לב! הגבול נמצא ממש למרגלות הסוללה ולכן אסור לצאת ולטייל כאן רגלית) וממשיכה דרומה לעבר ים החממות. בנקודה מסוימת נוצר פיצול, בו יש לפנות ימינה (בעקבות השילוט), בואך "מאגר חצבה", שבדרך כלל מלא יותר מ"מאגר עידן", כיוון שהוא נמצא במעלה הערוץ. מ"מאגר חצבה" ממשיכה הדרך במעלה נחל צר ומתחברת עם "דרך השלום". ניתן לפנות בה שמאלה, לעבר עין יהב או ימינה, חזרה לעבר הכניסה למושב עידן.

הדרך טובה לכל סוגי הרכב, אך עם רכב פרטי יש לעשותה בזהירות. מומלץ לעשותה כפי שמוצע כאן ולא בכיוון ההפוך, כיוון שרכב רגיל עשוי להיתקל בקשיים בעלייה ממאגר עידן חזרה למושב. אם אתם באזור, כדאי מאוד לבקר באתר עיר אובות, הסמוך לצומת חצבה. במקום אתר ארכיאולוגי מעניין ובו גם צומח עץ השיזף הגדול ביותר בארץ, השורד כאן הודות למי התהום הגבוהים.

בסיום הטיול, אם אתם רעבים, תוכלו לגשת לפונדק עין חצבה שם תמצאו מסעדה של מזון מהיר ובית קפה. דרומית לחצבה, בקילומטר מס' 151, נמצא חניון השיטים, משני עברי כביש הערבה.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.