תפריט עמוד

לבוב: חופשה רומנטית

אם אתם מחפשים יעד מיוחד לחופשה רומנטית, למה שלא תטוסו אל לבוב, עיר עתיקה ומרשימה במערב אוקראינה. הנה הצעות לדברים נהדרים שכדאי לעשות בחופשה רומנטית בלבוב

על קייב, בירת אוקראינה, ודאי שמעתם, אבל האם ידעתם שבמערב המדינה, על הגבול עם פולין, שוכנת אחת הערים היפות והרומנטיות ביותר? עם רובע עתיק שמור היטב, ארמונות מפוארים, פינות חמד ירוקות, בתי קפה מלאי אווירה ומסעדות רומנטיות – אין פלא שלבוב היא יעד נפלא לחופשה זוגית. אז חפשו טיסות ללבוב וצאו לחופשה רומנטית – הנה כמה דברים שתוכלו לעשות ולראות במהלכה:

לטייל בעיר העתיקה

לבוב, אשר נוסדה במאה ה-13, היא עיר עם היסטוריה עשירה וארכיטקטורה ייחודית, שנשמרה היטב וכמעט לא נפגעה במלחמות העולם. המרכז העתיק כולו הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ויש בו מבנים מקסימים רבים מתקופת הרנסאנס והבארוק. בלב העיר העתיקה נמצאת כיכר השוק, כיכר מלבנית המוקפת בבתים עתיקים ומבני ציבור, בהם בית העירייה המרשים מהמאה ה-14 והמוזיאון ההיסטורי של לבוב. מהמגדל של בית העירייה יש תצפית נהדרת, אך כדי להגיע לראשו תאלצו לטפס ב-306 מדרגות. הכיכר גדושה בבתי קפה ובחנויות ייחודיות ולעתים קרובות מופיעים בה אמני רחוב. בארבע פינות הכיכר יש מזרקות יפות. מהכיכר תוכלו לצאת לטיול בסמטאות הציוריות ומרוצפות האבן של העיר העתיקה.

כיכר השוק בעיר העתיקה של לבוב

כיכר השוק בעיר העתיקה של לבוב | צילומים: שאטרסטוק

לבקר בארמון פוטוצקי

ארמון פוטוצקי (Potocki) נבנה במאה ה-19 עבור משפחת פוטוצקי, משפחת אצולה פולנית עשירה ורבת השפעה. זהו ארמון מפואר עם שערים מאסיביים ומרפסות מעוצבות שנהגו לקיים בו אספות פוליטיות לצד קונצרטים מוזיקליים. במאה הנוכחית הוסב הארמון לגלריית האמנות של לבוב.

ארמון פוטוצקי, שנבנה עבור משפחת אצולה עשירה ורבת השפעה

ארמון פוטוצקי, שנבנה עבור משפחת אצולה עשירה ורבת השפעה | צילום: Havoc / Shutterstock.com

לטפס לגבעת המצודה

המצודה ההיסטורית של לבוב נמצאת בראש גבעה, בגובה 413 מטר (זאת הנקודה הגבוהה ביותר בעיר). מהמצודה נותרו רק שרידים, אבל הנוף הנשקף מפה הוא היפה ביותר בעיר. במקום יש מרפסת תצפית, מסעדה ופארק.

רומנטיקה בבית קברות

בית קברות הוא אולי לא אתר תיירות קלאסי, אבל בית הקברות Lychakiv בהחלט שווה ביקור והוא אפילו נחשב כיעד לטיול רומנטי. בית הקברות, מהיפים באירופה, הוקם במאה ה-18, ויש בו מצבות מרשימות ומאות פסלים בסגנונות שונים. בלילה הוא מואר באור עששיות ופנסים וגם אז ניתן לסייר בו.

פסל מקסים בבית הקברות Lychakiv. קשה להאמין, אבל זהו מקום רומנטי להפליא

פסל מקסים בבית הקברות Lychakiv. קשה להאמין, אבל זהו מקום רומנטי להפליא

לחפש מציאות בשוק פשפשים

Vernisazh הוא שוק פשפשים מקסים, שבו תמצאו עבודות יד, מזכרות סובייטיות, עתיקות ותמונות, לצד דוכנים שבהם אפשר לקנות בקבוק או שניים של וישניאק, ליקר הדובדבנים המקומי, לשתייה במהלך הביקור בעיר וכמזכרת נהדרת מלבוב.

לשוטט בפארקים

לבוב עשירה בגנים ובפארקים ואחד הגדולים והיפים שבהם הוא פארק Stryi. בפארק היפהפה יש מינים רבים של עצים, רבים מהם נדירים, חממה טרופית, גן סלעים, שבילי טיול, פלגי מים ואגם שברבורים שטים במימיו, היש רומנטי מזה? עוד מקום ירוק ויפה הוא פארק Ivan Franko , הפארק העתיק בעיר ואחד העתיקים באירופה, שבו יש עצי אלון בני מאות שנים. גם בגבעת המצודה יש פארק יפה, החביב במיוחד על חובבי ריצה.

פארק איוון פרנקו, הפארק העתיק בעיר

פארק איוון פרנקו, הפארק העתיק בעיר

לטעום שוקולד

לבוב נחשבת לבירת השוקולד של אוקראינה עם חנויות ממתקים ומפעלים קטנים לייצור שוקולד. גולת הכותרת היא מפעל השוקולד של לבוב (Lviv Handmade Chocolate), אשר משתרע על שבע קומות. בקומת הכניסה תוכלו לצפות בתהליך ייצור השוקולד, בקומות שמעל אפשר לקנות שוקולד שנעשה במקום בשלל צורות וטעמים, כולל פירות מצופים שוקולד, מעל זה תמצאו בית קפה וממרפסת הגג יש תצפית נהדרת על העיר. כתובת: Serbska St. 3

לבלות באופרה

בית האופרה המפורסם של לבוב נבנה בשנת 1900 בסגנון נאו-רנסאנס, ועיצובו המפואר מזכיר את בית האופרה האגדי של וינה. בחזית הבניין יש מזרקה מרשימה. מומלץ לסייר בתוכו, וטוב מכך – לצפות במופע בלט או אופרה במחירים נמוכים להפליא. כתובת: Svobody Ave. 28

בית האופרה של לבוב. מופעי אופרה איכותיים במחירים מצחיקים

בית האופרה של לבוב. מופעי אופרה איכותיים במחירים מצחיקים

לשבת בבית קפה רומנטי

מצאתם טיסה לאוקראינה, הגעתם ללבוב, טיילתם בעיר וביליתם באופרה. ומה עכשיו? אחד הבילויים האהובים של המקומיים הוא ישיבה בבית קפה, וכיף להצטרף אליהם לקפה ועוגה ובאותה הזדמנות לצפות בעוברים והשבים וביושבי המקום. הנה כמה המלצות לבתי קפה מקסימים ורומנטיים:

בלבוב לא תתקשו למצוא בתי קפה רומנטיים, כמו זה

בלבוב לא תתקשו למצוא בתי קפה רומנטיים, כמו זה | צילום: Ruslan Lytvyn / Shutterstock.com

Dzyga – בית קפה בוהמייני בסגנון שנות העשרים. המקום חביב על אמנים ומתארחות בו תערוכות מתחלפות. כתובת: 35 Virmens'ka Street).

Cukiernia – בית קפה המעוצב בסגנון של וינאי קלאסי, אשר ישמח כל חובב מתוקים עם מגוון מרשים של עוגות ועוגיות. כתובת: 3 Staroyevreyska str

Under the Golden Rosr – בית קפה פופולרי הממוקם ברובע היהודי. כיאה למיקומו, הוא מעוצב בסגנון ביתי חמים, המזכיר את בית סבתא (אם באתם מהתפוצה המזרח אירופית), ומעוטר בחנוכיות וחפצי יודאיקה נוספים. האוכל כאן הוא מהמטבח היהודי והמטבח של גליציה (עוד תזכורת לבית סבתא…). כתובת: 37 Staroievreiska Street, Halytskyi District.

House of Legends – בית קפה קסום הנראה כאילו יצא מסיפור אגדה. המקום משתרע על פני ארבע קומות והוא מקושט בפריטים מיוחדים ומשעשעים, בהן מכונית סובייטית ישנה על הגג. כתובת: 48 Staroevreiska Str.

אחת מפינות החמד הכי רומנטיות בלבוב היא החצר האיטלקית, הסמוכה לכיכר השוק. החצר הפנימית, המעוצבת בסגנון הרנסאנס האיטלקי, עם מרפסות אבן מגולפות, היא ביתו של בית קפה רומנטי שלעתים קרובות נערכים בו מופעים מוזיקליים של ג'אז או מוזיקה קלאסית. כתובת: Rynok pl. 6

מרק בורשט במסעדה מסורתית מעלה זיכרונות מבית סבתא

מרק בורשט במסעדה מסורתית מעלה זיכרונות מבית סבתא | צילום: Kamilalala / Shutterstock.com

ארוחה עם נוף

בלבוב יש הרבה מאוד מסעדות רומנטיות. הנה כמה המלצות למקומות שמגישים אוכל טוב ויש בהם אווירה רומנטית במיוחד:

Valentino – מסעדה איטלקית אלגנטית הממוקמת על גג מלון Swiss, עם מרפסת שממנה נשקף נוף נפלא של העיר. כתובת: Nyzhankivskoho Street 20.

Restaurant Terrazza – מסעדה אינטימית ואלגנטית עם מפות לבנות, נברשות, פסנתר ונוף יפה של העיר. האוכל כאן משלב בין מנות ים תיכוניות ואוקראיניות. כתובת: Zvenygorodska Street 3.

Gas Lamp היא שילוב של מסעדה מלאת קסם ומוזיאון למנורות נפט, אשר מעניקות למקום אווירה מיוחדת. כתובת: 20 Virmens'ka Street, Halytskyi District.

Leopolis – בר-מסעדה בקומה העליונה של מלון בעל אותו שם, עם תצפית נפלאה לעיר העתיקה. יש כאן רק ארבעה שולחנות בסך הכל, כך שמובטחת לכם ארוחה אינטימית ורומנטית. כתובת: Teatralna Street 16

מפת לבוב:

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.