תפריט עמוד

אוקראינה: אתרים ואטרקציות

גם אם ביקרתם בקייב, מומלץ בחום להכיר אזורים נוספים של אוקראינה. במדינה הגדולה שבמזרח אירופה תגלו ערים עתיקות, ערי נמל תוססות, חופים יפים, הרים ואגמים. הנה כמה אתרים ואטרקציות באוקראינה שכדאי לבקר בהם

כמו אחדות ממדינות  מזרח אירופה, גם אוקראינה נותרה במידה רבה מחוץ למסלול התיירות. המתיחות הביטחונית עם רוסיה, חוסר היציבות הפוליטית והתדמית האפרורית משהו, גורמות למטיילים רבים לבחור יעדים אחרים. אבל כדאי לחשב מסלול מחדש: מי שיגיע לאוקראינה, אחת המדינות הגדולות באירופה, יגלה ערים מקסימות, טירות עתיקות, חופים יפים ונופים הררים מרהיבים. הנה שבעה מקומות שמומלץ לבקר בהם במהלך טיול באוקראינה:

קייב

קייב (Kiev), בירת אוקראינה והעיר הגדולה במדינה, משלבת אדריכלות אירופאית עם בניינים בסגנון סטליניסטי ומציעה שפע של מוזיאונים וחיי תרבות עשירים. מבין הכנסיות הרבות, גולת הכותרת היא קתדרלת סנט סופיה (Sofiysky Sobor) שהפכה לאחד מסמלי העיר הודות ל-13 הכיפות המוזהבות שלה. פנים הכנסייה מעוטר בציורי קיר ופסיפסים מרהיבים שבזכותם היא הוכרזה אתר מורשת עולמית. אתר מרשים נוסף הוא מנזר המערות (Kiev Pecherska Lavra) שהוקם במאה ה-11. במתחם העצום יש כנסיות מרשימות עם כיפות זהב, מערות שבהן מוצגות בארונות זכוכית גופות חנוטות של נזירים שהתגוררו במקום, אוצרות אמנות ומוזיאונים ייחודיים, כמו מוזיאון מיניאטורות. ממגדל הפעמונים של המנזר יש תצפית מרהיבה על העיר.

קו הרקיע של קייב, בירת אוקראינה, מעוטר בכיפות זהב

קו הרקיע של קייב, בירת אוקראינה, מעוטר בכיפות זהב | צילומים: שאטרסטוק

כיכר העצמאות (Maydan Nezalezhnosti) מהווה את הלב הפועם של קייב והיא גדושה בבתי קפה ומסעדות. מדרום לעיר נמצאת אטרקציה מרתקת, המוזיאון לארכיטקטורה עממית ואתנוגרפיה, אחד מהמוזיאונים הפתוחים הגדולים באירופה.

אודסה

אודסה (Odessa), עיר נמל שעל שפת הים השחור שמושכת מדי קיץ המוני נופשים מרחבי מזרח אירופה, חושפת את הצד הקליל והכייפי של אוקראינה. בנוסף לחופים חוליים יפים ושטופי שמש יש באודסה אתרים מרתקים. תמצאו כאן את מדרגות פוטיומקין שהפכו לסמלה של העיר ואת הקטקומבות, רשת של מנהרות מתחת לעיר ששימשה את הפרטיזנים במלחמת העולם השנייה. המרכז ההיסטורי המרשים מארח מדי קיץ את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי, לצד מופעי תיאטרון, בלט ואופרה (בית האופרה של אודסה הוא מהיפים באירופה), שמתקיימים כאן לאורך כל השנה. אם אתם מחפשים בילויים סוערים, רובע ארקדיה הוא המקום בשבילכם. יש כאן מועדוני ענק, מגוון מסחרר של ברים, מסיבות חוף והרבה צעירים אוקראינים בבגדים אופנתיים.

חוף הים השחור באודסה גדוש במתרחצים | צילום: Chantall / Shutterstock.com

חוף הים השחור באודסה גדוש במתרחצים | צילום: Chantall / Shutterstock.com

לבוב

לבוב (Lviv), שנמצאת במערב אוקראינה, ליד הגבול עם פולין (ואף היתה שייכת לפולין בעבר) היא עיר אירופאית מקסימה ומלאת אווירה, שהמרכז העתיק השמור שלה הוכרז כאתר מורשת עולמית. זוהי העיר המערבית ביותר באוקראינה והבירה התרבותית של המדינה. תענוג לטייל ברחובות המפותלים של הרובע העתיק שבהם בניינים מתקופת הרנסאנס. רבים מהם הוסבו לפאבים, מבשלות בירה, מסעדות ובתי קפה מלאי אופי. אחרי הכל, מי שהביא לווינה את תרבות בתי הקפה המפוארת הוא בכלל יליד לבוב, יוקי קולצ'יטסקי. באזור זה נמצא גם מפעל השוקולד של לבוב, שהביקור בו מומלץ לחובבי המתוק. בין בית קפה אחד למשנהו, כדי לבקר בכנסיות היפות ולהציץ בכמה מהמוזיאונים המיוחדים, כמו  מוזיאון הבירה, מוזיאון הרוקחות ומוזיאון השוקולד. לבילוי לא שגרתי בקרו בפאב-מוזיאון Gasova Lampa, שלצד אוכל מקומי ואלכוהול מציג את אוסף מנורות הגז הגדול באירופה.

המרכז העתיק של לבוב, הגדוש בבתי קפה ומסעדות

המרכז העתיק של לבוב, הגדוש בבתי קפה ומסעדות

הרי הקרפטים

הרי הקרפטים הם מאתרי הנוף היפים באוקראינה, עם פסגות גבוהות, עמקים ירוקים, יערות עבותים, מפלים ואגמים. בלב הנופים המקסימים אפשר לעסוק בשלל פעילויות בטבע. בחורף פועלים כאן אתרי סקי, בקיץ אפשר ליהנות מטיולים רגליים טיולי רכיבה על אופניים או על סוסים ולעשות רפטינג בנהרות. הנקודה הגבוהה ביותר ברכס קרפטים באוקראינה היא הר אוברלה (Hoverla) בגובה 2,061 מטר. אחת הפנינים היפות ביותר היא אגם סינוויר (Synevyr), האגם הגדול ביותר בקרפטים האוקראינים.

אגם סינווניר, הגדול באגמי הקרפטים

אגם סינווניר, הגדול באגמי הקרפטים

פארק סופיאיבקה באומן

לקהל הישראלי אומן (Uman) שבמרכז אוקראינה מוכרת בעיקר כעירו של רבי נחמן מברסלב. מלבד קברו של רבי נחמן, באומן יש כמה שכיות חמדה, בראשן פארק סופיאיבקה (Sofiyivka). הפארק מהווה שילוב של מכון מחקר מדעי וגנים בוטניים,  והוא הוענק במתנה על ידי הרוזן פוטוטסקי לאשתו האהובה, זופיה פוטוקה, שעל שמה הוא קרוי. בפארק יש גנים מקסימים ערוגות פורחות, מפלים, מזרקות, סלעים ופסלים – מקום מפלט מושלם מהמולת העיר.

פארק סופיאיבקה באומן. מפלט ירוק ושליו מהמולת העיר

פארק סופיאיבקה באומן. מפלט ירוק ושליו מהמולת העיר

קמניץ פודולסקי

אוקראינה עשירה במבצרים עתיקים מרשימים והמרשים מכולם הוא מבצר קמניץ-פודילסקי (Kamianets-Podilskyi) מהמאה ה-12, הנמצא בעיירה קמניץ פודולסקי במערב אוקראינה. המבצר המוקף בצמחייה ירוקה חולש על העיירה ומהווה תמונת נוף מרשימה במיוחד. מומלץ לבקר כאן במאי או באוקטובר, אז מתקיים במקום פסטיבל כדורים פורחים.

מבצר קאמיאנטס פודילסקי, מהמרשימים באוקראינה

מבצר קאמיאנטס פודילסקי, מהמרשימים באוקראינה

בעיירה עצמה היתה בעבר קהילה יהודית גדולה (מנדלי מוכר ספרים עבד כאן כמורה בתחילת דרכו הספרותית). במהלך מלחמת העולם השנייה האזור נכבש על ידי הגרמנים, יהודים מערים אוקראיניות אחרות ואף מהונגריה גורשו לכאן והושמו בגטו. יותר מ-23,000 יהודים נרצחו באוגוסט 1941. כך שהביקור במקום לא קל מבחינה רגשית.

 

צ'רנוביל

המקום בו אירוע האסון הגרעיני הגדול הפך לאתר תיירות מסקרן ומצמרר. ב-1986 אירע פיצוץ אדיר בכור האטומי בצ'רנוביל שזיהם את סביבתו ברדיוס של  140 ק"מ וגרם למותם של רבים, מיעוטם באופן ישיר מהפיצוץ ורובם כתוצאה מסרטן ומחלות נוספות בעקבות הקרינה. אזור צ'רנוביל נאסר לכניסה והיישובים סביבו ננטשו. כמה חברות טיולים מציעות סורים מאורגנים מקייב לאזור האסון. מרבית הסיורים כוללים תצפית על הכור ממרחק בטוח, ביקור בעיר הרפאים פריפיאט (Pripyat), המרוחקת כשלושה קילומטרים מהכור, וביקור ביער האדום – יער אורנים אשר העצים שבו שינו את צבעם לאדום בעקבות הקרינה.

פארק שעשועים נטוש בעיר הרפאים פריפיאט ליד צ'רנוביל

פארק שעשועים נטוש בעיר הרפאים פריפיאט ליד צ'רנוביל

כמה חברות טיולים מציעות סורים מאורגנים מקייב לאזור האסון. מרבית הסיורים כוללים תצפית על הכור ממרחק בטוח, ביקור בעיר הרפאים פריפיאט (Pripyat), המרוחקת כשלושה קילומטרים מהכור, וביקור ביער האדום – יער אורנים אשר העצים שבו שינו את צבעם לאדום בעקבות הקרינה.

בתמונה הפותחת: מנופי הקרפטים האוקראינים בקיץ

מפת אוקראינה:

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.