תפריט עמוד

לאן לנסוע בפסח? יעדים קרובים לחופשה קצרה

חופשה אורבנית בבודפשט? בטן-גב בסיני? טבע ואטרקציות משפחתיות בהולנד? אספנו בשבילכם הצעות לשבעה יעדים נפלאים לחופשת פסח קצרה ולא רחוקה מדי

פסח כבר ממש כאן, ונראה שבתקופה הזו, יותר מתמיד, אנשים צמאים לחופשה. המציאות המורכבת בימים אלה בארץ מעוררת את הרצון בקצת אסקפיזם, ומה יכול לספק אסקפיזם טוב יותר מחופשה קצרה בחו"ל?  אם הדחף לנסוע לא פסח גם עליכם אבל עדיין לא הזמנתם חופשה, אספנו בשבילכם כמה יעדים נהדרים שמתאימים לחופשה ספונטנית – כולם קרובים יחסית, מתאימים גם לחופשה קצרה של ימים ספורים-שבוע ומציעים המון עניין לכל המשפחה. במרביתם תוכלו ליהנות גם ממזג אוויר נעים יחסית לעונה ואפילו לנפוש במחירים סבירים (הכל יחסי כמובן, וככל שתקדימו תוכלו להשיג מחירים נוחים יותר).
הערה: המחירים משתנים מאוד בתקופה זו לפי ביקוש והיצע ולכן לא התייחסנו אליהם

לקריאה נוספת:
לאן לנסוע באפריל?
לאן לנסוע במאי?

סיני

למי מתאים? לאוהבי חופים ומדבר ולכל מי שרוצה חו"ל בלי לעלות על מטוס.

סיני חזרה בשנים האחרונות להיות אחד היעדים הפופולריים לחופשה קצרה. היא זולה, שטופת שמש, אפשר להגיע אליה בלי לעלות על מטוס והכי חשוב – היא מכניסה את המבקרים בה למוד של שלווה ורוגע – אפשר לבקש יותר מזה בימים אלה? בשנה האחרונה שארם א-שייח' זכתה להרבה תשומת לב מהתיירים, בין היתר הודות לטיסות הישירות מישראל, אבל לא חייבים להרחיק עד שארם כדי ליהנות מהקסם של סיני. אם אתם רוצים להאט את הקצב וליהנות מהים ומנופי המדבר, תוכלו לעשות זאת גם בטאבה, בנואיבה או בדהב. אחד מהיתרונות הגדולים של סיני הוא שהיא מציעה את הבחירה בין חופשה בזולה בסיסית על החוף לבין לינה במלונות פאר מפנקים במחירים שווים לכל נפש, ויש גם הרבה אפשרויות בין לבין.

חוף בסיני. איזו מין שלווה

חוף בסיני. איזו מין שלווה

מה לעשות ומה לראות? אם להודות באמת, אחת הסיבות בגללן אנו נוסעים לסיני היא דווקא בשביל לא לעשות. עבור מרבית הנופשים בסיני, בטלה על החוף עם כל מה שצריך. אם תרצו קצת יותר מזה, תוכלו לצלול בים האדום – בסיני נמצאים כמה אתרי צלילה משובחים בקנה מידה עולמי כמו החור הכחול וראס אבו גלום, וגם אם סתם תיכנסו לשנרקל במים תזכו לקבל טעימה מהעולם התת הימי העשיר של סיני. מיטיבי לכת מוזמנים ליהנות מהמדבר שמסביב, לטפס על ההר הגבוה ולבקר במנזר סנטה קתרינה. יש גם מסלולים שהם יותר ידידותיים למשפחות, כמו הקניון הלבן וקניון הצבעים.

קניון הצבעים בסיני. מתאים גם למשפחות

קניון הצבעים בסיני. מתאים גם למשפחות

אתונה

למי מתאים? לאוהבי היסטוריה, לבליינים ולכל מי שרוצה חו"ל קרוב וזול.

בירת יוון מציעה כל מה שצריך לחופשת פסח קצרה – היא קרובה (שעתיים טיסה), זולה, מציעה מזג אוויר נעים באפריל, ולא פחות  חשוב – מרתקת. אתונה היא בה בעת עיר היסטורית מרתקת ועיר עכשווית, עדכנית ואנרגטית שהיא תענוג לבליינים. לצד אתרים היסטוריים ובניינים נאו קלאסיים העיר גדושה בגלריות מצוינות, בתי קפה אופנתיים, אמנות רחוב, שכונות שמזמינות לשיטוט נעים, מסעדות משובחות, ברים ומועדונים.

האקרופוליס של אתונה, אחד האתרים שלא תרמו להחמיץ

האקרופוליס של אתונה, אחד האתרים שלא תרמו להחמיץ

מה לעשות ומה לראות? אם זו הפעם הראשונה שלכם באתונה, אל תוותרו על הביקור המתבקש באקרופוליס, בה שרידים ארכאולוגיים מתקופת ימי הזוהר של יוון העתיקה, כולל הפרתנון. אם אתם אוהבי אמנות, בקרו במוזיאון המצוין לאמנות עכשווית. אם אתם אוהבים נוף, עלו ברכבל לגבעת ליקאביטוס לתצפית נהדרת על העיר. אחרי שתסמנו וי על אתרי החובה, פשוט צאו לטייל בעיר. שוטטו בסמטאות הצרות שלשכונת מונסטריאקי התוססת, מהעתיקות בעיר, הגדושה בברים ושווקים ובשכונת פלאקה שסמטאותיה העתיקות מלאות קסם. בערב בלו בטברנה מקומית או במועדון בוזוקי. בסמוך לעיר יש כמה יעדים נהדרים שמשלבים היסטוריה ונופים משגעים, כמו מקדש פוסידון בכף סוניון. אתר נוסף לחובבי הטבע הוא אגם ווליאגמני, אגם תרמי יפהפה שסביבו טברנות משובחות.

עם הילדים: גם אם הילדים שלכם לא חובבי היסטוריה וארכאולוגיה, הם ימצאו מה לעשות בעיר – בילוי בגן הלאומי הסמוך לכיכר סינטגמה, שבו גן בוטני, גן חיות קטן, בריכת ברווזים ומתקני שעשועים לילדים; ביקור באצטדיון פאנאתינאיקו העשוי שיש, שאירח את המשחקים הפאן אתנאיים ביוון העתיקה ואת המשחקים האולימפיים בתקופה המודרנית; נסיעה ברכבת השמחה – רכבת קטנה שיוצאת לטיול בין האתרים המרכזיים של העיר; ביקור בגן החיות אטיקה וכמובן רחצה בחופים הרבים הסמוכים לעיר.

שכונת מונסטיראקי באתונה | צילום: קירק פישר, שאטרסטוק

שכונת מונסטיראקי באתונה | צילום: קירק פישר, שאטרסטוק

בודפשט

למי מתאים? אוהבי ערים אלגנטיות, תרבות וטבע עירוני, וכן משפחות עם ילדים שמעוניינות בחופשה עירונית ולא יקרה.

אם אתם חושקים בחופשה עירונית במחירים שווים לכל נפש, בודפשט היפה יכולה להיות בחירה מצוינת. באביב מזג האוויר מתחיל להתחמם, העיר מתכסה בפריחה נהדרת, יש הרבה החגיגות ופסטיבלים אבל התיירים עדיין לא מציפים את העיר בהמוניהם כמו בקיץ. זוהי הזדמנות נהדרת ליהנות מהטירות, הפארקים והמרחצאות שהעיר מפורסמת בהם. בין לבין, אפשר לעשות גם קניות בזול.

בודפשט באביב

בודפשט באביב

מה לראות ומה לעשות? אחת האטרקציות שאין להחמיץ בבודפשט היא טירת בודה, ארמון המלוכה ההיסטורי של מלכי הונגריה. מצפון לו שוכן רובע הטירה הציורי, בו תוכלו לטייל בטיילת Tóth Árpád sétány, טיילת פנורמית שמציעה תצפית נהדרת על בודה. בחודש אפריל המראה של הטיילת קסום במיוחד הודות לפריחה של עצי הדובדבן. האביב הוא גם זמן נהדר ליהנות בו משייט על הדנובה, מרחצה במרחצאות של בודפשט, כמו מרחצאות גלרט ומרצאות סצ'ניי, מטיםוס על גבעות בודה המכוסות בפרחי בר ומסיור בגנים הבוטניים.

עם הילדים: למרות שמדובר באחת הערים הרומנטיות באירופה, בודפשט היא עיר ידידותית לילדים שמציעה הרבה מוקדי עניים עבור הצעירים שבחבורה. בעיר יש כמה ריאות ירוקות – האי מרגיט ממוקם במרכז נהר הדנובה ובו שבילי הליכה, מדשאות, מתקני ספורט ושעשועים, גן חיות קטן, מרחצאות תרמיים, מזרקות ועוד. הפארק העירוני של בודפשט מציע אגם מלאכותי שניתן לשוט בו, ובו אפשר למצוא גם את מרחצאות ס'צניי, קרקס וכן את גן החיות של בודפשט.

האביב הוא זמן מושלם ליהנות מרחצה במרחצאות של בודפשט

האביב הוא זמן מושלם ליהנות מרחצה במרחצאות של בודפשט

בטומי, גאורגיה

בטומי, העיר השנייה בגודלה בגאורגיה, היא אחד היעדים המפתיעים והמוצלחים לחופשה קצרה – עיר נופש מודרנית ששוכנת לשפת הים השחור, למרגלות הרי הקווקז הנמוך המושלגים, טובלת ביערות ומציעה המון אטרקציות, חופים נהדרים, טבע בעיר ובסביבתה הקרובה ואוכל משובח, והכל במחירים מצחיקים.

למי מתאים?
אוהבי ערים, טבע וחצ'פורי, שרוצים לגלות יעד זול ומפתיע.

בטומי, שממוקמת על שפת הים השחור, מציעה המון אטרקציות לצד אתרי טבע בקרבת העיר

בטומי, שממוקמת על שפת הים השחור, מציעה המון אטרקציות לצד אתרי טבע בקרבת העיר

מה לעשות ומה לראות? בבטומי יש גורדי שחקים רבים, אבל אם יש אחד שלא כדאי לוותר עליו הרי שזהו מגדל האלפבית, המעוצב כסליל DNA עם 33 האותיות של הא'-ב' הגאורגי. מעלית מטפסת לראש המגדל, בגובה 130 מטר, משם נשקפת תצפית נהדרת על העיר וסביבתה. הטיילת של בטומי, שנקראת פשוט שדרת בטומי, נמתחת לאורך שבעה קילומטר לשפת הים השחור ולאורכה בתי קפה, חנויות, מזרקות ונקודות תצפית. אפשרות נוספת להשקיף על נופי העיר היא בנסיעה ברכבל של בטומי, שנמתח לאורך 2.5 ק"מ. הגן הבוטני של בטומי, הבנוי על צלע הר מעל הים, הוא אחד מהיפים  באירופה ואין להחמיצו במהלך הביקור בעיר. כדי ליהנות מהאווירה אורבנית, בלו בכיכר אירופה, כיכר מלאת חיים  עם מזרקות ושעון אסטרונומי שסביבה מבנים מרשימים  במרחק נסיעה קצרה מהעיר יש הרבה אתרי טבע יפהפיים, כמו הפארק הלאומי מטירלה (Mtirala) שבו יערות, נחלים ומפלים.

עם הילדים: בבטומי יש הרבה אטרקציות לכל המשפחה ובהן הדולפינריום, הגלגל הענק והמזרקות המרקדות.

הגן הבוטני של בטומי. אל תוותרו על הביקור | צילום: ESstock

הגן הבוטני של בטומי. אל תוותרו על הביקור | צילום: ESstock

נאפולי, איטליה

למי מתאים? אוהבי היסטוריה, ים, נופים ופיצה.

נאפולי היא אחת הערים הגדולות, התוססות והמרתקות באיטליה. יש לה כמה יתרונות מובהקים על פני המתחרות, כמו מזג אוויר נפלא (במיוחד באביב), נופים נפלאים, מבחר של טיולי יום שמאפשרים לראות טבע ונופים במרחק נסיעה  קצרה מהעיר ופיצות מהמשובחות באיטליה (ובעולם כולו). לאלה יש להוסיף את שפע האתרים ההיסטוריים והתרבותיים שהעיר התברכה בהם.

נאפולי, מהערים היפות, התוססות והמרתקות באיטליה

נאפולי, מהערים היפות, התוססות והמרתקות באיטליה

מה לראות ומה לעשות? בתוך העיר, אל תחמיצו את המוזיאון הלאומי לארכאולוגיה, שמציג את הממצאים שנתגלו בפומפיי הסמוכה, את טיילת סנטה לוצ'יה שלאורך הים, את אזור ספקה נאפולי הטיפוסי שבו סמטאות צרות ואווירה ייחודית, את הארמון המלכותי ואת הקטקומבות. בנוסף, נאפולי מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולי יום נפלאים באזור. נסיעה קצרה תביא אתכם להר הגעש ווזוב, מהפעילים באיטליה (אליו ניתן לטפס), לפומפיי, העיר הרומית העתיקה שננטשה בהתפרצות הר ווזוב ולרצועת החוף אמלפי שמציעה נופים דרמטיים של צוקים שצונחים בתלילות אל הים, מטעי לימונים ועיירות ציוריות. שיט קצר יוביל אתכם לכמה מהאיים המקסימים באזור נאפולי, כנו קאפרי המתוייר שמפורסם במערה הכחולה שלו והאי איסקיה, אי געשי עם טירה, גנים בוטניים, נמל מקסים ומרחצאות תרמיים.

עם הילדים: בנאפולי וסביבתה יש שפע של אטרקציות ומוקדי עניין לילדים. בנוסף לכל האתרים שכבר הזכרנו, ילדים ייהנו במוזיאון המדע (Citta della Scienza), במוזיאון הרכבות (Museo Nazionale Ferroviario di Pietrarsa),  בפארק Capodimonte – הריאה הירוקה של העיר ומנסיעה בפוניקולר סנטרל, שעובר דרך כמה מהאתרים הבולטים בעיר ומסתיים בגהעות וומרו מהםן נשקפת תצפית יפה על העיר.

האי קאפרי, במרחק שייט קצר מנאפולי

האי קאפרי, במרחק שייט קצר מנאפולי

 

טורינו, איטליה

הייתם כבר בנאפולי? ביקרתם גם ברומא, ונציה וטוסקנה? איטליה היא יעד מגוון להפליא שאפשר תמיד לחזור אליו ולגלות בו יעדים חדשים ומרגשים. למשל, טורינו, בירת מחוז פיימונטה שבצפון איטליה, אליה אפשר להגיע בטיסות ישירות של רינאייר במחירים זולים.

למי מתאים? חובבי תרבות ואמנות, אוכל טוב וטבע.

טורינו, יעד נהדר לאוהבי תרבות, אמנות וארכיטקטורה

טורינו, יעד נהדר לאוהבי תרבות, אמנות וארכיטקטורה

מה לעשות ומה לראות? במרחק שעה נסיעה מטורינו תוכלו להגיע לאזור היין בארולו, ובו כפרים ציוריים וגבעות מכוסות כרמים. טורינו מוקפת בהרי האלפים המושלגים, ולכן אחד הטיולים המקסימים ביותר שתוכלו לעשות הוא לפארק הלאומי גראן פרדיסו שנמצא על הגבול עם צרפת, ובו הרים מושלגים, אגמים, נופים עוצרי נשימה ושפע של מסלולי הליכה ורכיבה. ואם אתם בעניין של ערים נוספות, תוכלו לקחת רכבת מטורינו ולהגיע כעבור שעה למילאנו.

הפארק הלאומי גראן פרדיסו. במרחק נסיעה קצרה מטורינו תראו נופים עוצרי נשימה

הפארק הלאומי גראן פרדיסו. במרחק נסיעה קצרה מטורינו תראו נופים עוצרי נשימה

הולנד

הולנד היא יעד אהוב במיוחד על מטיילים ישראלים, אולי בגלל שהיא עשירה למכביר בדברים שבארץ קצת חסרים לנו, כמו נופים ירוקים, שפע של מים והמון שלווה. בנוסף לערים גדולות ועתיקות עם מוזיאונים משובחים (לא רק אמסטרדם), הולנד מציעה הרבה אתרי טבע ואינספור אטרקציות מלהיבות לכל המשפחה. בפסח יש סיבה טובה במיוחד לבקר בעיר – השדות מתכסים בפריחה משגעת של צבעונים.

למי מתאים?
אוהבי פריחה, ערים וטבע, משפחות.

המוזיאונים, התעלות והאווירה המשוחררת הופכים את אמסטרדן לעיר שתמיד כיף לחזור אליה

המוזיאונים, התעלות והאווירה המשוחררת הופכים את אמסטרדם לעיר שתמיד כיף לחזור אליה

מה לעשות ומה לראות? המבחר עצום, תלוי איפה תתמקמו ומה תחומי העניין שלכם. אמסטרדם מציעה תעלות שאפשר לשוט בהן, פארקים ירוקים, מוזיאונים מהטובים בעולם, שפע של מקומות בילוי ואווירה טובה, אבל בהולנד יש עוד המון ערים נהדרות כמו האג, דלפט ואוטרכט, לצד גנים נפלאים כמו גני קוקנהוף ושמורות טבע נהדרות כמו דה הואה פלואה.

עם הילדים: הולנד גדושה באטרקציות משפחתיות לרוב: פארק השעשועים הקסום אפטלינג, אתר מדורודם ובו דגמים מיניאטוריים של אתרים בהולנד, יער הקופים, מוזיאונים פתוחים, הדולפינריום ועוד.

פריחת הצבעונים בגני קוקנהוף. סיבה טובה לנסוע להולנד בפסח

פריחת הצבעונים בגני קוקנהוף. סיבה טובה לנסוע להולנד בפסח

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.