תפריט עמוד

לאן לנסוע במאי

פסטיבל קאן ונופש בריביירה הצרפתית או פסטיבל הוורדים בהרי האטלס במרוקו? טרקים בהרים הלבנים בכרתים או צפייה בלווייתנים באוסטרליה? חודש מאי האביבי מזמין לטיולים בטבע והמון אירועים ברחבי העולם. הנה כמה יעדים מומלצים

בחודש מאי האביב כבר בשיאו בחצי הכדור הצפוני, והוא מביא איתו פריחה יפה, שפע של מים, המון אירועי אביב ומזג אוויר נעים ומזמין. גם מי שיבחר לנסוע לחצי הכדור הדרומי, למשל לחוף המערבי של אוסטרליה, לא יתאכזב וייהנה ממבחר עצום של אירועים והרבה הזדמנויות לצפייה בבעלי חיים. בחרנו בשבילכם כמה יעדים מומלצים במיוחד לחודש מאי:

הריביירה הצרפתית

פסטיבל קאן, פסטיבל הקולנוע הנוצץ שמתקיים מדי חודש מאי בעיר קאן (Cannes), הוא רק סיבה אחת לנסוע בחודש מאי לריביירה הצרפתית. הפסטיבל אמנם סגור לקהל הרחב, אבל הוא מביא לעיר המון במאים, שחקנים ועוד מפורסמים, לצד שחקנים ושחקניות צעירים שמחכים להתגלות, כולם פוקדים את החופים היפים של קאן והעיירות הסמוכות. אירוע נוסף שמתקיים בריביירה הצרפתית בחודש מאי הוא הגרנד פרי של מונקו, אחד ממרוצי המכוניות היוקרתיים בעולם. זה לא מפתיע ששניים מהאירועים החשובים ביותר באזור מתקיימים דווקא בחודש מאי. זהו אחד מהחודשים הנעימים ביותר בריביירה, עם הרבה ימים חמימים ושטופי שמש. אם אתם מעוניינים באירועים עממיים יותר שיאפשרו לכם להתחכך עם הקהילה המקומית, נסו את  חגיגות מאי (Fete de Mai), פסטיבל שמתקיים בסופי שבוע בחודש מאי וכולל הופעות מוזיקליות, סדנאות לילדים, דוכני מזון עם מאכלים מסורתיים וגם את טקס בחירת מלכת מאי.

הטיילת של ניס שבריביירה הצרפתית ביום אביבי | צילומים: שאטרסטוק

הטיילת של ניס שבריביירה הצרפתית ביום אביבי | צילומים: שאטרסטוק

כרתים

כרתים, הגדול באיי יוון,  אולי מקושר אצלכם עם חופשת קיץ לוהטת על החוף, אבל רבים טוענים שחודש מאי הוא החודש היפה ביותר לחופשה באי. בעונה זו עדיין אפשר לראות שלג על פסגות ההרים הלבנים, והאי כולו מכוסה בפריחה משגעת של פרחי בר.  זוהי התקופה הטובה ביותר לטיולים בטבע, והזמן הטוב ביותר לטרק בקניון סמאריה המפורסם. ב-1 במאי חוגגים בכרתים את חג הפרחים ואז אפשר לראות את המשפחות המקומיות עושות פיקניקים בגבעות ובשדות וקוטפות פרחים בשלל צבעים. גם אם הגעתם לפה בשביל החופים לא תתאכזבו – בתקופה זו מזג האוויר חמים ונעים, ותוכלו ליהנות מבטן-גב בחופים שעדיין אינם עמוסים במתרחצים. עם קצת מזל תוכלו גם לשחות. לכל היתרונות האלה יש להוסיף את המחירים, שבמאי, לפני שהמוני התיירים מגיעים, הם עדיין זולים.

אביב בהרים הלבנים בכרתים

אביב בהרים הלבנים בכרתים

מרוקו

חודש מאי הוא בדיוק הזמן הנכון לבקר במרוקו, רגע לפני החום הגדול של יולי-אוגוסט. במאי מזג האוויר במרוקו עדיין נעים, והטמפרטורה הממוצעת עומדת על 21 מעלות. בחודש זה השלג של הפסגות הרי האטלס נמס והמים זורמים לנחלים ולמפלים שנמצאים בשיא שפעתם. בתקופה זו הכל ירוק ופורח. בעונה זו של השנה חוגגים במרוקו כמה פסטיבלים. פסטיבל אחד, אביבי במיוחד, הוא פסטיבל הוורדים בעיירה Kelaa-des-Mgouna שנחשבת למרכז תעשיית מי הוורדים של מרוקו. בתקופה זו של השנה קוטפים למעלה מ-700 טון של עלי ורדים מן העמקים שמסביב והאירוע נחגג בשירים, ריקודים ומאכלים מסורתיים.

באביב מפלי אוזוד שבהרי האטלס שופעים מים

באביב מפלי אוזוד שבהרי האטלס שופעים מים

החוף המערבי של אוסטרליה

החוף המערבי של אוסטרליה, על אף שטחו העצום (כשליש משטחה של המדינה), הוא אחד האזורים הפחות מתויירים במדינה. מי שכן עושה את המאמץ ומגיע עד שם מתוגמל בטבע פראי ובנופים מדהימים ומגוונים של מדבריות, קניונים, סלעים בשלל תצורות, מפרצים פראיים, יערות עד ועוד. הזמן הטוב ביותר ליהנות מכל היופי הזה הוא חודש מאי. יש לפחות סיבה טובה אחת לבקר במערב אוסטרליה בחודש מאי. במאי מתחילה נדידת הלווייתנים, עם להקות של לווייתנים שמגיעות ליהנות מהמים החמימים באזור. אפשר לצפות בלווייתנים מנקודות תצפית מיוחדות או בסיורי צפייה בלווייתנים.  בתקופה זו מתקיים בעיירה Exmouth פסטיבל הכרישים הלווייתנים, שמוקדש לדג הגדול בעולם שמגיע לבקר ממש בתקופה זו במפרץ נינגאלו (Ningalooo). בנוסף לתצפית בלווייתנים כולל הפסטיבל גם הופעות ומסיבות. במאי מתקיימים אירועים נוספים במערב אוסטרליה כמו Argyle Diamonds Ord Valley Muster שכולל עשרות מופעים, אירועים ופעילויות. ובפרת', בירת מערב אוסטרליה, מתקיים אירוע הספורט המוטורי Supercars Perth Super Sprint.

חודש מאי הוא התקופה הטובה ביותר לצפייה בכרישים לווייתנים במפרץ נינגאלו

חודש מאי הוא התקופה הטובה ביותר לצפייה בכרישים לווייתנים במפרץ נינגאלו

אריזונה

אריזונה היא אחת המדינות היפות בארצות הברית, עם נופים מדבריים יוצרי נשימה של קניונים, מפלים, תצורות סלע, דיונות חול אדומות, קקטוסים עצומים ושקיעות מרהיבות.  האתר הכי מפורסם פה הוא הגרנד קניון, הקניון הגדול בעולם, והזמן הטוב ביותר בשנה לבקר בגרנד קניון הוא בחודש מאי. מלבד הגרנד קניון יש עוד הרבה אתרים באריזונה שחודש מאי עושה להם רק טוב. באריזונה חם ויבש כל השנה אבל במאי מזג האוויר עדיין נעים ועוד לא חם מדי. במאי גם עדיין שקט ורגוע, לפני שמגיעים המוני המטיילים של יולי-אוגוסט. ואם תגיעו בתחילת מאי תזכו לראות את קקטוס הסגוארו מכוסה בפריחה לבנה יפה.

פריחה אביבית של קקטוס הסגוארו באריזונה

פריחה אביבית של קקטוס הסגוארו באריזונה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.