תפריט עמוד

לאן לנסוע באפריל

פריחת הצבעונים בהולנד או פריחת הדובדבן ביפן? תענוגות קולינריים ברומא או שיזוף וצלילה בחופי אוסטרליה? הנה כמה יעדים מומלצים מסביב לגלובוס לחודש אפריל

חודש אפריל, אשר מסמן את שיאו של האביב בחצי הכדור הצפוני, הוא חודש נהדר לטיולים בטבע, כשהכל מתכסה בפריחה, בין אם מדובר במרבדים של צבעונים בהולנד, בעצי דובדבן ביפן או בפריחת הוויסטריה שמופיעה בפארקים ובגנים של ערים אירופיות רבות. גם בחצי הכדור הדרומי חודש אפריל הוא עונה נהדרת לטיול, עם מזג אוויר חמים שמזמין לטיולים בטבע ובילוי בחופים.

הולנד

בשביל לראות פריחה אביבית במיטבה, אין כמו הולנד. נכון, מזג האוויר בהולנד באפריל לא תמיד מסביר פנים, ויש סיכוי לימים גשומים  וקרים, אבל מרבדי הפריחה הססגוניים של הולנד מפצים על כך בגדול. הצבעונים הם מלכי הפריחה של הולנד, ואפשר לראות שדות עצומים של צבעונים בשלל צבעים ברחבי המדינה. האזורים המוצלחים ביותר לצפייה בשדות צבעונים הם אזור Kop van שבמחוז צפון הולנד (Noord-Holland) שבו נמצאת גם אמסטרדם, אזור נורדוסטפולדר (Noordoostpolder) שבמחוז פלבולנד שבמרכז הולנד ואזור ווסטלנד (Westland) שבין האג, רוטרדם ודלפט. שדות הצבעונים המפורסמים ביותר נמצאים בקרבת העיר האוניברסיטאית ליידן (Leiden). אי אפשר לבקר בהולנד באביב בלי לבקר בגני קוקנהוף (Keukenhof). גני הפרחים הגדולים והמפורסמים בעולם פתוחים חודשיים בשנה בלבד, בין מרץ למאי, ונמצאים בשיאם באפריל עם פריחה עוצרת נשימה של צבעונים, נרקיסים, יקינתונים ועוד. הולנד באפריל היא לא רק פרחים. ב-27 באפריל חוגגים את יום ההולדת של המלך בקרנבל חגיגי המוני עם מסיבות רחוב, מופעים, שוק פשפשים ענק, מצעדי רחוב וזיקוקים. ויש עוד הרבה סיבות טובות להגיע להולנד באפריל – מרתון רוטרדם, שבוע המוזיאונים, תהלוכת הפרחים בהארלם, ליל המלך בהאג ועוד ועוד.

המוני חוגגים באמסטרדם ביום המלך | צילום: lornet / Shutterstock.com

המוני חוגגים באמסטרדם ביום המלך | צילום: lornet / Shutterstock.com

רומא

רומא היא נהדרת לכל עונה, אבל בחודש אפריל יש בה קסם מיוחד. מזג האוויר אמנם עשוי להיות הפכפך, עם ימים גשומים לצד ימי שמש נעימים, אבל עדיין לא חם מדי כמו בקיץ וזהו זמן נהדר לטיולים רגליים בעיר. באפריל רומא תוססת במיוחד, בגנים יש פריחה יפה של ויסטריה, ואם זה לא מספיק, יום ההולדת של רומא חל ב-21 באפריל וזו סיבה טובה למסיבה. ביום זו הכניסה לכל המוזיאונים העירוניים של רומא היא בחינם, ובנוסף, יש תהלוכות וזיקוקים. ביום זה גם נפתח גן הוורדים Roseto אשר פתוח בכל שנה מה-21 באפריל ועד סוף מאי. באפריל יש אירועים נוספים בעיר, כמו המרתון של רומא. בחודש אפריל אפשר גם ליהנות מכמה תענוגות קולינריים. השווקים מלאים באספרגוס, אפונה וארטישוק, ובמסעדות מוגשים הרבה מאכלים שמבוססים על הרכיבים האלה.

מזרקת טרווי, מאתרי התיירות הפופולריים ברומא

מזרקת טרווי, מאתרי התיירות הפופולריים ברומא | צילומים: שאטרסטוק

יפן

האביב, ובעיקר חודש אפריל, הוא אחת העונות היפות ביותר לביקור ביפן, למרות מזג האוויר הקריר. זוהי עונתה של פריחת הדובדבן, הסאקורה, אז עצי הדובדבן שבגנים וביערות ברחבי יפן מתכסים בפריחה ורודה-לבנה ענוגה. היפנים מתייחסים לפריחת הדובדבן מאוד ברצינות וחוגגים את הפריחה בפסטיבלים ובפיקניקים בגנים ובטבע. הפריחה מתחילה לרוב במרץ בדרום יפן ועם הזמן היא מתקדמת צפונה עד שהיא מגיעה לשיאה באפריל. פריחת הדובדבן היא לא הסיבה היחידה להגיע ליפן בחודש אפריל. בחודש זה מתקיימים ברחבי המדינה פסטיבלי אביב עם תהלוכות ססגוניות. אחד הפסטיבלים היפים הוא זה שמתקיים בעיירה טקיימה שבאלפים היפנים. פסטיבלים מעניינים נוספים הם פסטיבל אינויאמה שמלווה בתהלוכות עם במות ענק מרשימות המוארות בלילה באלפי נורות, ופסטיבל קנמארה ההזוי משהו שמוקדש לאיבר המין הגברי.

היפנים נוהגים לצאת לפארקים ולגנים ולערוך פיקניקים מתחת לעצי הדובדבן הפורחים | צילום: Sean Pavone / Shutterstock.com

היפנים נוהגים לצאת לפארקים ולגנים ולערוך פיקניקים מתחת לעצי הדובדבן הפורחים | צילום: Sean Pavone / Shutterstock.com

 

קוסטה ריקה

חודש אפריל הוא החודש האחרון של העונה היבשה במדינה הירוקה המדהימה הזו, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור טיולים ופעילויות בטבע.  נכון, הטמפרטורות באפריל עשויות להיות גבוהות ונעות בין 34-26 מעלות, אבל תחת הצל של יערות הגשם זה פחות מורגש. בנוסף, זוהי עונה נהדרת לבילוי בחופים המדהימים של קוסטה ריקה ולצפייה בבעלי חיים. אם אתם מתכננים לנסוע לקוסטה ריקה באפריל, בדקו מתי יוצא חג הפסחא מכיוון שבתקופה זו אתרי התיירות במדינה עמוסים בתיירים ומקומיים והמחירים עולים. ואם אתם בכל זאת פה בתקופה זו, נצלו זאת כדי לצפות באחת מתהלוכות השבוע הקדוש (השבוע שלפני הפסחא) שמתקיימות ברחבי המדינה. זוהי הזדמנות מצוינת ליהנות גם מהפן התרבותי של קוסטה ריקה ולא רק מהטבע.

מזג האוויר החם והיבש של אפריל מושלם לבילוי בחופי קוסטה ריקה

מזג האוויר החם והיבש של אפריל מושלם לבילוי בחופי קוסטה ריקה

קווינסלנד, אוסטרליה

קוויסלנד (Queensland), השנייה בגודלה במדינות אוסטרליה, נחשבת למדינת הנופש של אוסטרליה, ובחודש אפריל זה נכון יותר מתמיד. קווינסלנד התברכה בכ-5,000 ק"מ של חופים מדהימים ביופיים, ואזור חוף הזהב (Gold Coast) מומלץ במיוחד אם אתם רוצים לבלות חופשה על החוף. מזג האוויר חמים ונעים אך לא לוהט כמו בקיץ, וזהו זמן נהדר לבילוי על החוף ולפעילויות ספורט מים כמו שייט קיאקים וסקי מים. חודש אפריל באזור גדוש בהמון אירועים, מתחרויות גלישה ופסטיבלי גלישה ועד לפסטיבל סרטים קצרים ולפסטיבל קומיקס וגיימינג.

חודש אפריל אידיאלי לצלילה ושנירקול בשונית המחסום הגדולה

חודש אפריל אידיאלי לצלילה ושנירקול בשונית המחסום הגדולה

צפונה משם נמצאת שונית המחסום הגדולה, מערכת שוניות האלמוגים הגדולה ביותר בכדור הארץ, המציעה גם היא מזג אוויר נהדר באפריל. חודש זה מציע מזג אוויר עקבי ויציב יחסית, עם טמפרטורות נעימות עד חמימות, מעט ימי גשם והרבה ימי שמש יפים עם שמיים כחולים. זהו זמן מצוין לצלילה ושנירקול וצפייה בעולם התת ימי העשיר של השונית.

 

 

 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.