תפריט עמוד

פריחה אביבית באירופה

בכל שנה באביב הגנים, השדות והיערות באירופה מתכסים בפריחה מקסימה. מי שיטייל בעונה זאת, יזכה לצפות בהמוני צבעונים, נרקיסים, פרגים, פעמוניות ועוד. הנה המלצות לכמה אתרי פריחה יפים במיוחד ברחבי אירופה

אצלנו החורף הוא זמן הפריחה, אבל באירופה הקרה יותר, הפריחה מתאחרת ומגיעה לשיא בחודשי האביב – מאמצע מרץ עד סוף מאי. בתקופה זו השדות, היערות, הגבעות, גדות האגמים וצדי הדרכים מתכסים בפריחת בר ססגונית. למעשה, באביב אפשר ליהנות באירופה מפריחה בכל פינה, לא רק בטבע: גינות הבתים, הערוגות בכיכרות, הגנים הציבוריים וכמובן גני פרחים מיוחדים מחוץ למרכזים העירוניים. לטובת מי שרוצה להוסיף צבע לטיול, ליקטנו כאן המלצות למקומות ברחבי אירופה שבהם יש ריכוזים יפים במיוחד של פרחי בר ולכמה גנים מרהיבים, שנמצאים בשיאם בתקופת האביב: 


פריחה אביבית באי מיינאו, גרמניה | צילום: שאטרסטוק

נרקיסים בקוטסוולדס, בריטניה
אזור קוטסוולדס (Cotswolds) שבדרום אנגליה הוא אנגליה הכפרית במיטבה, עם גבעות ירוקות, פלגי מים, קוטג'ים עם רעפי אבן וגנים מקסימים. באביב יש סיבה נוספת להגיע לכאן: האזור מתכסה במקבצים של נרקיסי בר שמנקדים את כרי העשב ואת היערות בצהוב. כדי ליהנות מהפריחה כדאי לצעוד במסלול מעגלי המכונה "שביל הנרקיסים" (Daffodil Walk), שמתחיל ומסתיים בכפר הזעיר דימוק (Dymock). השביל עובר דרך יערות, מטעים, אגמים ופלגי מים, ולאורכו אפשר לראות מרבדי נרקיסים.
מתי? מסוף פברואר ועד ראשית אפריל.

באביב הנרקיסים צובעים בצהוב את צדי הדרכים, השדות והיערות באזור קוטסוולדס | צילום: snapp3r


פריחת נרקיסים ביער ליד הכפר דימוק | צילום: שאטרסטוק

צבעונים בהולנד
מבין פריחות האביב, המפורסמת ביותר היא פריחת הצבעונים בהולנד, שמביאה למדינה מדי אביב המוני מטיילים שבאים לחזות בפלא הססגוני שהפך לסמלה של הולנד. בתקופה זו של השנה, השדות במרכז ובמערב הולנד מתכסים בצבעונים שנמתחים בפסים צבעוניים אל עבר האופק. אחד האזורים המפורסמים ביותר לצפייה בצבעונים הוא סביב העיר ליידן (Leiden), ריכוזים לא פחות מרשימים תמצאו בסביבת נורדוסטפולדר (Noordoostpolder) שבמחוז פלבולנד (Flevoland) במרכז הולנד. כדי לשלב בין שתי הנאות הולנדיות, מומלץ לשכור אופניים ולטייל בין השדות. 


שדה צבעונים בהולנד. הפריחה מגיעה לשיא בין אמצע אפריל לתחילת מאי  | צילום: שאטרסטוק

לצד שדות הצבעוניים, אתר הפריחה המפורסם והמצולם ביותר בהולנד הוא גני קוקנהוף (Keudenhof) ליד העיירה ליסה (Lisse). זהו גן הצבעונים הגדול בעולם עם לא פחות מ-4.5 מיליון צבעונים מכ-800 זנים שונים, שפורחים בכל אביב בשלל גוונים. לצד הצבעונים, אפשר להתרשם כאן מפריחות נפלאות של נרקיסים, יקינתונים, כרכומים ועוד. 
מתי? עונת הצבעונים מתחילה בסוף מרץ ומסתיימת באמצע מאי, אבל הזמן הטוב ביותר הוא מאמצע אפריל עד תחילת מאי. גני קוקנהוף פתוחים חודשיים בשנה, מאמצע מרץ עד אמצע מאי. אתר אינטרנט


גני קוקנהוף. מאות זנים של צבעונים ומיליוני פרחים נוספים | הצילום באדיבות Keudenhof gardens ©

פעמוניות ביער הלרבוס, בלגיה 

יער הלרבוס (Hallerbos) שבפרובינציית ברבנט בבלגיה הוא אחד המקומות הטובים באירופה לצפות בהם בפריחה העונתית הקצרה של הפעמוניות. אדמת היער מכוסה במרבד כחול-סגול האחראי לכינוי "היער הכחול". יחד עם הירוק בהיר של מחטי האשור מתקבל מראה קסום ממש.
מתי? זמן הפריחה של הפעמוניות משתנה בהתאם למזג האוויר, הסיכויים הטובים ביותר לחזות בפריחה הם במחצית השנייה של חודש אפריל.

מרבדים סגולים של פעמוניות ביער הלרבוס בבלגיה | צילומים: שאטרסטוק

פרגים בעמק אורצ'יה בטוסקנה, איטליה
האביב הוא זמן נהדר לטייל בטוסקנה: מזג האוויר נעים, המוצרים במטבח המקומי טריים וטעימים במיוחד, פסטיבלי אביב מתקיימים ברחבי האזור והכי חשוב – הגבעות העגולות של האזור מתכסות במרבדים אדומים של פרגים, כמו גם מטעי הזיתים, הכרמים וצידי הדרכים. אם צריך לבחור מקום אחד ליהנות בו מהפריחה האדומה הרי שזהו עמק אורצ'ה (Val d'Orcia) מדרום לסיינה.
מתי? הפריחה נמצאת בשיאה בסוף אפריל ובתחילת מאי.


שדה פרגים בטוסקנה

פריחת הדובדבן באקסטמדורה, ספרד
בשביל לחזות בפריחת הדובדבן לא צריך להרחיק עד יפן. גם בספרד אפשר ליהנות באביב מהפריחה הוורודה-לבנה העדינה. מחוז אקסטרמדורה שבדרום-מערב ספרד הוא חבל ארץ עצום בגודלו שעדיין לא נתגלה על ידי המוני המטיילים. יש בו גבעות מיוערות, מטעי זיתים, כרי מרעה ועיירות עתיקות, ובאביב יש כאן בונוס מיוחד – עמק Jerte משובץ בלא פחות משני מיליון עצי דובדבן, המתכסים בפריחה נהדרת. בכל שנה מתקיימת כאן חגיגה שאורכת שבוע לכבוד פריחת הדובדבן ובה אפשר ליהנות מהופעות, תערוכות וסיורים מודרכים.
מתי? פריחתם של עצי הדובדבן קצרה ונמשכת לרוב כעשרה ימים במהלך מרץ.


לא צריך להרחיק ליפן: מטע של עצי דובדבן בספרד 


גני ג'יברני, צרפת

מלבד פריחת בר בשדות, באירופה יש כמה גנים שבאביב מתכסים בפריחה מקסימה במיוחד וראוי מאוד לבקר בהם בעונה זו. בין הגנים המפורסמים, בנוסף לגני קוקנהוף ההולנדיים, נזכיר את גני ג'יברני (Giverny) בצרפת. הגנים הללו, בחצר הבית שבו התגורר הצייר קלוד מונה, סיפקו לו השראה שבאה לידי ביטוי בציוריו. חבצלות המים המפורסמות, שאותן הרבה לצייר, פורחות ביולי, אבל עוד קודם לכן, באביב, הגנים מתכסים בשלל צבעים: פרחי זכריני כחולים, נרקיסים צהובים ולבנים, אירוסים סגולים, פרגים אדומים, חינניות לבנות ועוד ועוד. אתר אינטרנט


פריחה אביבית בגני ג'יברני

האי מיינאו, אגם קונסטנץ
אתר נוסף שבו אפשר ליהנות מפריחה נהדרת באביב הוא האי מיינאו (Mainau) שבאגם קונסטנץ, שנמצא בשטחן של שלוש מדינות: אוסטריה, גרמניה ושווייץ (האי נמצא בחלק השייך לגרמניה). במהלך כל השנה אפשר ליהנות כאן מפריחה נפלאה, מה שהעניק למיינאו את הכינוי "אי הפרחים". יש כאן מדשאות, שבילים מתפתלים, מפלי מים, חממת פרפרים וחממת סחלבים ותצוגות מרהיבות של המוני פרחים ממאות זנים שונים. באביב נוספת לכל היופי הזה פריחה של כרכומים, צבעונים ופרחים עונתיים נוספים. 
מתי? באי מיינאו יש פריחה כל השנה, במחצית השנייה של אפריל הפריחה האביבית מגיעה לשיאה.


פרחי אביב באי מיינאו באגם קונסטנץ

לצד המקומות הללו, אפשר ליהנות מפרחי אביב במקומות נוספים באירופה. הנה כמה מהם:

פריחה אביבית בנורת'מברלנד, בריטניה


פריחת כרכומים באזור אברוצו באיטליה


שושנת האלפים בהרי הקרפטים ברומניה

באביב פסגות הדולומיטים בצפון איטליה עדיין מכוסות בשלג, והניגוד בין השלג לפריחה יפה במיוחד

בתמונה הפותחת: פריחה בגני קוקנהוף בהולנד | הצילום באדיבות keukenhof ©

לקריאה נוספת: 

פריחות אביביות - סיפור של צבע 
פריחות אביביות – סיפור של צבע
מפריחת הדובדבן הענוגה ביפן ועד התורמוסים שצובעים באביב את טקסט במרבדים כחולים יפהפיים – פריחות אביביות משמחות את העין ואת הלב. הנה כמה מקומות ברחבי העולם שבהן הפריחה באביב יפה במיוחד

           

 

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.