תפריט עמוד

לאן כדאי לנסוע בנובמבר

נובמבר אולי לא נתפס כחודש מתאים לנסיעות, אבל ההפך הוא הנכון: האתרים ריקים ממטיילים, במקומות רבים מתקיימים פסטיבלים מיוחדים וצבעי השלכת לא נעלמו עדיין. הנה כמה מקומות ברחבי העולם שמומלץ מאוד לנסוע אליהם בנובמבר

נובמבר לא נתפס כחודש מתאים במיוחד לנסיעות: מצד אחד, חופשות החגים הסתיימו מזמן, ומאידך, עדיין לא התחילו החופשות החורפיות הכוללות סקי. גם מזג האוויר פחות נוח לטיולים, עם ימים קרים ולעיתים גשומים מאודף בעיקר באירופה ובצפון-מזרח ארצות הברית אך עדיין ללא השלג הרומנטי. ובכל זאת, נובמבר הוא זמן מצוין לטיולים, צריך פשוט לדעת לאן לנסוע. הנה כמה המלצות למקומות נפלאים שיפה במיוחד לבקר בהם בנובמבר:

ניו יורק: תהלוכות, מופעים ושלכת

ניו יורק מלהיבה בכל חודשי השנה, אבל נובמבר הוא ללא ספק הוא אחד מהחודשים הטובים לבקר בעיר המדהימה הזאת. חג ההודיה, שחל בנובמבר, וחג המולד המתקרב, מקנים לעיר אווירה חגיגית, עם הרבה אירועים מרגשים. מדי שנה בחג ההודיה מתקיימת בניו יורק התהלוכה המסורתית של הכלבו מייסי'ס, עם בובות ענק מתנפחות של דמויות אנימציה מפורסמות, תזמורות, ליצנים, רקדנים ועוד. אירוע נוסף שמתקיים בנובמבר, וכבר הפך למסורת, הוא מופע חג המולד הראוותני שנפתח בחודש זה ברדיו סיטי מיוזיק הול כבר יותר משמונים שנה. כל רחבות ההחלקה על הקרח המפורסמות של ניו יורק, כמו שתי הרחבות בסנטרל פארק וזירת ההחלקה של רוקפלר סנטר כבר פתוחות בנובמבר, וזו סיבה מצוינת נוספת להגיע דווקא בחודש זה.


זירת ההחלקה של הסנטרל פארק פתוחה כבר בנובמבר, כשהעצים עדיין מפגינים שלכת מרהיבה

מי שמעדיף בילוי יותר שקט ורגוע, יכול לצאת לטיול קצר מחוץ לעיר. בראשית נובמבר עדיין אפשר ליהנות מצבעי שלכת אחרונים בעמק ההדסון. גם מזג האוויר בניו יורק לרוב עדיין נעים בנובמבר, לפני שהטמפרטורות צונחות מתחת לאפס בדצמבר.

קמבודיה: העונה היבשה ופסטיבל המים

בנובמבר נכנסת קמבודיה לעונה היבשה, וזהו זמן מצוין לטיול – אין מונסונים, מזג האוויר עדיין לא חם מדי ואחוזי הלחות יורדים. זהו זמן נהדר לביקור במקדשי אנגקור וואט, אשר בעונה זו של השנה הם פחות עמוסים, וגם לנופש בחופים הטרופיים היפים בסיהנוקוויל שבדרום המדינה. מזג האוויר הבהיר והשמשי הוא מתאים מאוד לטיולי אופניים באזורים הכפריים.

בנוסף למזג האוויר הטוב, יש סיבה טובה נוספת לבקר בקמבודיה בעונה זו של השנה – פסטיבל המים (Bon Om Tuk), המתקיים מדי נובמבר הוא הפסטיבל הגדול ביותר במדינה. במסגרתו חוגגים הקמבודים את סיומה של העונה הגשומה, את תחילת עונת הדיג ואת שינוי כיוון זרימת המים מאגם טונלה סאפ בחזרה אל נהר המקונג. החגיגות מתקיימות בכל המדינה, אבל המקום הטוב ביותר להתרשם מהן הוא פנום פן, במקום המפגש של נהר המקונג ואגם הטונלה סאפ. שם אפשר לראות מאות סירות מקושטות המשתתפות בתחרויות חתירה. החגיגות מתקיימות לא רק על המים אלא גם ברחובות הסמוכים, עם מופעים ודוכני אוכל, ובלילות השמיים מתכסים בזיקוקים מרהיבים.


חוף בסיהנוקוויל בדרום קמבודיה

פורטוגל: חופים ופסטיבלים

פורטוגל היא יעד מוצלח במיוחד לחופשה בחודש נובמבר. בסתיו כמות התיירים יורדת, אבל עדיין אפשר ליהנות משמש נעימה, בעיקר במחוז אלגרבה בדרום המדינה. אמנם כבר קר מדי לשחות בחופים היפים, אבל בהחלט ניתן לצאת לטיול רגלי על החוף. גם בפורטו ובליסבון יש סיכוי לא רע ליהנות ממזג אוויר מצוין, ובכלל, האווירה בפורטוגל בסתיו רומנטית יותר מתמיד. בתקופה זו של השנה מתקיימים ברחבי המדינה הרבה אירועים נהדרים. בגולגה מתקיים בנובמבר יריד הסוסים הלאומי שכולל שלל תחרויות, תצוגות ומופעים; בסנטרם מתקיים פסטיבל הגסטרונומיה, בליסבון ובאשטוריל מתקיים פסטיבל סרטים ובגימארייש מתקיים פסטיבל ג'אז.


מגדל בלם בליסבון. בסתיו העיר רומנטית יותר מתמיד

הונג קונג: לאכול, לטייל, לרקוד

נובמבר הוא אחד החודשים המתאימים ביותר לטיול בהונג קונג. עונת הטייפונים הסתיימה, מזג האוויר חמים, השמיים בהירים וחשוב מכל – אחוזי הלחות צונחים. זהו זמן מצוין לטייל בחוץ וליהנות מהטבע שמסביב, ולא להתמקד רק בנופים העירוניים שמזוהים כל כך עם האי. אפשר, למשל, לבלות בחופים היפים של האי לאמה או לצאת לטיולי הליכה בטריטוריות החדשות.


האי לאמה. חודש נובמבר הוא זמן נהדר לטיול באתרי הטבע של הונג קונג

האירועים שמתקיימים בנובמבר בהונג קונג נותנים סיבה טובה נוספת לבקר באזור בתקופה זו. בראשית נובמבר מתקיים פסטיבל Wine & Dine, שמאפשר ליהנות מסצנת האוכל הלוהטת של הונג קונג במחירים שפויים, עם יותר ממאה דוכנים של המסעדות המובילות באי. בסוף נובמבר מתקיים פסטיבל Lan Kwai Fong, שנמשך יומיים, ובו תהלוכות ססגוניות, מוזיקה, ריקודים והמון בירה.

מלבורן, אוסטרליה: סוסים, כובעים וירידים

נובמבר הוא חודש נהדר לביקור במלבורן, העיר השנייה בגודלה באוסטרליה. מזג האוויר לרוב חמים ונעים, אם כי, כבכל עונות השנה, הוא עשוי להיות הכפכך ולא צפוי, אבל העיר תוססת במיוחד בחודש זה, עם שלל אירועים שמתקיימים בה. האירוע המרכזי בנובמבר הוא המלבורן קאפ – אחד ממרוצי הסוסים הגדולים והחשובים בעולם. זהו יום חג עבור תושבי העיר, אשר יוצאים לחופשה מהעבודה ביום הזה. גם מי שלא מתעניין ממרוצי סוסים ייהנה מהאווירה הסוחפת ומהצפייה בתלבושות הססגוניות של הקהל, עם כובעים אקסטרווגנטיים, המהווים גרסה מוקצנת של הכובעים שלובשות נשות האצולה במרוצי הסוסים באנגליה. גם אם אין לכם כרטיסים למרוץ, הוא משודר בכל הפאבים, המסעדות ובתי הקפה בעיר.


המלבורן קאפ, אחד ממרוצי הסוסים החשובים בעולם

אירועים נוספים שמתקיימים במלבורן בנובמבר הם יריד אוכל ומסעדות גדול, טעם מלבורן, שמתקיים בפארק אלברט, ושבוע המוזיקה של מלבורן – שמונה ימים של הופעות ותכנית מוזיקלית מגוונת. מזג האוויר הנעים מאפשר להשתתף בשלל פעילויות בעיר ובסביבתה, ולצאת לטיולים בטבע שסובב את העיר. אחד האתרים היפים באזור הוא הפארק הלאומי גרמפיאנס, עם יערות, אגמים, תצורות גאולוגיות מרשימות ונקודות תצפית יפות.

אי הנסיך אדוארד, קנדה: צבעי שלכת ופסטורליה כפרית

צפון אמריקה ידועה בשלכת הסתווית הנהדרת, בעיקר בצפון-מזרח ארה"ב ובדרום-מזרח קנדה. אחד המקומות הטובים ביותר לצפייה בשלכת בשקט ובשלווה, ללא ההמונים שמגיעים לצפות בשלכת בניו אינגלנד, הוא אי הנסיך אדוארד שבקנדה. האי ידוע בעונת השלכת הארוכה ביותר בצפון אמריקה.  הגבעות מכוסות ביערות של עצי מייפל, צפצפה, לבנה ואשור, אשר בסתיו עליהם משנים צבע לאדום, זהוב וחום, ומתערבבים יחד עם הירוק של יערות האשוחים והאורנים.


שלכת באי הנסיך אדוארד

האי מפורסם לא רק בשלכת היפה, אלא גם הודות לסדרת ספרי האסופית שעלילתם מתרחשת באי, מה שמושך לכאן דורות של קוראים וקוראות שגדלו על הספרים הללו. באי המקסים לא תמצאו את הנופים הדרמטיים שמאפיינים אזורים שונים בקנדה, כי אם נופים פסטורליים ושלווים של גבעות ירוקות, יערות, בתי חווה מוקפים בשדות ומפרצונים קטנים עם מגדלורים רומנטיים.

בתמונה הפותחת: תהלוכת חג ההודיה של מייסי'ס בניו יורק

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.