תפריט עמוד

לאן כדאי לטייל בדרום אמריקה

יערות גשם, אגמים, שדות קרח ומפלים עצומים לצד תרבויות עתיקות, אתרים היסטוריים, ערים נהדרת ומוזיקה סוחפת - דרום אמריקה מציעה מגוון נופי, תרבותי ואנושי אדיר, מהמרתקים בעולם. גם אם לא תוכלו להקיף את כל היבשת בטיול אחד, אפשר בהחלט לבקר בכמה מהאתרים הכי יפים ומרגשים בדרום אמריקה, והנה הם לפניכם

מעט אזורים בעולם מציעים את המגוון הנופי והתרבותי של דרום אמריקה: יש בה יערות גשם טרופיים שמהווים בית לכמות אדירה של צמחים ובעלי חיים, נהרות עצומים, מפלים עוצרי נשימה, חופים נפלאים, שדות קרח וקרחונים ועוד ועוד. דרום אמריקה היא גם חגיגה אמיתית לאוהבי מוזיקה ולכל מי שמתעניין בהיסטוריה ובתרבויות. בקיצור, עולם ומלואו ביבשת אחת. אין פלא, אם כך, שדרום אמריקה נחשבת לאחד מיעדי הטיול המרתקים והמושכים ביותר, והיא מזמן כבר לא יעד רק לתרמילאים. אפשר בהחלט להצטרף לטיול מאורגן ולטייל באתרים הכי יפים בנוחות רבה, כולל לינה במלונות נעימים ואיכותיים. הנה כמה מקומות נהדרים שתוכלו לראות ולחוות במהלך טיול מאורגן בדרום אמריקה:

ריו דה ז'ניירו, ברזיל

ריו דה ז'ניירו, העיר השנייה בגודלה בברזיל, נחשבת לאחת הערים היפות בעולם והיא מושכת המוני תיירים מדי שנה, שמתאהבים בחופים היפים, בנופים המרהיבים, בתושבים הידידותיים, בשמחה, בכדורגל ובסמבה. בין שאר אתרי העיר היפים נציין את פסל ישו הגואל, הממוקם בראש הר קורקובדו ונחשב לאחד מסמלי העיר; הר הסוכר, בעל המראה הייחודי, שאפשר לטפס לראשו ברכבל וליהנות מתצפית מדהימה על העיר והמפרץ, ויער טיז'וקה, היער האורבני הגדול בעולם.

תצפית על ריו, אחת מערים היפות בעולם

תצפית על ריו, אחת מערים היפות בעולם | צילום: marchello74 / Shutterstock.com

בנוסף, ריו מציעה אינספור הפתעות וחוויות, בהן אצטדיון הכדורגל מרקנה, מהגדולים והמפורסמים בעולם, הפאבלות, שמספקות הצצה לצד האחר של העיר, והחופים היפים והתוססים, בהם חוף איפנמה וחוף קופקבנה.

מופע של אחד מבתי הספר לסמבה בריו בתקופת הקרנבל | צילום: CP DC Press / Shutterstock.com

מופע של אחד מבתי הספר לסמבה בריו בתקופת הקרנבל | צילום: CP DC Press / Shutterstock.com

אי אפשר להזכיר את ריו בלי להתייחס לאירוע הכי מדובר והכי מפורסם: הקרנבל. הקרנבל של ריו נחשב לאחת החגיגות הגדולות, השמחות והססגוניות בעולם. במהלכו מתקיימות בעיר מאות חגיגות רחוב עם ריקודים, מוזיקה, תלבושות מיוחדות, והרבה שמחה. מצעדי הקרנבל מתקיימים באיצטדיון הסמבודרומו משעות הערב ועד לשעות הקטנות של הלילה. הקבוצות הטובות ביותר של בתי הספר לסמבה צועדות במצעד המנצחות, חגיגה אינסופית של מוזיקת סמבה מקפיצה, תלבושות מפוארות ותפאורות מושקעות.

יערות האמזונס, ברזיל

העיר מנאוס (Manaus) בצפון ברזיל מהווה את שער היציאה לטיולים בג'ונגלים של אגן האמזונס. המערכת האקולוגית של יערות האמזונס היא מהעשירות והמורכבות בעולם, עם מאות אלפי מינים של צמחים ובעלי חיים. בין השאר חיים פה טפירים, יגוארים, ארמדילים, קופים, מינים רבים של תוכים, מעל אלף מיני פרפרים ועוד לא הזכרנו את המינים הרבים של הדגים במי הנהרות.

קופי סנאי ביער האמזוני. עושר בלתי נתפס של צמחים ובעלי חיים

קופי סנאי ביער האמזוני. עושר בלתי נתפס של צמחים ובעלי חיים | צילומים: שאטרסטוק

מלבד הטבע הבראשיתי, באגן האמזונס חיים שבטים מקומיים, שעדיין שומרים על המסורות העתיקות והמפגש איתם מרתק ומעשיר את הטיול. הלינה באזור מאנוס היא בלודג'ים נעימים הנמצאים בלב הג'ונגל, ומהם אפשר לצאת לסיורים רגליים ביער ולשייט בנהר.

סירה בנהר מוקף בצמחייה העבותה של יער האמזונס בברזיל

סירה בנהר מוקף בצמחייה העבותה של יער האמזונס בברזיל

מפלי האיגואסו, ברזיל וארגנטינה

מפלי האיגואסו (Iguazú), הנמצאים על הגבול בין ארגנטינה וברזיל, הם מהמפלים האדירים בעולם ולא במקרה הם הוכרזו כאחד משבעת פלאי עולם הטבע (תואר שגם האמזונס – הנהר והיער – זכו בו). יש פה לא פחות מ-275 מפלים שנופלים בשתי מדרגות, וסביבם יער טרופי עם מאות מינים של בעלי חיים.

מפלי האיגואסו שעל גבול ברזיל-ארגנטינה, מהמפלים האדירים בעולם

מפלי האיגואסו שעל גבול ברזיל-ארגנטינה, מהמפלים האדירים בעולם

כדאי מאוד לבקר בשני צידי המפלים – בצד הארגנטינאי, שם נמצאים רובם המכריע של המפלים, ובצד הברזילאי, משם יש תצפית פנורמית על המפלים. מעבר לתצפיות המרהיבות, אפשר גם לצאת לסיור באזור ברכבי שטח, לטיול רגלי בג'ונגל המקיף אותם ולשייט בסירות זודיאק במעלה הנהר לתצפית מגובה המים במפלים.

גשר תצפית על המפלים המרהיבים

גשר תצפית על המפלים המרהיבים

בואנוס איירס, ארגנטינה

בואנוס איירס, בירת ארגנטינה, מכונה "פריז של דרום אמריקה", ולא במקרה. זוהי עיר יפה עם שדרות רחבות, מבנים קולוניאליים, בתי קפה מהודרים, פארקים מטופחים, מועדוני טנגו וחיי לילה תוססים. בבואנוס איירס יש שכונות נהדרות, בהן שכונת  פלרמו הגדושה בבוטיקים אופנתיים, מסעדות וברים, שכונת סן טלמו עם סלוני טנגו וחנויות עתיקות ושכונת לה בוקה שבתיה הצבעוניים משמחים את העין.

בניין הקונגרס הלאומי בבואנוס איירס. לא במקרה בירת ארגנטינה מכונה "פריז של דרום אמריקה"

בניין הקונגרס הלאומי בבואנוס איירס. לא במקרה בירת ארגנטינה מכונה "פריז של דרום אמריקה"

בין האתרים היפים של בואנוס איירס נציין את האובליסק, אחד מסמלי העיר, תיאטרון קולון, מבתי האופרה המפוארים בעולם, פלאזה דה מאיו – הכיכר שנחשבת למרכז החיים הפוליטיים של העיר, בית הקברות לה רקולטה ומדרחוב קמיניטו השוקק שמפורסם ברקדני הטנגו המופיעים בו.

רקדני טנגו בשכונת לה בוקה הססגונית

רקדני טנגו בשכונת לה בוקה הססגונית

חבל פטגוניה, ארגנטינה וצ'ילה

פטגוניה הוא לא עוד אתר, כי אם אזור עצום שמשתרע על כמיליון קילומטרים רבועים בדרום היבשת, בשטחן של ארגנטינה וצ'ילה. זהו אזור מיושב בדלילות עם נופי בראשית: אזורי אגמים, הרים מושלגים, מדבריות צהבהבים, קרחונים ויערות עד, חוות רועים מבודדות ובעלי חיים, דוגמת קונדורים, פילי ים, לווייתנים ופינגווינים. בצפון פטגוניה, במורדות הרי האנדים, בלב אזור האגמים הארגנטינאי, נמצאת העיירה הציורית ברילוצ'ה (Bariloche), המפורסמת במפעלי השוקולד הקטנים שבה.

נוף טיפוסי באזור העיירה ברילוצ'ה

נוף טיפוסי באזור העיירה ברילוצ'ה

ככל שמדרימים מגיעים לשמורות טבע מדהימות, בהן שמורת טורס דל פיינה (Torres del Paine) בצ'ילה, משמורות הטבע היפות בעולם. השמורה, שפירושה הוא מגדלי הפיינה, קיבלה את שמה הודות לצוקי הגרניט שבה, שמתנשאים לגובה מאות מטרים בין אגמים בצבע כחול עמוק, קרחונים ושדות קרח.

טורס דל פיינה, אחת משמורות הטבע היפות והמיוחדות בדרום אמריקה

טורס דל פיינה, אחת משמורות הטבע היפות והמיוחדות בדרום אמריקה

שמורה מפורסמת נוספת בפטגוניה היא פארק הקרחונים (Parque Nacional Los Glaciares) בדרום ארגנטינה. בשטחה העצום של השמורה אפשר לשוט בין קרחונים בצבעי לבן, אפור וכחול, וגם לטייל ברגל. הקרחון המפורסם ביותר הוא פריטו מורינו, המכונה "הקרחון המתנפץ", שכן גושי קרח שניתקים ממנו נופלים ברעש אדיר אל האגם – מראה בלתי נשכח. בשמורה נמצא גם קרחון אופסלה, הגדול בקרחוני דרום אמריקה.

קרחון פריטו מורנו, "הקרחון המתנפץ", בפארק הקרחונים בדרום ארגנטינה

קרחון פריטו מורנו, "הקרחון המתנפץ", בפארק הקרחונים בדרום ארגנטינה

קוסקו ומאצ'ו פיצ'ו, פרו

אם בפטגוניה הדגש הוא על טבע ונופים, פרו אמנם עשירה בנופים מדהימים, אבל הדגש בטיול בה הוא תרבויות והיסטוריה. גולת הכותרת של הטיול בפרו היא קוסקו, העיר העתיקה ביותר ביבשת, שהיתה בירת אימפריית האינקה, ואתר האינקה הסמוך מאצ'ו פיצ'ו. קוסקו שוכנת בגובה 3,400 מטר והיא מוקפת בנופים הרריים יפים ומהווה בסיס לטרקים בהרי האנדים ורפטינג בנהר אפורימק, כמו גם לטיולים עם דגש היסטורי בין שרידי מקדשים של האינקה, בהם מקדש השמש קוריקאנצ'ה.

סמטה בקוסקו, העיר העתיקה ביבשת

סמטה בקוסקו, העיר העתיקה ביבשת

בקרבת קוסקו נמצא עמק אורובמבה שבו מכרות מלח וכפרים עתיקים. אחד האתרים המעניינים באזור זה הוא השוק של פיסאק, שוק ססגוני שבו מוכרים תוצרת חקלאית, אריגים צבעוניים ועבודות יד.

ילדות בלבוש מסורתי בשוק של פיסאק | צילום: Thomas Wyness / Shutterstock.com

ילדות בלבוש מסורתי בשוק של פיסאק | צילום: Thomas Wyness / Shutterstock.com

האתר המתויר ביותר באזור הוא מאצ'ו פיצ'ו, עיר האינקה שהיתה חבויה במשך מאות שנים מאז שננטשה, עד שהתגלתה מחדש  ב-1911. לדעת רבים, זהו האתר הארכיאולוגי המרגש בעולם, עם מקדשים, מבני פולחן לשמש ולגשם, בתי מגורים וטרסות חקלאיות, כשמכל עבר נשקפים נופים מדהימים שאי אפשר לשבוע מהם.

מאצ'ו פיצ'ו, מהאתרים הארכאולוגיים המרגשים בדרום אמריקה

מאצ'ו פיצ'ו, מהאתרים הארכאולוגיים המרגשים בדרום אמריקה

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.