תפריט עמוד

כרמלה על הכרמל – פינוקים ובילויים בחיפה

הרבה גלים נשברו על החוף מאז אותם ימים רחוקים שבהם חיפה היתה עיר שינה מנומנמת. לילה במלון בוטיק כרמלה, במרכז הכרמל, וטיול בשכונות מתחדשות ומלאות חיים מגלה שדברים טובים קורים בחיפה, שהופכת לאט אבל בטוח לעיר ללא הפסקה, עם דו-קיום כבונוס

אם מישהו היה מספר לי לפני כמה עשורים, כשלמדתי בתיכון חוגים בחיפה, שיום יבוא והעיר תהפוך לאחד המקומות הכי תוססים ומושכים בארץ הייתי חושבת שהוא אולי בלתי מזיק, אבל בפירוש סובל מהזיות. לא שהיה לי משהו נגד חיפה, להיפך, המגורים בכרמל היו נעימים ביותר עם ים תכלת שבצבץ בתחתית הוואדי, שלאפטונדה בין שתיים לארבע אחר הצהריים וקפה עם עוגה בחושה בין ארבע לחמש. ריגושים, כך ידעו החיפאים, מחפשים במקומות אחרים.

עכשיו, מקץ כמה עשורים, חזרתי לחיפה וליתר דיוק אל הכרמל וגיליתי שהעיר השתנתה והתחדשה והפכה מלאת ריגושים ועניין, ועם זאת בכרמל נותר משב רוח אירופאי. את משב הרוח הזה מוצאים בכמויות במלון כרמלה, שפתחו כאן פיני ודורית, מהצימרים המשובחים פנחס וגסטון בלימן ובשבי ציון, שאליהם הצטרף לאחרונה גם המלון המצוין הזה.

הלובי של מלון כרמלה. אווירה חמימה ועיצוב ייחודי

הלובי של מלון כרמלה. אווירה חמימה ועיצוב ייחודי | צילומים: עדי גלעד

אצל השניים האלה הקלישאה "לדאוג לפרטים הקטנים" מתממשת ברמה שקשה למצוא כמותה במקום אחר בארץ. הפרטים הקטנים מתחילים בריח מהפנט שעוטף אותי בחדר ההסבה הקטן בקומה הרביעית שבה ממוקם החדר שלי, ממשיך לרצפה יפהפייה בחדר עצמו, הריהוט הווינטג'י, העוגיות הפריכות והפירות היבשים לצד מכונת האספרסו (עם קפסולות קפה מהסוג האיכותי כמובן), מוצרי הטואלטיקה העדינים בחדר האמבטיה, שמעוצב בצבעי שחור-לבן מקסימים (מי שהתארח אצל פנחס וגסטון בשבי ציון יודע היטב עד כמה חדר האמבטיה הוא חלק מרכזי מחוויית הלינה אצלם). ומעבר לתשומת הלב הזאת, בכרמלה פשוט יודעים איך לארח. היחס האישי, הלבבי והמחייך של הצוות שמקבל את פניכם נותן מיד הרגשה שהגעתם הביתה, לבית הכי שיקי וטרנדי שאפשר לתאר.

בניין טמפלרי בן 100 שנה שופץ להפליא והפך לכרמלה, מלון בוטיק מהטובים בארץ

בניין טמפלרי בן 100 שנה שופץ להפליא והפך לכרמלה, מלון בוטיק מהטובים בארץ

אבל נחזור רגע אחורה, אל הבניין עצמו, שבו נמצא מלון כרמלה. צמוד לגן האם, בניין טמפלרי רב רושם, גדול ומהודר יותר מהבניינים הטמפלרים במתחם שרונה שבתל אביב. המבנה, בן 100 שנים, נבנה כאחוזתו הפרטית של איש דת משופע בממון, כשגן האם של ימינו והחורש הטבעי מתחת לבניין היו חלק מהגנים הפרטיים שהקיפו את האחוזה. במשך השנים הבניין עבר כמה גלגולים, בשנות השמונים, למשל, היה בו מועדון של רפי שאולי וכל המי ומי חגגו בו. אחר כך הוא נעזב והוזנח והפך לפצע פעור בלבה של השכונה השלווה והירוקה. עד שלפני כשנתיים, כחלק מפרויקט בנייה חדש, הבניין שופץ לעילא ולעילא, והפך למלון בוטיק, אחד הטובים בחיפה, ולטעמי מהטובים בארץ.

חדר גרנד בקומה הרביעית, עם תקרה משופעת ונוף לכרמל ולים

חדר גרנד בקומה הרביעית, עם תקרה משופעת ונוף לכרמל ולים

מה יש בכרמלה שהופך אותו למוצלח כל כך? אחרי שמתפעלים מהחדרים היפים, הריהוט המיוחד והאווירה השלווה במלון עצמו, אפשר לצאת לחקור את הסביבה הקרובה. המיקום של כרמלה, כך תגלו, פשוט מושלם: במרכז הכרמל, צמוד לגן האם היפה שבו פינות חמד וגן חיות נחמד, ששביליו המשופעים יורדים בתלילות אל הוואדי. במרחק הליכה מהמלון נמצאים הגנים הבהאים המופלאים, שאם עוד לא ביקרתם בהם, מומלץ לעשות זאת בהקדם האפשרי, וטיילת לואי, המשקיפה אל שיפולי ההר והמפרץ הכחול הרובץ מתחת.

פינוקים בחדר. תשומת לב ניתנת לפרטים הקטנים ביותר

פינוקים בחדר. תשומת לב ניתנת לפרטים הקטנים ביותר

בסביבה הקרובה מאוד, דקות הליכה מכרמלה, תמצאו כל מה שצריך כדי להרגיש בחופשה אמיתית: חנויות קטנות, בתי קפה, גלידריות איכותיות ומסעדות מכל הסוגים והמטבחים. אם אתם מתלבטים איפה לאכול או לשתות, הצוות בכרמלה, שמכיר היטב את חיפה, ישמח להמליץ לכם על מקומות מצוינים. אני, למשל, עצרתי בעקבות המלצתם, בקפה מנדרין, בית קפה נעים להפליא הממוקם בחצר פנימית נחמדה במרכז הכרמל (שדרות הנשיא 129). אם אתם חובבי בשר, נסו את מסעדת הבשרים סינטה בר (שדרות מוריה 127).

הרכבל היורד מסטלה מאריס לטיילת היפה

הרכבל היורד מסטלה מאריס לטיילת היפה | צילומים: שאטרסטוק

קצת יותר רחוק, במורד שדרות הנשיא, תגיעו לסטלה מאריס, עם תצפית נוף נהדרת ורכבל שיורד לטיילת של בת גלים מלאת החיים. ואם כבר ירדתם מהכרמל, מחכה לכם בעיר התחתית עולם ומלואו – מהמושבה הגרמנית עם בתי אבן משופצים ונאים, ואדי ניסנס הססגוני, שוק הפשפשים, רובע הנמל השוקק בלילות ושוק תלפיות עם הדוכנים העמוסים בכל טוב ומסעדת שוק נחמדה. לארוחת בוקר לא שגרתית, או בעצם בכל שעות היום, עצרו במסעדת פאטוש במושבה הגרמנית. מבנה האבן היפה, הגן המקסים והמרפסת הצופה לגנים הבהאים משמשים רקע מושלם לארוחה שמשלבת מזרח ומערב בחן ובנעימות.

רחוב במושבה הגרמנית

רחוב במושבה הגרמנית | צילומים: שאטרסטוק

למעשה, כל המקומות האלה מוכיחים שדו-קיום (מכל הסוגים, המינים והגוונים) אפשרי בהחלט. וגם שכונת הדר, שבימים עברו היתה מלאה בחנויות סדקית עבשות ודירות מתקלפות ומפויחות, הופכת בשנים האחרונות לשכונה מתחדשת, מלאה בסטודנטים ובצעירים, עם בתי קפה טרנדיים ואפשרויות שופינג מעולות.

הגנים הבהאים. אם עוד לא ביקרתם בהם, זה הזמן לתקן את המעוות

הגנים הבהאים. אם עוד לא ביקרתם בהם, זה הזמן לתקן את המעוות

אז למרות שרב הפיתוי להישאר בתחומי מלון כרמלה, לקרוא ספר טוב בחדר המקסים, לשקוע באמבט קצף מרגיע, להתרווח על המיטה הענקית או לשתות אספרסו בבית הקפה למטה, אל תשכחו להשאיר מספיק זמן לגלות את חיפה. מה שקורה שם עכשיו הוא מה שקרה בתל אביב לפני עשור או שניים. אם אתם רוצים להישאר בתחומי הכרמל, יש מספיק מה לעשות ולראות שם. אבל אם אתם פתוחים להרחיק לשכונות חיפאיות נוספות, תוכלו להצטרף לסיור חווייתי מודרך (בקבלה של מלון כרמלה יעזרו לכם לאתר סיור המתאים לכם) או פשוט לקבל המלצות מצוות המלון על מקומות בילוי, מסעדות ושווקים – ולצאת לגלות את חיפה במו רגליכם.

מומלץ בחום לרדת מהכרמל אל השכונות בעיר התחתית ולגלות שדו-קיום זה ממש לא ביטוי ריק מתוכן

מומלץ בחום לרדת מהכרמל אל השכונות בעיר התחתית ולגלות שדו-קיום זה ממש לא ביטוי ריק מתוכן

השילוב של אירוח מושקע ומוקפד במלון כרמלה עם החיים התוססים העכשוויים של חיפה הוא שילוב מנצח. אז פרגנו לעצמכם יממה או יותר, הצטיידו בנכונות לספוג חוויות חדשות וסעו לחיפה. אני ללא ספק אחזור לכאן בקרוב.

צילום תמונה פותחת: יוסי סטייבל

מידע מעשי

במלון כרמלה 19 חדרים (שניים מהם עם דלת מחברת), הפרושים על פני ארבע קומות, מחדרי קלאסיק אינטימיים, דרך חדרי דלקס וחדרי דלקס בלקוני עם מרפסת ועד חדרי גרנד בקומה הרביעית, עם תקרות משופעות, חלונות המשקיפים אל הנוף ופינת ישיבה מעוצבת. בכל החדרים תמצאו מכונת אספרסו, מיני בר ומוצרי אמבטיה איכותיים. ארוחת הבוקר מוגשת בבית הקפה בקומת הלובי ובקרוב מאוד ייפתח ספא מושקע בגינת המלון. כתובת: רחוב התשבי 130, מרכז הכרמל, חיפה. טלפון: 04-8302040, אתר אינטרנט

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מחיפה

חיפה הפחות מוכרת: העיר התחתית ושוק הפשפשים
חיפה הפחות מוכרת: העיר התחתית ושוק הפשפשים

חיפה מספקת הפתעות רבות גם למי שחושבים שהם מכירים אותה היטב. כך, בכל מקרה, גילתה חיפאית לשעבר בסיור מרתק באזור שבצעירותה נחשב מפוקפק והיום הוא אחד המעניינים בעיר - הנמל, העיר התחתית ושוק הפשפשים. ואחרי יום של מבנים ...

יפן בישראל: מוזיאון טיקוטין חוגג 60
יפן בישראל: מוזיאון טיקוטין חוגג 60

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, הנמצא בחיפה, חוגג השנה 60, מספר המסמל ביפן התחלה חדשה. את המאורע יציינו תערוכות חדשות, לצד פעילויות תרבותיות וחינוכיות מגוונות. ויש גם מתנה ייחודית למבקרים

חיפה של מטה – טיול בין הדר לעיר התחתית
חיפה של מטה – טיול בין הדר לעיר התחתית

הכרמל אמנם ירוק יותר, אבל האקשן האמיתי נמצא דווקא בשכונות שבמורד ההר. טיול בחיפה, בין שכונת הדר לנמל, עובר דרך שווקים פתוחים ומקורים, בתי קפה אלטרנטיביים, אמנות רחוב מלאת צבע, סמטאות תלולות ובתי אבן בסגנונות אקלקטיים. ואפילו בלילה, ...