תפריט עמוד
מזל טוב. נולד לכם תינוק. אחרי שיצאתם מהשוק הראשוני, אתם בוודאי רוצים להתחיל לצאת לטייל איתו. בדרך כלל אתם מוצאים את עצמכם שוב ושוב בגינה הציבורית הסמוכה לבית. אבל אפשר להרחיק קצת יותר. גם אם אתם מתקשים או לא מעוניינים ללכת לאורך זמן עם מנשא, יש טיולים בחיק הטבע שמחכים גם לכם, ההורים המצוידים בעגלות, ובתינוק שעדיין לא יודע ללכת, או שעושה את צעדיו הראשונים. כולם מרוויחים: ההורים יהנו מהאפשרות לטיול שובר שגרה, התינוקות הקטנים באמת ייהנו משינה עמוקה באוויר הצח והתינוקות הגדולים יותר יתרגשו מכל עץ, מפל או ציפור שייקרו בדרכם. הנה הצעות לכמה מסלולים קצרים וקלילים בחיק הטבע, שמותאמים לעגלות.

לטייל בטבע עם עגלה
טיול בטבע עם עגלה אינו דומה לטיול בגינה הסמוכה לבית | צילום: אייסטוק
נחל השופט

נחל השופט הוא פינת חמד מקסימה שנמצאת במרחק נסיעה לא ארוכה ממרכז הארץ. ההנאה מתחילה כבר בדרך. מצומת התשבי נוסעים דרומה על כביש 66 (לכיוון מגידו). אחרי כ-6 ק"מ יש פנייה משולטת ימינה, לדרך נוף רמות מנשה. פונים ועוקבים אחר השילוט לחניון חרובים ונחל השופט. נוסעים דרך יער של אורנים, ברושים, אלונים ואלות, רואים גבעות חשופות ועגולות מהן נשקפים שדות צהובים ושטחי מרעה, ועם קצת מזל רואים גם פרות רועות באחו. המסלול מתחיל מחניון חרובים, בו יש שולחנות פיקניק למכביר כך שזה המקום המתאים להאכיל את הפעוט שבוודאי רעב אחרי הנסיעה. פכפוך המים נשמע כבר מכאן. מסלול הטיול קצרצר, ונמשך כחצי שעה מענגת, או יותר, אם עוצרים בכל מקום עליו התינוק מצביע. הדרך היא על שביל אספלט לצד הנחל בו זורמים מים בכל ימות השנה. הזרימה יפה במיוחד בחורף ובאביב, ואז אפשר ליהנות גם מפריחה של רקפות, כלניות וחרציות. מפעם לפעם חוצים את הנחל גשרי עץ מקסימים. אחרי כ-200 מטר יש מפלון יפה הצונח לתוך בריכה. התינוקת שלנו צפתה בהתרגשות במים הנופלים ומהר מאוד התעקשה לצאת מהעגלה. לקחנו אותה בזהירות לטבילת ידיים ורגליים במים, דבר שהסב לה אושר גדול. אין מה לחשוש, המים צלולים לחלוטין ובקיץ ניתן גם לרחוץ בהם. המסלול כולו מוצל בעצי צפצפה ענקיים ובעצי ערבה. בהמשך המסלול יש פיצול שבילים שאחריו פונים ימינה ועוברים בגשר עץ מעל הנחל, שמוביל למערה שחורה גדולה. זו הזדמנות טובה ללמד את הילדים מהו הד. כאן המסלול המתאים לעגלות מסתיים. אפשר לרדת לטבילה נוספת במימי הנחל הקרירים, ואז לחזור בחזרה. אם לא רוצים לחזור באותו מסלול אפשר לעבור את הגשר בחזרה ואז לעלות על השביל הימני לפי השילוט לעין חשרת, מעיין הנובע מנקבה עמוקה ומתנקד לבריכה יפה המחופה בקשת. מכאן אפשר להמשיך בדרך עפר עוד כ-400 מטר עד שמגיעים בחזרה לחניון חרובים. אנחנו העדפנו לחזור בחזרה לפיצול השבילים (כמה דקות הליכה) ואז ללכת שוב במסלול בו הגענו. בשבתות וחגים עמוס, כדי ליהנות באמת מן המקום עדיף להגיע במהלך השבוע.

מפלון בנחל השופט
מפלון בנחל השופט | צילום: סימי שאואר

אגמון החולה
מגיע השלב בחייהם של תינוקות, בו הם מתחילים להתלהב מכל בעל חיים שהם רואים בסביבתם, בין אם מדובר בכלב, חתול או יונה. אנחנו, שמייעדים את הילדה שלנו לגדולות, החלטנו היא שלא תסתפק בבעלי חיים פשוטים שכאלה, שניתן לראות ברחוב. היא תראה עגורים! ובסביבתם הטבעית! במהלך הטיול שערכנו באגמון החולה היא לא ראתה עגורים. במקום זאת היא שקעה בשינה עמוקה. ממש כשעמדנו לצאת מפתח הפארק, היא התעוררה בקול צחקוק עליז, כאשר ברחשים נראו מדגדגים את כפות רגליה ומשאירים עליהם עקיצות קטנות. ילדים כנראה, יודעים יותר טוב מאיתנו ליהנות מהדברים הקטנים. המסלול באגמון החולה נמשך כ-8.5 קילומטרים, ועובר בשלושה מצפורים, אבל אפשר כמובן ללכת רק חלק ממנו. כך או כך, ההנאה מובטחת – איפה עוד בארץ אפשר ליהנות מטיול סביב אגם כמעט פראי, עם מישורי עשב, בוסתנים, חורשות ירוקות ותעלות מים מסביב? משפחות עם ילדים גדולים יותר יוכלו לטייל באופניים, בעגלות מסתור או ברכבים חשמליים, אבל הורים לקטנטנים, בעיקר הם עדיין לא יושבים, יטיילו בעגלות, שזוהי הדרך הזולה ביותר לטייל במקום – הכניסה לאתר חופשית למעט 2 ₪ הנגבים מכל מבקר לצורך השתתפות בפרויקט האכלת העגורים. העגורים, מלכי האגם, נצפים כאן בחורף, אבל לכל עונה יש את הקסם שלה: באביב אפשר לראות חסידות לבנות, בקיץ סיקסקים ושרקרקים ובסתיו שקנאים, אנפות, קורמורנים וברכיות.
ההגעה מכביש 90, הבאים מכיוון דרום יפנו ימינה כ-7.5 ק"מ אחרי צומת יסוד המעלה (יש שילוט).

עגורים באגמון החולה
עגורים באגמון החולה | צילום: דרור פייטלסון

טיילת הירדן – שביל עמי
טיילת מקסימה לאורך נהר הירדן, בין קיבוץ כפר בלום לקיבוץ שדה נחמיה. המסלול יצוק בטון ועליו חקוקים פסוקים מן התנ"ך בהם נזכר הירדן. מצד אחד של המסלול יש דשא עליו אפשר לפרוש שמיכה או לתת לילדים הגדולים יותר להתרוצץ, ובצד השני זורם לו נהר הירדן. לאורך המסלול יש פינות ישיבה תחת פרגולות עם גפנים מטפסים וכלי נגינה מפוסלים בבזלת. הטיול מתאים במיוחד לבוקר של שמש חורפית או לערב קיצי (המסלול מואר). ההגעה דרך מגרש החנייה של קייקי כפר בלום.

שמורת תל דן
שמורת תל דן היא גן עדן קטן של פלגי מים, נהר גועש וצמחייה שופעת. במקום ארבעה מסלולי טיול, כאשר חלק מן המסלול הקצר הוכשר לנכים ולכן הוא מתאים לטיול גם עם עגלות תינוק. מסלול הטיול עובר לצד נהר הדן ובין פלגי מים, ליד טחנת קמח ובבריכת שכשוך קרירה. המסלול מוצל כולו בעצים, בעיקר ער אציל, מילה סורית ואשחר רב עלים, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור הליכה עם קטנטנים גם ביום קיץ חם. השמורה נמצאת על כביש 99 (קריית שמונה-מסעדה), כ-11 קילומטר מזרחית לצומת המצודות, בסמוך לקיבוץ דן.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל התחתון

מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים
מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים

צעדים ספורים מובילים מבית הקרוואן שלי בחצרה של עדינה אל המצפור של הר כמון, הגבוה בהרי הגליל התחתון. במבט דרומה אני צופה אל בקעת סכנין. נוף ירוק של חורש ים תיכוני עוטף את הבקעה ואת הגבעות התמירות שבה. ...

מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון
מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון

בשלהי האביב הגיע רונן רז עם הג'יפ והקרוואן אל היישוב כמון השוכן על הפסגה הגבוהה ביותר של רכסי הגליל התחתון. "הגעתי עם כוונה להכיר את הגליל התחתון על הרכסים והבקעות שביניהם", הוא מספר. בדרך בין הנופים והכפרים חיפש ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...