תפריט עמוד

יקבים בנגב – דרך היין

הנגב מציע טמפרטורה מדברית ואדמה חולית. היובש והלחות הנמוכה מקטינים את הסכנות ממחלות ומזיקים ולכן נטעו בנגב מספר לא מבוטל של כרמים, חלקם על שרדי גתות שייצרו יין כבר לפני 3,500 שנים • יקבים מומלצים בנגב

בביקור האחרון שלי במצפה רמון הזמינו אותי חברים מקומיים לבוא איתם לחגוג את השקיעה במכתש. לא התווכחתי, כל מקום עם החגיגות שלו. כשהשמש התחילה לסגת דהרתי להר גמל על האופניים. הם כבר היו שם, על שפת המכתש, מעבירים מיד ליד בקבוקי יין – לחיים הם אמרו – לחיי הבריאה. הבריאה אכן היתה מאוד משמחת באותו לילה, שנמשך עד הבוקר וטובל בהרבה מאוד בציר מקומי. מאז אותו לילה אני מנסה לשחזר את הטעם הנפלא הזה. כן, זה היה בציר מקומי, אבל איזה? יש כל כך הרבה יקבים בנגב.

יקב כרמי עבדת
חנה ואיל יזרעאל חלמו על חווה בנגב. כאשר הוכרז על פרוייקט דרך היין יצאו השניים לסיורים ומצאו ערוץ ואדי בו גילו שרידים של חווה חקלאית קדומה לגידול ענבים. ההתאהבות במקום הייתה מידית.
הכרם נשתל תוך הקפדה על שימור הטרסות העתיקות וניצול מערכות ההשקיה הקדומות. הם שתלו עצי פרי ובוסתנים ובנו בריכות.
בכרם עבדת מאמינים בבציר ידני סלקטיבי. היין כאן נעשה רק מהענבים המשובחים ביותר המגיעים מכל חלקיו של הכרם. מיצרים כאן קברנה סוביניון ומרלו. תמיד אפשר לטעום כאן יין – כל יום בין השעות תשע בבוקר לשש בערב. יש סיורים, תצפיות על הכרם והסברים על חקלאות במדבר.
חוץ מיין אפשר גם להשתתף בסדנאות רבות ואפילו לייצר מוצרים בנפחיה. אפשר גם ללון בצימרים שבמקום.

יקב כרמי עבדת
חוות כרמי עבדת
אייל וחנה יזרעאל
טלפון: 08-6535177

יקב לה טרה פרומסה
יקב ביתי הנמצא במושב שחר. בתחילת שנות ה-90 הגיע לארץ בן למשפחת אצולה איטלקית והתאהב ביפהפייה מקומית ממושב שחר. האציל האיטלקי – סנדרו החליט להשאר במדבר, אבל יש דברים שקשה להפרד מהם – סנדרו הביא איתו מהבית את המסורת המשפחתית לייצור יין שהחלה באיטליה ב- 1425. בתחילה השתמשו בענבים שהגיעו מהגליל אבל היין שייצרו היה כל כך טעים שהוחלט להביא מתכונים וסודות משפחתיים מאיטליה ולייצר יינות וליקרים כאן באמצע הנגב. היום מייצרים ביקב יינות וליקרים מיוחדים המבוססים על אגוזים לימונים ואפילו ארטישוק. כאן תוכלו להנות לא רק מיין אלא מחוויה איטלקית הכוללת ארוחה שתפריטה נקבע בשיתוף עם האורחים. ביקורים רק בתאום מראש.

יקב לה טרה פרומסה
מושב שחר
טלפון: 08-6849093
נייד: 050-5684775
ביקור בתיאום מראש

יקב נאות סמדר
היקב הזה מציע את הטרנד הכי עכשווי- אורגני ! היין כאן מיוצר ומטופל בשיטות ביו אורגניות ללא דישון וללא חומרי הדברה – כמו כל יתר הגידולים של קיבוץ נאות סמדר. הכרם של נאות סמדר כולל מגוון רחב של זנים : קברנה סובניון, מרלו, שרדונה, סובניון בלאן ומוסקט קנלי. החוויה האורגנית לא נגמרת רק ביין. בקיבוץ נאות סמדר יש גם בית בד, מחלבה ומפעל למוצרי פרי. כך שאם אתם מגיעים לפונדק הדרכים של הקיבוץ שבצומת שיזפון תוכלו להצטייד לא רק ביין אלא גם בשמן זית, זיתים כבושים ומוצרי חלב וגבינות מדיר העיזים המקומי. אפשר גם לבקר ביקב בתאום מראש.

יקב נאות סמדר
קיבוץ נאות סמדר
אורית עידן וענת גנאור
ד.נ. חבל אילות, 88860
טלפון: 08-6358111
ביקור בתיאום מראש

יקב שדה בוקר
הכרם בשדה בוקר הוקם בתור ניסוי משותף, מטרת המחקר הייתה לגלות אם קיימת האפשרות לגדל כרמים באמצעות מים מליחים מהסביבה. בשנת 1999 נחנך היקב למטרת ייצור יינות איכותיים העשויים מהענבים הגדלים בכרמי הקיבוץ. ניתן לארגן ביקורים ביקב וטעימות יין בתיאום מראש.

יקב שדה בוקר
ד.נ קיבוץ שדה בוקר 84993
טלפון: 050-7579212
פקס: 08-6560118

חוות יקב רוטה
חוות יקב רוטה הוקמה בשנת 2005 על ידי האמן ארז רוטה שישוקה. היקב שבחווה עתיר מוניטין ואף זכה במדליית זהב בתחרות הבינלאומית טרהווינו. היקב מייצר יינות בוטיק – קברנה סוביניון, מרלו ומוסקט. תוכלו ליהנות כאן מסדנת טעימות, סדנת הסברים על תהליך גידול גפנים בנגב והסבר על תהליך ייצור היין.

חוות יקב רוטה
טלפון: 054-4518703, 054-4968703
דוא"ל:
rotawinery@walla.com

יקב קדש ברנע
אלון ונירה צדוק רצו לייצר יין. הם קראו למומחים שיבדקו את האדמה ויגידו מה הסיכויים לגדל במקום ענבים מהם אפשר לייצר יין. דעת המומחים היתה נחרצת – לא ! לדעתם של מומחים לא ניתן היה לגדל במקום ענבים שמהם אפשר לייצר יין איכותי. השניים החליטו לא לקבל את דעתם של המומחים העכשווים ולפנות להסטוריה. הם התבססו על ניסיונם של מי שחיו במקום לפני אלפי שנים. קדש ברנע של היום נמצאת בסמוך לניצנה, שם היתה לפני שנים רבות עיר נבטית שהפכה לרומית ולאחר מכן לביזנטית. באיזור נמצאו שרידים רבים של גתות ששימשו לייצור יין. אלון ונירה שגידלו עד אז ירקות שתלו כרמים. היום מדובר בכרם המשתרע על 30 דונם. כאן תוכלו להנות מיין, סיורים, הדרכות טעימות. היקב כשר למהדרין והמקום סגור למבקרים בשבתות.

יקב קדש ברנע
מושב קדש ברנע
נירה ואלון צדוק
טלפון: 08-6555849
נייד: 050-5354664, 050-8693319

חוות נחל בוקר
בחוות נחל בוקר מגדלים כיום 20 דונם ענבים מהזנים קברנה סובינון ומרלו לייצור יין איכותי. הכרם ממוקם בעמק בוקר ליד קבוץ שדה בוקר בהר הנגב, בגובה של 500 מ' מעל פני הים. האקלים המיוחד השורר באזור זה מקנה לגידול ענבים יתרון בתחום הגנת הצומח. החווה עובדת כמשק משפחתי בהקפדה מרבית בגידול הענבים. מן היין אפשר ליהנות במסעדה "בית היין" שבחווה. בין אוגוסט לקוטובר ניתן לצאת לסיורים בכרמי הענבים ובתקופת הבציר אפשר להשתתף בדריכת הענבים ליין.

חוות נחל בוקר
טלפון: 052-6822930 או 052-5786863

יקב בן שושן
יובל וניבה בן שושן הגשימו את החלום שלהם והקימו יקב. הענבים לייצור היין מגיעים ממספר כרמים כאשר המעניין שבהם הוא כרם הנמצא על שרידיה של חווה נבטית בת 1,500 שנה. ליינות ארומה מקומית של מרווה וטימין. מבקרים במקום זוכים לא רק ליין משובח אלא גם לאירוח ברזילאי הכולל ארוחות ענק של בשר ויין וכמובן מוזיקה נפלאה. ביקורים רק בתאום מראש.

יקב בן שושן
קיבוץ ברור חיל
ד.נ. חוף אשקלון
טלפון: 08-6803321
נייד: 054-6744161
ביקור בתיאום מראש

יקב גלאי
סיגלית ואסף גלאי החליטו לעשות מהפך. הם בחלו בחיי העיר והחליטו לעבור לכפר. הם רכשו יחידת משק בת 60 דונם במושב ניר עקיבא והפכו לחקלאים. אחרי שנטעו עצי פרי וכרם הענבים עלו יפה, החליטו ללכת עד הסוף ולפתוח יקב. היינות, אדומים בלבד, מיושנים בחביות עץ אלון. כאן תוכלו להשתתף בטעימות יין ולשמוע הרצאה על תהליך ייצור היין. גם כאן ביקורים בתאום מראש בלבד.

יקב גלאי
סיגלית ואסף גלאי
מושב ניר עקיבא, משק 66
ד.נ. נגב, 85365
טלפון: 08-9933713
נייד: 050-5266321, 054-2166321
ביקור בתיאום מראש

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנגב צפוני ומערבי

פריחת הכלניות: טיול בנגב הצפוני
פריחת הכלניות: טיול בנגב הצפוני

למרות הטלטלה שעברה על האזור, גם בחורף הזה הכלניות פורחות בשיא הדרן ועסקים קטנים מתחילים להיפתח מחדש. טיילנו בין יערות למרבדי פריחה, בין אמנים לבשלנים וגילינו כמה מרגוע יש כאן ללב ולנשמה. השנה, יותר מתמיד כדאי לטייל באזורים ...

מבוא לנדודים 56: החווה של דנדן ולילך
מבוא לנדודים 56: החווה של דנדן ולילך

בין נתיבות ואופקים פניתי אל דרך עפר שחצתה את המישור, התכנסה אל בין נחל גרר ויובלו נחל פטיש. הגעתי אל חוות בולוטין של דנדן ולילך, החבוקה בין שני קניוני הלס. דנדן הגיח מתוך כרם זיתים על גבי טרקטורון. ...

מבוא לנדודים 55: החולות בין עזה לעזוז
מבוא לנדודים 55: החולות בין עזה לעזוז

מדבר החולות המתחיל בדרך מעזוז אל עזה, נמצא גם בצפון סיני ובמצרים, והלאה אל לוב אלג'יר ומרוקו. חולות עגור נוגעים בחולות חלוצה שמשתלבים עם חולות נחל סכר, ותרבות של עמים שלמים, סוחרים חקלאים ורועים, מכוסה בשמיכת החול הגדולה. ...