תפריט עמוד
1. "אני שונא/ת לונה פארקים"
חבל, ובכל אופן – דיסנילנד פריז (שמוכר לפעמים יותר בשם "יורודיסני") אינו לונה פארק. אין שם גלגל ענק או מכוניות מתנגשות ולא באים בשביל רכבות ההרים. יש שם הרבה דמיון, הרפתקאות אקזוטיות, מתקני היי טק משוכללים ודמויות מצוירות קלאסיות שקמות לתחייה – מיקי מאוס, דונלד דק, היפהפייה הנרדמת, שלגיה, פינוקיו וחברים.

2. "נורא צפוף שם והתורים איומים ומייגעים"
אם הגעתם באוגוסט, מגיע לכם; וחוץ מזה, ברוב המקומות יהיה צפוף

באוגוסט. בכל מקרה הונהג שם סידור חכם שמקצר מאוד את התורים: "Fastpass" (כרטיס מעבר מהיר) – אוטומט ליד חלק מהאטרקציות, שבו מקבלים כרטיס עם הזמן המדויק של התור שלכם, ואז באים ממש כמה דקות לפני ונכנסים (לא כרוך בתשלום נוסף). ברוב ימות השנה המצב מבחינת הצפיפות נסבל בהחלט, אם כי צריך לזכור שלא מדובר באי בודד.

3.​"זה מתאים רק לילדים קטנים שאוהבים אגדות ילדותיות"
זה כיף לכל ילד, גם בגיל שבעים.

4.​"זה מתאים רק לילדים גדולים שאוהבים רכבות שדים"
כנ"ל.

5. "למבוגרים זה מעיק"
אפשר ורצוי להשאיר את הרצינות בבית, להשתטות קצת ולהפליג בעולם הדמיון. להתרגש מהמערב הפרוע, גם אם הוא לא אמיתי, להתלהב מהחתול הקופץ מתוך הסרט התלת ממדי, לצרוח בלופ של רכבת ההרים, להתפעל מהסרטים העתידניים ולא להחמיץ את בית הרוחות. ליהנות כמו הילדים, ולא להתבייש אם אפילו יותר.

6. "יש בפריז אתרים טובים יותר לילדים"
אפשר ללמד את הילדים תרבות וללכת שעות במסדרונות של מוזיאונים, אפשר להגיע לפארק דה לה וילט לחפש אטרקציות (ולמצוא הרבה מכשירים מקולקלים) ואפשר לעשות הפסקה מהלימודים – וללכת סתם לעשות חיים. אגב, בשטח דיסנילנד נמצא גם פארק אולפני הסרטים של דיסני ומגרש גולף גדול.

7. "זה נורא לא צרפתי ולא שייך"
גם פיצות הן לא צרפתיות, וכמובן אפשר לאכול עם הילדים פטה אווז ברוטב

צדפות, במסעדות צרפתיות עם שלושה כוכבי מישלן.

8. "זה נורא אמריקאי"
זה נכון, אם כי יש כאן הדגשה מיוחדת על דמיון שנוצר מחוץ לאמריקה, כמו ז'ול ורן הצרפתי וליאונרדו דה וינצ'י האיטלקי. בכל אופן, יש דברים שרק האמריקאים יודעים לעשות בגדול, ופארק דיסני – עם הסדר והניקיון המופתיים, החשיבה על הפרטים הכי קטנים, שיאי הטכנולוגיה ושיאי הקיטשיות – הוא אחד מהם.

9.​"יקר מאוד לישון בדיסנילנד"
בשטח דיסנילנד ישנם כמה בתי מלון ברמות שונות ומסוגים מגוונים; הזול שבהם הוא מלון סנטה פה
(Hotel Santa Fe), בסגנון ניו מקסיקו, שבו המחירים סבירים. נוסף על כך, כ־25 קילומטר מהפארק נמצא אתר קמפינג (Davy Crockett Ranch), שבו אפשר לישון באוהלים או בבונגלוס.

10.​"דיסנילנד פריז לא הצליח כמו אחיו האמריקאי"
הפארק התאושש מההתחלה הקשה שלו, וכיום מבקרים בו כ־12 מיליון אנשים בשנה, שהופכים אותו לאתר התיירות המבוקר ביותר באירופה.

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...