תפריט עמוד

יום הבסטיליה בפריז: חגה של אומה מרדנית

אחת לכמה שנים עולה העם הצרפתי על בריקדות, מתקומם, מתנגד, מפיל משטר ויוצא להפגנות – מכיבוש הבסטיליה דרך מרד הסטודנטים ב-1968 ועד לשפע השביתות, ההפגנות, צעדות המחאה וחסימת צירי התנועה האופייניים כל כך לפריז של זמננו

אחת לכמה שנים עולה העם הצרפתי על בריקדות, מתקומם, מתנגד, מפיל משטר ויוצא להפגנות – מכיבוש הבסטיליה דרך מרד הסטודנטים ב-1968 ועד לשפע השביתות, ההפגנות, צעדות המחאה וחסימת צירי התנועה האופייניים כל כך לפריז של זמננו.

ב-14 ביולי 1789 הסתערו המוני פריזאים זועמים על מבצר הבסטיליה, בית הכלא המרכזי של העיר, ובכך נתנו את האות לתחילתה של המהפכה הצרפתית המפורסמת ולעידן חדש בהיסטוריה העולמית.
מתאים לצרפת בכלל ולפריז בפרט להפוך את ההסתערות על מבצר הבסטיליה ליום החג הלאומי, ולהנציח בכך את האופי המרדני של העיר. אין כמו יום העצמאות הצרפתי, כדי להעלות את פריז על ראש שמחתנו.

מבצר הבסטיליה כבר אינו קיים, ובמקומו עומד אחד מבתי האופרה של פריז, אופרה לה-בסטיל, (Opera La Bastille) שניצב בכיכר הבסטיליה ליד תחנת המטרו שקרויה גם היא על שם הבסטיל, והיא מקושטת בהתאמה ברוח המהפכה הצרפתית.

14 ביולי הוא חג לאומי חשוב, שהצרפתים לוקחים ברצינות תהומית, כמו כל דבר הקשור במורשתם. מסורות החג כוללות מצעד צבאי מסורתי בשדרות השאנז אליזה, פיקניק המוני בגני וורסאי, קישוט מגדל אייפל בתאורה מיוחדת ותצוגת זיקוקים מרהיבה מגני טרוקאדרו. הזיקוקים הם מופע פירוטכניקה מרהיב למדי, ואם אין לכם בעיה להתחכך עם יותר ממאה אלף איש שמתקבצים לראות את הזיקוקים, זה המקום להיות בו ב-23:00 בלילה.

אפשר לאחד שתי הנאות, ולהזמין מקום באחת משתי המסעדות שבמגדל אייפל ולצפות משם בזיקוקים של הטרוקאדרו.

יש גם אופציות פחות בורגניות. למשל, ריקודים תחת כיפת השמים בפארק לה-וילט, בימי ראשון בחודשים יולי-אוגוסט. בכלל כדאי לשים לב לפארק הזה ולהתרחשויות השונות שמתקיימות בו. בנוסף, בכל שנה מתקיים בפארק בסביבות ה-14 ביולי פסטיבל קולנוע תחת כיפת השמים החל משעת השקיעה. השנה (2011) יתקיים הפסטיבל בתאריכים 19 ביולי – 21 באוגוסט.

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...