תפריט עמוד

יוון בחגים – המלצות ליעדים חמים

הסתיו, כשמזג האוויר נעים במיוחד ויוון פחות עמוסה, הוא זמן מצוין לצאת לחופשה זוגית או משפחתית ביוון. כמה המלצות ליעדים ביוון שמומלץ לבקר בהם בתקופת החגים

יוון נפלאה כל השנה, אבל בתקופת החגים יפה כאן שבעתיים. כמויות התיירים שגדשו את האיים בקיץ פוחתות ומזג האוויר החם מתקרר מעט אבל עדיין חמים מספיק כדי לבלות ליד הים, עם המים הצלולים והנעימים ובלי השמש היוקדת. ולאן ביוון כדאי לנסוע בתקופת החגים? הנה המלצות ליעדים חמים בסתיו:


חוף באי קוס

כרתים
את האי כרתים כמעט שאין צורך להציג. זהו אחד היעדים האהובים על הישראלים, ואין פלא. מרחק הטיסה הקצר פירושו שהחופשה מתחילה מהר – רק המראתם וכבר אתם נוחתים בבירת האי, הרקליון. הגיוון של האי הוא עוד סיבה שרבים אוהבים את כרתים: יש כאן חופים נהדרים, חלקם פופולריים ועמוסים, אחרים מבודדים ושלווים, מרכז האי הררי ואפשר לצאת לטיול בין כפרים קטנים ומסורתיים, ובערבים הטברנות מלאות חיים ושמחה. בכרתים יש כמה אזורי נופש עם שירותי תיירות מפותחים מאוד, מלונות ברמה בינלאומית, חנויות ואטרקציות שונות.


מזרח כרתים: אלונדה ואיוס ניקולאוס
אלונדה ואיוס ניקולאוס, במזרח האי, הם יעדים פופולריים בקרב עשירי אירופה. אזור אלונדה מפורסם באי המצורעים, ספינלונגה, שהתפרסם הודות לספרה של ויקטוריה היסלופ, "האי של סופיה". איוס ניקולאוס היא עיירה ציורית ויפה, שבמרכזה אגם עם בתי קפה ומסעדות סביבו. בתי המלון באזור אלונדה מומלצים ואיכותיים, אלגנטיים ויוקרתיים והם מתאימים לישראלים המחפשים חופשה מפנקת ויוקרתית. מלון מפנק במיוחד הוא אלונדה גולף (Elounda Gulf Villa), המדורג חמישה כוכבים דלקס. במלון וילות וסוויטות בוטיק עם בריכות פרטיות אל מול מפרץ אלונדה היפהפה. הווילות מאובזרות היטב ומרווחות במיוחד, עם חדרי שינה וסלון,  וכולן משקיפות לנוף מדהים. 


וילה עם בריכה פרטית מול מפרץ אלונדה במלון אלונדה גולף

מרכז כרתים
אזור מרכז כרתים מהווה בסיס מצוין לטיולים בכל רחבי האי, ובו אתרים ארכיאולוגיים מפורסמים כמו קנוסוס לצד עיירות נופש פופולריות כמו הרסוניסוס ומליה, בהן אפשר ליהנות מבטלה בחופים לצד חיי לילה תוססים. במרכז כרתים נמצאת גם בירת האי, הרקליון. אזור מרכז כרתים חביב במיוחד על משפחות, הודות למיקומו הנוח. כאן אפשר למצוא מלונות מפנקים רבים שמציעים חופשה על בסיס הכל כלול והרבה אטרקציות. אחד המלונות הפופולריים בקרב הנופשים הישראלים באזור הוא ננה ביץ' (Nana Beach) ששוכן בעיירת הנופש הרסוניסוס. המלון מעוצב ככפר יווני אותנטי ואורחיו נהנים מחוף ים צמוד, כמה בריכות, מועדון ילדים, ספא והיצע גדול של מסעדות וברים על בסיס הכל כלול.


מלון Amirandes, אחד מהמלונות היוקרתיים ביותר במרכז כרתים

אחד המלונות היוקרתיים באזור הוא Amirandes Exclusive Resort, בדרגת חמישה כוכבים דלקס.  המלון, הנושק לים, מציע לאורחיו חדרים מפנקים במיוחד, אשר בחלקם ניתן למצוא חדר כושר פרטי, מערכת קולנוע ביתי, ג'קוזי ובריכה פרטית. כל האורחים נהנים מבריכות יפהפיות, ספא, מסעדות משובחות ומתקנים ופעילויות לילדים. גם זוגות שמעוניינים בחופשה רומנטית ימצאו את מבוקשם באזור. מלון איילנד (The Island) הוא מלון בוטיק מפואר ביותר השוכן בקרבת הרסוניסוס ומיועד למבוגרים בלבד. במלון בריכה חיצונית ופנימית, ספא, חדר כושר, מסעדות וברים. 

מערב כרתים
אזור מערב כרתים נחשב ליפה ולפראי ביותר באי. האזור מצטיין בנופים הרריים ירוקים, באתרי טבע מרהיבים ביופיים כמו קניון סמאריה ובחופים יפהפיים. כאן אפשר למצוא גם את העיר היפה בכרתים – חאניה, עיר עתיקה ורומנטית שבה סמטאות צרות ומלאות אווירה, חנויות מסורתיות לצד חנויות יוקרה, מוזיאונים ונמל ציורי. בסמוך לעיר יש רצועת חוף יפהפייה ובה אתרי נופש רבים. מלון שמתאים במיוחד לחופשה משפחתית בקרבת חאניה הוא מלון Creta Princess, מלון הכל כלול בדרגת ארבעה כוכבים. זהו מלון גדול וצבעוני עם בריכת ענק שכוללת פארק מים ומגוון מסחרר של פעילויות לילדים. 


הנמל הוונציאני של חאניה


עיר מקסימה נוספת באזור מערב כרתים היא רתימנו, עיר נמל עתיקה ותוססת אשר שוכנת בין חאניה להרקליון. אחד המלונות היוקרתיים באזור הוא The White Palace, מלון חמישה כוכבים מרהיב ביופיו המעוצב בסגנון מינימליסטי וממוקם על רצועת חוף חולי יפה. במלון 3 בריכות, 4 מסעדות ומועדון ילדים מושקע.

סלוניקי וחלקידיקי
סלוניקי, השנייה בגודלה בערי יוון, שוכנת בצפון-מזרח יוון ומהווה בסיס מעולה לטיולים באזור זה, העשיר באתרי טבע ובנופים יפים. עיר הנמל המרתקת מציעה אתרים ארכיאולוגיים, מוזיאונים וכן כמה כנסיות שהוכרזו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. בסלוניקי יש היצע גדול של מלונות חמישה כוכבים מעוצבים כמו The Met Hotel, המדורג חמישה כוכבים דלקס. זהו מלון מודרני ומעוצב להפליא ששוכן בנמל של סלוניקי ומציע לאורחיו בריכה על הגג עם נוף נפלא למפרץ ולעיר, ספא מפנק, מסעדות גורמה וברים מתוחכמים. מלון מומלץ נוסף הוא Makedonia Palace, מלון חמישה כוכבים אשר שוכן בטיילת של סלוניקי, עם תצפית מרהיבה לים, ובמרחק הליכה קצרה ממוקדי העניין הבולטים של העיר. בתום יום של טיולים האורחים יכולים ליהנות מרחצה בבריכה ומאוכל משובח במסעדות המלון. 

מפרץ מיוער בחלקידיקי

ממזרח לסלוניקי נמצא חצי האי חלקידיקי, אשר מורכב משלוש אצבעות יבשה שנשלחות אל הים. כאן אפשר לשלב נופש בחופים חוליים זהובים ומפרצי טורקיז קסומים יחד עם סיור במנזרים עתיקים (כמו המנזרים של הר אתוס שהסיור בהם אפשרי לגברים בלבד), ביקור בכפרי דייגים ציוריים וטיולים בטבע הירוק, בין יערות אורנים עבותים. אזור חלקידיקי הוא אזור נופש יוקרתי עם שפע של מלונות מצוינים ומפנקים, כמו Sani Beach Hotel שבאזור קסנדרה. זהו למעשה מתחם של כמה מלונות יוקרה המעוצב בסגנון קולוניאלי מודרני שמחלונות הענק של חדריו נשקף נוף מרהיב. אורחי המלון נהנים משני חופים, בריכת שחיה בסגנון לגונה, מרכז ספורט מים, ספא מפנק ו-11 מסעדות. למשפחות מציעים את Blue Lagoon Princess, כפר נופש מעולה ברמת חמישה כוכבים על בסיס הכל כלול. אורחי המלון נהנים מחוף חולי צמוד, בריכות, מגלשות וספא.


מלון Palazzo del Mare בקוס. החדרים שבקומת הקרקע פונים לבריכת השחייה


קוס
האי קוס, ששייך לאי הדודקאנס, הוא אי קטן יחסית, יפה ותוסס, שמציע שילוב של אתרים ארכיאולוגיים, כפרים מסורתיים שטובלים בנופים ירוקים וחופים חוליים יפים במיוחד שמתאימים למי שמחפש חופשת בטן-גב. בירת האי, קוס, היא עיר עתיקה ומלאת אווירה, עם מצודה ימי ביניימית מרשימה, בית כנסת, שוק ססגוני וכן מסעדות וחנויות מזכרות בשפע. בסמוך לעיר נמצא האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר באי – אסקלפיון, בו שכן בית הספר הראשון לרפואה בעת העתיקה.  


פארק המים במלון Blue Lagoon Resort



מלונות מומלצים במיוחד למשפחות הם Blue Lagoon Resort ו-Blue Lagoon Village, מלונות הכל כלול ברמת חמישה כוכבים השוכנים בסמוך לעיר קוס. האורחים כאן לא משתעממים לרגע, עם חמש בריכות, פארק מים, מיני גולף, מגרש טניס, מועדון ילדים, ספא וגנים מטופחים. מי שמחפש חופשה מפנקת ימצא את מבוקשו במלון Plazzo del Mare, מלון פאר ברמת חמישה כוכבים דלקס בצפון-מערב האי. חדרי המלון מפוארים, וכל החדרים שבקומות הקרקע פונים ישירות לבריכה העצומה בגודלה, שכוללת גם ג'קוזי וזרמי מים. בנוסף, יש בריכה מחוממת ומקורה, בריכת ילדים, חדר כושר וספא.  מלון מומלץ נוסף הוא Atlantica Porto Bello Royal, מלון מפואר ומוקף גנים עם חוף פרטי, 12 בריכות, צוות בידור פעילויות ספורט ימי.


התמונות בכתבה: טיילת טרוול, שאטרסטוק

 

 

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.