תפריט עמוד

טרק הלנטאנג בנפאל

טרק קצר וקל יחסית, שמציע את כל הטוב שבנופי ההימלאיה בנפאל: פסגות מושלגות, גשרים תלויים מעל נהרות אדירים, כפרים קטנים, יערות סבוכים. ואם יש לכם זמן, תוכלו לשלב אותו עם טרקים נוספים באזור

 

אם תטפסו במעלה עמק הלנטאנג (Langtang), שמצפון לקטמנדו, תגיעו בתום שלושה ימי הליכה אל הכפר קאנג'ין גומפה (Kyanjin Gompa) המוקף כמעט מכל עבר בנופי הימלאיה מופלאים. זהו טרק קצר וצבעים לו לרוב: לבן של שלג, ירוק של צמחייה, כחול של שמיים מדהימים, אדום של שדות הכוסמת, צהוב של גבינת יאק וקרם של כוס הצ'אי החם.


הכפר קאנג'ין גומפה, מוקף בנופי ההימלאיה המפעימים

טרק הלאנגטנג אורך חמישה עד שישה ימים (אפשר להאריך אותו, ראו בהמשך), והוא מציע בפרק זמן הליכה קצר את כל מה הטוב של נופי ההימלאיה בנפאל: פסגות מושלגות, נהרות אדירים, גשרים תלויים, כפרים קטנים, יערות סבוכים ועוד – והכל במרחק קצר יחסית מקטמנדו הבירה. הטרק הוא ברמת קושי קלה עד בינונית, ולדעתי הוא יכול להתאים לכל מי שיש לו קצת כוח רצון.


תושבת הכפר קאנג'ין גומפה מפרידה את גרגרי הכוסמת מהגבעולים

הכפר ממנו יוצאים אל הטרק ואליו חוזרים בסופו נקרא סייברו בסי (Syabru Besi) והוא נמצא במרחק נסיעה של שמונה-תשע שעות מקטמנדו. את הדרך הלא קלה מעיר הבירה ניתן לעשות באוטובוסים מקומיים, אבל יותר נוח ובטוח לשכור (או לחלוק עם מטיילים אחרים) ג'יפ פרטי. אל הכפר מגיעים לרוב בשעות אחר הצהריים המאוחרות, ולכן לנים כאן בלילה.


צל של גשר תלוי מעל הנהר בדרך ללמה הוטל

ביום הראשון של הטרק עולים במתינות אל הכפר למה הוטל (Lama Hotel). משך ההליכה כחמש עד שש שעות, בין שדות ונוף ירוק, ובמהלכה חוצים את נהר הלנגטאנג על גבי גשרים תלויים ועוברים ביער אלפיני. במהלך ההליכה עוברים על פני כמה אכסניות נוספות, בהן ניתן לעצור למנוחה, שתייה ואוכל. למה הוטל הוא לא יותר מאשר כמה בתי הארחה להולכים בטרק ואת הלילה מעבירים באחד מבתי ההארחה הללו.


שדה כוסמת ביציאה מהכפר לנגטאנג לכיוון קאנג'ין גומפה

ביום השני של הטרק ממשיכים לעבר הכפר לנגטאנג, שהוא הכפר הגדול בעמק. משך ההליכה שש עד שבע שעות. במהלך ההליכה יוצאים מהאזור המיוער ונופי הפסגות האדירות מתחילים להתגלות במלוא תפארתם.

היום השלישי הוא יום קצר, שלוש עד ארבע שעות הליכה, ובו מגיעים אל שיא הטרק – אל הכפר קאנג'ין גומפה, היושב בתוך נוף נהדר של הרים אדירים, פסגות מושלגות, שדות חקלאיים, יאקים רועים, ויש בו גם מפעל קטן שבו מייצרים גבינות יאק טעימות להפליא.


חנות לממכר גבינות יאק בקאנג'ין גומפה

באזור הכפר ניתן לצאת לנקודות תצפית נהדרות, המשקיפות על פסגת הקאנג'ין רי, שמתנשאת לגובה של 4,779 מ' והבייסקאמפ של הלנגטאנג לירונג. למי שזמנו בידו, מומלץ להישאר בקאנג'ין גומפה ליותר מלילה אחד בכדי ליהנות ממה שיש לכפר וסביבתו להציע.

מקאנג'ין גומפה לוקח יומיים לרדת בחזרה אל סייברו בסי, נקודת ההתחלה והסיום של הטרק, כשרוב המטיילים עוצרים ללילה בלמה הוטל.


כשההורים עובדים בשדות, הילדים מעסיקים את עצמם במשחקים מאולתרים

כאמור, אפשר לסיים את הטרק בחמישה ימים, אבל שווה להקדיש עוד יום-יומיים לכפר קאנג'יו גומפה. ואם יש לכם עוד יותר זמן, אפשר להתחבר מטרק הלנטאנג אל טרק האגמים הקפואים ואף להמשיך לטרק בעמק האלמבו.

מפת האזור

ערוץ טרקים וטיולי הליכה

מידע מעשי

התארגנות: את ההתארגנות לטרק עושים בקטמנדו. אפשר (וכדאי) לשכור פורטרים דרך אחת הסוכנויות בטאמל. יש צורך להצטייד בכרטיס TIMS, שמחירו 10 דולר ואפשר להשיגו בקלות דרך סוכני הנסיעות בקטמנדו. בנוסף, יש לקנות אישור כניסה לשמורה בעלות של 20 דולר, אישור זה נרכש על הדרך מקטמנדו, סמוך לכפר דונצ'ה.
ציוד: אין צורך בציוד מיוחד לטרק הזה. למרות שאפשר לקבל שמיכות בגסט ההאוסים בהם לנים, מומלץ להביא שק שינה. מקלות הליכה יכולים להיות לעזר.
לינה ואוכל: בגסט האוסים שלאורך המסלול
זמן מומלץ: מרץ-אפריל וספטמבר-אוקטובר

טרקים נוספים בנפאל:

טרק סובב אנאפורנה
טרק סובב אנאפורנה, שהתקצר בשנים האחרונות בשל סלילת כבישים, היה ונותר הטרק הפופלארי ביותר בנפאל בקרב מטיילים ישראלים. כעשרה ימי הליכה בין כפרים, נהרות ויערות, שמתחלפים בנופים חשופים ובפסגות מרשימות. חווית הימלאיה בלתי נשכחת

 

טרק האגמים הקפואים בנפאל
גולת הכותרת בטרק האגמים הקפואים היא מקבץ של אגמים יפהפיים בגובה של יותר מ-4,000 מ'. בחורף, כשהאגמים קופאים, אפשר ללכת עליהם, בשאר השנה, אי אפשר להסיר את העיניים ממי הטורקיז הצלולים
האוורסט – טרק לבייס קאמפ
יש מי שחולם לטפס לפסגת האוורסט ויש מי שמסתפק בחלום צנוע יותר – להגיע לבייס קאמפ, המחנה ממנו יוצאות משלחות הטיפוס בדרכן לפסגה. אבל צנוע במונחים הימלאיים פירושו להעפיל לגובה של יותר מ-5,400 מטר בנופים עוצרי נשימה, תרתי משמע

 

 

נפאל: סודות ההימלאיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנפאל

פשופאטינט – הגבול הדק שבין החיים למוות
פשופאטינט – הגבול הדק שבין החיים למוות

הגבול הדק המביך והמצמרר, בין ריח המנגל לפרידה קורעת הלב באתר שריפת הגופות במקדש פשופטינט בקטמנדו, הוא גם הגבול המטושטש בין החיים למוות. זוהי התפיסה ההינדית והבודהיסטית בנפאל. כאן המוות, הוא לא סוף פסוק. להפך, הוא הזדמנות חדשה, ...

טרק בממלכת מוסטנג הנידחת, אי שם בצפון נפאל
טרק בממלכת מוסטנג הנידחת, אי שם בצפון נפאל

אם יש גן עדן הוא נמצא במוסטנג, מקום מושבם של טיבטים, סמוך לגבול עם סין (או טיבט, תלוי את מי שואלים), החיים את חייהם בחופש. עניין שאינו מובן מאליו מאז הסכסוך שהתעורר עם סין ובריחתו של הדלאי לאמה ...

מסע צילום במוקדי העניין בקטמנדו
מסע צילום במוקדי העניין בקטמנדו

במבט ראשון נראית קטמנדו מוזנחת, צפופה ומזוהמת, אך אל תתנו לרושם הראשוני להטעות אתכם, מדובר באחת מהערים הקסומות והמרתקות במזרח ובעולם כולו. הצלם חמי כרם חוזר בפעם החמישית אל קטמנדו למסע צילום שמתרכז דווקא בעיר עצמה, ולא בפסגות ...