מסע אל רכס האנפורנה, נפאל – 11 יום

הטיול לנפאל הוא שילוב מרתק בין נופים נשגבים, למסע אנושי ותרבותי, אמנות ודתות אפופות מיסטיקה באזורים הררים.

מסע אל רכס האנפורנה, נפאל – 11 יום

חבילות לנוסע העצמאי

מסע אקספורטיבי בנפאל – אל רכס האנפורנה במרומי ההימלאיה ברגל בג'יפים ובאופניים – 11 יום

מסע זה משלב שלושה ימי הטרק בשמורת אנפורנה, רפטינג בנהר הטיסולי, רכיבה על אופניים ונסיעה במרומי ההרים אל ג’ומסום ומוקטינט עם טיול גיאוגרפי מעמיק בערים העתיקות של עמק קטמנדו, בשווקים, במקדשים, במנזרים ובלב קטמנדו עצמה, וביקור בעיירה המדהימה פוקרה לרגלי שמורת אנפורנה. עליכם לקחת בחשבון כי הטרק בן שלושת הימים כולל הליכה רגלית של בין 5-8 שעות ביום בנוסף לפעילויות אקטיביות אחרות.

על קצה המזלג:
ערים עתיקות מהמרשימות בעולם, מקדשים בודהיסטים והינדואיסטיים
הליכות רגליות בין כפרים חקלאיים וטרסות אורז בעמק קטמנדו
רכיבה על אופניים בשבילים כפריים
רפטינג בנהר הטריסולי
טרק בן שלושה ימים ברכס האנפורנה למרגלות פסגות ההרים הגבוהות בעולם

עונות מומלצות: חודשים מרץ – מאי / אוקטובר – נובמבר
עונות אפשריות: חודשים ספטמבר – מאי
ניתן לבצע את המסע ללא תנועה בשבת

לפרטים נוספים והרשמה>>

מסלול המסע

יום 1, קטמנדו – בודנט, פשופטינט, קטמנדו דרבר סקוור
ניפגש עם המדריך הנהג והרכב המלווה אותנו במהלך המסע בשדה התעופה. בהתאם לשעת הנחיתה יום סיורים בקטמנדו – בירת נפאל. נבקר בסטופת הענק "בודנט" המהווה עבור הטיבטים אחד המקומות החשובים בנפאל. נמשיך אל מקדש "פשופטינט", החשוב ביותר בנפאל ועמק קטמנדו שמעבר להיותו מקום פולחן, משמש לשריפת גופות המתים. נסייר בעיר העתיקה של קטמנדו, נבקר במקדש האלה החיה, במקדשים והארמונות בלב הכיכר, נמשיך ברגל דרך השווקים הססגוניים של קטמנדו ולעת ערב נגיע לאזור "הטאמל" המיוחד שהוא מעיין "קולוניה" תרמילאית ססגונית המשופעת במסעדות, בתי קפה, חנויות צבעוניות של שכיות חמדה וחפצי אומנות אוטנטיים וכן חנויות לציוד קמפינג.
לינה: קטמנדו

יום 2, קופן – הליכה רגלית אל מקדש צ'אנגו נאריין – בקטפור
נסיעה קצרה תביאנו למנזר קופן, נתרשם מהמנזר המיוחד ונקבל הסבר על המנזר ועל הבודהיזם הטיבטי. נמשיך אל הכפר צ'לנטאר וממנה נמשיך בהליכה רגלית אל עבר מקדש "צ'אנגו נאריין" המקדש העתיק ביותר בעמק קטמנדו, נבקר במקדש ובכפר הסמוך לו. נמשיך אל "עיר המאמינים" בקטפור, שהביקור בה הוא פתיחת חלון להיסטוריה רחוקה ומרתקת של נפאל וחיי יומיום של תושביה. נהלך בין הסמטאות בהם רוחצים האנשים תחת ברזים משותפים, מייבשים דגנים, צובעים בדים, קדרים עוסקים במלאכתם וילדים משחקים.
לינה: קטמנדו

יום 3, קטמנדו – רפטינג – פוקרה 875 מ'
ביום גדוש חוויות זה, נשכים קום, נטפס בכביש פתלתל, היחיד המחבר את הבירה עם העולם החיצון ונגלוש אל עבר עמק נהר הטיסולי. נעצור בעיירה פישלינג השוכנת לצד נהר הטריסולי שם יחכו לנו מדריכי הרפטינג ויכשירו אותנו לשייט במורד הנהר. נעלה על סירות הרפטינג איתם נרחף על גבי הנהר, בין יערות, קניונים וכפרי דייגים. לאחר סיום הרפטינג נתרחץ ותארגן ובשעות אחה"צ נמשיך אל פוקרה אליה נגיע בערב.
לינה:פוקרה

ימים 4-6 – שלושה ימי טרק מבירטנטי – דרך גורפאני – לטאטופני
שלושה ימי הליכה בנופים מגוונים ושובי לב, במהלכם הדרך נחצה גשרים תלויים מעל נהרות, נבקר בכפרים זעירים ונלמד על אורח החיים בהם. קטע דרך זה מהיפים והמרשימים במסלול סובב אנפורנה המפורסם, והגובה המקסימלי בו נצעד אינו עולה על 3,000 מטר כך שאינו מהווה בעיה של הסתגלות לגבהים.

יום 4: עם בוקר נקום אל מול אחד המחזות המדהימים בהימלאיה – חמשת רכסי האנפורנה הנישאים לגבהים של 7,290 ועד 8,091 מטר ניצבים מולנו, ארוחת בוקר מול הנוף, ולאחריה נצא לדרך. הדרך מתפתלת מהעיירה פוקרה, טרסות האורז האדירות נראות כאילו יד אלוהים סידרה אותם כמדרגות בהר, הכפרים הופכים קטנים יותר, הבתים הקטנטנים מתמזגים עם גווני החום של האדמה והבוץ המשמש כחומר בנייה. נפרד מהציווליזציה, נפגוש את הסבלים שיסחבו עבורנו את הציוד ואת מדריך ההרים ונצא לחוויה יוצאת דופן של טרק בלב שמורת האנפורנה במרומי ההימלאיה. נתחיל את דרכנו בכפר בירטנטי ומשם נטפס כ-5 שעות של עלייה מתונה ברובה, עד לכפר הציורי טיקדונגה, שם נבלה את הלילה.

יום 5: נצא מוקדם לאחר ארוחת הבוקר, ונתחיל עם טיפוס אינטנסיבי ותלול במדרגות נוחות, בין כפרים ובתי תה קטנים. בדרכנו נפגוש שיירות חמורים וילדים העושים דרכם לבית הספר. עם העלייה הפסגות המרשימות נחשפות בפנינו והעמק נפרס למרגלותינו. לאחר מכן נמשיך בעלייה מתונה דרך יער עבות וקסום. את הליכתנו ילוו קולות פלגי מים שוקקים וצלולים. סה"כ כ-7 שעות הליכה, לאחריהן נגיע אל הכפר גורפני המתנשא לגובה 2800 מטרים.

יום 6: לפנות בוקר, ובהתאם למזג האוויר, נעלה אל פסגת הפונהיל (3200 מ'), הנקודה הגבוהה באזור, לתצפית על רכסי האנאפורנה והדהאולגירי העצומים. נחזה במראה הייחודי והמרהיב של הזריחה, ה"מדליקה" בזו אחר זו את הפסגות הגבוהות שממולה. לאחר ארוחת הבוקר נתחיל בירידה נעימה בדרך מגוונת שחלקה מיוער, חלקה בנוף מרחבים פתוח, נחצה פלכי מים, ונעבור בכפרים יפהפיים בין גידולים חקלאיים ובתים מסורתיים, עד לנקודה בה נפגוש את הג'יפים שילוו אותנו בימים הבאים.
לעת ערב נגיע לכפר טטופאני, שפירוש שמו מים חמים. לא נפספס בילוי לילי במעין החם שבמקום, על שפת נהר הקליגאנדקי הגועש.
לינה:Tea house lodge – וביום 6 לינה בטאטופני מפגש עם הג'יפים והציוד (פנסיון מלא)

יום 7, נסיעה בג'יפים: טאטופאני – מרפה – ג’ומסום – 2670 מ'
לאחר ארוחת הבוקר וביקור בכפר הציורי טאטופאני נמשיך ונטפס מעלה במעלה נהר הקאליגנדקי. עצירה לצד מערכת מפלים אדירה הנופלת מאות מטרים. במהלך הדרך נעצור בכפרים ציוריים, שדות חקלאיים, מנזרים ומקדשים. ככול שנתקדם הדרך תפתיע אותנו, הנופים הנשקפים מכל עיקול וכול זוית מרשימים ביותר והפסגות המושלגות נראות ממש מעלינו, נבקר בכפר מרפה במנזר הטיבטי הגדול ביותר באזור האנפורנה המשמש גם במרכז למדיטציה. משם נמשיך אל הכפר הגדול ביותר באזור ג'ומסום בו נעצור ללינה.
לינה: ג’ומסום (פנסיון מלא)

יום 8, ג’ומסום – קאגבאני – מוקטינט 3900 מ' – ג’ומסום 2670 מ'
היום הוא ללא ספק אחד משיאי המסע ואחד המקומות המרשימים בכל רכס ההימלאיה. נצא בנסיעה מרתקת אל הכפר קאגבאני מהיפים והמיוחדים אזור. מקאגבאני נפרד מהצמחייה ונעלה מעלה מעלה אל מרומי הכפר מוקטינט השוכן גובה 3,900 מ' דרך מדבר אלפיני, הכפרים קינגאר וגאקוט ומנזרים טיבטים. הרכבים יאנקו מחוסר החמצן ואנחנו נרגיש על גג העולם. נחנה את הרכבים במרכז הכפר מוקטינט ונמשיך ברגל למקדש האלה מוקטינט המהווה מוקד עליה לרגל. לאחר הביקור נחזור אל הכפר קאגבני. נבקר במנזר המעניין על שמו של הנזיר שהקים את המנזר לפני מאות שנים. נגלוש מטה חזרה אל הכפר ג'ומסום.
לינה: ג’ומסום (פנסיון מלא)

יום 9, טיסת הימלאיה לפוקרה
נצא בטיסה מאחד משדות התעופה הגבוהים בעולם אל עבר העיירה פוקרה. הטיסה היא חוויה כפולה עבורנו – נוכל לראות ממעוף הציפור את פסגות הרכסים הגבוהים בעולם וכן את הדרך בה הלכנו ברגל ונסענו בג'יפים. פוקרה יושבת על אגם פאווה בין פסגות הרים המתנשאים לגובה של יותר מ-7,000 מטרים. בעבר תוארה פוקרה כמקום היפה ביותר בערי ההימלאיה על ידי הנזיר היפני אקאי קאוואגוצ`י והגיאולוג השוויצרי טוני האגן שהגדיל לומר שהיא אחד המקומות היפים בעולם. נצא לטיול רגלי אל פגודת השלום העולמי נקודת תצפית על רכס האנפורנה ורכס הר "זנב הדג" המרשים. נשוט בקאנו מקומי על האגם הקסום ונצא לטיול אופניים על שפת האגם. אחה"צ חופשי לקניות ומנוחה. (בהתאם למזג האוויר המעונינים יוכלו לצנוח במצנחי רחיפה מנקודת התצפית אל שפת האגם בתשלום ישירות לחברת המצנחים).
לינה: פוקרה

יום 10, טיסת מפוקרה לקטמנדו
לאחר ארוחת בוקר אל מול הנוף נטוס מפוקרה בטיסה קצרה לקטמנדו במהלך הטיסה חוצים את רכסי ההרים הגבוהים בעולם ובראות טובה נוכל לראות פסגות בגובה מעל 7,500 מטר. לאחר הנחיתה בקטמנדו ניסע אל עבר מקדש הקופים "סווימבונט". נשוטט בסמטאות ובכיכרות סביב המקדש, נתרשם ממאות הקופים השוכנים ביער סביב המקדש ונהנה מתצפית מרשימה על העמק העיר קטמנדו.
לינה: קטמנדו

יום 11, טיסה מקטמנדו – ארצה
בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה.

טיסות

– ניתן להזמין טיסות עצמאית בהתאם להנחיות שלנו.
– למעוניינים בהצעת מחיר נשמח לסייע
– מחירי טיסות בודדים משתנים בהתאם למחלקות הפנויות ביום הטיסה הרלוונטי.

מסלול המסע נבנה בהתאם לשעות הגעת הטיסות המתאימות למסלול זה.
הזמנות יעשו ע"פ התאריכים שייבחרו על ידכם
מסלול המסע עשוי להשתנות בשל אילוצי זמנים, שעות אור, מזג אוויר, תקלות מכאניות והחלטות בשטח.
הסטנדרטים של חברת Xtrip מחייבים אותנו לשמור על כללים שיבטיחו חוויה מושלמת ובטוחה, כרוכות בכך עלויות רבות המשפיעות על מחיר המסע.

מחיר המסע כולל

  • לינה בבתי מלון ברמת 3 / 4 /5 כוכבים לפי בחירתכם או הטובים בנמצא
  • 2 טיסות פנים: מפוקרה לקטמנדו ומג’ומסום לפוקרה
  • כלכלה על בסיס לינה וארוחת בוקר למעט ימים 4-8 בהם ינתן פנסיון מלא
  • העברות ברכב ממוזג / ימים 7 ו 8 בג'יפ מקומי עם נהג מקומי, 4 משתתפים בג'יפ כניסות לאתרים, אישורי כניסה לשמורת, טרקינג פרמיט
  • מדריך מקומי צמוד לאורך כל ימי המסע דובר אנגלית
  • סבלים לציוד האישי במהלך הטרק

המחיר אינו כולל

  • טיסות בינלאומיות
  • ויזת כניסה לנפאל בסך: 25$ בשד"ת (החתמת האשרה)
  • שתייה והוצאות אישיות
  • ביטוח רפואי ומטען (חובה – כולל הטסה רפואית וספורט אתגרי)
  • תשר לנותני השירותים המקומיים (מדריך מקומי, נהג, מלצרים, סבלים וכו')

ביטוח
כל משתתף מחויב בביטוח רפואי המתאים לסוג ואופי המסע כתנאי ליציאה למסע. מומלץ לרכוש את הביטוח החל מ 90 יום לפני היציאה.