תפריט עמוד

טרקים בארצות הברית

הדרך הטובה ביותר להכיר את נופיה המגוונים של ארצות הברית היא בטרק רגלי. בין אם אתם בוחרים בטרק יומי או רוצים לצאת למסע ארוך ומאתגר, יש לנו כמה הצעות מצוינות עבורכם. רק אל תשכחו להתכונן מראש

ארצות הברית מתקשרת אצל רובנו עם ערים סואנות וכבישים אינסופיים. אבל למעשה ארצות הברית היא מדינה שנהדר להכיר דרך הרגליים. המגוון הנופי האדיר הופך אותה ליעד אידיאלי לחובבי ההליכה, שימצאו טרקים במגוון גדול מאוד של נופים: מדבריות, יערות גשם, הרים מרשימים, אגמים וחופי פרא. ריכזנו בשבילכם כמה טרקים נהדרים בארצות הברית, חלקם אורכים יום אחד, אחרים ארוכים ומאתגרים. בין אם אתם בוחרים בטרק קצר או ארוך, קחו בחשבון שההכנות מתחילות כבר בארץ: הוצאת ויזה לארה"ב, רכישת ציוד נדרש ואפילו שיפור הכושר הגופני, שכן גם הטרקים היומיים המופיעים כאן דורשים מאמץ לא מבוטל.

שביל הייליין, פארק גליישר

פארק גליישר (Glacier) שבמונטנה הוא אחד הפארקים הלאומיים היפים בהרי הרוקי, עם קרחונים אדירים, יערות ואגמים. זהו גן עדן לאוהבי הליכה עם לא פחות מ-1175 ק"מ של מסלולים בדרגות קושי שונות. אחד המסלולים הפופולריים הוא שביל הייליין (The Highline), מסלול מעגלי באורך 24.5 ק"מ שעובר ברובו לאורך קו פרשת המים של אמריקה ומספק נופים עוצרי נשימה מכל עבר. בדרך תראו פסגות רבות הוד, קרחונים, כרי מרעה ואגמים, ויש סיכוי לא רע לפגוש גם כבשי הרים. זהירות – בשמורה חיים גם דובי גריזלי רבים.

נוף בשביל הייליין בפארק הלאומי גליישר | צילומים: שאטרסטוק

נוף בשביל הייליין בפארק הלאומי גליישר | צילומים: שאטרסטוק

שביל ג'ון מיור, מיוסמיטי להר ויטני

אחד המסלולים האפיים בארצות הברית הוא שביל ג'ון מיור, הקרוי על שמו של חוקר טבע ואקולוג האמריקאי. השביל, שאורכו 346 ק"מ, נמתח לאורך הקטע הגבוה של רכס הסיירה נבדה, מהפארק הלאומי יוסמיטי ועד להר ויטני, ההר הגבוה ביותר בארצות הברית היבשתית, שמתנשא לגובה 4,832 מטר. בדרך עוברים בשלושה פארקים לאומיים: יוסמיטי, סקויה וקינגס קניון, דרך נופים של יערות סקויה עצומים, צוקי גרניט, קניונים, אגמים ומפלים. ההליכה בשביל נמשכת כשלושה שבועות וכמות האנשים שיכולה ללכת במסלול מוגבלת. יש להשיג אישור להליכה במסלול כמה חודשים מראש, אבל המאמץ משתלם.

תרמילאי מול הנוף בטרק ג'ון מיור

תרמילאי בטרק ג'ון מיור. יערות סקויה, צוקי גרניט ואגמים

שביל פרסיפיס, פארק אקדיה

הפארק הלאומי אקדיה (Acadia National Park) במיין הוא מהפארקים הלאומיים היפים במזרח ארצות הברית. בפארק יש מסלולי הליכה רבים, אחד היפים שבהם הוא שביל פרסיפיס (Precipice), המטפס בתלילות להר שמפליין, ממנו יש תצפית דרמטית על קו החוף המפורץ. זהו מסלול מעגלי באורך 2.6 קילומטרים, אבל אל תתנו לאורכו של השביל להטעות אתכם: הוא כולל הליכה תלולה ומאומצת, המצריכה שימוש ביתדות ברזל בקטעים מסוימים ואינה מתאימה למי שסובל מפחד גבהים.

רגע של מנוחה מול הנוף אחרי הטיפוס בשביל פרסיפיס

רגע של מנוחה מול הנוף אחרי הטיפוס בשביל פרסיפיס

קניון הנהר האדום

מדינת קנטאקי במזרח ארצות הברית גובלת במדינות הדרום ובמדינות המערב התיכון. את כינויה "מדינת העשב הכחול" היא קיבלה בשל מישורי העשב האינסופיים שבה. אבל לא הכל שטוח כאן: בקניון הנהר האדום (Red River Gorge) תראו צוקים עצומים, מערות, קשתות אבן ועוד. בשמורה יש מאות קילומטרים של שבילי הליכה, והיא חביבה במיוחד על מטפסי צוקים. הרבה מהשבילים קצרים, אבל ניתן לשלב הליכה בכמה שבילים לכדי טרק ארוך. ההליכה בשבילה השמורה אינה קלה וזהו לא מקום מתאים לטיול עם ילדים צעירים. שימו לב: יש לנקוט משנה זהירות בזמן ההליכה, שכן היא כוללת טיפוס בשבילים לא מגודרים ויש סכנת נפילות.

יערות, צוקים ומפלים בקניון הנהר האדום

יערות, צוקים ומפלים בקניון הנהר האדום

שביל גרינסטון, פארק אייל רויאל

אחד הפארקים הלאומיים הפחות מוכרים בארצות הברית הוא אייל רויאל (Isle Royale), שממוקם על אי בימת סופריור במישיגן, הימה הגדולה והעמוקה ביותר בצפון אמריקה. בפארק יש יערות, מקבצי סלעים ובעלי חיים רבים, בהם זאבים ואיילי הקורא. כדי לחוות את הפארק במיטבו, מומלץ לצעוד בשביל גרינסטון (Greenstone Ridge Trail), שנמתח לאורך 64 ק"מ וחוצה את האי ממזרח למערב. ההליכה היא על קו החוף הסלעי, עם תצפית לעבר האגם הכחול והאיים הקטנים שמנקדים אותו. העובדה שהפארק הזה הרבה פחות מפורסם מפארקים אחרים בארצות הברית, יש סיכוי שתוכלו ליהנות מהטבע בנחת ובלי צפיפות יתרה.

הפארק הלאמי איל רויאל. יש סיכוי טוב שתיהנו מהנופים היפים בלי המוני המטיילים

הפארק הלאמי איל רויאל. יש סיכוי טוב שתיהנו מהנופים היפים בלי המוני המטיילים

שביל נהר הו, פארק אולימפיק

יער הגשם הו (Ho Rainforest) נחשב לדובדבן שבקצפת של הפארק הלאומי אולימפיק (Olympic National Park) במדינת וושינגטון שבצפון-מערב ארצות הברית. הצמחייה הצפופה והגזעים המכוסים טחב מעניקים ליער מראה אפוף מסתורין. שביל נהר הו (Ho River Trail), שאורכו 27 ק"מ, מתפתל ביער, לאורך הנהר, ומאפשר לחוות את המיטב של האזור. ההליכה בשביל קלה, ולא חייבים ללכת את המסלול כולו כדי לספוג את היופי והאווירה, אבל ככל שתאריכו בהליכה, כך תיהנו יותר מהטבע הפראי של היער.

יער הגשם הו. צמחייה צפופה ואווירה מסתורית

יער הגשם הו. צמחייה צפופה ואווירה מסתורית

שביל טמפלטון, סדונה

אזור סדונה (Sedona) באריזונה מפורסם בנופיו המדבריים הנפלאים, עם סלעים אדומים דרמטיים שהפכו לסימן היכר של האזור. אחת הדרכים לחוות את הנופים האלו במלוא עצמתם היא לצאת לטרק יומי בשביל טמפלטון (Templeton), שביל באורך 11.5 ק"מ שמקיף את סלע הקתדרלה (Cathedral Rock), מהאתרים המפורסמים ביותר באזור. מהשביל יוצאים שבילי משנה רבים, כך שאם תרצו להאריך את הטיול לא תתקשו לעשות זאת.

שביל טמפלטון מקיף את סלע קתדרל בסדונה

שביל טמפלטון מקיף את סלע קתדרל בסדונה

שביל הרכס הפסיפי, מקליפורניה לוושינגטון

שביל הרכס הפסיפי (Pacific crest) הוא אחד משלושת הטרקים הנחשבים לשיאי ההליכה בארצות הברית – שני האחרים הם שביל האפלצ'ים ושביל קו פרשת המים. שלושת השבילים האלה הם משאת נפשם של מטיילים רבים. שביל הרכס הפסיפי נמתח לאורך 4,625 ק"מ – ממקסיקו לקנדה וחוצה בדרך את קליפורניה, אורגון וושינגטון לכל אורכן. הנופים, כצפוי, מגוונים להפליא, וכוללים מדבריות, עמקים קרחוניים, רצועות חוף ויערות גשם ממוזגים, ומעט מאוד סממני ציוויליזציה. ההליכה במסלול כולו נמשכת כחמישה חודשים וכוללת אתגרים רבים.

שביל הרכס הפסיפי, מהטרקים המגוונים והארוכים בארצות הברית

שביל הרכס הפסיפי, מהטרקים המגוונים והארוכים בארצות הברית

שביל שדה הקרח הרדינג, אלסקה

פארק הפיורדים של קינאי (Kenai Fjords National Park) הוא אחד הפארקים הלאומיים היפים של אלסקה, הוא כולל קרחונים, שדות קרח, פיורדים, ומינים רבים של בעלי חיים, מאיילי הקורא ודובים שחורים ועד אריות ים ולווייתנים.

ההולכים בטרק שדה הקרח הרדינג שבאלסקה מוקפים נופים מופלאים מכל עבר

ההולכים בטרק שדה הקרח הרדינג שבאלסקה מוקפים נופים מופלאים מכל עבר

בשטחו של הפארק נמצא שדה הקרח הרדינג (Harding Icefield), אחד משדות הקרח הגדולים בארצות הברית. כאן תוכלו ליהנות מטרק יומי יפהפה באורך 13 ק"מ (הלוך-חזור), אשר מטפס בתלילות מרצפת העמק דרך יערות וכרי מרעה אל תצפית עוצרת נשימה על הקרחון.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפארקים בארצות הברית

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...

טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים
טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים

גם בתקופות שבהן אין מגבלות על טיולים, טיול בשמורות הטבע האמריקאיות מצריך תכנון רב, במיוחד בשמורות המרוחקות והפחות מוכרות. אז עד שאפשר יהיה לחזור ולטייל בחופשיות, וגם לאחר מכן, כדאי לצאת לסיורים וירטואליים בכמה מהפארקים הלאומיים הכי מיוחדים ...

ילוסטון בחורף: שעת הזאבים
ילוסטון בחורף: שעת הזאבים

עשרה ימים בעיצומו של החורף שהה צלם הטבע שלמה ולדמן בשמורת ילוסטון, בצפון-מערב ארצות הברית. בין הנופים המושלגים והגייזרים מעלי הקיטור הוא עקב אחר זאבים. צילומים מעוררי השראה של טבע עוצמתי