תפריט עמוד

טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים

גם בתקופות שבהן אין מגבלות על טיולים, טיול בשמורות הטבע האמריקאיות מצריך תכנון רב, במיוחד בשמורות המרוחקות והפחות מוכרות. אז עד שאפשר יהיה לחזור ולטייל בחופשיות, וגם לאחר מכן, כדאי לצאת לסיורים וירטואליים בכמה מהפארקים הלאומיים הכי מיוחדים בארצות הברית

ב-1872 חתם נשיא ארצות ברית, יוליסס גרנט, על חוק חדש שאפשר יצירה של שמורות טבע, המוגנות מפיתוח, זיהום אוויר, פסולת ושפכים – חוק הפארקים הלאומיים. הפארק הלאומי הראשון שקם באותה שנה בארצות הברית היה פארק ילוסטון.

44 שנים מאוחר יותר, ב-1916, הוקם שירות הפארקים הלאומיים, שמטרתו "לשמר את הנוף ואת האובייקטים הטבעיים וההיסטוריים וחיות הבר שבהם, ולאפשר את ההנאה מהם בדרך כזו ובאמצעים כאלו שלא יפגמו בהם למען הנאת הדורות הבאים". מאז ועד היום, הפארקים הלאומיים האמריקאים מהווים חלק מוצלח במיוחד של טיול בארצות ברית, בעיקר אם אתם חובבי טבע. אחדים מהפארקים האלה, כמו ילוסטון, יוסמיטי והגרנד קניון, מפורסמים מאוד ועמוסים מאוד במטיילים, ואם אתם רוצים ללון בשטחם תיאלצו להזמין מקום זמן רב מראש. אבל יש גם פארקים פחות מוכרים, שהטיול בהם עובר בנופים שיעצרו את נשימתכם שוב ושוב.

יוסמיטי, אחד הפארקים הלאומיים הכי פופולריים בארצות הברית

יוסמיטי, אחד הפארקים הלאומיים הכי פופולריים בארצות הברית | צילומים: שאטרסטוק

הפארקים הלאומיים של ארצות הברית אינם נמצאים בהישג יד, ולא רק בימים שבהם אנחנו ספונים בבתים והשמיים מעלינו סגורים לטיסות. לא פשוט להחליט באופן ספונטני "לקפוץ לטיול בפארק". הן המרחק של ישראל מארצות הברית והן שטחה העצום של המדינה, המורכבת מ-50 מדינות, ששתיים מהן – אלסקה והוואי – נמצאות במרחק גדול מאוד מהאחרות, הופכים את הטיול בפארקים למשימה שיש לתכננה היטב. ולכן, בין אם הימים הם ימי קורונה ובין אם אתם מתכננים את הטיול הבא, בתקווה שיגיע במהרה – כדאי מאוד להקדים ולצאת לסיורים וירטואליים בפארקים ולצפות בצילומים וסרטונים ממצלמות רשת (webcam) המותקנות בהם. לדוגמה, לחצו כאן כדי לראות את הגייזר המפורסם, אולד פיית'פול, בילוסטון במצלמת רשת.

מתוך מצלמת רשת בילוסטון, דרך מעניינת להתעדכן מה קורה הפארקים הלאומיים בזמן אמת

מתוך מצלמת רשת בילוסטון, דרך מעניינת להתעדכן מה קורה הפארקים הלאומיים בזמן אמת | צילום מתוך אתר NPS

ועד שאפשר יהיה לטייל באופן חופשי ומלא, הנה סיורים וירטואלים, מלווים בהדרכה של ריינג'רים מקומיים, בחמישה פארקים פחות מפורסמים, ששווה מאוד להכיר – עכשיו מרחוק, ובהמשך בטיול של ממש.

הפיורדים של קינאי, אלסקה

הפארק הלאומי הפיורדים של קינאי (Kenai Fjords National Park) באלסקה הוא תמצית היופי של המדינה המיוחדת הזאת. הוא ממוקם בחצי האי קינאי בדרום אלסקה, ממערב לעיירה סיוארד, והוא מצטיין בנוף דרמטי של פיורדים, הרים וקרחונים, ובעולם חי עשיר – עופות ימיים ועופות דורסים, דגים יונקים יבשתיים, כמו בונים, זאבים ודובים, ויונקים ימיים, בהם כלבי ים, אריות ים ולווייתנים.

נוף בפארק הפיורדים של קינאי, הקטן והנגיש ביותר מבין הפארקים הלאומיים באלסקה

נוף בפארק הפיורדים של קינאי, הקטן והנגיש ביותר מבין הפארקים הלאומיים באלסקה

הפארק הוא אחד הקטנים באלסקה (למרות ששטחו כמעט 90% משטח פארק יוסמיטי) ואחד הנגישים שבה. בכל שנה מבקרים כאן מעל 350 אלף מטיילים, רבים מהם מגיעים במסגרת קרוז לאלסקה.

לסיור וירטואלי בפארק הלאומי הפיורדים של קינאי לחצו כאן >>

הפארק הלאומי הרי הגעש, הוואי

הפארק הלאומי הרי הגעש של הוואי (Hawaii Volcanoes National Park) הוכרז כשמורת טבע כבר ב-1916 והוא כולל בתוכו שני הרי געש פעילים מאוד: קילוואה ומאונה לואה. הפארק משמש קרקע פורה למחקרים גיאולוגיים על איים ותהליכים געשיים. מעבר לכך, זהו גן עדן של ממש למטיילים, עם מראות ונופים שלא תראו בשום מקום אחר בעולם.

זריחה מעל הנופים הגעשיים של הפארק הלאומי הרי הגעש של הוואי

זריחה מעל הנופים הגעשיים של הפארק הלאומי הרי הגעש של הוואי

מלבד המראות הוולקניים המרהיבים, טיול בפארק מגלה גם צמחים ייחודיים, בהם כאלה הנמצאים בסכנת הכחדה, עופות וזוחלים. פארק הרי הגעש של הוואי הוכרז גם כשמורה ביוספרית ואתר מורשת עולמית.

לסיור וירטואלי בפארק הלאומי הרי הגעש של הוואי לחצו כאן >>

מערות קרלסבד, ניו מקסיקו

בלבו של הפארק הלאומי מערות קרלסבד (Carlsbad Caverns National Park) שבדרום מדינת ניו מקסיקו נמצא מקבץ גדול של מערות, מתוכן יותר מ-110 מערות שנחקרו. המערות התגלו במקרה, כשחוואי מקומי ראה להקה גדולה במיוחד של עטלפים יוצאת מפתח של מערה. הוא נכנס למערה, נדהם מהגודל שלה, הבין שמסביב יש עוד מערות והשאר היסטוריה…

נטיפים במערה בפארק הלאומי מערות קרלסבד. בשטח הפארק יש מאות מערות, שרק חלקן נחקרו

נטיפים במערה בפארק הלאומי מערות קרלסבד. בשטח הפארק יש מאות מערות, שרק חלקן נחקרו

האתר המפורסם ביותר בפארק נקרא בפשטות חדר גדול, Big Room, זהו אולם תת קרקעי עצום בגודלו, באורך של יותר מקילומטר וגובה של 78 מטר. מסע אל בטן האדמה במערות חושף שלל צבעים וצורות, נטיפים וזקיפים וגם מיני רבים של עטלפים. חלק ניכר מהפארק הוכרז כאזור טבע בראשיתי על מנת לוודא שלא ייגרמו שינויים כלשהם לסביבה שעלולים להשפיע על התופעות הגיאולוגיות המרהיבות. הפארק גם הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונס"קו.

לסיור וירטואלי בפארק הלאומי מערות קרלסבד לחצו כאן >>

קניון ברייס, יוטה

מדינת יוטה מתהדרת בכמה שמורות טבע נהדרות, אחת היפות והמרשימות שבהן היא הפארק הלאומי קניון ברייס (Bryce Canyon National Park). למרות השם, זהו אינו קניון במובן המקובל אלא מקבץ של תיאטראות טבעיים. בתוך התפאורה הטבעית הזאת פזורים אינספור עמודי סלע עם ראשים מחודדים, שנוצרו כתוצאה מסחיפת מים והיוצרים מראה מפעים במיוחד.

עמודי סלע בקניון ברייס. למרות הנופים המרהיבים, פחות מטיילים מגיעים לכאן לעומת הפארקים השכנים

עמודי סלע בקניון ברייס. למרות הנופים המרהיבים, פחות מטיילים מגיעים לכאן לעומת הפארקים השכנים

למרות יופיו ונופיו הייחודיים, הפארק מושך פחות מבקרים משכניו המפורסמים ממנו – גרנד קניון ופארק ציון. כביש נופי שעובר בפארק מאפשר להגיע ליותר מעשר נקודות תצפית, כל אחת יפה מרעותה, וכן יש מסלולי הליכה רבים, בחלקם אפשר ללכת כמה שעות, אחרים מאפשרים הליכה של יותר מיום, כולל לינת שטח.

לסיור וירטואלי בקניון ברייס לחצו כאן >>

דריי טורטוגס, פלורידה

שמו של הפארק הלאומי דריי טורטוגס (Dry Tortugas National Park) מצית את הדמיון – איי הצבים היבשים. הפארק, שנמצא במפרץ מקסיקו בדרום-מערב פלורידה, כולל שבעה איים, המבודדים מבין הפלורידה קיז. רוב שטחו של הפארק בים והוא מהווה אזור מחייה לבעלי חיים ימיים רבים, בהם דגים, כרישים וצבי ים, למאות מינים של עופות נודדים וכמה מינים של עופות קבועים, בהם שחפיות, שקנאים, סולות ועוד. במים מסביב לאיים יש שוניות אלמוגים ססגוניות.

מבט-על על הפארק הלאומי דריי טורטוגס, שבמרכזו נמצא מבצר המהווה את מבנה הלבנים הגדול ביותר בחצי הכדור המערבי

מבט-על על הפארק הלאומי דריי טורטוגס, שבמרכזו נמצא מבצר המהווה את מבנה הלבנים הגדול ביותר בחצי הכדור המערבי

בלב הפארק מצפה למבקרים הפתעה: פורט ג'פרסון, מבצר חוף שבנייתו לא הסתיימה מעולם והוא נחשב למבנה הלבנים הגדול ביותר בחצי הכדור המערבי!

לסיור וירטואלי בפארק דריי טורטוגס לחצו כאן >>

בתמונה הפותחת: מתוך סיור וירטואלי של פארק הקרחונים של קינאי, אלסקה

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.