תפריט עמוד

טנזניה – אל מישורי הסרנגטי

ספארי בשמורת סרנגטי שבטנזניה הוא מסע של תגליות דרך מישורים אינסופיים, טבע פראי והמוני בעלי חיים. לודג' נהדר בלב השמורה מעצים את החוויה וכדור פורח מעל הנוף האפריקאי משלים אותה

טנזניה היא אפריקה בשיאה, פסגות מושלגות ולגונות צלולות, סוואנות אינסופיות ויערות טרופיים סבוכים, אגמים, נהרות ושוניות אלמוגים צבעוניות. טנזניה נחשבת ליעד הספארי העשיר ביותר ביבשת השחורה ויש בה שמורות מהיפות והמטופחות בעולם. מדיניות השימור הנבונה של המדינה מנעה את הפיכתה של טנזניה ליעד ממוסחר ותיירותי. טנזניה, הגדולה במדינות מזרח אפריקה, הכריזה על יותר מרבע משטחה כעל שמורות טבע. משאבים אדירים אלו, המקיפים כ-250 אלף קמ"ר, מהווים בית לריכוזי בעלי החיים הגדולים והפראיים בעולם. היום, מבחר עשיר של שירותים תיירותיים מספק למבקרים בטנזניה הזדמנות ייחודית לחוות את אזורי הבר הגדולים והעשירים ביותר באפריקה.

זברות בסרנגטי. למרות הדימיון, למעשה לכל זברה יש דוגמת פסים ייחודית משלה

יש דרכים רבות לטייל באפריקה, הדרך האידיאלית היא טיול משפחתי או קבוצה קטנה של חברים הרוצים לעבור יחדיו חוויה מיוחדת ומרתקת מלאת הרפתקאות ועניין, ועם זאת בטוחה ולא מסוכנת. לכן ספארי מאורגן פרטי מומלץ ביותר למשפחות המחפשות חוויה שונה ואחרת.

אל המישורים האינסופיים
שמורת הסרנגטי (Serengeti) היא אם כל השמורות במדינה, ובאפריקה בכלל. השמורה, השנייה בגודלה במדינה, משתרעת על 15,763 קמ"ר של מישורים, היכולים לכסות כשני שלישים משטח מדינת ישראל. השמורה מהווה בית גידול למספר גדול מאוד של חיות בר, ומתרחשות תופעת הנדידה הגדולה ועונת ההמלטות. מהמישורים של הסרנגטי בטנזניה ועד הגבעות של המסאי מרה שבקניה נודדים כמיליון גנו, 200 אלף זברות ומאות אלפי צבאים ומינים של אנטילופות. בעלי החיים עוברים מרחקים רבים בחיפוש אחר אזורי מרעה ירוקים היכולים לספק להם מים ומזון, בעקבותיהם נודדים גם הטורפים.


המישורים האינסופיים של הסרנגטי מנוקדים באינספור בעלי חיים מרשימים

במהלך נסיעת הספארי נגלים בפני המטיילים מישורים אדירים של סוואנות אינסופיות, מחזה מרהיב ביופיו. לרגע נדמה כי רואים באופק את התעגלות כדור הארץ, זה עד כדי כך המראה של המישורים הללו יפהפה ומיוחד. זברות מפוספסות בשחור-לבן עומדות בקבוצות, כמו שומרות זו על זו בתורות מהלביאות הרעבות שרק מחכות לרגע הנכון.


לביאה חוצה את הדרך בנונשלנטיות. המטיילים נרגשים קצת יותר…

לודג' קסום בלב השמורה
הנסיעה לכיוון הלודג' סופה סרנגטי לודג' (Sopa Serengeti Lodge), שבו נעביר את הלילה, היא חלק מחוויית הספארי, שכן הוא ממוקם בלב השמורה. כמו לודג'ים אחרים ברשת המצליחה Sopa Lodges Kenya & Tanzania לה הוא שייך, גם הלודג' הזה ממקום ממש במרכז השמורה, בלב השקט הפראי האפריקאי.

לאחר יום ספארי ארוך ונסיעה ממושכת ברחבי השמורה בחיפוש אחר אריות, נמרים, ג'ירפות, זברות ופילים, יורדים מג'יפ הספארי, נכנסים ללודג' ומיד מתחילים הפינוקים. יש תחושה שדואגים לך על כל צעד ושעל, שומרים עליך ורוצים שתהנה משהייתך. הקפדנות של עובדי המלון רבה ובסטנדרטים גבוהים מאוד. מיד בכניסה מקבלים כוס מיץ טבעי ומגבת לחה ומרעננת לסיום יום הספארי המפרך והנסיעה הארוכה בג'יפ. לאחר הצ'ק אין יוצאים לכיוון החדרים בליווי עובדי הלודג', שדואגים לקחת את המזוודות עד לחדר. מהמרפסות של החדרים נשקפת תמונה מרהיבה ביופייה של מישורי הסרנגטי האדירים, קשה להסביר את התחושות שעוברות בגוף ואת העוצמות המטורפות. שום תמונה של הצלם הטוב ביותר לא תוכל להנציח רגע כזה.


לישון בלב הטבע הפראי. חדר ב-Sopa Serengeti Lodge

ארוחת הערב עשירה ומפנקת, וצוות העובדים של הלודג' דואגים להכניס את האורחים לקצב האפריקאי ואף פוצחים בשירה וריקודים בקצב התופים. הם עוברים בין השולחנות תוך כדי שירה וריקודים מקומיים ממכרים במיוחד, מקפיצים את חדר האוכל וממלאים אותו באווירה אפריקאית אותנטית. ברגע זה אתה מבין שאתה באפריקה ונדהם מהתרבות השמחה ומהקצב האפריקאי.

המיקום של הלודג' נהדר, השירות דואג, איכפתי ורציני, וקל לצאת מכאן ליום ספארי נוסף בתחושה של אושר וסיפוק מהחוויה האפריקאית ברמה הכי הגבוהה ביותר. אתר האינטרנט של סופה לודג'


"בוש לאנץ'", ארוחה בשטח שהכינו לנו ב-
Sopa Serengeti Lodge

הנדידה הגדולה ועונת ההמלטות
תופעת הנדידה הגדולה מתרחשת בשמורת הסרנגטי במהלך השנה בצורה עקבית ומעגלית. מדי שנה נודדים עדרי הגנו והזברות ברחבי השמורה בחיפוש אחר מים ועשב טרי. במישורי הסרנגטי נודדים מיליוני בעלי חיים, בהם גנו, זברות, צבאים ואנטילופות, המקיימים את הנדידה היבשתית הגדולה בתבל. בין החודשים פברואר-אפריל מתרחשת גם עונת ההמלטות של העדרים, במהלכם העדרים מתארגנים העדרים לתשעה חודשים נוספים של נדידה. לאחר שהצעירים גדלים מעט, העדרים יוצאי לדרך, להמשך הנדידה.


זברות לוגמות מים בתיאום מושלם

בשמורת הסרנגטי מומלץ לבקר כל חודשי השנה. בכל חודש העדרים הנודדים נמצאים באזור אחר, אך יחד עם זאת, עדיין ניתן לראות הרבה מאוד חיות בלי לעקוב אחר הנדידה עצמה. מזג האוויר והגשמים הם המכריעים בסופו של דבר על המשך הנדידה. אפשר אמנם לחזות את מזג האוויר ואת המשך הנדידה, אך שינויים שנתיים מקשים לצפות באופן מדויק איפה העדרים יהיו כל רגע נתון.


תנומה קלה בעשב

ספארי כדור פורח
אטרקציה שמומלץ לעשות בשמורת הסרנגטי היא ספארי כדור פורח, ריחוף בסלסילת ענק המחוברת לבלון מלא באוויר חם, מאות מטרים מעל האדמה, כשמעליכם פרושים השמים הכחולים ומתחת – הסוואנות האדירות של הסרנגטי. זוהי חוויה שקשה לתאר במילים. הטיסות יוצאות בשעה 5:00 בבוקר עקב תנאי מזג האוויר, מצב רוחות וכיווני האוויר, וגם כדי להספיק לחזות בזריחה האפריקאית הקסומה מלמעלה.


הכדור הפורח מתכונן להמראה בשעת הזריחה

חלק מהטיסה מתרחש בגובה נמוך יותר, ממש מעל צמרות העצים, במטרה לקבל מבט קרוב יותר על בעלי החיים ולזכות בזוויות צילום דרמטיות. בחלקים אחרים, ירחף הכדור הפורח עד לגובה 1,000 רגל מעל האדמה על מנת לקבל מבט פנורמי ולחוות את גודלה של הסוואנה ממבט על.


צל של כדור פורח מעל מישורי העשב של הסרנגטי

ספארי בסווהילית פירושו מסע. עבורנו מסע פירושו יציאה לדרך של גילויים חדשים, מראות, ריחות, טעמים. תחושה שאין דומה לה. ספארי בטנזניה הוא התגלמות הטבע והבריאה. מעגל החיים והנדידה הם מהיפים ומהמיוחדים בעולם. שמורות הטבע הן מהמפוארות והטובות בעולם עם מספר עשיר ביותר של בעלי חיים ייחודיים ליבשת השחורה.


זנזיבר - גן עדן לחובבי דגים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.